Augmenten a 155 els morts i més de 140 els desapareguts pel pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam

El Govern vietnamita demana ajuda a Xina per a controlar la llera del riu Rojo

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Vietnam han informat este dimarts que almenys 155 persones han mort i altres 141 es troben en parador ignorat després del pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam, on ha provocat nombroses inundacions i corriments de terra, especialment al nord del país.

‘Yagi’, que és considerada com la tempesta de major força registrada enfront de les costes orientals del país asiàtic en prop de tres dècades, ha deixat a més uns 800 ferits en tot el territori.

Lao Cai s’ha convertit a la província més afectada, amb 53 morts i 102 desapareguts, seguida de Ien Bai, amb 40 decessos, Cao Bang, amb 29 morts i 23 persones en parador ignorat fins hui, i Quang Ninh, amb tretze morts. La majoria de les víctimes mortals s’han produït a causa dels corriments de terra i les inundacions, tal com ha arreplegat el diari ‘Viet Nam News’.

Les localitats de Hai Duong, Hanói, Hoa Binh, Lang Són, Bac Giang, Tuyen Quang, Ha Giang i Lai Chau acumulen els decessos restants, mentre que altres huit persones porten diversos dies desaparegudes després del col·lapse el dilluns d’un pont sobre el riu Roig a la província de Phu Tho. El cabal d’este riu es troba actualment en el seu nivell més alt en 16 anys.

Els equips de rescat, que han reprès les seues operacions, han indicat que un gran nombre de persones han hagut d’abandonar les àrees residencials de Hanói, la capital, per a buscar refugi a mesura que augmenta el nivell de l’aigua.

L’Autoritat de Gestió de Desastres ha assenyalat que unes 100.000 habitatges han quedat completament submergides, mentre que unes 800.000 caps de bestiar han mort. A més, s’estima que les fortes pluges han danyat prop de 63.000 hectàrees de cultius d’arròs i quasi 16.000 arbres fruiters.

DEMANA AJUDA A XINA

El Govern de Vietnam ha demanat així a Xina que regule el flux d’aigua des dels trams superiors del riu Roig per a reduir el cabal cap al sud i bregar amb les inundacions.

Diversos alts càrrecs de tots dos governs han mantingut converses des del dimarts per a abordar l’assumpte i sol·licitar el suport de Pequín per a reduir el risc d’inundació en les conques del riu.

El riu Roig, conegut com a riu Yuan a Xina, és un riu d’1.149 quilòmetres de llarg que fluix des de la província de Yunnan, al sud-oest de Xina, a través del nord de Vietnam fins al golf de Tonkín.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.