Arranca una nova fase per a avançar en la connexió de València-La Font de Sant Lluís amb el Corredor Mediterrani

VALÈNCIA, 25 (EUROPA PRESS)

Adif ha arrancat l’actuació amb la qual s’avançarà en la connexió de València amb el Corredor Mediterrani, combinant els treballs d’implantació de l’ample estàndard a València-La Font de Sant Lluís i l’adaptació de l’esquema de vies al Canal d’Accés de la capital, segons ha informat l’entitat en un comunicat.

La nova fase d’obres es desenvoluparà fins al 7 de setembre en la qual s’adaptarà la catenària, s’instal·laran sis aparells de via i es posarà en servici el control, comandament i senyalització dels elements junt amb els set aparells de via instal·lats prèviament. Així, finalitzarà el primer tram d’obres de l’adaptació de la Font de Sant Lluís a l’ample estàndard.

El projecte, en general, comprèn actuacions en via i electrificació, destinades a la implantació de l’ample mixt en les vies generals i d’apartat, adaptant les instal·lacions i elements de la línia per a l’explotació de trens d’ample estàndard interoperables (de 750 m de longitud), aportant capacitat i fiabilitat dels trànsits de viatgers i mercaderies.

En este àmbit, a més, es construïx una nova plataforma que farà possible el desviament de les circulacions que accedixen a València Nord i València Joaquín Sorolla, alliberant espai per a l’execució de la següent fase de les obres del Canal d’Accés.

Amb estes actuacions, s'”impulsa i avança” en el desenvolupament del Corredor Mediterrani, una infraestructura “estratègica que millorarà les condicions de les circulacions de trens i viatgers ja que, una vegada en operació, es disposarà de més vies per les quals circular tant en ample convencional com en estàndard”. En un futur pròxim, a més, seran possibles els trànsits de mercaderies en ample estàndard des de o cap a Europa, destaquen.

FINANÇAMENT EUROPEU

Esta actuació podrà ser cofinançada pel Mecanisme ‘Connectar Europa’ de la Unió Europea (CEF). Els treballs són incompatibles amb el manteniment del trànsit ferroviari, per la qual cosa el servici de la línia C3 de Rodalies finalitzarà i iniciarà el seu recorregut en l’estació de València-Sant Isidre.

Per a garantir la mobilitat dels viatgers, l’empresa ferroviària Renfe ha establit un Pla de Transport Alternatiu (PAT).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El TSJCV rebutja suspendre els servicis mínims de la vaga de metges

El tribunal ha denegat les cautelars demanades per CESM contra els servicis mínims fixats per la Generalitat. Manté la seua vigència durant la vaga ja en curs i les noves jornades convocades.

Deu finalistes entre 735 novel·les opten al Premi Azorín; la fallada, el dijous

Deu obres han sigut seleccionades entre 735 per a la final del Premi Azorín de Novel·la 2026, dotat amb 45.000 euros. La gala se celebra el dijous en el ADDA sota el lema 'L'instant fet paraula'.

Investigat per deu estafes i tres usurpacions d’estat civil amb un perjuí superior a 110.000 euros

La Guàrdia Civil d'Onda ha investigat a un home de 32 anys per presumptes estafes i usurpacions d'estat civil després de captar a víctimes en xarxes, amb danys superiors a 110.000 euros.

L’arribada de turistes internacionals al gener a la Comunitat Valenciana va baixar un 3,5%

Al gener, la Comunitat Valenciana va rebre 578.700 turistes internacionals, un 3,5% menys que un any abans. A Espanya, el gasto va marcar rècord amb 7.805 milions.

Un comandament de la UME sosté que en el Cecopi manava la consellera, no Mazón, el 29-O

Un comandant de la UME ha declarat davant la jutgessa que la vesprada del 29-O en el Cecopi qui va dirigir l'emergència va ser la consellera Salomé Pradas. Segons el seu testimoniatge, Mazón va arribar, va fer preguntes i no va prendre decisions.

Avís groc per pluges este dijous a Castelló i en zones d’Alacant i València

Aemet ha establit per al dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant. Per a este dimecres està actiu a Alacant per vent i mala mar.

La nostra llengua necessita un estatus indiscriminat

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que el valencià perd ús perquè no té el mateix reconeixement i exigència que el castellà. Proposa reforçar-lo amb canvis legals i facilitar-ne l’ús amb una normativa escrita més accessible, per evitar que acabe sent una llengua amb prestigi però poc viva

José Francisco Molina, nou seleccionador d’Hondures amb el Mundial 2030 en l’horitzó

El tècnic valencià va ser presentat i va assumir una gran responsabilitat amb un missatge d'unitat. El seu primer amistós serà davant el Perú a Espanya el 31 de març.