Arranca el dispositiu de neteja de platges afectades per la dana perquè estiguen llistes en Setmana Santa

Ejemplo de shortcode con estilo
La Diputació de València inicia un dispositiu especial per netejar les platges afectades per la dana d'octubre, amb treballs a Gandia, Xeraco, Daimús i altres localitats. L'objectiu és garantir que estiguin netes per a Setmana Santa, prioritzant el turisme i l'economia provincial.

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha engegat un dispositiu especial per a netejar la costa valenciana que s’ha vist afectada per la catastròfica dana de finals d’octubre. Els treballs de retirada de canyes es desenvoluparan a les platges de Gandia-l’Auir, Gandia-Rafalcaid, Xeraco, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar i Piles.

«L’objectiu és garantir que les platges estiguen netes per a Setmana Santa. El turisme és un dels pilars econòmics més importants de la província de Valencia i les nostres platges són un actiu essencial», ha manifestat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, qui ha visitat la platja de Daimús junt amb el diputat de Medi ambient, Avelino Mascarell.

El dispositiu ho conformen quatre tractors amb pales i caixes ranurades, dos remolcs, màquines de neteja, tres camions; 14 conductors mecànics i un coordinador, detalla la institució provincial.

Estos treballs comencen en les platges urbanes per a després continuar en les naturals, seguint les indicacions de l’autorització de la Demarcació de Costes.

Com en els trams urbans moltes canyes s’han dipositat pegades al mur, el servici de Neteja de la Diputació ha sol·licitat la col·laboració de les brigades municipals per a baixar-les i facilitar la seua càrrega.

Les labors se centren en la retirada de canyes amb tractors que les transporten en els seus remolcs i les acumulen en un punt des d’on es carreguen en els camions que les dipositen en un punt habilitat per cada ajuntament. Els tractors compten amb pales i caixes ranurades, la qual cosa permet minimitzar la pèrdua d’arena.

Una vegada es retiren les canyes i troncs, el següent pas és netejar les platges amb les màquines de neteja. Esta labor es realitza de forma «molt precisa» posat que moltes canyes han anat soterrándose i desfent-se en petits trossos.

Per a dur a terme esta tasca es requerix realitzar diverses passades de neteja. En esta part s’inclourà a les platges de Sueca, del Mareny de Barraquetes i de Tavernes de la Valldigna –municipis també adscrits al servici de Neteja de Platges de Diputació– , on la retirada de canyes es realitza per part del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco).

«L’acumulació de canyes en les platges és conseqüència directa de l’emergència, i per tant, considerem que la seua retirada correspon al Ministeri, però no anem a entrar en un debat de competències: la Diputació farà un sobreesforç activant el nostre servici de neteja de platges fora de la campanya establida i mobilitzant tots els recursos que tenim per a prestar un servici que creiem que és essencial per als ajuntaments i que contribuïx també a millorar el sector econòmic de la província», ha exposat Mompó.

Per la seua banda, l’alcalde de Daimús, Robert Miñana, ha mostrat el seu agraïment a la corporació provincial: «Malgrat que els recursos del consistori són limitats, han sumat al dispositiu de neteja a diversos operaris i un vehicle per a a poc a poc tenir la platja en condicions perquè, quan vinga la temporada de calor, poder acollir als visitants com correspon».

Últimes notícies

Arcadi España defensa el seguiment de Sánchez a València

Arcadi España ha defensat que Pedro Sánchez ha seguit de prop la reconstrucció després de la dana. El Govern ha destinat 10.000 milions d'euros, però encara queda faena per fer.

El Villarreal busca reaccionar davant del Getafe

Íñigo Pérez ha presentat el duel davant del Getafe com una oportunitat per a millorar després de dues derrotes a casa, inclosa l’última per 0-6 contra el PSG.

La mort de Jesús de Miguel commou l’entrenador de l’Elx

L'entrenador de l'Elx ha expressat el condol per la mort del davanter del Tenerife i ha reflexionat sobre la fragilitat de la vida.

Uns dies de marge per a recuperar la plaça de l’Ajuntament

L’alcaldessa ha donat uns dies per a planificar la retirada de les tendes de la plaça de l’Ajuntament i recuperar-ne la normalitat.

27 hotels valencians oferixen escapades de proximitat

Vint-i-set hotels valencians han preparat 37 propostes per a atraure clients de proximitat entre el 13 i el 29 de novembre. La campanya inclou escapades, benestar, oci i gastronomia.

El foc d’una planta de reciclatge de Villena no deixa ferits

Els bombers treballen per a controlar el foc, originat en una zona exterior d'emmagatzematge de bales. No hi ha danys personals ni afectació a edificis.

La jornada de futbol seguirà malgrat les peticions d’ajornament

De la Fuente ha defensat que es mantinga la jornada de LaLiga després de la mort de Jesús de Miguel. També ha donat suport a ajornar els partits de la Copa del Rey per senyal de dol.

La jornada de Segona no s’ajorna després de la petició de l’AFE

La petició de l'AFE per a ajornar la jornada 13 de Segona ha sigut inadmesa. El sindicat pot recórrer la decisió en un termini de 48 hores.