Aragó i la Comunitat Valenciana afermen la seua col·laboració per a combatre incendis forestals en zones limítrofes

ZARAGOZA, 21 (EUROPA PRESS)

El director general d’Interior i Emergències del Govern d’Aragó, Miguel Ángel Clavero, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències de la Generalitat, Javier Montero, han mantingut este divendres una trobada amb l’objectiu de reforçar la coordinació i l’actuació conjunta enfront d’incendis forestals que es puguen produir en zones limítrofes d’ambdues comunitats.

En la reunió, a la qual han assistit també el cap de servei de Seguretat i Protecció Civil del Govern, Jorge Crespo, i el sotsdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, Jorge Suárez, s’han analitzat tant els riscos que compartixen tots dos territoris com els mitjans i recursos disponibles en cada comunitat per a fer front a incendis forestals, ha informat l’Executiu aragonés.

Tots han coincidit en la importància de seguir col·laborant a tots els nivells, tant operatiu, com en gestió i comunicació, sense oblidar un aspecte fonamental com és la prevenció, per a seguir millorant i garantir, per tant, la millor resposta davant d’estes emergències.

També s’han analitzat les experiències prèvies, com l’incendi de Sant Agustín registrat al març del 2023 entre les províncies de Terol i Castelló i que va afectar a unes 4.700 hectàrees –840 d’elles a Aragó– de massa forestal i parcel·les agrícoles i va obligar a evacuar a 1.500 persones a la part valenciana i més de 200 a Aragó.

En esta ocasió, a més de la coordinació dels operatius, ja es va experimentar un Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) presidit per ambdues comunitats, facilitant un comandament únic en la gestió de l’emergència.

Ambdues delegacions han volgut traslladar un missatge de tranquil·litat als ciutadans, destacant la bona coordinació entre comunitats en matèria de prevenció i extinció d’incendis forestals.

A més, han volgut destacar que tant Aragó com la Comunitat Valenciana compten amb mitjans i professionals molt preparats per a fer front a estes emergències i que aquests donen resposta conjunta i coordinada, implicant-se en les tasques d’extinció en tots dos territoris perquè els incendis forestals no entenen de límits territorials.

Últimes notícies

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.

La Generalitat assegura que Pérez Llorca ja ha complit el 63 % dels seus compromisos en mig any

La Generalitat defensa que el president Juanfran Pérez Llorca ha executat en només sis mesos el 63 % dels compromisos de la seua investidura, amb especial èmfasi en la rebaixa fiscal, les polítiques socials i el suport als sectors productius.