Aprovada la contractació d’emergència per a recuperar els jardins de les pedanies de València afectades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València, ha acordat este dijous, en la Junta de Govern Local, la contractació d’emergència per a recuperar els jardins de les pedanies del sud de la ciutat afectades per la dana després dels danys patits com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local celebrada en el consistori.

“També hui hem pres un acord també important” per a pal·liar els efectes de la dana, ha assenyalat l’edil. “Totes les setmanes anem donant passos per a reconstruir i recuperar les pedanies de la ciutat de València després de la major catàstrofe que hem viscut en aquest últim segle, la dana que va afectar a la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo”, ha afegit Caballero.

El regidor ha explicat que les actuacions previstes per a recuperar els jardins d’aquest tres nuclis de població després de les inundacions s’han dividit en lots amb un import global proper a 1,2 milions d’euros –IVA inclòs–.

El primer lot serà la reparació dels jardins de les pedanies de Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo amb una inversió de 188.545,67 euros. El segon serà per als jardins interiors de la Torre, amb un import de 192.550,35 euros, mentre que el tercer lot és el que comprèn els jardins dels espais urbanitzats de Sociópolis –en La Torre– amb un import de 818.767,92 euros.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que se busca “recuperar els jardins de la ciutat” afectats per la dana “i que els ciutadans i els xiquets d’estes pedanies puguen tornar a tenir una altra vegada” estos espais i els parcs “en condicions després de la devastació que patida el 29 d’octubre”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.

L’IVF llança nous préstecs bonificats per a empreses per 130 milions

L'IVF aprova dos noves línies de préstecs bonificats per 130 milions, amb un tipus fix del 1,5%, per a dotar de liquiditat a empreses i reforçar el finançament del sector primari davant la conjuntura econòmica.

Pérez Llorca reclama més renovables davant la incertesa per la guerra a l’Iran

Pérez Llorca defén reforçar la generació d'energies renovables per a blindar el subministrament en la Comunitat Valenciana davant la inestabilitat per la guerra a l'Iran i l'impacte en els preus.

El nou Pla de Vivenda incorporarà una clàusula antifrau en les adjudicacions

El Ministeri de Vivenda incorpora una clàusula antifrau en el Pla 2026-2030 per a garantir adjudicacions objectives i transparents després de les irregularitats detectades a Alacant.

Compromís proposa que les vivendes públiques s’adjudiquen per sorteig per a evitar favoritismes

Compromís registra en Les Corts una llei perquè les vivendes de protecció oficial s'adjudiquen per sorteig i mantinguen el seu caràcter públic permanent, després de les irregularitats detectades a Alacant.

El nou Pla Estatal de Vivenda destina 798 milions a la Comunitat Valenciana

El Pla Estatal de Vivenda 2026-2030 triplicarà la inversió fins a 7.000 milions i reservarà 798 milions per a la Comunitat Valenciana, en un model de cofinançament Estat-autonomies.