Augmenten a 36 els ferits per l’atropellament múltiple de Munic

MUNIC (ALEMANYA), 14 (DPA/EP)

La Policia ha elevat este divendres a 36 la xifra total de ferits per l’atropellament perpetrat el dijous contra una multitud al centre de Munic, atribuït per les autoritats a un sol·licitant d’asil afganés que ja ha confessat que va ser un fet intencionat.

Un portaveu policial, Christian Huber, ha confirmat en roda de premsa que varis dels ferits romanen en estat greu, entre ells una xiqueta de dos anys que està ingressada en vigilància intensiva.

La Policia dona per fet que el conductor, de 24 anys i que residia de manera legal a Alemanya, va envestir de manera intencionada una concentració sindical, alguna cosa que l’únic sospitós ha confessat també en els primers interrogatoris, com ha apuntat la Fiscalia.

El detingut, la identitat del qual no ha transcendit, sí ha aclarit que no va perpetrar l’atac per un «motiu islamista», ha explicat un fiscal de Munic este divendres.

L’incident ha tornat a agitar el debat polític a poc més d’una setmana que els alemanys acudisquen a les urnes per a triar la composició del Parlament i, de manera indirecta, al pròxim Govern. L’oposició conservadora ha promès un enduriment de les polítiques migratòries en cas d’arribar al poder.

Últimes notícies

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.
FILMOTECA D'ESTIU