Angola i Israel, els grans triomfadors del trànsit a Valenciaport

Anàlisi del creixement del trànsit a Valenciaport

En el mes de febrer, Valenciaport ha presentat dades sorprenents que reflecteixen un notable augment del trànsit de contenidors. Les xifres mostren que els trànsits amb Angola han crescut un impactant 2.200,88% en l’acumulat de gener i febrer. Aquestes xifres són realment notables si es comparen amb el creixement amb Israel, que ha arribat al 44,41%, mentre que el trànsit amb Algèria ha tingut un increment del 18,71%.

Tot i aquest ràpid creixement amb països com Angola, és important destacar que Xina continua sent el principal soci comercial de Valenciaport, amb un total de 129.724 TEUs intercanviats, el que suposa un creixement del 36,44% en tones transportades, arribant a 1.410.867 tones en aquest període, incrementant així un 29,43%.

Les dades presentades pel Butlletí Estadístic de Valenciaport també confirmen que el sector exportador manté una tendència positiva, amb un augment del 5,39% en el trànsit de càrrega (contenidors plens) que ixen de Valenciaport.

Durant el mes de febrer, els tràfics de TEUs plens han crescut un 9,88%, amb descàrregues que augmenten un 29,93% i trànsits que pugen un 4,15% en total acumulat pels mesos de gener i febrer.

Estadístiques generals de Valenciaport

En total, durant els dos primers mesos de l’any, Valenciaport ha gestionat 12,51 milions de tones, el que representa un increment del 1,35%. Pel que fa als contenidors, s’han anotat 863.894 TEUs, cosa que suposa un creixement del 10,34%.

Segons l’anàlisi dels sectors, han aparegut augments significatius en els minerals no metàl·lics (+28,08%), productes químics (+12,17%), materials de construcció (+9,06%) i agroalimentari (+2,35%). Angels i Israel es presenten com a socis estratègics en aquest panorama de creixement continuat a Valenciaport, observant en stats que s’implementen mesures per altres sectors que van en declivi, com els passatgers (-5,86%) i dels vehicles (-34,35%).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.