9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Arranca el dispositiu de neteja de platges afectades per la dana perquè estiguen llistes en Setmana Santa

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha engegat un dispositiu especial per a netejar la costa valenciana que s’ha vist afectada per la catastròfica dana de finals d’octubre. Els treballs de retirada de canyes es desenvoluparan a les platges de Gandia-l’Auir, Gandia-Rafalcaid, Xeraco, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar i Piles.

“L’objectiu és garantir que les platges estiguen netes per a Setmana Santa. El turisme és un dels pilars econòmics més importants de la província de Valencia i les nostres platges són un actiu essencial”, ha manifestat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, qui ha visitat la platja de Daimús junt amb el diputat de Medi ambient, Avelino Mascarell.

El dispositiu ho conformen quatre tractors amb pales i caixes ranurades, dos remolcs, màquines de neteja, tres camions; 14 conductors mecànics i un coordinador, detalla la institució provincial.

Estos treballs comencen en les platges urbanes per a després continuar en les naturals, seguint les indicacions de l’autorització de la Demarcació de Costes.

Com en els trams urbans moltes canyes s’han dipositat pegades al mur, el servici de Neteja de la Diputació ha sol·licitat la col·laboració de les brigades municipals per a baixar-les i facilitar la seua càrrega.

Les labors se centren en la retirada de canyes amb tractors que les transporten en els seus remolcs i les acumulen en un punt des d’on es carreguen en els camions que les dipositen en un punt habilitat per cada ajuntament. Els tractors compten amb pales i caixes ranurades, la qual cosa permet minimitzar la pèrdua d’arena.

Una vegada es retiren les canyes i troncs, el següent pas és netejar les platges amb les màquines de neteja. Esta labor es realitza de forma “molt precisa” posat que moltes canyes han anat soterrándose i desfent-se en petits trossos.

Per a dur a terme esta tasca es requerix realitzar diverses passades de neteja. En esta part s’inclourà a les platges de Sueca, del Mareny de Barraquetes i de Tavernes de la Valldigna –municipis també adscrits al servici de Neteja de Platges de Diputació– , on la retirada de canyes es realitza per part del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco).

“L’acumulació de canyes en les platges és conseqüència directa de l’emergència, i per tant, considerem que la seua retirada correspon al Ministeri, però no anem a entrar en un debat de competències: la Diputació farà un sobreesforç activant el nostre servici de neteja de platges fora de la campanya establida i mobilitzant tots els recursos que tenim per a prestar un servici que creiem que és essencial per als ajuntaments i que contribuïx també a millorar el sector econòmic de la província”, ha exposat Mompó.

Per la seua banda, l’alcalde de Daimús, Robert Miñana, ha mostrat el seu agraïment a la corporació provincial: “Malgrat que els recursos del consistori són limitats, han sumat al dispositiu de neteja a diversos operaris i un vehicle per a a poc a poc tenir la platja en condicions perquè, quan vinga la temporada de calor, poder acollir als visitants com correspon”.

Últimes notícies

Les Falles de Gandia generen 40,38 milions d’impacte econòmic i 377 ocupacions

Un estudi de la Universitat de València calcula un impacte total de 40,38 milions, 14,85 milions de PIB i 377 ocupacions equivalents a jornada completa. L'informe confirma a les Falles com a motor econòmic local, a més del seu valor cultural.

Com triar correctament recanvis d’automòbil: la precisió de recanvis cotxe per matricula i la selecció per VIN

Substituir peces del cotxe és fàcil amb el codi VIN. Aprèn a cercar recanvis amb exactitud i evitar errors comuns.

Els bombers mobilitzen llevaneus per la nevada a l’interior nord de Castelló

El Consorci Provincial ha mobilitzat una dotació i dos unitats forestals amb equips llevaneu-saler per a actuar entre Torremiró i Fredes davant la nevada. Aemet manté avisos per neu a l'interior i temporal marítim en la costa.

Set detinguts per robatori de coure en polígons de la Vall d’Albaida valorat en 231.000 euros

La Guàrdia Civil ha detingut a set persones per una sèrie de robatoris de cablejat a Montaverner, L'Olleria i Ontinyent, amb un perjuí de 231.000 euros. Se'ls atribuïxen cinc delictes de robatori amb força i un de pertinença a organització criminal.

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.