Angola i Israel, els grans triomfadors del trànsit a Valenciaport

Anàlisi del creixement del trànsit a Valenciaport

En el mes de febrer, Valenciaport ha presentat dades sorprenents que reflecteixen un notable augment del trànsit de contenidors. Les xifres mostren que els trànsits amb Angola han crescut un impactant 2.200,88% en l’acumulat de gener i febrer. Aquestes xifres són realment notables si es comparen amb el creixement amb Israel, que ha arribat al 44,41%, mentre que el trànsit amb Algèria ha tingut un increment del 18,71%.

Tot i aquest ràpid creixement amb països com Angola, és important destacar que Xina continua sent el principal soci comercial de Valenciaport, amb un total de 129.724 TEUs intercanviats, el que suposa un creixement del 36,44% en tones transportades, arribant a 1.410.867 tones en aquest període, incrementant així un 29,43%.

Les dades presentades pel Butlletí Estadístic de Valenciaport també confirmen que el sector exportador manté una tendència positiva, amb un augment del 5,39% en el trànsit de càrrega (contenidors plens) que ixen de Valenciaport.

Durant el mes de febrer, els tràfics de TEUs plens han crescut un 9,88%, amb descàrregues que augmenten un 29,93% i trànsits que pugen un 4,15% en total acumulat pels mesos de gener i febrer.

Estadístiques generals de Valenciaport

En total, durant els dos primers mesos de l’any, Valenciaport ha gestionat 12,51 milions de tones, el que representa un increment del 1,35%. Pel que fa als contenidors, s’han anotat 863.894 TEUs, cosa que suposa un creixement del 10,34%.

Segons l’anàlisi dels sectors, han aparegut augments significatius en els minerals no metàl·lics (+28,08%), productes químics (+12,17%), materials de construcció (+9,06%) i agroalimentari (+2,35%). Angels i Israel es presenten com a socis estratègics en aquest panorama de creixement continuat a Valenciaport, observant en stats que s’implementen mesures per altres sectors que van en declivi, com els passatgers (-5,86%) i dels vehicles (-34,35%).

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.