Aprovada per unanimitat la reforma fiscal del Botànic a les Corts

Tots els grups parlamentaris de les Corts Valencianes, inclòs el PP, Ciudadanos i Vox, han donat llum verda este dijous la reforma fiscal “progressista” del Botànic. Per sorpresa del govern valencià, tota l’oposició ha decidit finalment donar suport a la rebaixa d’impostos a les rendes baixes i mitjanes, malgrat titllar-la d’“insuficient”.

Aquesta reforma tindrà efectes retroactius dones de l’1 de gener de 2022 i suposarà un estalvi de 149 milions per a les famílies valencianes en un moment d’inflació i alts costos energètics. En concret, inclou una rebaixa de l’IRPF a les rendes inferiors a 60.000 euros, una nova tarifa autonòmica de l’IRPF per a aquest exercici, i un augment del 10% de les deduccions i bonificacions fiscals i dels límits de renda per a accedir a elles. Així doncs les rendes de 10.000 euros s’estalviaran 94,5 euros; les de 20.000 s’estalviaran 117 euros; i les de 30.000 s’estalviaran 67 euros.

El pacte dels socis del Botànic encara té pendent la pujada impositiva per a les rendes altes que s’inclourà dins de la llei d’acompanyament i els Pressupostos de 2023 i es començarà aplicar a partir de l’any següent. Aquesta pujada no comptarà amb el suport dels grups de l’oposició.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha celebrat l’aprovació per unanimitat de la “reforma fiscal progressista i progressiva” del Consell i ha assegurat que demostra la “consolidació i estabilitat política clau per a la creació de llocs de treball i l’estat del benestar més avançat i un prestigi de les mateixes institucions valencianes”. «És una bona notícia per a la societat valenciana i demostra que hi ha possibilitats darribar acords» ha indicat.

L’impost de successions trenca acords del Botànic

Tot i l’harmonia que es respira amb la reforma fiscal, els socis del Botànic es troben en un moment “turbulent” per l’esmena presentada en solitari pel PSPV per bonificar al 99% l’impost de successions a la transmissió de totes les empreses familiars i no només de les que facturen menys de deu milions d’euros. Tot i que Compromís i Podem han avisat que no la recolzaran, l’oposició, el PP i Ciudadanos, estan disposats a donar suport a la iniciativa.

Durant la sessió de control, la síndica de Compromís, Papi Roures, ha advertit a Puig que “és un gran error abaixar impostos als més rics perquè això trenca acords del Botànic, ablaneix els serveis públics i no ajuda millor l’economia”. «Estic convençuda que podem evitar este gran error» ha precisat la portaveu de la formació valencianista, que també ha recordat que «l’acord del Botànic cal cuidar-lo i cultivar-lo, i això es fa amb acords com el que vam arribar el 2020 amb la reforma de successions i donacions”.

Per part seua, el cap del Consell ha defensat que la bonificació de l’impost de successions i donacions a les empreses familiars pretén “enfortir la competitivitat i garantir-ne la supervivència”, ja que representen el 91% del teixit empresarial valencià i genera el 85% de l’ocupació. Així mateix, ha assenyalat que la majoria de les comunitats autònomes ja apliquen esta reducció de l’impost i que «cal protegir les empreses perquè cada vegada tinguen una mida superior i no siguen absorbides per grans grups» després dels canvis generacionals.


“La mesura no té un impacte econòmic rellevant. No s’està posant en qüestió l’Estat del Benestar, estem parlant que probablement no arribe al mig milió d’euros” ha assegurat Puig, que ha ressaltat que este Govern “governa per a tots i també per a les xicotetes i mitjanes empreses valencianes«.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.