Angola i Israel, els grans triomfadors del trànsit a Valenciaport

Anàlisi del creixement del trànsit a Valenciaport

En el mes de febrer, Valenciaport ha presentat dades sorprenents que reflecteixen un notable augment del trànsit de contenidors. Les xifres mostren que els trànsits amb Angola han crescut un impactant 2.200,88% en l’acumulat de gener i febrer. Aquestes xifres són realment notables si es comparen amb el creixement amb Israel, que ha arribat al 44,41%, mentre que el trànsit amb Algèria ha tingut un increment del 18,71%.

Tot i aquest ràpid creixement amb països com Angola, és important destacar que Xina continua sent el principal soci comercial de Valenciaport, amb un total de 129.724 TEUs intercanviats, el que suposa un creixement del 36,44% en tones transportades, arribant a 1.410.867 tones en aquest període, incrementant així un 29,43%.

Les dades presentades pel Butlletí Estadístic de Valenciaport també confirmen que el sector exportador manté una tendència positiva, amb un augment del 5,39% en el trànsit de càrrega (contenidors plens) que ixen de Valenciaport.

Durant el mes de febrer, els tràfics de TEUs plens han crescut un 9,88%, amb descàrregues que augmenten un 29,93% i trànsits que pugen un 4,15% en total acumulat pels mesos de gener i febrer.

Estadístiques generals de Valenciaport

En total, durant els dos primers mesos de l’any, Valenciaport ha gestionat 12,51 milions de tones, el que representa un increment del 1,35%. Pel que fa als contenidors, s’han anotat 863.894 TEUs, cosa que suposa un creixement del 10,34%.

Segons l’anàlisi dels sectors, han aparegut augments significatius en els minerals no metàl·lics (+28,08%), productes químics (+12,17%), materials de construcció (+9,06%) i agroalimentari (+2,35%). Angels i Israel es presenten com a socis estratègics en aquest panorama de creixement continuat a Valenciaport, observant en stats que s’implementen mesures per altres sectors que van en declivi, com els passatgers (-5,86%) i dels vehicles (-34,35%).

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU