Arranca el dispositiu de neteja de platges afectades per la dana perquè estiguen llistes en Setmana Santa

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha engegat un dispositiu especial per a netejar la costa valenciana que s’ha vist afectada per la catastròfica dana de finals d’octubre. Els treballs de retirada de canyes es desenvoluparan a les platges de Gandia-l’Auir, Gandia-Rafalcaid, Xeraco, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar i Piles.

«L’objectiu és garantir que les platges estiguen netes per a Setmana Santa. El turisme és un dels pilars econòmics més importants de la província de Valencia i les nostres platges són un actiu essencial», ha manifestat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, qui ha visitat la platja de Daimús junt amb el diputat de Medi ambient, Avelino Mascarell.

El dispositiu ho conformen quatre tractors amb pales i caixes ranurades, dos remolcs, màquines de neteja, tres camions; 14 conductors mecànics i un coordinador, detalla la institució provincial.

Estos treballs comencen en les platges urbanes per a després continuar en les naturals, seguint les indicacions de l’autorització de la Demarcació de Costes.

Com en els trams urbans moltes canyes s’han dipositat pegades al mur, el servici de Neteja de la Diputació ha sol·licitat la col·laboració de les brigades municipals per a baixar-les i facilitar la seua càrrega.

Les labors se centren en la retirada de canyes amb tractors que les transporten en els seus remolcs i les acumulen en un punt des d’on es carreguen en els camions que les dipositen en un punt habilitat per cada ajuntament. Els tractors compten amb pales i caixes ranurades, la qual cosa permet minimitzar la pèrdua d’arena.

Una vegada es retiren les canyes i troncs, el següent pas és netejar les platges amb les màquines de neteja. Esta labor es realitza de forma «molt precisa» posat que moltes canyes han anat soterrándose i desfent-se en petits trossos.

Per a dur a terme esta tasca es requerix realitzar diverses passades de neteja. En esta part s’inclourà a les platges de Sueca, del Mareny de Barraquetes i de Tavernes de la Valldigna –municipis també adscrits al servici de Neteja de Platges de Diputació– , on la retirada de canyes es realitza per part del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco).

«L’acumulació de canyes en les platges és conseqüència directa de l’emergència, i per tant, considerem que la seua retirada correspon al Ministeri, però no anem a entrar en un debat de competències: la Diputació farà un sobreesforç activant el nostre servici de neteja de platges fora de la campanya establida i mobilitzant tots els recursos que tenim per a prestar un servici que creiem que és essencial per als ajuntaments i que contribuïx també a millorar el sector econòmic de la província», ha exposat Mompó.

Per la seua banda, l’alcalde de Daimús, Robert Miñana, ha mostrat el seu agraïment a la corporació provincial: «Malgrat que els recursos del consistori són limitats, han sumat al dispositiu de neteja a diversos operaris i un vehicle per a a poc a poc tenir la platja en condicions perquè, quan vinga la temporada de calor, poder acollir als visitants com correspon».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.