Augmenten a 155 els morts i més de 140 els desapareguts pel pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam

El Govern vietnamita demana ajuda a Xina per a controlar la llera del riu Rojo

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Vietnam han informat este dimarts que almenys 155 persones han mort i altres 141 es troben en parador ignorat després del pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam, on ha provocat nombroses inundacions i corriments de terra, especialment al nord del país.

‘Yagi’, que és considerada com la tempesta de major força registrada enfront de les costes orientals del país asiàtic en prop de tres dècades, ha deixat a més uns 800 ferits en tot el territori.

Lao Cai s’ha convertit a la província més afectada, amb 53 morts i 102 desapareguts, seguida de Ien Bai, amb 40 decessos, Cao Bang, amb 29 morts i 23 persones en parador ignorat fins hui, i Quang Ninh, amb tretze morts. La majoria de les víctimes mortals s’han produït a causa dels corriments de terra i les inundacions, tal com ha arreplegat el diari ‘Viet Nam News’.

Les localitats de Hai Duong, Hanói, Hoa Binh, Lang Són, Bac Giang, Tuyen Quang, Ha Giang i Lai Chau acumulen els decessos restants, mentre que altres huit persones porten diversos dies desaparegudes després del col·lapse el dilluns d’un pont sobre el riu Roig a la província de Phu Tho. El cabal d’este riu es troba actualment en el seu nivell més alt en 16 anys.

Els equips de rescat, que han reprès les seues operacions, han indicat que un gran nombre de persones han hagut d’abandonar les àrees residencials de Hanói, la capital, per a buscar refugi a mesura que augmenta el nivell de l’aigua.

L’Autoritat de Gestió de Desastres ha assenyalat que unes 100.000 habitatges han quedat completament submergides, mentre que unes 800.000 caps de bestiar han mort. A més, s’estima que les fortes pluges han danyat prop de 63.000 hectàrees de cultius d’arròs i quasi 16.000 arbres fruiters.

DEMANA AJUDA A XINA

El Govern de Vietnam ha demanat així a Xina que regule el flux d’aigua des dels trams superiors del riu Roig per a reduir el cabal cap al sud i bregar amb les inundacions.

Diversos alts càrrecs de tots dos governs han mantingut converses des del dimarts per a abordar l’assumpte i sol·licitar el suport de Pequín per a reduir el risc d’inundació en les conques del riu.

El riu Roig, conegut com a riu Yuan a Xina, és un riu d’1.149 quilòmetres de llarg que fluix des de la província de Yunnan, al sud-oest de Xina, a través del nord de Vietnam fins al golf de Tonkín.

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.