Aragó busca l’origen del rebrot mentres el dona per «controlat»

La consellera de Sanitat aragonesa, Sira Repollés, diu que és «difícil» saber quin és el primer cas dels brots de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca i una de Saragossa. Tot i que algunes informacions apuntaven una festa en Binéfar com a possible focus, Repollés considera que el més probable és que l’origen estiga en els treballadors d’empreses fructícoles. Repollés ha visitat este dimecres diferents municipis de les comarques afectades pels rebrots de coronavirus, entre elles Binéfar, a on ha parlat amb treballadors del Centre de Salut.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

L’origen podria ser una empresa fructícola

L’alcalde de Binéfar, Alfonso Adan, ha reconegut que els veïns estan «preocupats» i ha dit que entén el retrocés a la fase 2 per a poder ‘tallar els contagis’. Segons Repollés, l’origen del rebrot «no és tant una festa, que és normal que és fera en la fase a on s’estava, sinó els mateixos treballadors d’empreses hortofructícoles que el cap de setmana van tornar als seus domicilis i van fer activitats diverses», ha dit. Estos moviments cap al municipi d’origen són els que haurien propiciat la transmissió comunitària més allà de les empreses, ha afegit.

 

Quant a la primera explotació agrària a on es va detectar un brot, en Saidí (Baix Cinca), es va tancar per a poder fer proves PCR i ja se n’han fet més de 200. «Estem recopilant les dades» ha dit Repollés, que no ha pogut actualitzar més informació que la facilitada este dimarts. Ahir va anunciar que s’havien detectat tres nous casos en Casp (Baix Aragó, Saragossa) en una empresa hortofructícola, que eleven fins a 14 els positius en la zona. Estes se sumen als 47 casos de coronavirus detectats en tres comarques d’Osca (la Llitera, el Baix Cinca i el Cinca Mitjà) el dilluns.

 

Brot controlat

A banda d’esta explotació de Saidí, la consellera descarta de moment tancar qualsevol altra explotació. «Estem en una fase ascendent però estable» ha dit, assegurant que el brot està «controlat». Repollés ha afegit que està previst reforçar el sistema sanitari en estes quatre comarques per a poder fer més testos. La consellera de Sanitat aragonesa ha insistit en la recomanació de limitar els moviments de la població en les comarques que han passat a fase 2 amb la resta de comarques i comunitats autònomes. «És una recomanació i un acte de responsabilitat», ha dit.

 

Repollés també ha recordat que està prevista esta vesprada una reunió bilateral amb el govern de l’Estat per a abordar la situació. Però de moment no es preveuen més mesures, ha dit. «Crec que s’han pres les mesures que calien i serà l’evolució epidemiològica la que marque si cal prendre’n alguna més», ha afegit i espera «que no es donen casos de transmissió fora de les quatre comarques».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Nova York Liberty fa oficial el fitxatge de Raquel Carrera i destaca el seu futur brillant

Nova York Liberty oficialitza la incorporació de Raquel Carrera, pivot del València Basket, i confia que tinga un futur brillant en la WNBA després de completar la temporada a Espanya.

València planteja celebrar el XXV Festival de Milotxes el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal

La Fundació Esportiva Municipal proposa celebrar el XXV Festival de Cometes de València el diumenge 3 de maig a la platja del Cabanyal, pendent encara del vistiplau de Costas. La cita manté el seu programa d'exhibicions, tallers i vol lliure al llarg de tota la jornada.

Carrasco exigix al Govern que pose fi a les retallades en la vigilància de les illes Columbretes

L'alcaldessa de Castelló reclama al Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació que revertisca les retallades de personal en la reserva marina de les illes Columbretes i advertix que la falta de vigilància afavorix l'activitat furtiva i posa en risc la biodiversitat.

El PSPV porta al TSJ al conseller de Sanitat per ocultar pagaments a la sanitat privada

El PSPV ha presentat un recurs davant el TSJ contra el conseller de Sanitat per negar-se a detallar en Les Corts els pagaments a empreses de la sanitat privada en 2024 i 2025.

Una campanya itinerant porta la cultura preventiva i l’autoprotecció als municipis valencians

La Conselleria d'Emergències i Interior posa en marxa una campanya itinerant amb un autobús interactiu per a reforçar la cultura preventiva i l'autoprotecció davant catàstrofes en municipis de la Comunitat Valenciana.

La Generalitat porta a Europa el seu pla de parcs inundables al Túria i el Pedrís

La Generalitat ha presentat davant institucions europees el seu projecte de parcs inundables metropolitans en les riberes del Túria i del Pedrís, un corredor verd de 1.500 hectàrees i més de 72 quilòmetres pensat com a defensa natural enfront de futures riuades.

L’aeroport de Castelló suma sis noves rutes regulars i aconseguix 16 connexions enguany

L'aeroport de Castelló incorpora entre maig i juliol sis noves rutes regulars, aconseguix les 16 connexions programades enguany i reforça la seua aliança amb el sector turístic provincial.

Detingut a Camp de Túria per una ona de robatoris, incendis i la mort de dos gossos

La Guàrdia Civil ha arrestat a un home de 41 anys a què s'atribuïxen sis robatoris amb força en domicilis, diversos incendis provocats i la mort de dos gossos a la comarca de Camp de Túria.