Avís sobre la nova variant del coronavirus de Regne Unit: Espanya perilla

 

El passat dissabte el primer ministre britànic, Boris Jonhson, anunciava que s’havia detectat una nova soca del coronavirus que obliga a endurir les restriccions perquè es transmet més ràpidament que les detectades anteriorment, ja que és un 70% més contagiós. És per això que Johnson declarava el confinament de Londres i parts del sud-est d’Anglaterra tot assenyalant que «no podem continuar amb el Nadal com el teníem previst».

 

El Regne Unit ha fet marxa enrere en el relaxament de les mesures que havia anunciat amb el seu pla de Nadal i les persones que residixen en les zones afectades han de quedar-se en casa mentres que tendes no essencials i gimnasos han tancat. Per la seua part, la restauració ja està suspesa.

 

Tot i que la nova soca té un contagi més elevat i ràpid, el primer ministre britànic ha manifestat que no hi ha proves que indiquen que esta siga més agressiva ni que limite els efectes de la vacuna o dels tractaments.

 

La mutació «pot estar corrent per tot Europa»

D’esta nova soca del coronavirus ha parlat el catedràtic de farmacoepidemiologia, Daniel Prieto Alhambra, en una entrevista al ‘Via Lliure’ de Rac1. En ella, Prieto ha explicat que la nova soca consistix en «una mutació de la proteïna S que fa que el virus s’enganxe més i millor, i que es reproduisca més ràpidament».

 

En este sentit, i tot i el confinament anunciat en Anglaterra, el catedràtic de farmacoepidemiologia ha advertit que la nova soca «perfectíssimament pot estar corrent per tot Europa».

 

Esta nova mutació no fa perdre les esperances dipositades en la campanya de vacunació que el Regne Unit va iniciar fa dos setmanes. Prieto considera que els primers efectes d’esta vacunació al Regne Unit es podrien començar a vore «en un mes i mig» que és quan «hauríem de tindre la capacitat de reduir el número d’hospitalitzacions i morts».

 

Que en este marge de temps puguem començar a notar els primers efectes no implica que baixen els contagis, ja que este fet no passarà fins que no es puga assolir la immunitat de ramat. Esta podria arribar «d’aquí a mig any» quan «ens haurem desfet del virus», segons ha declarat el catedràtic a ‘Rac1’ tot afegint que «la vacuna d’Oxford és la que ho canviarà tot perquè és fàcil de moure i conservar i és la que farà que arribe a tot el món».

 

Amb esta previsió, Alhambra ha manifestat que les vacunes són segures i ha argumentat que «per a conseguir la immunitat la vacunació és 1.000 voltes més segura que tindre la infecció».

 

No obstant això, el panorama que se’ns presenta actualment, amb unes dades epidemiològiques tan elevades, no és l’adequat per a iniciar este procés de vacunació: «Tindre una R d’1,5 són molt males notícies. No és el millor moment per a pensar amb celebracions de Nadal i barrejar famílies». I afegix que si les dades no baixen «estarem malgastant vacunes amb gent ja infectada». 

 

Espanya intensifica els controls als passatgers del Regne Unit

Després que el dissabte s’anunciés l’aparició d’esta nova mutació del coronavirus al Regne Unit, el govern espanyol prenia l’endemà, diumenge, la decisió de reforçar el control i verificació de les PCR, en aeroports i ports de l’Estat a les persones que vinguen d’este país. L’executiu de Sánchez no cancel·la els vols al Regne Unit, com ja han fet altres països europeus, i insistix en la necessitat d’adoptar mesures coordinades a escala europea sobre els vols procedents d’este país.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.