Augmenten a 36 els ferits per l’atropellament múltiple de Munic

MUNIC (ALEMANYA), 14 (DPA/EP)

La Policia ha elevat este divendres a 36 la xifra total de ferits per l’atropellament perpetrat el dijous contra una multitud al centre de Munic, atribuït per les autoritats a un sol·licitant d’asil afganés que ja ha confessat que va ser un fet intencionat.

Un portaveu policial, Christian Huber, ha confirmat en roda de premsa que varis dels ferits romanen en estat greu, entre ells una xiqueta de dos anys que està ingressada en vigilància intensiva.

La Policia dona per fet que el conductor, de 24 anys i que residia de manera legal a Alemanya, va envestir de manera intencionada una concentració sindical, alguna cosa que l’únic sospitós ha confessat també en els primers interrogatoris, com ha apuntat la Fiscalia.

El detingut, la identitat del qual no ha transcendit, sí ha aclarit que no va perpetrar l’atac per un «motiu islamista», ha explicat un fiscal de Munic este divendres.

L’incident ha tornat a agitar el debat polític a poc més d’una setmana que els alemanys acudisquen a les urnes per a triar la composició del Parlament i, de manera indirecta, al pròxim Govern. L’oposició conservadora ha promès un enduriment de les polítiques migratòries en cas d’arribar al poder.

Últimes notícies

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.