10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Augmenten a 36 els ferits per l’atropellament múltiple de Munic

MUNIC (ALEMANYA), 14 (DPA/EP)

La Policia ha elevat este divendres a 36 la xifra total de ferits per l’atropellament perpetrat el dijous contra una multitud al centre de Munic, atribuït per les autoritats a un sol·licitant d’asil afganés que ja ha confessat que va ser un fet intencionat.

Un portaveu policial, Christian Huber, ha confirmat en roda de premsa que varis dels ferits romanen en estat greu, entre ells una xiqueta de dos anys que està ingressada en vigilància intensiva.

La Policia dona per fet que el conductor, de 24 anys i que residia de manera legal a Alemanya, va envestir de manera intencionada una concentració sindical, alguna cosa que l’únic sospitós ha confessat també en els primers interrogatoris, com ha apuntat la Fiscalia.

El detingut, la identitat del qual no ha transcendit, sí ha aclarit que no va perpetrar l’atac per un “motiu islamista”, ha explicat un fiscal de Munic este divendres.

L’incident ha tornat a agitar el debat polític a poc més d’una setmana que els alemanys acudisquen a les urnes per a triar la composició del Parlament i, de manera indirecta, al pròxim Govern. L’oposició conservadora ha promès un enduriment de les polítiques migratòries en cas d’arribar al poder.

Últimes notícies

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.

El Llevant va trencar la seua mala ratxa en el Ciutat amb un gol en el 96′ davant l’Elx

Una miqueta d'Alan Matturro en el 96' va donar al Llevant el seu primer triomf del curs en el Ciutat de València, 3-2 a l'Elx. Malgrat l'alleujament, seguix com a pitjor local de LaLiga amb 1-3-5 i 11-20 en gols.

Sense rastre del veler perdut entre Gandia i Guardamar després de dies de busca

Salvament Marítim ha donat per conclòs sense resultats el rastreig per mar i aire del veler 'Admirante', que va salpar el 15 de gener de Gandia cap a Guardamar. Es mantenen avisos a navegants i l'operatiu es reactivaria davant qualsevol pista.