Arranca una nova fase per a avançar en la connexió de València-La Font de Sant Lluís amb el Corredor Mediterrani

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Adif ha arrancat l’actuació amb la qual s’avançarà en la connexió de València amb el Corredor Mediterrani, combinant els treballs d’implantació de l’ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l’adaptació de l’esquema de vies al Canal d’Accés de la capital, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La nova fase d’obres es desenvoluparà fins al 7 de setembre en la qual s’adaptarà la catenària, s’instal·laran sis aparells de via i es posarà en servici el control, comandament i senyalització dels elements junt amb els set aparells de via instal·lats prèviament. Així, finalitzarà el primer tram d’obres de l’adaptació de la Font de Sant Lluís a l’ample estàndard.

El projecte, en general, comprèn actuacions en via i electrificació, destinades a la implantació de l’ample mixt en les vies generals i d’apartat, adaptant les instal·lacions i elements de la línia per a l’explotació de trens d’ample estàndard interoperables (de 750 m de longitud), aportant capacitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies.

En este àmbit, a més, es construïx una nova plataforma que farà possible el desviament de les circulacions que accedixen a València Nord i València Joaquín Sorolla, alliberant espai per a l’execució de la següent fase de les obres del Canal d’Accés.

Amb estes actuacions, s'”impulsa i avança” en el desenvolupament del Corredor Mediterrani, una infraestructura “estratègica que millorarà les condicions de les circulacions de trens i viatgers ja que, una vegada en operació, es disposarà de més vies per les quals circular tant en ample convencional com en estàndard”. En un futur pròxim, a més, seran possibles els trànsits de mercaderies en ample estàndard des de o cap a Europa, destaquen.

FINANÇAMENT EUROPEU

Esta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF). Els treballs són incompatibles amb el manteniment del trànsit ferroviari, per la qual cosa el servici de la línia C3 de Rodalies finalitzarà i iniciarà el seu recorregut en l’estació de València-Sant Isidre.

Per a garantir la mobilitat dels viatgers, l’empresa ferroviària Renfe ha establit un Pla de Transport Alternatiu (PAT).

Últimes notícies

Baldoví tanca files amb Mónica Oltra i recolza la seua candidatura a l’Alcaldia de València

Joan Baldoví assegura que Compromís recolzarà a Mónica Oltra quan la seua candidatura a l'Alcaldia de València siga ferma i la definix com una líder absolutament neta enfront del que qualifica de lawfare de manual.

Pérez Llorca rebutja que Mónica Oltra torne a la política i siga candidata a València

Juanfran Pérez Llorca considera que Mónica Oltra no hauria de tornar a la primera línia ni presentar-se a l'alcaldia de València mentres afronta un juí pel presumpte encobriment d'abusos a una menor.

Avís groc a Castelló per fortes ratxes de vent de fins a 90 km/h

La Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral nord de Castelló per vent del nord-oest amb ratxes molt fortes, que podran aconseguir entre 80 i 90 km/h.

La Generalitat llança crèdits bonificats de 100 milions per a empreses afectades per la guerra de l’Iran

La Generalitat activarà una línia de crèdits bonificats de 100 milions per a les empreses més afectades per la guerra de l'Iran i convocarà la taula del Diàleg Social per a definir un escut econòmic i social.

Un comandament dubta que Basset no sabera de la retirada dels bombers en la dana

El cap de Bombers Forestals d'Alzira declara davant la jutgessa per la gestió de la dana i posa en qüestió que l'ex inspector cap José Miguel Basset ignorara la desmobilització d'efectius en els rius Magre i Poyo.

Gelades a l’interior de la Comunitat Valenciana i avís per vent fort a Castelló

Les comarques de l'interior de la Comunitat Valenciana han registrat mínimes de fins a -3,5 graus i Aemet manté avisos grocs per vent fort i risc d'incendis, especialment a Castelló.

Presó provisional per a un jove de 24 anys per disparar al seu oncle en el coll en una baralla familiar a Alacant

Un jove de 24 anys ha sigut enviat a presó provisional acusat de disparar en el coll al seu oncle durant una baralla familiar en un barri d'Alacant, en un cas on també han sigut detinguts els seus pares.

La Fiscalia demana tres anys i mig de presó per a un sacerdot per estafar 65.000 euros a una dona

La Fiscalia sol·licita tres anys i mig de presó per a un sacerdot missioner acusat d'aprofitar una relació sentimental amb una dona per a obtindre d'ella quasi 65.000 euros durant cinc anys.