Aragó i la Comunitat Valenciana afermen la seua col·laboració per a combatre incendis forestals en zones limítrofes

ZARAGOZA, 21 (EUROPA PRESS)

El director general d’Interior i Emergències del Govern d’Aragó, Miguel Ángel Clavero, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències de la Generalitat, Javier Montero, han mantingut este divendres una trobada amb l’objectiu de reforçar la coordinació i l’actuació conjunta enfront d’incendis forestals que es puguen produir en zones limítrofes d’ambdues comunitats.

En la reunió, a la qual han assistit també el cap de servei de Seguretat i Protecció Civil del Govern, Jorge Crespo, i el sotsdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, Jorge Suárez, s’han analitzat tant els riscos que compartixen tots dos territoris com els mitjans i recursos disponibles en cada comunitat per a fer front a incendis forestals, ha informat l’Executiu aragonés.

Tots han coincidit en la importància de seguir col·laborant a tots els nivells, tant operatiu, com en gestió i comunicació, sense oblidar un aspecte fonamental com és la prevenció, per a seguir millorant i garantir, per tant, la millor resposta davant d’estes emergències.

També s’han analitzat les experiències prèvies, com l’incendi de Sant Agustín registrat al març del 2023 entre les províncies de Terol i Castelló i que va afectar a unes 4.700 hectàrees –840 d’elles a Aragó– de massa forestal i parcel·les agrícoles i va obligar a evacuar a 1.500 persones a la part valenciana i més de 200 a Aragó.

En esta ocasió, a més de la coordinació dels operatius, ja es va experimentar un Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) presidit per ambdues comunitats, facilitant un comandament únic en la gestió de l’emergència.

Ambdues delegacions han volgut traslladar un missatge de tranquil·litat als ciutadans, destacant la bona coordinació entre comunitats en matèria de prevenció i extinció d’incendis forestals.

A més, han volgut destacar que tant Aragó com la Comunitat Valenciana compten amb mitjans i professionals molt preparats per a fer front a estes emergències i que aquests donen resposta conjunta i coordinada, implicant-se en les tasques d’extinció en tots dos territoris perquè els incendis forestals no entenen de límits territorials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.