Aragó i la Comunitat Valenciana afermen la seua col·laboració per a combatre incendis forestals en zones limítrofes

ZARAGOZA, 21 (EUROPA PRESS)

El director general d’Interior i Emergències del Govern d’Aragó, Miguel Ángel Clavero, i el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències de la Generalitat, Javier Montero, han mantingut este divendres una trobada amb l’objectiu de reforçar la coordinació i l’actuació conjunta enfront d’incendis forestals que es puguen produir en zones limítrofes d’ambdues comunitats.

En la reunió, a la qual han assistit també el cap de servei de Seguretat i Protecció Civil del Govern, Jorge Crespo, i el sotsdirector de l’Agència Valenciana de Seguretat i Respostes a les Emergències, Jorge Suárez, s’han analitzat tant els riscos que compartixen tots dos territoris com els mitjans i recursos disponibles en cada comunitat per a fer front a incendis forestals, ha informat l’Executiu aragonés.

Tots han coincidit en la importància de seguir col·laborant a tots els nivells, tant operatiu, com en gestió i comunicació, sense oblidar un aspecte fonamental com és la prevenció, per a seguir millorant i garantir, per tant, la millor resposta davant d’estes emergències.

També s’han analitzat les experiències prèvies, com l’incendi de Sant Agustín registrat al març del 2023 entre les províncies de Terol i Castelló i que va afectar a unes 4.700 hectàrees –840 d’elles a Aragó– de massa forestal i parcel·les agrícoles i va obligar a evacuar a 1.500 persones a la part valenciana i més de 200 a Aragó.

En esta ocasió, a més de la coordinació dels operatius, ja es va experimentar un Centre de Coordinació Operativa Integrat (CECOPI) presidit per ambdues comunitats, facilitant un comandament únic en la gestió de l’emergència.

Ambdues delegacions han volgut traslladar un missatge de tranquil·litat als ciutadans, destacant la bona coordinació entre comunitats en matèria de prevenció i extinció d’incendis forestals.

A més, han volgut destacar que tant Aragó com la Comunitat Valenciana compten amb mitjans i professionals molt preparats per a fer front a estes emergències i que aquests donen resposta conjunta i coordinada, implicant-se en les tasques d’extinció en tots dos territoris perquè els incendis forestals no entenen de límits territorials.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingudes cinc persones per robatoris en centres educatius de Borriana i Terrassa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en centres educatius de Borriana i Terrassa.

Aemet preveu un cap de setmana inestable i una altra borrasca des del dimarts

Aemet ha informat de pluges generalitzades este dijous i d'un cap de setmana inestable; el dimarts s'espera una altra borrasca. Els acumulats més alts s'han donat en la Comunitat Valenciana.

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.