9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Arranca el dispositiu de neteja de platges afectades per la dana perquè estiguen llistes en Setmana Santa

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha engegat un dispositiu especial per a netejar la costa valenciana que s’ha vist afectada per la catastròfica dana de finals d’octubre. Els treballs de retirada de canyes es desenvoluparan a les platges de Gandia-l’Auir, Gandia-Rafalcaid, Xeraco, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar i Piles.

“L’objectiu és garantir que les platges estiguen netes per a Setmana Santa. El turisme és un dels pilars econòmics més importants de la província de Valencia i les nostres platges són un actiu essencial”, ha manifestat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, qui ha visitat la platja de Daimús junt amb el diputat de Medi ambient, Avelino Mascarell.

El dispositiu ho conformen quatre tractors amb pales i caixes ranurades, dos remolcs, màquines de neteja, tres camions; 14 conductors mecànics i un coordinador, detalla la institució provincial.

Estos treballs comencen en les platges urbanes per a després continuar en les naturals, seguint les indicacions de l’autorització de la Demarcació de Costes.

Com en els trams urbans moltes canyes s’han dipositat pegades al mur, el servici de Neteja de la Diputació ha sol·licitat la col·laboració de les brigades municipals per a baixar-les i facilitar la seua càrrega.

Les labors se centren en la retirada de canyes amb tractors que les transporten en els seus remolcs i les acumulen en un punt des d’on es carreguen en els camions que les dipositen en un punt habilitat per cada ajuntament. Els tractors compten amb pales i caixes ranurades, la qual cosa permet minimitzar la pèrdua d’arena.

Una vegada es retiren les canyes i troncs, el següent pas és netejar les platges amb les màquines de neteja. Esta labor es realitza de forma “molt precisa” posat que moltes canyes han anat soterrándose i desfent-se en petits trossos.

Per a dur a terme esta tasca es requerix realitzar diverses passades de neteja. En esta part s’inclourà a les platges de Sueca, del Mareny de Barraquetes i de Tavernes de la Valldigna –municipis també adscrits al servici de Neteja de Platges de Diputació– , on la retirada de canyes es realitza per part del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco).

“L’acumulació de canyes en les platges és conseqüència directa de l’emergència, i per tant, considerem que la seua retirada correspon al Ministeri, però no anem a entrar en un debat de competències: la Diputació farà un sobreesforç activant el nostre servici de neteja de platges fora de la campanya establida i mobilitzant tots els recursos que tenim per a prestar un servici que creiem que és essencial per als ajuntaments i que contribuïx també a millorar el sector econòmic de la província”, ha exposat Mompó.

Per la seua banda, l’alcalde de Daimús, Robert Miñana, ha mostrat el seu agraïment a la corporació provincial: “Malgrat que els recursos del consistori són limitats, han sumat al dispositiu de neteja a diversos operaris i un vehicle per a a poc a poc tenir la platja en condicions perquè, quan vinga la temporada de calor, poder acollir als visitants com correspon”.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.