Assassinat a Alzira: Exagent de la Policia mata la seua exdona i es suïcida

L’home armat que es va tancar en una casa a Alzira ha matat la seua excompanya i posteriorment s’ha pres la pròpia vida. La Delegació del Govern ha confirmat que els agents de la Policia Nacional han localitzat els cossos de la dona de 58 anys i de l’exmarit de prop de 70 anys durant l’actuació policial que s’ha dut a terme des de matí a la localitat.

El subjecte, que era un policia nacional jubilat o retirat, es va tancar en la vivenda just quan la seua exdona hi va arribar. Segons testimonis familiars, la dona havia anat a la casa amb un fill d’una relació anterior per a recollir pertinences personals.

Tot i que no s’ha detallat el nombre exacte d’ostatges, es sap que l’home va retenir inicialment el fill de la dona, però després li va permetre marxar. Fonts policials han assenyalat que es van escoltar entre tres i quatre dispars. La unitat d’homicidis de la brigada provincial de la policia judicial de València s’encarrega de la indagació per a la completa dilucidació dels esdeveniments.

Pilar Bernabé, delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, ha informat que l’home no ha col·laborat amb els negociadors durant la jornada. També ha assenyalat que no hi havia registres d’amenaces o incidents anteriors entre la parella ni alertes en el sistema Viogen.

La delegada no ha pogut confirmar si l’home s’ha suïcidat després de l’assassinat, però ha indicat que els trets «s’han sentit al començament» i que tot apunta a un homicidi.

El govern autonòmic havia previst un minut de silenci este dijous a les 10 del matí davant del Palau de la Generalitat per condemnar el crim. No obstant això, este ha estat ajornat fins que se certifique que es tracta d’un cas de violència de gènere. A través de les xarxes socials, la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge ha manifestat la seua «ferma condemna» de l’acte i ha reiterat el seu compromís en la lluita contra la violència de gènere.

Si es confirma que és un cas de violència masclista, el nombre de víctimes d’este tipus d’actes pujaria a quaranta este any, i a 1.224 des que es va començar a portar el registre en 2003.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.