11.9 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Arranca el dispositiu de neteja de platges afectades per la dana perquè estiguen llistes en Setmana Santa

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València ha engegat un dispositiu especial per a netejar la costa valenciana que s’ha vist afectada per la catastròfica dana de finals d’octubre. Els treballs de retirada de canyes es desenvoluparan a les platges de Gandia-l’Auir, Gandia-Rafalcaid, Xeraco, Daimús, Guardamar de la Safor, Bellreguard, Miramar i Piles.

“L’objectiu és garantir que les platges estiguen netes per a Setmana Santa. El turisme és un dels pilars econòmics més importants de la província de Valencia i les nostres platges són un actiu essencial”, ha manifestat el president de la corporació provincial, Vicent Mompó, qui ha visitat la platja de Daimús junt amb el diputat de Medi ambient, Avelino Mascarell.

El dispositiu ho conformen quatre tractors amb pales i caixes ranurades, dos remolcs, màquines de neteja, tres camions; 14 conductors mecànics i un coordinador, detalla la institució provincial.

Estos treballs comencen en les platges urbanes per a després continuar en les naturals, seguint les indicacions de l’autorització de la Demarcació de Costes.

Com en els trams urbans moltes canyes s’han dipositat pegades al mur, el servici de Neteja de la Diputació ha sol·licitat la col·laboració de les brigades municipals per a baixar-les i facilitar la seua càrrega.

Les labors se centren en la retirada de canyes amb tractors que les transporten en els seus remolcs i les acumulen en un punt des d’on es carreguen en els camions que les dipositen en un punt habilitat per cada ajuntament. Els tractors compten amb pales i caixes ranurades, la qual cosa permet minimitzar la pèrdua d’arena.

Una vegada es retiren les canyes i troncs, el següent pas és netejar les platges amb les màquines de neteja. Esta labor es realitza de forma “molt precisa” posat que moltes canyes han anat soterrándose i desfent-se en petits trossos.

Per a dur a terme esta tasca es requerix realitzar diverses passades de neteja. En esta part s’inclourà a les platges de Sueca, del Mareny de Barraquetes i de Tavernes de la Valldigna –municipis també adscrits al servici de Neteja de Platges de Diputació– , on la retirada de canyes es realitza per part del Ministeri per a la Transició Ecològica (Miteco).

“L’acumulació de canyes en les platges és conseqüència directa de l’emergència, i per tant, considerem que la seua retirada correspon al Ministeri, però no anem a entrar en un debat de competències: la Diputació farà un sobreesforç activant el nostre servici de neteja de platges fora de la campanya establida i mobilitzant tots els recursos que tenim per a prestar un servici que creiem que és essencial per als ajuntaments i que contribuïx també a millorar el sector econòmic de la província”, ha exposat Mompó.

Per la seua banda, l’alcalde de Daimús, Robert Miñana, ha mostrat el seu agraïment a la corporació provincial: “Malgrat que els recursos del consistori són limitats, han sumat al dispositiu de neteja a diversos operaris i un vehicle per a a poc a poc tenir la platja en condicions perquè, quan vinga la temporada de calor, poder acollir als visitants com correspon”.

Últimes notícies

Un catedràtic de la UPV repetix en el top 100 europeu de dissenyadors de jocs de taula amb un puzle

Gabriel Songel torna a figurar entre els 100 millors dissenyadors europeus de jocs de taula gràcies a un puzle modular de 12 peces. El reconeixement li ha permés participar en la Game Inventors Convention de la Fira del Joguet de Nuremberg 2026.

Un treballador de 40 anys ha mort després de caure des de diversos metres en una vivenda de Torrent

Un treballador de 40 anys ha mort en caure des de diversos metres mentres treballava en una vivenda de Torrent. Els servicis d'emergència no van poder reanimar-ho.

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.