Assassinat a Alzira: Exagent de la Policia mata la seua exdona i es suïcida

L’home armat que es va tancar en una casa a Alzira ha matat la seua excompanya i posteriorment s’ha pres la pròpia vida. La Delegació del Govern ha confirmat que els agents de la Policia Nacional han localitzat els cossos de la dona de 58 anys i de l’exmarit de prop de 70 anys durant l’actuació policial que s’ha dut a terme des de matí a la localitat.

El subjecte, que era un policia nacional jubilat o retirat, es va tancar en la vivenda just quan la seua exdona hi va arribar. Segons testimonis familiars, la dona havia anat a la casa amb un fill d’una relació anterior per a recollir pertinences personals.

Tot i que no s’ha detallat el nombre exacte d’ostatges, es sap que l’home va retenir inicialment el fill de la dona, però després li va permetre marxar. Fonts policials han assenyalat que es van escoltar entre tres i quatre dispars. La unitat d’homicidis de la brigada provincial de la policia judicial de València s’encarrega de la indagació per a la completa dilucidació dels esdeveniments.

Pilar Bernabé, delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, ha informat que l’home no ha col·laborat amb els negociadors durant la jornada. També ha assenyalat que no hi havia registres d’amenaces o incidents anteriors entre la parella ni alertes en el sistema Viogen.

La delegada no ha pogut confirmar si l’home s’ha suïcidat després de l’assassinat, però ha indicat que els trets «s’han sentit al començament» i que tot apunta a un homicidi.

El govern autonòmic havia previst un minut de silenci este dijous a les 10 del matí davant del Palau de la Generalitat per condemnar el crim. No obstant això, este ha estat ajornat fins que se certifique que es tracta d’un cas de violència de gènere. A través de les xarxes socials, la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge ha manifestat la seua «ferma condemna» de l’acte i ha reiterat el seu compromís en la lluita contra la violència de gènere.

Si es confirma que és un cas de violència masclista, el nombre de víctimes d’este tipus d’actes pujaria a quaranta este any, i a 1.224 des que es va començar a portar el registre en 2003.

Últimes notícies

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.

Compromís alerta que s’acaba el termini per a la zona de baixes emissions a València

Compromís ha avisat que el 30 de juny finalitza la pròrroga estatal per a desplegar la zona de baixes emissions a València i advertix d’un possible impacte econòmic de més de 150 milions d’euros, mentre l’equip de Govern defensa que la ciutat complix els requisits amb una ZBE provisional.

El criteri d’arrelament per a accedir a les VPP serà de preferència i no exclourà ningú

La Generalitat ha detallat que l’arrelament en l’accés a les Vivendes de Protecció Pública no respon a una prioritat nacional, sinó a la vinculació amb el territori, i que funcionarà com a criteri de preferència i no d’exclusió.

La jutgessa de la DANA reclama a Camarero els arxius adjunts del xat del Consell

El jutjat de Catarroja ha demanat a Susana Camarero que entregue voluntàriament els arxius adjunts del xat 'Consell PP' abans de decidir si cita a declarar com a testimoni el conseller Vicente Martínez Mus per la gestió de la DANA de 2024.

Pérez Llorca defensa que la singularitat que s’ha de tractar és la valenciana en la nova finançació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, rebutja negociar la finançació en taules bilaterals i defensa que, si hi ha singularitats, s’atenga la de la Comunitat Valenciana, la menys finançada. La CEV reclama una reunió entre Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo i que el debat es faça al Consell de Política Fiscal i Financera.