17.2 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

L’atur va baixar al març en 3.089 persones en la Comunitat Valenciana, un 0,9%

La Comunitat Valenciana va tancar el mes de març amb 3.089 persones en atur menys que el mes anterior, la qual cosa suposa un descens del 0,90% i situa el total de persones desocupades en 340.298.

Segons les dades del Ministeri de Treball i Economia Social publicats aquest dimarts, en termes interanuals l’atur va baixar en la Comunitat Valenciana en 20.193 persones al març, un descens del 5,60%.

A Espanya, l’atur registrat al març va baixar en 48.755 persones, un -1,67% i la major caiguda percentual en aquest mes des de 2022, i va descendir en 16 comunitats autònomes, sobretot a Andalusia (-15.284), Canàries (-5.775) i Castella i Lleó (-4.446), mentre que va pujar en la Comunitat de Madrid (1.013 persones).

L’ATUR BAIXA MÉS A ALACANT

Per províncies, l’atur va baixar en les tres, en major volum a Alacant amb 1.826 aturats menys, un 1,29%. A València va descendir en 998 persones, un 0,6%, i a Castelló hi ha 265 aturats menys, un 0,73%.

En termes interanuals, ha baixat més a València i Alacant amb 10.290 (-5,9%) i 9.542 (-6,38%) desocupats menys respectivament, en tant que a Castelló el descens ha sigut de 361 persones (-0,99%).

L’atur d’estrangers va baixar en 53 persones, un 0,09%, fins a les 59.889 persones, dels quals 22.263 procedeixen d’un país comunitari i 37.626 són extracomunitaris. En els últims dotze mesos, la desocupació entre aquests treballadors ha pujat en 649 persones, un 1,1%.

Dels 340.298 aturats que hi ha en la Comunitat, 207.130 són dones i 133.168 homes, i 22.420 tenen menys de 25 anys, amb 11.634 homes i 10.786 dones en desocupació per davall d’aqueixa edat.

Per sectors d’activitat, l’atur només va pujar en el col·lectiu sense ocupació anterior, en 799 persones, i es va reduir en la resta, amb 3.610 aturats menys en Serveis, 155 menys en Agricultura, 64 menys en Indústria i 59 menys en Construcció.

Amb aquestes variacions, l’atur registrat per sectors és de 239.135 persones en Serveis, 41.567 en Indústria, 25.677 en Construcció, 23.745 en el col·lectiu sense ocupació anterior i 10.174 en Agricultura.

Del grup sense ocupació anterior, els majors de 44 anys són els més nombrosos, amb 8.341 aturats per damunt d’aquesta edat, dels quals 6.945 són dones.

ELS CONTRACTES PUGEN

En la Comunitat, al març es van formalitzar 27.519 contractes més que el mes anterior, un 28,69%, però en termes interanuals van ser 42.105 contractes menys, un 25,43%.

Dels 123.439 contractes en total, 66.920 són indefinits. Al març va haver-hi 15.238 contractes indefinits, un 29,48% més que el mes anterior, i 13.927 més que fa un any, el 26,28%.

Altres 56.519 contractes van ser temporals, 12.281 més al març, un 27,76%, i 56.032 menys que fa un any, el 49,78%.

En conjunt, dels 320.289 contractes, el 52,73% (168.891) és indefinit i el 47,27% temporal (151.398).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.