Augmenten a 155 els morts i més de 140 els desapareguts pel pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam

El Govern vietnamita demana ajuda a Xina per a controlar la llera del riu Rojo

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Vietnam han informat este dimarts que almenys 155 persones han mort i altres 141 es troben en parador ignorat després del pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam, on ha provocat nombroses inundacions i corriments de terra, especialment al nord del país.

‘Yagi’, que és considerada com la tempesta de major força registrada enfront de les costes orientals del país asiàtic en prop de tres dècades, ha deixat a més uns 800 ferits en tot el territori.

Lao Cai s’ha convertit a la província més afectada, amb 53 morts i 102 desapareguts, seguida de Ien Bai, amb 40 decessos, Cao Bang, amb 29 morts i 23 persones en parador ignorat fins hui, i Quang Ninh, amb tretze morts. La majoria de les víctimes mortals s’han produït a causa dels corriments de terra i les inundacions, tal com ha arreplegat el diari ‘Viet Nam News’.

Les localitats de Hai Duong, Hanói, Hoa Binh, Lang Són, Bac Giang, Tuyen Quang, Ha Giang i Lai Chau acumulen els decessos restants, mentre que altres huit persones porten diversos dies desaparegudes després del col·lapse el dilluns d’un pont sobre el riu Roig a la província de Phu Tho. El cabal d’este riu es troba actualment en el seu nivell més alt en 16 anys.

Els equips de rescat, que han reprès les seues operacions, han indicat que un gran nombre de persones han hagut d’abandonar les àrees residencials de Hanói, la capital, per a buscar refugi a mesura que augmenta el nivell de l’aigua.

L’Autoritat de Gestió de Desastres ha assenyalat que unes 100.000 habitatges han quedat completament submergides, mentre que unes 800.000 caps de bestiar han mort. A més, s’estima que les fortes pluges han danyat prop de 63.000 hectàrees de cultius d’arròs i quasi 16.000 arbres fruiters.

DEMANA AJUDA A XINA

El Govern de Vietnam ha demanat així a Xina que regule el flux d’aigua des dels trams superiors del riu Roig per a reduir el cabal cap al sud i bregar amb les inundacions.

Diversos alts càrrecs de tots dos governs han mantingut converses des del dimarts per a abordar l’assumpte i sol·licitar el suport de Pequín per a reduir el risc d’inundació en les conques del riu.

El riu Roig, conegut com a riu Yuan a Xina, és un riu d’1.149 quilòmetres de llarg que fluix des de la província de Yunnan, al sud-oest de Xina, a través del nord de Vietnam fins al golf de Tonkín.

Últimes notícies

Pedro Bigas amplia el seu contracte amb l’Elx per una temporada més

El central Pedro Bigas continuarà una temporada més a l'Elx després d'acordar l'ampliació del seu contracte, consolidant-se com un dels pilars del vestuari franjiverde.

Carlos Cuerpo, nou vicepresident primer, i Arcadi España assumix Hisenda després de l’eixida de Montero

Carlos Cuerpo serà el nou vicepresident primer del Govern i mantindrà la cartera d'Economia, mentres que Arcadi España substituirà a María Jesús Montero al capdavant del Ministeri d'Hisenda després de la seua eixida per a competir a Andalusia.

La Policia xifra en més de 100.000 euros el suposat frau que afecta el president de la Cambra d’Alacant

La Policia Nacional xifra en una mica més de 100.000 euros el suposat frau en la gestió de bons consum de 2022 i 2023 que ha portat a la investigació del president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, per presumpta estafa i frau en subvencions.

Alacant reclama al Govern que declare The Ocean Race esdeveniment d’excepcional interés públic

El ple de l'Ajuntament d'Alacant demana per unanimitat al Govern que declare l'eixida de The Ocean Race 2027 esdeveniment d'excepcional interés públic per a garantir incentius fiscals i atraure patrocinis.

Les màximes cauen fins a 8 graus en la Comunitat però Llíria encara supera els 20

Les temperatures màximes descendixen de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb baixades de fins a 8 graus, encara que en punts com Llíria encara se superen els 20 graus.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana oculta en un contenidor en el port de València

Guàrdia Civil, Policia Nacional i Agència Tributària han interceptat en el port de València 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà, ocults en un contenidor en trànsit, en la major partida detectada fins ara amb eixe origen.

La jutgessa que investiga la DANA cita com a testimoni a la cap de Protecció Civil en la Comunitat Valenciana

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA en la Comunitat Valenciana ha citat com a testimoni a la cap de Protecció Civil, a un coordinador de l'Agència de Seguretat i a una treballadora de Ilunion que va estar operativa durant l'episodi.

Una partida de llesques amb ou en mal estat causa una intoxicació per salmonel·la a 89 persones a València

Un banquet celebrat a València el febrer passat va acabar amb 89 persones intoxicades per salmonel·la després de consumir llesques amb ou en mal estat, set d'elles hospitalitzades i ja donades d'alta.