11 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Aprovada la contractació d’emergència per a recuperar els jardins de les pedanies de València afectades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València, ha acordat este dijous, en la Junta de Govern Local, la contractació d’emergència per a recuperar els jardins de les pedanies del sud de la ciutat afectades per la dana després dels danys patits com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local celebrada en el consistori.

“També hui hem pres un acord també important” per a pal·liar els efectes de la dana, ha assenyalat l’edil. “Totes les setmanes anem donant passos per a reconstruir i recuperar les pedanies de la ciutat de València després de la major catàstrofe que hem viscut en aquest últim segle, la dana que va afectar a la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo”, ha afegit Caballero.

El regidor ha explicat que les actuacions previstes per a recuperar els jardins d’aquest tres nuclis de població després de les inundacions s’han dividit en lots amb un import global proper a 1,2 milions d’euros –IVA inclòs–.

El primer lot serà la reparació dels jardins de les pedanies de Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo amb una inversió de 188.545,67 euros. El segon serà per als jardins interiors de la Torre, amb un import de 192.550,35 euros, mentre que el tercer lot és el que comprèn els jardins dels espais urbanitzats de Sociópolis –en La Torre– amb un import de 818.767,92 euros.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que se busca “recuperar els jardins de la ciutat” afectats per la dana “i que els ciutadans i els xiquets d’estes pedanies puguen tornar a tenir una altra vegada” estos espais i els parcs “en condicions després de la devastació que patida el 29 d’octubre”.

Últimes notícies

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.

Nova manifestació per la dana exigix a Mazón entregar la seua acta de diputat

Centenars de persones han marxat per Benetússer, Sedaví i Alfafar per a exigir justícia i que Mazón entregue la seua acta i acudisca a declarar davant la jutgessa de Catarroja.

Sorloth, traslladat a l’hospital per una ferida incisocontusa en el Llevant-Atlètic

El davanter de l'Atlètic ha sigut retirat en llitera després d'un xoc de cap en el minut 24. El club confirma proves mèdiques i el rival queda en observació.