Avís sobre la nova variant del coronavirus de Regne Unit: Espanya perilla

 

El passat dissabte el primer ministre britànic, Boris Jonhson, anunciava que s’havia detectat una nova soca del coronavirus que obliga a endurir les restriccions perquè es transmet més ràpidament que les detectades anteriorment, ja que és un 70% més contagiós. És per això que Johnson declarava el confinament de Londres i parts del sud-est d’Anglaterra tot assenyalant que «no podem continuar amb el Nadal com el teníem previst».

 

El Regne Unit ha fet marxa enrere en el relaxament de les mesures que havia anunciat amb el seu pla de Nadal i les persones que residixen en les zones afectades han de quedar-se en casa mentres que tendes no essencials i gimnasos han tancat. Per la seua part, la restauració ja està suspesa.

 

Tot i que la nova soca té un contagi més elevat i ràpid, el primer ministre britànic ha manifestat que no hi ha proves que indiquen que esta siga més agressiva ni que limite els efectes de la vacuna o dels tractaments.

 

La mutació «pot estar corrent per tot Europa»

D’esta nova soca del coronavirus ha parlat el catedràtic de farmacoepidemiologia, Daniel Prieto Alhambra, en una entrevista al ‘Via Lliure’ de Rac1. En ella, Prieto ha explicat que la nova soca consistix en «una mutació de la proteïna S que fa que el virus s’enganxe més i millor, i que es reproduisca més ràpidament».

 

En este sentit, i tot i el confinament anunciat en Anglaterra, el catedràtic de farmacoepidemiologia ha advertit que la nova soca «perfectíssimament pot estar corrent per tot Europa».

 

Esta nova mutació no fa perdre les esperances dipositades en la campanya de vacunació que el Regne Unit va iniciar fa dos setmanes. Prieto considera que els primers efectes d’esta vacunació al Regne Unit es podrien començar a vore «en un mes i mig» que és quan «hauríem de tindre la capacitat de reduir el número d’hospitalitzacions i morts».

 

Que en este marge de temps puguem començar a notar els primers efectes no implica que baixen els contagis, ja que este fet no passarà fins que no es puga assolir la immunitat de ramat. Esta podria arribar «d’aquí a mig any» quan «ens haurem desfet del virus», segons ha declarat el catedràtic a ‘Rac1’ tot afegint que «la vacuna d’Oxford és la que ho canviarà tot perquè és fàcil de moure i conservar i és la que farà que arribe a tot el món».

 

Amb esta previsió, Alhambra ha manifestat que les vacunes són segures i ha argumentat que «per a conseguir la immunitat la vacunació és 1.000 voltes més segura que tindre la infecció».

 

No obstant això, el panorama que se’ns presenta actualment, amb unes dades epidemiològiques tan elevades, no és l’adequat per a iniciar este procés de vacunació: «Tindre una R d’1,5 són molt males notícies. No és el millor moment per a pensar amb celebracions de Nadal i barrejar famílies». I afegix que si les dades no baixen «estarem malgastant vacunes amb gent ja infectada». 

 

Espanya intensifica els controls als passatgers del Regne Unit

Després que el dissabte s’anunciés l’aparició d’esta nova mutació del coronavirus al Regne Unit, el govern espanyol prenia l’endemà, diumenge, la decisió de reforçar el control i verificació de les PCR, en aeroports i ports de l’Estat a les persones que vinguen d’este país. L’executiu de Sánchez no cancel·la els vols al Regne Unit, com ja han fet altres països europeus, i insistix en la necessitat d’adoptar mesures coordinades a escala europea sobre els vols procedents d’este país.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Advertixen de l’impacte del pentinat faller en el cabell: inflamació i fins i tot alopècia

Un especialista advertix que la tensió sostinguda del pentinat faller, al costat de forquetes i laques, inflama el cuir cabellut i pot causar alopècia per tracció si no es prenen precaucions.

La Comunitat Valenciana crea 1.535 empreses al gener, un 20,1% més

La Comunitat Valenciana va registrar 1.535 noves societats al gener, un 20,1% més que un any abans. A Espanya es van crear 11.623, el millor gener des de 2008.

Manuel Vicent complix 90 anys a Màlaga i celebra amb humor i cinema

Manuel Vicent ha complit 90 anys i ho ha celebrat en el Festival de Màlaga amb la presentació del documental 'Demà seré feliç'. Entre humor, memòria i amor pel cinema, l'escriptor va compartir reflexions sobre l'edat, la professió i la mirada aliena.

Pluges persistents al matí en el sud de València i nord d’Alacant, amb millora a la vesprada

La Comunitat Valenciana afronta un dimecres amb cels molt nuvolosos en el sud i pluges localment persistents en el sud de València i nord d'Alacant, que tendiran a remetre a la vesprada. Les màximes pujaran a l'interior i el vent del nord-est en el litoral amainarà.

Sequiol guanya la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet triomfa en Infantil

Sequiol ha guanyat la millor gaiata de la Magdalena 2026 i Fanal-Ravalet s'ha imposat en Infantil. Crèmor ha obtingut el millor llibret en una edició molt disputada.

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.