Aragó i la Comunitat Valenciana afermen la seua col·laboració per a combatre incendis forestals en zones limítrofes

ZARAGOZA, 21 (EUROPA PRESS)

El director general d’Interior i Emergències del Govern d’Aragó, Miguel Ángel Clavero, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències de la Generalitat, Javier Montero, han mantingut este divendres una trobada amb l’objectiu de reforçar la coordinació i l’actuació conjunta enfront d’incendis forestals que es puguen produir en zones limítrofes d’ambdues comunitats.

En la reunió, a la qual han assistit també el cap de servei de Seguretat i Protecció Civil del Govern, Jorge Crespo, i el sotsdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, Jorge Suárez, s’han analitzat tant els riscos que compartixen tots dos territoris com els mitjans i recursos disponibles en cada comunitat per a fer front a incendis forestals, ha informat l’Executiu aragonés.

Tots han coincidit en la importància de seguir col·laborant a tots els nivells, tant operatiu, com en gestió i comunicació, sense oblidar un aspecte fonamental com és la prevenció, per a seguir millorant i garantir, per tant, la millor resposta davant d’estes emergències.

També s’han analitzat les experiències prèvies, com l’incendi de Sant Agustín registrat al març del 2023 entre les províncies de Terol i Castelló i que va afectar a unes 4.700 hectàrees –840 d’elles a Aragó– de massa forestal i parcel·les agrícoles i va obligar a evacuar a 1.500 persones a la part valenciana i més de 200 a Aragó.

En esta ocasió, a més de la coordinació dels operatius, ja es va experimentar un Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) presidit per ambdues comunitats, facilitant un comandament únic en la gestió de l’emergència.

Ambdues delegacions han volgut traslladar un missatge de tranquil·litat als ciutadans, destacant la bona coordinació entre comunitats en matèria de prevenció i extinció d’incendis forestals.

A més, han volgut destacar que tant Aragó com la Comunitat Valenciana compten amb mitjans i professionals molt preparats per a fer front a estes emergències i que aquests donen resposta conjunta i coordinada, implicant-se en les tasques d’extinció en tots dos territoris perquè els incendis forestals no entenen de límits territorials.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guido Rodríguez estrena el seu compte i avança al València al descans davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar en el minut 12 el seu primer gol amb el València i deixa a l'equip per davant del Celta al descans, malgrat la major possessió visitant.

Motxilles, documentació i carteres lideren els objectes perduts en el TRAM d’Alacant en 2025

El TRAM d'Alacant va registrar en 2025 un total de 2.439 objectes perduts, amb motxilles, documentació i carteres com a articles més oblidats pels usuaris.

Un jove detingut i dos ferits greus en una baralla de matinada en una discoteca de Gandia

Un jove de 20 anys ha sigut detingut després d'una violenta baralla en una discoteca de la platja de Gandia que s'ha saldat amb dos ferits, un d'ells operat d'urgència per ferides en el coll.

Girona busca allunyar-se del descens davant un Vila-real que frega la Champions

Girona i Vila-real es mesuren en Montilivi amb objectius molt distints: els locals volen fugir del descens i somiar amb Europa, i els visitants afermar la plaça de Champions.

Retencions en l’A-3 cap a Madrid i boira densa en la V-21 compliquen el retorn de Setmana Santa

Les primeres retencions importants es registren en l'A-3 en sentit Madrid, amb cues que aconseguixen els dotze quilòmetres, mentres un banc de boira en la V-21 ha dificultat la visibilitat durant diverses hores.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.