Ascendixen a 93 els desapareguts a València per la DANA

Un total de 199 víctimes mortals han sigut autopsiades, de les quals 145 estan plenament identificades

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

Les oficines ‘ante mortem’ habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, en col·laboració amb metges forenses, comptabilitzen 93 casos actius per denúncies de desaparició a les 20 hores d’este dimecres, quatre més que ahir dimarts, quan eren 89.

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha actualitzat les xifres i ha recalcat que les dades de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals «són diferents, per la qual cosa no han de ser sumats en cap cas».

En este sentit, ha apuntat que els expedients actius de desaparició «poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions dels morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques junt amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus sers estimats.

El dipòsit de cadàvers de la Ciutat de la Justícia de València ha rebut des que es va produir la DANA, i fins a les 20 hores, un total de 199 víctimes mortals, totes elles amb autòpsia ja realitzada. Del total d’estes persones, 145 estan plenament identificades (127 per empremptes i altres 18 per ADN); mentre que 54 persones seguixen sense identificar, segons l’última actualització de xifres pel Centre d’Integració de Dades (CID).

Últimes notícies

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.