Aragó busca l’origen del rebrot mentres el dona per «controlat»

La consellera de Sanitat aragonesa, Sira Repollés, diu que és «difícil» saber quin és el primer cas dels brots de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca i una de Saragossa. Tot i que algunes informacions apuntaven una festa en Binéfar com a possible focus, Repollés considera que el més probable és que l’origen estiga en els treballadors d’empreses fructícoles. Repollés ha visitat este dimecres diferents municipis de les comarques afectades pels rebrots de coronavirus, entre elles Binéfar, a on ha parlat amb treballadors del Centre de Salut.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’origen podria ser una empresa fructícola

L’alcalde de Binéfar, Alfonso Adan, ha reconegut que els veïns estan «preocupats» i ha dit que entén el retrocés a la fase 2 per a poder ‘tallar els contagis’. Segons Repollés, l’origen del rebrot «no és tant una festa, que és normal que és fera en la fase a on s’estava, sinó els mateixos treballadors d’empreses hortofructícoles que el cap de setmana van tornar als seus domicilis i van fer activitats diverses», ha dit. Estos moviments cap al municipi d’origen són els que haurien propiciat la transmissió comunitària més allà de les empreses, ha afegit.

 

Quant a la primera explotació agrària a on es va detectar un brot, en Saidí (Baix Cinca), es va tancar per a poder fer proves PCR i ja se n’han fet més de 200. «Estem recopilant les dades» ha dit Repollés, que no ha pogut actualitzar més informació que la facilitada este dimarts. Ahir va anunciar que s’havien detectat tres nous casos en Casp (Baix Aragó, Saragossa) en una empresa hortofructícola, que eleven fins a 14 els positius en la zona. Estes se sumen als 47 casos de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca (la Llitera, el Baix Cinca i el Cinca Mitjà) el dilluns.

 

Brot controlat

A banda d’esta explotació de Saidí, la consellera descarta de moment tancar qualsevol altra explotació. «Estem en una fase ascendent però estable» ha dit, assegurant que el brot està «controlat». Repollés ha afegit que està previst reforçar el sistema sanitari en estes quatre comarques per a poder fer més testos. La consellera de Sanitat aragonesa ha insistit en la recomanació de limitar els moviments de la població en les comarques que han passat a fase 2 amb la resta de comarques i comunitats autònomes. «És una recomanació i un acte de responsabilitat», ha dit.

 

Repollés també ha recordat que està prevista esta vesprada una reunió bilateral amb el govern de l’Estat per a abordar la situació. Però de moment no es preveuen més mesures, ha dit. «Crec que s’han pres les mesures que calien i serà l’evolució epidemiològica la que marque si cal prendre’n alguna més», ha afegit i espera «que no es donen casos de transmissió fora de les quatre comarques».

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.