Ascendixen a 93 els desapareguts a València per la DANA

Un total de 199 víctimes mortals han sigut autopsiades, de les quals 145 estan plenament identificades

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

Les oficines ‘ante mortem’ habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, en col·laboració amb metges forenses, comptabilitzen 93 casos actius per denúncies de desaparició a les 20 hores d’este dimecres, quatre més que ahir dimarts, quan eren 89.

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha actualitzat les xifres i ha recalcat que les dades de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals «són diferents, per la qual cosa no han de ser sumats en cap cas».

En este sentit, ha apuntat que els expedients actius de desaparició «poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions dels morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques junt amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus sers estimats.

El dipòsit de cadàvers de la Ciutat de la Justícia de València ha rebut des que es va produir la DANA, i fins a les 20 hores, un total de 199 víctimes mortals, totes elles amb autòpsia ja realitzada. Del total d’estes persones, 145 estan plenament identificades (127 per empremptes i altres 18 per ADN); mentre que 54 persones seguixen sense identificar, segons l’última actualització de xifres pel Centre d’Integració de Dades (CID).

Últimes notícies

Morant adverteix Ayuso: mantenir l’alcalde de Móstoles la faria còmplice d’un assetjador

Diana Morant afirma a València que si Isabel Díaz Ayuso manté Manuel Bautista com a alcalde de Móstoles, serà còmplice d’un assetjador, i reclama la seua expulsió del PP.

Morant alerta que la Comunitat serà la primera amb pressupost de Vox amb ‘prioritat nacional’

Diana Morant critica que la Comunitat Valenciana vaja a aprovar el primer pressupost autonòmic de Vox amb ‘prioritat nacional’ i acusa el PP d’assumir la seua agenda, mentre anuncia que el Consell de Ministres aprovarà l’aportació anual a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

El Valencia ultima el fitxatge de Thomas Meunier a l’espera de l’acord definitiu

El Valencia CF ha encarrilat el fitxatge del lateral belga Thomas Meunier i negocia els últims detalls del contracte, pendent només de l’acord definitiu i la revisió mèdica.

Morant acusa la Generalitat de fer la Comunitat líder en uns pressupostos amb ‘prioritat nacional’ de Vox

Diana Morant acusa el Consell de ser el primer a pactar uns pressupostos amb ‘prioritat nacional’ de Vox i anuncia que el Consell de Ministres aprovarà l’aportació anual a l’AVL.

El fitxatge de Thomas Meunier pel València CF, a punt de quedar tancat

El València CF negocia els últims detalls del contracte de Thomas Meunier, lateral belga de 34 anys que arriba lliure després de dos anys al Lille.

Aliou Dieng confia a estar a l’altura del que li demana Corberán en el Valencia CF

El migcampista malià Aliou Dieng, fitxat pel Valencia CF fins a 2028, assegura que Carlos Corberán espera molt d’ell i que treballarà per estar a l’altura, amb humilitat i dedicació absoluta al futbol i a la seua família.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci i una ofrena floral

Alacant ha homenatjat Miguel Ángel Blanco, regidor del PP assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral en el Monument a la Pau. L’acte ha reunit autoritats municipals i familiars, que han reclamat mantindre viu el seu llegat i el record de l’esperit d’Ermua.

Alacant recorda Miguel Ángel Blanco amb un minut de silenci 29 anys després del seu assassinat

Alacant ha homenatjat el regidor del PP a Ermua Miguel Ángel Blanco, assassinat per ETA en 1997, amb un minut de silenci i una ofrena floral al Monument a la Pau.