Aprovada per unanimitat la reforma fiscal del Botànic a les Corts

Tots els grups parlamentaris de les Corts Valencianes, inclòs el PP, Ciudadanos i Vox, han donat llum verda este dijous la reforma fiscal “progressista” del Botànic. Per sorpresa del govern valencià, tota l’oposició ha decidit finalment donar suport a la rebaixa d’impostos a les rendes baixes i mitjanes, malgrat titllar-la d’“insuficient”.

Aquesta reforma tindrà efectes retroactius dones de l’1 de gener de 2022 i suposarà un estalvi de 149 milions per a les famílies valencianes en un moment d’inflació i alts costos energètics. En concret, inclou una rebaixa de l’IRPF a les rendes inferiors a 60.000 euros, una nova tarifa autonòmica de l’IRPF per a aquest exercici, i un augment del 10% de les deduccions i bonificacions fiscals i dels límits de renda per a accedir a elles. Així doncs les rendes de 10.000 euros s’estalviaran 94,5 euros; les de 20.000 s’estalviaran 117 euros; i les de 30.000 s’estalviaran 67 euros.

El pacte dels socis del Botànic encara té pendent la pujada impositiva per a les rendes altes que s’inclourà dins de la llei d’acompanyament i els Pressupostos de 2023 i es començarà aplicar a partir de l’any següent. Aquesta pujada no comptarà amb el suport dels grups de l’oposició.

Per la seua banda, el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha celebrat l’aprovació per unanimitat de la “reforma fiscal progressista i progressiva” del Consell i ha assegurat que demostra la “consolidació i estabilitat política clau per a la creació de llocs de treball i l’estat del benestar més avançat i un prestigi de les mateixes institucions valencianes”. «És una bona notícia per a la societat valenciana i demostra que hi ha possibilitats darribar acords» ha indicat.

L’impost de successions trenca acords del Botànic

Tot i l’harmonia que es respira amb la reforma fiscal, els socis del Botànic es troben en un moment “turbulent” per l’esmena presentada en solitari pel PSPV per bonificar al 99% l’impost de successions a la transmissió de totes les empreses familiars i no només de les que facturen menys de deu milions d’euros. Tot i que Compromís i Podem han avisat que no la recolzaran, l’oposició, el PP i Ciudadanos, estan disposats a donar suport a la iniciativa.

Durant la sessió de control, la síndica de Compromís, Papi Roures, ha advertit a Puig que “és un gran error abaixar impostos als més rics perquè això trenca acords del Botànic, ablaneix els serveis públics i no ajuda millor l’economia”. «Estic convençuda que podem evitar este gran error» ha precisat la portaveu de la formació valencianista, que també ha recordat que «l’acord del Botànic cal cuidar-lo i cultivar-lo, i això es fa amb acords com el que vam arribar el 2020 amb la reforma de successions i donacions”.

Per part seua, el cap del Consell ha defensat que la bonificació de l’impost de successions i donacions a les empreses familiars pretén “enfortir la competitivitat i garantir-ne la supervivència”, ja que representen el 91% del teixit empresarial valencià i genera el 85% de l’ocupació. Així mateix, ha assenyalat que la majoria de les comunitats autònomes ja apliquen esta reducció de l’impost i que «cal protegir les empreses perquè cada vegada tinguen una mida superior i no siguen absorbides per grans grups» després dels canvis generacionals.


“La mesura no té un impacte econòmic rellevant. No s’està posant en qüestió l’Estat del Benestar, estem parlant que probablement no arribe al mig milió d’euros” ha assegurat Puig, que ha ressaltat que este Govern “governa per a tots i també per a les xicotetes i mitjanes empreses valencianes«.

Últimes notícies

El PP veu en la sentència del Suprem un fre a la ‘guerra’ de Morant contra les universitats privades

La portaveu d’Universitats del PP en Les Corts, Lola Roch, assegura que l’anul·lació del decret del Govern sobre noves universitats és un ‘varapalo’ a la política de Diana Morant i a la seua ‘batalla ideològica’ contra els centres privats.

Mig centenar d’ultras es concentra contra l’acampada per la vivenda a València

Una concentració convocada per l’organització Patriam ha reunit prop de 50 persones a la plaça de la Reina contra l’acampada per la vivenda instal·lada a la plaça de l’Ajuntament de València. El dispositiu policial s’ha reforçat per a evitar incidents i els acampats han creat un cordó de seguretat propi.

Els hotels del litoral valencià esperen un 80 % d’ocupació pel pont d’octubre

Els hotels del litoral valencià preveuen una ocupació mitjana del 80 % durant el pont d’octubre, amb especial dinamisme a Benidorm i València ciutat. Els allotjaments d’interior i els apartaments turístics també anuncien percentatges elevats en totes les províncies.

Sis dies de vaga en Ouigo en plens ponts de novembre i desembre

El sindicat de maquinistes Semaf ha convocat sis jornades de vaga a Ouigo, amb aturs totals i parcials, coincidint amb els ponts de novembre i desembre, per una suposada vulneració reiterada de drets laborals. La protesta pot afectar milers de viatgers d’alta velocitat amb origen o destinació en 15 províncies, entre elles València i Alacant.

Absold un quiromassatgista a Alacant per falta de proves d’abús a una menor

L’Audiència d’Alacant ha absolt un quiromassatgista acusat d’agressió sexual a una menor de 16 anys en no vore proves suficients. El tribunal aplica el principi d’in dubio pro reo i recorda que la sentència es pot recórrer en deu dies.

Villar nega que sabera el 2022 que familiars seus optaven a vivendes públiques a la Platja de Sant Joan

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que no va saber fins gener de 2026 que familiars seus estaven en la cooperativa de vivendes públiques de la Platja de Sant Joan. L’oposició torna a exigir la dimissió seua i de l’alcalde, Luis Barcala, pel cas Les Naus.

TransPerfect acomiada 266 empleats que entrenaven la IA d’Apple a Espanya

TransPerfect ha acomiadat 266 anotadors de dades que entrenaven sistemes d’intel·ligència artificial d’Apple des de diverses ciutats espanyoles, incloses València i Alacant. El sindicat FIST denuncia represàlies i irregularitats prèvies en la gestió laboral.

Aplazada sense data la comissió de Les Corts sobre les VPO de Les Naus d’Alacant

Les Corts han ajornat sense nova data les sessions de la comissió que investiga les presumptes irregularitats en les VPO de Les Naus d’Alacant, previstes per al 20 i 22 d’octubre, per a evitar interferir en les eleccions generals del 29 de novembre. L’oposició acusa PP i Vox de tractar d’amagar el cas en plena ampliació de la investigació judicial.