Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís groc per pluges i tempestes aquesta vesprada

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior nord i sud de la província de Castelló i a l’interior nord de la província de València, on es preveuen ruixats intensos en un breu interval de temps.

Segons la previsió, la franja horària de major risc es concentra entre les 14 i les 21 hores d’este diumenge, un període en el qual s’espera que els núvols d’evolució cresquen amb rapidesa en zones d’interior i donen lloc a tempestes localment fortes.

Les pluges podrien aconseguir els 20 litres per metre quadrat en només una hora a les comarques de l’interior afectades per l’avís, la qual cosa augmenta la probabilitat d’acumulacions significatives d’aigua en punts concrets i d’incidències en la xarxa viària si les precipitacions es concentren en àrees urbanes o en vies de comunicació.

A més de la intensitat de la pluja, la Aemet advertix que les tempestes podran anar acompanyades de graníssol i de ratxes molt fortes de vent, fenòmens habituals en episodis d’inestabilitat convectiva i que incrementen el potencial de danys puntuals sobre arbres, mobiliari urbà o cultius exposats.

Alerta del Centre de Coordinació d’Emergències

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat també l’alerta groga per pluges i tempestes a l’interior de Castelló, en coherència amb l’avís meteorològic emés. Esta declaració permet activar els mecanismes de seguiment i resposta davant possibles incidències derivades de les precipitacions intenses o de les tempestes.

La combinació d’avís groc de la Aemet i alerta del Centre de Coordinació d’Emergències implica que, sense tractar-se d’un episodi extrem, les condicions meteorològiques previstes poden provocar problemes localitzats, per la qual cosa es recomana extremar la precaució en desplaçaments i activitats a l’aire lliure durant les hores centrals de la vesprada.

Últimes notícies

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.