15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Aragó i la Comunitat Valenciana afermen la seua col·laboració per a combatre incendis forestals en zones limítrofes

ZARAGOZA, 21 (EUROPA PRESS)

El director general d’Interior i Emergències del Govern d’Aragó, Miguel Ángel Clavero, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències de la Generalitat, Javier Montero, han mantingut este divendres una trobada amb l’objectiu de reforçar la coordinació i l’actuació conjunta enfront d’incendis forestals que es puguen produir en zones limítrofes d’ambdues comunitats.

En la reunió, a la qual han assistit també el cap de servei de Seguretat i Protecció Civil del Govern, Jorge Crespo, i el sotsdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, Jorge Suárez, s’han analitzat tant els riscos que compartixen tots dos territoris com els mitjans i recursos disponibles en cada comunitat per a fer front a incendis forestals, ha informat l’Executiu aragonés.

Tots han coincidit en la importància de seguir col·laborant a tots els nivells, tant operatiu, com en gestió i comunicació, sense oblidar un aspecte fonamental com és la prevenció, per a seguir millorant i garantir, per tant, la millor resposta davant d’estes emergències.

També s’han analitzat les experiències prèvies, com l’incendi de Sant Agustín registrat al març del 2023 entre les províncies de Terol i Castelló i que va afectar a unes 4.700 hectàrees –840 d’elles a Aragó– de massa forestal i parcel·les agrícoles i va obligar a evacuar a 1.500 persones a la part valenciana i més de 200 a Aragó.

En esta ocasió, a més de la coordinació dels operatius, ja es va experimentar un Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) presidit per ambdues comunitats, facilitant un comandament únic en la gestió de l’emergència.

Ambdues delegacions han volgut traslladar un missatge de tranquil·litat als ciutadans, destacant la bona coordinació entre comunitats en matèria de prevenció i extinció d’incendis forestals.

A més, han volgut destacar que tant Aragó com la Comunitat Valenciana compten amb mitjans i professionals molt preparats per a fer front a estes emergències i que aquests donen resposta conjunta i coordinada, implicant-se en les tasques d’extinció en tots dos territoris perquè els incendis forestals no entenen de límits territorials.

Últimes notícies

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.