Aragó busca l’origen del rebrot mentres el dona per «controlat»

La consellera de Sanitat aragonesa, Sira Repollés, diu que és «difícil» saber quin és el primer cas dels brots de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca i una de Saragossa. Tot i que algunes informacions apuntaven una festa en Binéfar com a possible focus, Repollés considera que el més probable és que l’origen estiga en els treballadors d’empreses fructícoles. Repollés ha visitat este dimecres diferents municipis de les comarques afectades pels rebrots de coronavirus, entre elles Binéfar, a on ha parlat amb treballadors del Centre de Salut.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’origen podria ser una empresa fructícola

L’alcalde de Binéfar, Alfonso Adan, ha reconegut que els veïns estan «preocupats» i ha dit que entén el retrocés a la fase 2 per a poder ‘tallar els contagis’. Segons Repollés, l’origen del rebrot «no és tant una festa, que és normal que és fera en la fase a on s’estava, sinó els mateixos treballadors d’empreses hortofructícoles que el cap de setmana van tornar als seus domicilis i van fer activitats diverses», ha dit. Estos moviments cap al municipi d’origen són els que haurien propiciat la transmissió comunitària més allà de les empreses, ha afegit.

 

Quant a la primera explotació agrària a on es va detectar un brot, en Saidí (Baix Cinca), es va tancar per a poder fer proves PCR i ja se n’han fet més de 200. «Estem recopilant les dades» ha dit Repollés, que no ha pogut actualitzar més informació que la facilitada este dimarts. Ahir va anunciar que s’havien detectat tres nous casos en Casp (Baix Aragó, Saragossa) en una empresa hortofructícola, que eleven fins a 14 els positius en la zona. Estes se sumen als 47 casos de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca (la Llitera, el Baix Cinca i el Cinca Mitjà) el dilluns.

 

Brot controlat

A banda d’esta explotació de Saidí, la consellera descarta de moment tancar qualsevol altra explotació. «Estem en una fase ascendent però estable» ha dit, assegurant que el brot està «controlat». Repollés ha afegit que està previst reforçar el sistema sanitari en estes quatre comarques per a poder fer més testos. La consellera de Sanitat aragonesa ha insistit en la recomanació de limitar els moviments de la població en les comarques que han passat a fase 2 amb la resta de comarques i comunitats autònomes. «És una recomanació i un acte de responsabilitat», ha dit.

 

Repollés també ha recordat que està prevista esta vesprada una reunió bilateral amb el govern de l’Estat per a abordar la situació. Però de moment no es preveuen més mesures, ha dit. «Crec que s’han pres les mesures que calien i serà l’evolució epidemiològica la que marque si cal prendre’n alguna més», ha afegit i espera «que no es donen casos de transmissió fora de les quatre comarques».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.

El SIP i l’app GVA+Salut quedaran fora de servici la matinada del dissabte per una actualització tècnica

La Conselleria de Sanitat detindrà entre les 00.00 i les 08.30 hores del dissabte el SIP i l'app GVA+Salut per a una actualització que reforce estabilitat, seguretat i rendiment, sense afectar l'atenció sanitària.

Nova concentració a València amb el lema ‘Mazón a presó’ per la gestió de la dana

La plaça de la Verge de València acull este diumenge 26 d'abril una nova concentració contra el expresident Carlos Mazón per la seua gestió de la dana que va deixar 230 morts, díhuit mesos després de la tragèdia.

La jutgessa rebutja considerar víctima de la dana a una voluntària que va al·legar lesions

La jutgessa que investiga la gestió de la dana descarta reconéixer com a víctima a una dona que va assegurar lesionar-se mentres col·laborava en tasques de neteja i repartiment de menjar després de les riuades.