Ascendixen a 93 els desapareguts a València per la DANA

Un total de 199 víctimes mortals han sigut autopsiades, de les quals 145 estan plenament identificades

VALÈNCIA, 6 (EUROPA PRESS)

Les oficines ‘ante mortem’ habilitades per la Policia Nacional i la Guàrdia Civil, en col·laboració amb metges forenses, comptabilitzen 93 casos actius per denúncies de desaparició a les 20 hores d’este dimecres, quatre més que ahir dimarts, quan eren 89.

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha actualitzat les xifres i ha recalcat que les dades de desaparicions actives i el nombre total de víctimes mortals «són diferents, per la qual cosa no han de ser sumats en cap cas».

En este sentit, ha apuntat que els expedients actius de desaparició «poden augmentar o descendir en funció de les noves identificacions dels morts existents, l’increment de denúncies de desaparició o la localització de persones amb vida».

Els expedients ante mortem de persones desaparegudes que estan actius corresponen exclusivament a denúncies on els familiars han aportat diferents dades i facilitat mostres biològiques junt amb les denúncies en les oficines ante mortem que permeten la identificació posterior dels seus sers estimats.

El dipòsit de cadàvers de la Ciutat de la Justícia de València ha rebut des que es va produir la DANA, i fins a les 20 hores, un total de 199 víctimes mortals, totes elles amb autòpsia ja realitzada. Del total d’estes persones, 145 estan plenament identificades (127 per empremptes i altres 18 per ADN); mentre que 54 persones seguixen sense identificar, segons l’última actualització de xifres pel Centre d’Integració de Dades (CID).

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.