9.5 C
València
Diumenge, 23 novembre, 2025

Avís sobre la nova variant del coronavirus de Regne Unit: Espanya perilla

 

El passat dissabte el primer ministre britànic, Boris Jonhson, anunciava que s’havia detectat una nova soca del coronavirus que obliga a endurir les restriccions perquè es transmet més ràpidament que les detectades anteriorment, ja que és un 70% més contagiós. És per això que Johnson declarava el confinament de Londres i parts del sud-est d’Anglaterra tot assenyalant que «no podem continuar amb el Nadal com el teníem previst».

 

El Regne Unit ha fet marxa enrere en el relaxament de les mesures que havia anunciat amb el seu pla de Nadal i les persones que residixen en les zones afectades han de quedar-se en casa mentres que tendes no essencials i gimnasos han tancat. Per la seua part, la restauració ja està suspesa.

 

Tot i que la nova soca té un contagi més elevat i ràpid, el primer ministre britànic ha manifestat que no hi ha proves que indiquen que esta siga més agressiva ni que limite els efectes de la vacuna o dels tractaments.

 

La mutació «pot estar corrent per tot Europa»

D’esta nova soca del coronavirus ha parlat el catedràtic de farmacoepidemiologia, Daniel Prieto Alhambra, en una entrevista al ‘Via Lliure’ de Rac1. En ella, Prieto ha explicat que la nova soca consistix en «una mutació de la proteïna S que fa que el virus s’enganxe més i millor, i que es reproduisca més ràpidament».

 

En este sentit, i tot i el confinament anunciat en Anglaterra, el catedràtic de farmacoepidemiologia ha advertit que la nova soca «perfectíssimament pot estar corrent per tot Europa».

 

Esta nova mutació no fa perdre les esperances dipositades en la campanya de vacunació que el Regne Unit va iniciar fa dos setmanes. Prieto considera que els primers efectes d’esta vacunació al Regne Unit es podrien començar a vore «en un mes i mig» que és quan «hauríem de tindre la capacitat de reduir el número d’hospitalitzacions i morts».

 

Que en este marge de temps puguem començar a notar els primers efectes no implica que baixen els contagis, ja que este fet no passarà fins que no es puga assolir la immunitat de ramat. Esta podria arribar «d’aquí a mig any» quan «ens haurem desfet del virus», segons ha declarat el catedràtic a ‘Rac1’ tot afegint que «la vacuna d’Oxford és la que ho canviarà tot perquè és fàcil de moure i conservar i és la que farà que arribe a tot el món».

 

Amb esta previsió, Alhambra ha manifestat que les vacunes són segures i ha argumentat que «per a conseguir la immunitat la vacunació és 1.000 voltes més segura que tindre la infecció».

 

No obstant això, el panorama que se’ns presenta actualment, amb unes dades epidemiològiques tan elevades, no és l’adequat per a iniciar este procés de vacunació: «Tindre una R d’1,5 són molt males notícies. No és el millor moment per a pensar amb celebracions de Nadal i barrejar famílies». I afegix que si les dades no baixen «estarem malgastant vacunes amb gent ja infectada». 

 

Espanya intensifica els controls als passatgers del Regne Unit

Després que el dissabte s’anunciés l’aparició d’esta nova mutació del coronavirus al Regne Unit, el govern espanyol prenia l’endemà, diumenge, la decisió de reforçar el control i verificació de les PCR, en aeroports i ports de l’Estat a les persones que vinguen d’este país. L’executiu de Sánchez no cancel·la els vols al Regne Unit, com ja han fet altres països europeus, i insistix en la necessitat d’adoptar mesures coordinades a escala europea sobre els vols procedents d’este país.

Últimes notícies

Oluwaseyi decidix al final i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant el Mallorca (2-1)

El Vila-real va véncer 2-1 al Mallorca amb un taconazo de Tani Oluwaseyi en el 82 després d'un VAR que va rectificar un penal. La ratxa en La Ceràmica va continuar intacta.

2-1: Oluwaseyi decidix i el Vila-real prolonga la seua ratxa davant un Mallorca que s’apaga

Un gol de Oluwaseyi en el 82' va donar al Vila-real un 2-1 treballat. El Mallorca va competir bé en la primera part, però va perdre vigor després del descans.

Oluwaseyi decidix el 2-1 i manté la ratxa del Vila-real davant el Mallorca

Un gol del nigerià a huit del final va donar al Vila-real la victòria 2-1 i va prolongar la seua ratxa com a local. El Mallorca es va diluir després d'un bon primer temps.

Vila-real i Mallorca empaten després d’una arrancada elèctrica (1-1)

Vila-real i Mallorca empaten 1-1 amb gols abans del minut 8. Després de l'intercanvi, el partit es va tancar i els visitants van frenar a un Vila-real incòmode.

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.