Aprovada la contractació d’emergència per a recuperar els jardins de les pedanies de València afectades

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València, ha acordat este dijous, en la Junta de Govern Local, la contractació d’emergència per a recuperar els jardins de les pedanies del sud de la ciutat afectades per la dana després dels danys patits com a conseqüència de les inundacions provocades per este temporal.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local celebrada en el consistori.

«També hui hem pres un acord també important» per a pal·liar els efectes de la dana, ha assenyalat l’edil. «Totes les setmanes anem donant passos per a reconstruir i recuperar les pedanies de la ciutat de València després de la major catàstrofe que hem viscut en aquest últim segle, la dana que va afectar a la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo», ha afegit Caballero.

El regidor ha explicat que les actuacions previstes per a recuperar els jardins d’aquest tres nuclis de població després de les inundacions s’han dividit en lots amb un import global proper a 1,2 milions d’euros –IVA inclòs–.

El primer lot serà la reparació dels jardins de les pedanies de Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo amb una inversió de 188.545,67 euros. El segon serà per als jardins interiors de la Torre, amb un import de 192.550,35 euros, mentre que el tercer lot és el que comprèn els jardins dels espais urbanitzats de Sociópolis –en La Torre– amb un import de 818.767,92 euros.

Juan Carlos Caballero ha assenyalat que se busca «recuperar els jardins de la ciutat» afectats per la dana «i que els ciutadans i els xiquets d’estes pedanies puguen tornar a tenir una altra vegada» estos espais i els parcs «en condicions després de la devastació que patida el 29 d’octubre».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU