Augmenten a 36 els ferits per l’atropellament múltiple de Munic

MUNIC (ALEMANYA), 14 (DPA/EP)

La Policia ha elevat este divendres a 36 la xifra total de ferits per l’atropellament perpetrat el dijous contra una multitud al centre de Munic, atribuït per les autoritats a un sol·licitant d’asil afganés que ja ha confessat que va ser un fet intencionat.

Un portaveu policial, Christian Huber, ha confirmat en roda de premsa que varis dels ferits romanen en estat greu, entre ells una xiqueta de dos anys que està ingressada en vigilància intensiva.

La Policia dona per fet que el conductor, de 24 anys i que residia de manera legal a Alemanya, va envestir de manera intencionada una concentració sindical, alguna cosa que l’únic sospitós ha confessat també en els primers interrogatoris, com ha apuntat la Fiscalia.

El detingut, la identitat del qual no ha transcendit, sí ha aclarit que no va perpetrar l’atac per un «motiu islamista», ha explicat un fiscal de Munic este divendres.

L’incident ha tornat a agitar el debat polític a poc més d’una setmana que els alemanys acudisquen a les urnes per a triar la composició del Parlament i, de manera indirecta, al pròxim Govern. L’oposició conservadora ha promès un enduriment de les polítiques migratòries en cas d’arribar al poder.

Últimes notícies

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.

Detinguts quatre operaris per imprudència greu després d’un incendi en uns baixos a València

La Policia Nacional ha detingut quatre operaris per un presumpte delicte d’imprudència greu després d’un incendi en uns baixos als carrers Picayo 23 i 25 de Benicalap, que ha obligat a desallotjar uns 80 veïns sense causar ferits.

Detingut el propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València per tràfic de drogues

La Policia Nacional ha detingut un home de 54 anys, propietari d’un bar pròxim a un col·legi de València, acusat de distribuir droga a xicoteta escala en el seu establiment. En el registre han intervingut cocaïna, més de 8.000 euros en metàl·lic, una arma de fogueig i material relacionat amb la venda d’estupefaents.

Primer cap de setmana de juliol amb cels raso i calor intensa al prelitoral de València

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de juliol amb cels rasos i temperatures significativament altes en zones del prelitoral de València i el Rincón de Ademuz, segons Aemet.