Augmenten a 36 els ferits per l’atropellament múltiple de Munic

MUNIC (ALEMANYA), 14 (DPA/EP)

La Policia ha elevat este divendres a 36 la xifra total de ferits per l’atropellament perpetrat el dijous contra una multitud al centre de Munic, atribuït per les autoritats a un sol·licitant d’asil afganés que ja ha confessat que va ser un fet intencionat.

Un portaveu policial, Christian Huber, ha confirmat en roda de premsa que varis dels ferits romanen en estat greu, entre ells una xiqueta de dos anys que està ingressada en vigilància intensiva.

La Policia dona per fet que el conductor, de 24 anys i que residia de manera legal a Alemanya, va envestir de manera intencionada una concentració sindical, alguna cosa que l’únic sospitós ha confessat també en els primers interrogatoris, com ha apuntat la Fiscalia.

El detingut, la identitat del qual no ha transcendit, sí ha aclarit que no va perpetrar l’atac per un «motiu islamista», ha explicat un fiscal de Munic este divendres.

L’incident ha tornat a agitar el debat polític a poc més d’una setmana que els alemanys acudisquen a les urnes per a triar la composició del Parlament i, de manera indirecta, al pròxim Govern. L’oposició conservadora ha promès un enduriment de les polítiques migratòries en cas d’arribar al poder.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.