13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Augmenten a 155 els morts i més de 140 els desapareguts pel pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam

El Govern vietnamita demana ajuda a Xina per a controlar la llera del riu Rojo

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Les autoritats de Vietnam han informat este dimarts que almenys 155 persones han mort i altres 141 es troben en parador ignorat després del pas del tifó ‘Yagi’ per Vietnam, on ha provocat nombroses inundacions i corriments de terra, especialment al nord del país.

‘Yagi’, que és considerada com la tempesta de major força registrada enfront de les costes orientals del país asiàtic en prop de tres dècades, ha deixat a més uns 800 ferits en tot el territori.

Lao Cai s’ha convertit a la província més afectada, amb 53 morts i 102 desapareguts, seguida de Ien Bai, amb 40 decessos, Cao Bang, amb 29 morts i 23 persones en parador ignorat fins hui, i Quang Ninh, amb tretze morts. La majoria de les víctimes mortals s’han produït a causa dels corriments de terra i les inundacions, tal com ha arreplegat el diari ‘Viet Nam News’.

Les localitats de Hai Duong, Hanói, Hoa Binh, Lang Són, Bac Giang, Tuyen Quang, Ha Giang i Lai Chau acumulen els decessos restants, mentre que altres huit persones porten diversos dies desaparegudes després del col·lapse el dilluns d’un pont sobre el riu Roig a la província de Phu Tho. El cabal d’este riu es troba actualment en el seu nivell més alt en 16 anys.

Els equips de rescat, que han reprès les seues operacions, han indicat que un gran nombre de persones han hagut d’abandonar les àrees residencials de Hanói, la capital, per a buscar refugi a mesura que augmenta el nivell de l’aigua.

L’Autoritat de Gestió de Desastres ha assenyalat que unes 100.000 habitatges han quedat completament submergides, mentre que unes 800.000 caps de bestiar han mort. A més, s’estima que les fortes pluges han danyat prop de 63.000 hectàrees de cultius d’arròs i quasi 16.000 arbres fruiters.

DEMANA AJUDA A XINA

El Govern de Vietnam ha demanat així a Xina que regule el flux d’aigua des dels trams superiors del riu Roig per a reduir el cabal cap al sud i bregar amb les inundacions.

Diversos alts càrrecs de tots dos governs han mantingut converses des del dimarts per a abordar l’assumpte i sol·licitar el suport de Pequín per a reduir el risc d’inundació en les conques del riu.

El riu Roig, conegut com a riu Yuan a Xina, és un riu d’1.149 quilòmetres de llarg que fluix des de la província de Yunnan, al sud-oest de Xina, a través del nord de Vietnam fins al golf de Tonkín.

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.