Avís sobre la nova variant del coronavirus de Regne Unit: Espanya perilla

 

El passat dissabte el primer ministre britànic, Boris Jonhson, anunciava que s’havia detectat una nova soca del coronavirus que obliga a endurir les restriccions perquè es transmet més ràpidament que les detectades anteriorment, ja que és un 70% més contagiós. És per això que Johnson declarava el confinament de Londres i parts del sud-est d’Anglaterra tot assenyalant que «no podem continuar amb el Nadal com el teníem previst».

 

El Regne Unit ha fet marxa enrere en el relaxament de les mesures que havia anunciat amb el seu pla de Nadal i les persones que residixen en les zones afectades han de quedar-se en casa mentres que tendes no essencials i gimnasos han tancat. Per la seua part, la restauració ja està suspesa.

 

Tot i que la nova soca té un contagi més elevat i ràpid, el primer ministre britànic ha manifestat que no hi ha proves que indiquen que esta siga més agressiva ni que limite els efectes de la vacuna o dels tractaments.

 

La mutació «pot estar corrent per tot Europa»

D’esta nova soca del coronavirus ha parlat el catedràtic de farmacoepidemiologia, Daniel Prieto Alhambra, en una entrevista al ‘Via Lliure’ de Rac1. En ella, Prieto ha explicat que la nova soca consistix en «una mutació de la proteïna S que fa que el virus s’enganxe més i millor, i que es reproduisca més ràpidament».

 

En este sentit, i tot i el confinament anunciat en Anglaterra, el catedràtic de farmacoepidemiologia ha advertit que la nova soca «perfectíssimament pot estar corrent per tot Europa».

 

Esta nova mutació no fa perdre les esperances dipositades en la campanya de vacunació que el Regne Unit va iniciar fa dos setmanes. Prieto considera que els primers efectes d’esta vacunació al Regne Unit es podrien començar a vore «en un mes i mig» que és quan «hauríem de tindre la capacitat de reduir el número d’hospitalitzacions i morts».

 

Que en este marge de temps puguem començar a notar els primers efectes no implica que baixen els contagis, ja que este fet no passarà fins que no es puga assolir la immunitat de ramat. Esta podria arribar «d’aquí a mig any» quan «ens haurem desfet del virus», segons ha declarat el catedràtic a ‘Rac1’ tot afegint que «la vacuna d’Oxford és la que ho canviarà tot perquè és fàcil de moure i conservar i és la que farà que arribe a tot el món».

 

Amb esta previsió, Alhambra ha manifestat que les vacunes són segures i ha argumentat que «per a conseguir la immunitat la vacunació és 1.000 voltes més segura que tindre la infecció».

 

No obstant això, el panorama que se’ns presenta actualment, amb unes dades epidemiològiques tan elevades, no és l’adequat per a iniciar este procés de vacunació: «Tindre una R d’1,5 són molt males notícies. No és el millor moment per a pensar amb celebracions de Nadal i barrejar famílies». I afegix que si les dades no baixen «estarem malgastant vacunes amb gent ja infectada». 

 

Espanya intensifica els controls als passatgers del Regne Unit

Després que el dissabte s’anunciés l’aparició d’esta nova mutació del coronavirus al Regne Unit, el govern espanyol prenia l’endemà, diumenge, la decisió de reforçar el control i verificació de les PCR, en aeroports i ports de l’Estat a les persones que vinguen d’este país. L’executiu de Sánchez no cancel·la els vols al Regne Unit, com ja han fet altres països europeus, i insistix en la necessitat d’adoptar mesures coordinades a escala europea sobre els vols procedents d’este país.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Huit detinguts a Cheste i Vilamarxant en tres intervencions contra el narcotràfic

La Guàrdia Civil ha detingut a huit persones i ha desarticulat tres punts de venda de droga a Cheste i Vilamarxant. L'operatiu ha intervingut cocaïna, haixix, diners i 11 armes.

Alerten d’una estafa que suplanta ‘Mi Carpeta Ciudadana’ amb un fals ingrés de 552 euros

INCIBE detecta una campanya de correus fraudulents que intenta obtindre dades personals i bancàries dels usuaris

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent i només permet eixides

El port ha suspés les entrades per ratxes de vent i, a les 09.24, ha permés únicament les eixides. Aemet manté avís groc per pluges i tempestes a Castelló, València i litoral nord d'Alacant.

Carmencita garantix safrà per a sis mesos i evita l’impacte del conflicte a l’Iran

L'empresa embene unes tres tones de safrà a l'any i assegura subministrament fins a setembre de 2026 gràcies al seu 'estoc' i a rutes alternatives. La modernització de la seua planta i l'expansió logística reforcen la seua capacitat en un context de tensions a l'Iran

Dos detinguts per incendis intencionats en garatges de Novelda i Petrer

Dos jóvens de 24 anys han sigut detinguts per provocar sengles focs en garatges de Novelda i Petrer. La ràpida actuació d'emergències va evitar ferits i danys majors.

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

L'Ajuntament de València ha suspés la mascletà de les 14.00 per la pluja i les previsions. La decisió s'ha pres al no poder garantir el muntatge en temps i condicions.

El Port de València tanca el trànsit marítim per ratxes de vent

El Port de València ha tancat el trànsit marítim per ratxes de vent, segons ha comunicat el Centre de Coordinació d'Emergències després de la notificació de l'Autoritat Portuària. Aemet ha establit per a este dijous l'avís groc per pluges a Castelló, el sud de València i el litoral nord d'Alacant, i s'ha demanat precaució en les carreteres durant la jornada

La pluja força la suspensió de la mascletà de hui en la plaça de l’Ajuntament de València

La pluja i la previsió de més ruixats obliguen a cancel·lar la mascletà de les 14.00 hores en la plaça de l'Ajuntament. Aemet establix avís groc en la zona