Aragó busca l’origen del rebrot mentres el dona per «controlat»

La consellera de Sanitat aragonesa, Sira Repollés, diu que és «difícil» saber quin és el primer cas dels brots de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca i una de Saragossa. Tot i que algunes informacions apuntaven una festa en Binéfar com a possible focus, Repollés considera que el més probable és que l’origen estiga en els treballadors d’empreses fructícoles. Repollés ha visitat este dimecres diferents municipis de les comarques afectades pels rebrots de coronavirus, entre elles Binéfar, a on ha parlat amb treballadors del Centre de Salut.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’origen podria ser una empresa fructícola

L’alcalde de Binéfar, Alfonso Adan, ha reconegut que els veïns estan «preocupats» i ha dit que entén el retrocés a la fase 2 per a poder ‘tallar els contagis’. Segons Repollés, l’origen del rebrot «no és tant una festa, que és normal que és fera en la fase a on s’estava, sinó els mateixos treballadors d’empreses hortofructícoles que el cap de setmana van tornar als seus domicilis i van fer activitats diverses», ha dit. Estos moviments cap al municipi d’origen són els que haurien propiciat la transmissió comunitària més allà de les empreses, ha afegit.

 

Quant a la primera explotació agrària a on es va detectar un brot, en Saidí (Baix Cinca), es va tancar per a poder fer proves PCR i ja se n’han fet més de 200. «Estem recopilant les dades» ha dit Repollés, que no ha pogut actualitzar més informació que la facilitada este dimarts. Ahir va anunciar que s’havien detectat tres nous casos en Casp (Baix Aragó, Saragossa) en una empresa hortofructícola, que eleven fins a 14 els positius en la zona. Estes se sumen als 47 casos de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca (la Llitera, el Baix Cinca i el Cinca Mitjà) el dilluns.

 

Brot controlat

A banda d’esta explotació de Saidí, la consellera descarta de moment tancar qualsevol altra explotació. «Estem en una fase ascendent però estable» ha dit, assegurant que el brot està «controlat». Repollés ha afegit que està previst reforçar el sistema sanitari en estes quatre comarques per a poder fer més testos. La consellera de Sanitat aragonesa ha insistit en la recomanació de limitar els moviments de la població en les comarques que han passat a fase 2 amb la resta de comarques i comunitats autònomes. «És una recomanació i un acte de responsabilitat», ha dit.

 

Repollés també ha recordat que està prevista esta vesprada una reunió bilateral amb el govern de l’Estat per a abordar la situació. Però de moment no es preveuen més mesures, ha dit. «Crec que s’han pres les mesures que calien i serà l’evolució epidemiològica la que marque si cal prendre’n alguna més», ha afegit i espera «que no es donen casos de transmissió fora de les quatre comarques».

Últimes notícies

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.