Angola i Israel, els grans triomfadors del trànsit a Valenciaport

Anàlisi del creixement del trànsit a Valenciaport

En el mes de febrer, Valenciaport ha presentat dades sorprenents que reflecteixen un notable augment del trànsit de contenidors. Les xifres mostren que els trànsits amb Angola han crescut un impactant 2.200,88% en l’acumulat de gener i febrer. Aquestes xifres són realment notables si es comparen amb el creixement amb Israel, que ha arribat al 44,41%, mentre que el trànsit amb Algèria ha tingut un increment del 18,71%.

Tot i aquest ràpid creixement amb països com Angola, és important destacar que Xina continua sent el principal soci comercial de Valenciaport, amb un total de 129.724 TEUs intercanviats, el que suposa un creixement del 36,44% en tones transportades, arribant a 1.410.867 tones en aquest període, incrementant així un 29,43%.

Les dades presentades pel Butlletí Estadístic de Valenciaport també confirmen que el sector exportador manté una tendència positiva, amb un augment del 5,39% en el trànsit de càrrega (contenidors plens) que ixen de Valenciaport.

Durant el mes de febrer, els tràfics de TEUs plens han crescut un 9,88%, amb descàrregues que augmenten un 29,93% i trànsits que pugen un 4,15% en total acumulat pels mesos de gener i febrer.

Estadístiques generals de Valenciaport

En total, durant els dos primers mesos de l’any, Valenciaport ha gestionat 12,51 milions de tones, el que representa un increment del 1,35%. Pel que fa als contenidors, s’han anotat 863.894 TEUs, cosa que suposa un creixement del 10,34%.

Segons l’anàlisi dels sectors, han aparegut augments significatius en els minerals no metàl·lics (+28,08%), productes químics (+12,17%), materials de construcció (+9,06%) i agroalimentari (+2,35%). Angels i Israel es presenten com a socis estratègics en aquest panorama de creixement continuat a Valenciaport, observant en stats que s’implementen mesures per altres sectors que van en declivi, com els passatgers (-5,86%) i dels vehicles (-34,35%).

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.

Deting a València un dels fugitius txecs més buscats per un frau de dos milions d’euros

La Policia Nacional ha detingut a València un dels fugitius més buscats de República Txeca, reclamat per un frau greu vinculat a una operació comercial de combustible amb un perjudici de més de dos milions d’euros.