Avís sobre la nova variant del coronavirus de Regne Unit: Espanya perilla

 

El passat dissabte el primer ministre britànic, Boris Jonhson, anunciava que s’havia detectat una nova soca del coronavirus que obliga a endurir les restriccions perquè es transmet més ràpidament que les detectades anteriorment, ja que és un 70% més contagiós. És per això que Johnson declarava el confinament de Londres i parts del sud-est d’Anglaterra tot assenyalant que «no podem continuar amb el Nadal com el teníem previst».

 

El Regne Unit ha fet marxa enrere en el relaxament de les mesures que havia anunciat amb el seu pla de Nadal i les persones que residixen en les zones afectades han de quedar-se en casa mentres que tendes no essencials i gimnasos han tancat. Per la seua part, la restauració ja està suspesa.

 

Tot i que la nova soca té un contagi més elevat i ràpid, el primer ministre britànic ha manifestat que no hi ha proves que indiquen que esta siga més agressiva ni que limite els efectes de la vacuna o dels tractaments.

 

La mutació «pot estar corrent per tot Europa»

D’esta nova soca del coronavirus ha parlat el catedràtic de farmacoepidemiologia, Daniel Prieto Alhambra, en una entrevista al ‘Via Lliure’ de Rac1. En ella, Prieto ha explicat que la nova soca consistix en «una mutació de la proteïna S que fa que el virus s’enganxe més i millor, i que es reproduisca més ràpidament».

 

En este sentit, i tot i el confinament anunciat en Anglaterra, el catedràtic de farmacoepidemiologia ha advertit que la nova soca «perfectíssimament pot estar corrent per tot Europa».

 

Esta nova mutació no fa perdre les esperances dipositades en la campanya de vacunació que el Regne Unit va iniciar fa dos setmanes. Prieto considera que els primers efectes d’esta vacunació al Regne Unit es podrien començar a vore «en un mes i mig» que és quan «hauríem de tindre la capacitat de reduir el número d’hospitalitzacions i morts».

 

Que en este marge de temps puguem començar a notar els primers efectes no implica que baixen els contagis, ja que este fet no passarà fins que no es puga assolir la immunitat de ramat. Esta podria arribar «d’aquí a mig any» quan «ens haurem desfet del virus», segons ha declarat el catedràtic a ‘Rac1’ tot afegint que «la vacuna d’Oxford és la que ho canviarà tot perquè és fàcil de moure i conservar i és la que farà que arribe a tot el món».

 

Amb esta previsió, Alhambra ha manifestat que les vacunes són segures i ha argumentat que «per a conseguir la immunitat la vacunació és 1.000 voltes més segura que tindre la infecció».

 

No obstant això, el panorama que se’ns presenta actualment, amb unes dades epidemiològiques tan elevades, no és l’adequat per a iniciar este procés de vacunació: «Tindre una R d’1,5 són molt males notícies. No és el millor moment per a pensar amb celebracions de Nadal i barrejar famílies». I afegix que si les dades no baixen «estarem malgastant vacunes amb gent ja infectada». 

 

Espanya intensifica els controls als passatgers del Regne Unit

Després que el dissabte s’anunciés l’aparició d’esta nova mutació del coronavirus al Regne Unit, el govern espanyol prenia l’endemà, diumenge, la decisió de reforçar el control i verificació de les PCR, en aeroports i ports de l’Estat a les persones que vinguen d’este país. L’executiu de Sánchez no cancel·la els vols al Regne Unit, com ja han fet altres països europeus, i insistix en la necessitat d’adoptar mesures coordinades a escala europea sobre els vols procedents d’este país.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervinguts 316 quilos de material pirotècnic en quatre locals de València

La Guàrdia Civil ha intervingut 316 quilos de material pirotècnic en quatre establiments de la província de València per irregularitats de venda i emmagatzematge. L'operació s'ha saldat amb cinc denúncies.

FOMOfest reunirà 5.000 persones en la seua segona edició en La Marina de València

El 28 de març, Marina d'Empreses celebrarà la segona edició de FOMOfest en La Marina de València, amb 5.000 assistents, xarrades, tallers i experiències amb referents.

Aumsa pilotarà la futura Agència Municipal de Lloguer a València

La Junta de Govern Local preveu aprovar este divendres el primer pas per a crear l'Agència Municipal de Lloguer, que dissenyarà i gestionarà Aumsa. El pla garantix rendes a propietaris a canvi de preus per davall del mercat i arranca amb 300.000 euros en 2026.

Detingut a Almassora després d’intentar eludir un control amb 26,64 grams de cocaïna

La Guàrdia Civil de Castelló ha detingut a un home a Almassora després d'una maniobra evasiva davant un control; portava 26,64 grams de cocaïna en bosses i una bàscula. L'arrestat, de 38 anys, va quedar a disposició judicial per un presumpte delicte contra la salut pública.

El 83% dels CEO actua com a portaveu però solo el 41,6% està format

El 83,2% dels consellers delegats exercix com a portaveu, però només el 41,6% compta amb formació per a eixe rol. El 35% manca de pla i només 4 de cada 10 dircom estan en el comité de direcció.

Renfe no garantix el reforç de Rodalia en Falles sense un pla de seguretat

Renfe advertix que no podrà mantindre el servici reforçat de Rodalia en Falles si no hi ha dispositius de seguretat suficients. L'empresa veu inviables els transbords per carretera i reclama indicacions clares a l'Ajuntament.

L’arquitecte que cus indumentària fallera a la seua família i ara l’ensenya en el casal

Javier Sebastiá, arquitecte i faller, va aprendre des de zero a cosir per a vestir la seua filla i hui impartix un taller gratuït en el casal on compartix mètode i patrons.

Mor un home de 59 anys per un tret al balcó de la seua casa a Alacant

Un home de 59 anys ha mort després de rebre un tret quan era al balcó de la seua vivenda, a Carolines Altes (Alacant). La Policia investiga sense detencions.