16 C
València
Divendres, 9 maig, 2025

Aragó busca l’origen del rebrot mentres el dona per «controlat»

La consellera de Sanitat aragonesa, Sira Repollés, diu que és «difícil» saber quin és el primer cas dels brots de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca i una de Saragossa. Tot i que algunes informacions apuntaven una festa en Binéfar com a possible focus, Repollés considera que el més probable és que l’origen estiga en els treballadors d’empreses fructícoles. Repollés ha visitat este dimecres diferents municipis de les comarques afectades pels rebrots de coronavirus, entre elles Binéfar, a on ha parlat amb treballadors del Centre de Salut.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’origen podria ser una empresa fructícola

L’alcalde de Binéfar, Alfonso Adan, ha reconegut que els veïns estan «preocupats» i ha dit que entén el retrocés a la fase 2 per a poder ‘tallar els contagis’. Segons Repollés, l’origen del rebrot «no és tant una festa, que és normal que és fera en la fase a on s’estava, sinó els mateixos treballadors d’empreses hortofructícoles que el cap de setmana van tornar als seus domicilis i van fer activitats diverses», ha dit. Estos moviments cap al municipi d’origen són els que haurien propiciat la transmissió comunitària més allà de les empreses, ha afegit.

 

Quant a la primera explotació agrària a on es va detectar un brot, en Saidí (Baix Cinca), es va tancar per a poder fer proves PCR i ja se n’han fet més de 200. «Estem recopilant les dades» ha dit Repollés, que no ha pogut actualitzar més informació que la facilitada este dimarts. Ahir va anunciar que s’havien detectat tres nous casos en Casp (Baix Aragó, Saragossa) en una empresa hortofructícola, que eleven fins a 14 els positius en la zona. Estes se sumen als 47 casos de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca (la Llitera, el Baix Cinca i el Cinca Mitjà) el dilluns.

 

Brot controlat

A banda d’esta explotació de Saidí, la consellera descarta de moment tancar qualsevol altra explotació. «Estem en una fase ascendent però estable» ha dit, assegurant que el brot està «controlat». Repollés ha afegit que està previst reforçar el sistema sanitari en estes quatre comarques per a poder fer més testos. La consellera de Sanitat aragonesa ha insistit en la recomanació de limitar els moviments de la població en les comarques que han passat a fase 2 amb la resta de comarques i comunitats autònomes. «És una recomanació i un acte de responsabilitat», ha dit.

 

Repollés també ha recordat que està prevista esta vesprada una reunió bilateral amb el govern de l’Estat per a abordar la situació. Però de moment no es preveuen més mesures, ha dit. «Crec que s’han pres les mesures que calien i serà l’evolució epidemiològica la que marque si cal prendre’n alguna més», ha afegit i espera «que no es donen casos de transmissió fora de les quatre comarques».

Últimes notícies

Cortocomenius Lança la XIX Edició: Fomentant el Talent Audiovisual Valencià

La XIX edició de Cortocomenius obre les inscripcions i busca potenciar els cineastes valencians a través d'esdeveniments, seccions diferenciades i un compromís amb la cultura audiovisual local.

L’Ajuntament de València encarrega 20 caixes de pètals de rosa per a la processó de la Mare de Déu dels Desemparats

Per a la pròxima processó de la Mare de Déu dels Desemparats, l'Ajuntament de València ha encarregat 20 caixes de pètals de rosa valenciana, que s'expediran de rosers tradicionals d'Albal, per a acompanyar l'acte. Aquest esdeveniment destacarà els valors de les tradicions locals i el treball dels floricultors.

El Pakistan rebutja les acusacions infundades d’atacs contra l’Índia

El Govern del Pakistan ha rebutjat fermament les acusacions d'atacs indiscrets contra l'Índia, qualificades de infundades i enganyoses. El Ministeri d'Exteriors ha alertat sobre les conseqüències d'aquestes declaracions, demanant moderació a l'Índia.

Un any de l’OPA de BBVA sobre Sabadell: el Govern haurà de decidir pròximament

L'oferta pública d'adquisició (OPA) de BBVA sobre Banc Sabadell compleix un any hui. La decisió del Govern és clau per a l'examen de l'operació, que pot tenir implicacions significatives per al sector bancari espanyol.

Ascens de Temperatures a la Comunitat Valenciana sense Alertes

La Comunitat Valenciana ha experimentat un dia sense alertes meteorològiques, amb cel ras i un augment de les temperatures màximes previstes, tot i que hi ha característiques que podrien provocar ruixats a zones internes durant la vesprada.

Robert Prevost Fa Història com a Primer Nord-Americà i Agustí a Convertir-se en Papa

Robert Prevost ha estat triat com el nou Papa, marcant un moment històric per l'Església Catòlica; és el primer nord-americà i agustí en ocupar esta posició.

Tempesta amb Granís a València: Alertes Taronja i Activitats Suspendudes

València s'enfronta a una intensa tempesta amb granís, provocant l'augment de l'alerta a nivell taronja. A càrrec d'Emergències, s'han pres mesures davant les pluges i riscos d'incendis.

Robert Prevost nomenat Papa 267 amb el nom de León XIV

Robert Prevost, cardenal de renom, ha estat nomenat com el Papa 267 de la història, adoptant el nom de León XIV, en un moment de canvi i esperança per a l'Església.