Assassinat a Alzira: Exagent de la Policia mata la seua exdona i es suïcida

Ejemplo de shortcode con estilo
Un home jubilat de la Policia Nacional s'atrinxera en una vivenda a Alzira, assassina la seua excompanya de 58 anys i després es suïcida. Investigació en curs.

L’home armat que es va tancar en una casa a Alzira ha matat la seua excompanya i posteriorment s’ha pres la pròpia vida. La Delegació del Govern ha confirmat que els agents de la Policia Nacional han localitzat els cossos de la dona de 58 anys i de l’exmarit de prop de 70 anys durant l’actuació policial que s’ha dut a terme des de matí a la localitat.

El subjecte, que era un policia nacional jubilat o retirat, es va tancar en la vivenda just quan la seua exdona hi va arribar. Segons testimonis familiars, la dona havia anat a la casa amb un fill d’una relació anterior per a recollir pertinences personals.

Tot i que no s’ha detallat el nombre exacte d’ostatges, es sap que l’home va retenir inicialment el fill de la dona, però després li va permetre marxar. Fonts policials han assenyalat que es van escoltar entre tres i quatre dispars. La unitat d’homicidis de la brigada provincial de la policia judicial de València s’encarrega de la indagació per a la completa dilucidació dels esdeveniments.

Pilar Bernabé, delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, ha informat que l’home no ha col·laborat amb els negociadors durant la jornada. També ha assenyalat que no hi havia registres d’amenaces o incidents anteriors entre la parella ni alertes en el sistema Viogen.

La delegada no ha pogut confirmar si l’home s’ha suïcidat després de l’assassinat, però ha indicat que els trets «s’han sentit al començament» i que tot apunta a un homicidi.

El govern autonòmic havia previst un minut de silenci este dijous a les 10 del matí davant del Palau de la Generalitat per condemnar el crim. No obstant això, este ha estat ajornat fins que se certifique que es tracta d’un cas de violència de gènere. A través de les xarxes socials, la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge ha manifestat la seua «ferma condemna» de l’acte i ha reiterat el seu compromís en la lluita contra la violència de gènere.

Si es confirma que és un cas de violència masclista, el nombre de víctimes d’este tipus d’actes pujaria a quaranta este any, i a 1.224 des que es va començar a portar el registre en 2003.

Últimes notícies

Casa Mediterráneo estrena un Gemell Digital per a cuidar l’antiga estació de Benalúa

Casa Mediterráneo, ubicada en l’antiga estació de Benalúa d’Alacant, ha implantat un projecte pioner de Gemell Digital en 3D per a planificar el manteniment i la conservació del seu edifici històric. La iniciativa s’ha desenvolupat com a treball final de màster i convertix Alacant en referent en la protecció del patrimoni mediterrani.

Desmantellen un club cannàbic a l’Alfàs del Pi que venia droga a turistes

La Policia Nacional ha detingut dos hòmens a l’Alfàs del Pi per gestionar un club cannàbic que, segons la investigació, venia droga a turistes sense ser socis. En el registre s’han intervingut diferents substàncies estupefaents i diners en efectiu.

Mercadona obri el seu primer supermercat a l’Algarve, a Portimão

Mercadona ha obert el seu primer supermercat a l’Algarve, ubicat a Portimão, dins del pla d’expansió a Portugal fins a 2026. La cadena invertirà 150 milions d’euros i preveu arribar a 81 botigues al país.

David Ferrer deixarà la capitania espanyola de Copa Davis a finals de 2026

David Ferrer ha comunicat en xarxes socials que abandonarà la capitania de l’equip espanyol de la Copa Davis a finals de 2026, tot i tindre contracte fins a 2027 amb la RFET.

Catalá assegura que l’únic número u que li preocupa el 29N és Pedro Sánchez

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha afirmat que l’únic candidat que li preocupa en les eleccions del 29 de novembre és Pedro Sánchez, a qui exigix que deixe la presidència del Govern com més prompte millor.

El Valencia CF torna a obrir els entrenaments als mitjans tres anys després

El Valencia CF ha permés als mitjans vore els primers quinze minuts de la sessió a Paterna, tres anys després de l’última vegada, en la primera setmana de Braulio Vázquez i Javier Aguirre al club.

Els sindicats docents avisen d’una nova onada de protestes si Educació no mou fitxa

STEPV, UGT i CCOO advertixen que reprendran les mobilitzacions i podrien reactivar la vaga indefinida si la Conselleria d’Educació no atén les reivindicacions pendents. Les organitzacions preparen una gran assemblea i un calendari de protestes per al curs 2026/2027.

Una IA de la UPV detecta sexisme ocult en vídeos i mems de TikTok

Investigadors de la UPV han creat un sistema d’intel·ligència artificial que combina vídeos i senyals fisiològiques per a descobrir continguts sexistes en mems i TikTok.