Arranca una nova fase per a avançar en la connexió de València-La Font de Sant Lluís amb el Corredor Mediterrani

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Adif ha arrancat l’actuació amb la qual s’avançarà en la connexió de València amb el Corredor Mediterrani, combinant els treballs d’implantació de l’ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l’adaptació de l’esquema de vies al Canal d’Accés de la capital, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La nova fase d’obres es desenvoluparà fins al 7 de setembre en la qual s’adaptarà la catenària, s’instal·laran sis aparells de via i es posarà en servici el control, comandament i senyalització dels elements junt amb els set aparells de via instal·lats prèviament. Així, finalitzarà el primer tram d’obres de l’adaptació de la Font de Sant Lluís a l’ample estàndard.

El projecte, en general, comprèn actuacions en via i electrificació, destinades a la implantació de l’ample mixt en les vies generals i d’apartat, adaptant les instal·lacions i elements de la línia per a l’explotació de trens d’ample estàndard interoperables (de 750 m de longitud), aportant capacitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies.

En este àmbit, a més, es construïx una nova plataforma que farà possible el desviament de les circulacions que accedixen a València Nord i València Joaquín Sorolla, alliberant espai per a l’execució de la següent fase de les obres del Canal d’Accés.

Amb estes actuacions, s'»impulsa i avança» en el desenvolupament del Corredor Mediterrani, una infraestructura «estratègica que millorarà les condicions de les circulacions de trens i viatgers ja que, una vegada en operació, es disposarà de més vies per les quals circular tant en ample convencional com en estàndard». En un futur pròxim, a més, seran possibles els trànsits de mercaderies en ample estàndard des de o cap a Europa, destaquen.

FINANÇAMENT EUROPEU

Esta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF). Els treballs són incompatibles amb el manteniment del trànsit ferroviari, per la qual cosa el servici de la línia C3 de Rodalies finalitzarà i iniciarà el seu recorregut en l’estació de València-Sant Isidre.

Per a garantir la mobilitat dels viatgers, l’empresa ferroviària Renfe ha establit un Pla de Transport Alternatiu (PAT).

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU