Assassinat a Alzira: Exagent de la Policia mata la seua exdona i es suïcida

L’home armat que es va tancar en una casa a Alzira ha matat la seua excompanya i posteriorment s’ha pres la pròpia vida. La Delegació del Govern ha confirmat que els agents de la Policia Nacional han localitzat els cossos de la dona de 58 anys i de l’exmarit de prop de 70 anys durant l’actuació policial que s’ha dut a terme des de matí a la localitat.

El subjecte, que era un policia nacional jubilat o retirat, es va tancar en la vivenda just quan la seua exdona hi va arribar. Segons testimonis familiars, la dona havia anat a la casa amb un fill d’una relació anterior per a recollir pertinences personals.

Tot i que no s’ha detallat el nombre exacte d’ostatges, es sap que l’home va retenir inicialment el fill de la dona, però després li va permetre marxar. Fonts policials han assenyalat que es van escoltar entre tres i quatre dispars. La unitat d’homicidis de la brigada provincial de la policia judicial de València s’encarrega de la indagació per a la completa dilucidació dels esdeveniments.

Pilar Bernabé, delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, ha informat que l’home no ha col·laborat amb els negociadors durant la jornada. També ha assenyalat que no hi havia registres d’amenaces o incidents anteriors entre la parella ni alertes en el sistema Viogen.

La delegada no ha pogut confirmar si l’home s’ha suïcidat després de l’assassinat, però ha indicat que els trets «s’han sentit al començament» i que tot apunta a un homicidi.

El govern autonòmic havia previst un minut de silenci este dijous a les 10 del matí davant del Palau de la Generalitat per condemnar el crim. No obstant això, este ha estat ajornat fins que se certifique que es tracta d’un cas de violència de gènere. A través de les xarxes socials, la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge ha manifestat la seua «ferma condemna» de l’acte i ha reiterat el seu compromís en la lluita contra la violència de gènere.

Si es confirma que és un cas de violència masclista, el nombre de víctimes d’este tipus d’actes pujaria a quaranta este any, i a 1.224 des que es va començar a portar el registre en 2003.

Últimes notícies

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.

Condenat a quatre anys de presó per agredir sexualment la seua inquilina a Villena

Un home de 59 anys ha sigut condemnat a quatre anys de presó per agredir sexualment una inquilina que li tenia llogada una habitació a Villena. A més, haurà d’indemnitzar la víctima amb 20.000 euros per danys morals.

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.