Arranca una nova fase per a avançar en la connexió de València-La Font de Sant Lluís amb el Corredor Mediterrani

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Adif ha arrancat l’actuació amb la qual s’avançarà en la connexió de València amb el Corredor Mediterrani, combinant els treballs d’implantació de l’ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l’adaptació de l’esquema de vies al Canal d’Accés de la capital, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La nova fase d’obres es desenvoluparà fins al 7 de setembre en la qual s’adaptarà la catenària, s’instal·laran sis aparells de via i es posarà en servici el control, comandament i senyalització dels elements junt amb els set aparells de via instal·lats prèviament. Així, finalitzarà el primer tram d’obres de l’adaptació de la Font de Sant Lluís a l’ample estàndard.

El projecte, en general, comprèn actuacions en via i electrificació, destinades a la implantació de l’ample mixt en les vies generals i d’apartat, adaptant les instal·lacions i elements de la línia per a l’explotació de trens d’ample estàndard interoperables (de 750 m de longitud), aportant capacitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies.

En este àmbit, a més, es construïx una nova plataforma que farà possible el desviament de les circulacions que accedixen a València Nord i València Joaquín Sorolla, alliberant espai per a l’execució de la següent fase de les obres del Canal d’Accés.

Amb estes actuacions, s'»impulsa i avança» en el desenvolupament del Corredor Mediterrani, una infraestructura «estratègica que millorarà les condicions de les circulacions de trens i viatgers ja que, una vegada en operació, es disposarà de més vies per les quals circular tant en ample convencional com en estàndard». En un futur pròxim, a més, seran possibles els trànsits de mercaderies en ample estàndard des de o cap a Europa, destaquen.

FINANÇAMENT EUROPEU

Esta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF). Els treballs són incompatibles amb el manteniment del trànsit ferroviari, per la qual cosa el servici de la línia C3 de Rodalies finalitzarà i iniciarà el seu recorregut en l’estació de València-Sant Isidre.

Per a garantir la mobilitat dels viatgers, l’empresa ferroviària Renfe ha establit un Pla de Transport Alternatiu (PAT).

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.