Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Ejemplo de shortcode con estilo
Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i al litoral sud d’Alacant per temperatures màximes que poden arribar als 42 graus, sobretot a les zones d’interior pròximes a la costa.

En estos trams del litoral, el nivell roig, que indica perill extraordinari, estarà vigent des de les 12 del migdia fins a les 19.59 hores. Aemet advertix que l’episodi de calor afectarà sobretot l’interior pròxim a la franja costanera, on la calor es pot intensificar.

Més avisos per calor extrema i tempestes

A més de l’avís roig, Aemet ha establit diversos avisos taronja i grocs per calor i tempestes a bona part del territori valencià. En l’interior sud de València hi haurà avís taronja, de 13.00 a 20.59 hores, per màximes que també poden arribar als 42 graus.

En l’interior nord de València s’ha activat igualment l’avís taronja per calor important. En este cas, les temperatures podran aconseguir els 40 graus en zones interiors, entre les 12.00 i les 19.59 hores.

En l’interior d’Alacant, l’avís taronja per calor estarà actiu de 13.00 a 20.59 hores per màximes de fins a 42 graus. A més, Aemet ha activat un avís groc per tempestes en esta zona, amb probables ratxes molt fortes de vent i granís, entre les 16.00 i les 20.59 hores.

El litoral sud d’Alacant tindrà, a banda de l’avís roig per calor extrema, un avís groc per tempestes. Segons Aemet, en esta franja horària, de 16.00 a 20.59 hores, es poden produir ratxes molt fortes de vent i caiguda de granís.

En la província de Castelló, l’interior sud es trobarà sota avís taronja per temperatures de fins a 39 graus. L’avís estarà actiu entre les 13.00 i les 20.59 hores, coincidint amb les hores de més calor del dia.

Per la seua banda, l’interior nord de Castelló tindrà avís groc per calor, amb valors que podran arribar als 36 graus entre les 13.00 i les 20.59 hores. Este nivell indica perill baix però obliga igualment a extremar les precaucions en les hores centrals de la jornada.

Al litoral nord d’Alacant, Aemet ha previst un avís taronja per temperatures de 40 graus, especialment a les zones interiors més pròximes a la costa. En este mateix àmbit s’activarà també un avís groc per tempestes, amb probables ratxes molt fortes de vent i granís, entre les 16.00 i les 20.59 hores.

Descens tèrmic a partir de diumenge

Segons Aemet, amb la previsió actual, el descens de les temperatures es notarà entre diumenge i dimarts. Fins aleshores, l’episodi de calor seguirà afectant el conjunt del territori, encara que amb intensitat variable segons les comarques.

L’agència no descarta, però, que es produïsca un nou pic càlid per a acomiadar este mes de juliol, que qualifica d’‘extraordinari’. Amb les dades disponibles, Aemet assenyala que juliol de 2026 tindrà probablement un caràcter ‘extremadament càlid’, amb una anomalia de 3,3 graus per damunt del que és habitual.

Segons la mateixa font, este valor suposaria un grau més que el registrat en 2015, any que Aemet considera fins ara el segon juliol més càlid. Estes dades evidencien la singularitat tèrmica del mes en curs i expliquen l’elevat nombre d’avisos activats per calor i tempestes a la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Castro alerta: un error davant la Real Sociedad pot costar car al Llevant

Luís Castro ha destacat la qualitat i l’eficàcia de la Real Sociedad abans del partit de diumenge a Anoeta. Dela serà baixa i Hugo Sotelo podria jugar uns minuts.

El Valencia Basket busca la tercera victoria ante el Baskonia

El Valencia Basket rep rep al Kosner Baskonia este diumenge al Roig Arena, en la cinquena jornada de l’ACB. L’equip valencià vol encadenar la victòria europea amb un tercer triomf en la lliga.

Morant acusa Catalá de no estar al costat dels afectats per la dana

Diana Morant ha defensat que el PSOE guanyarà les eleccions generals del 29 de novembre i ha acusat María José Catalá d’haver-se desentés dels afectats per la dana.

La flota mediterrània aspira a pescar 180 dies l’any que ve

Miguel Castell ha defensat davant la UE ampliar a 180 els dies d’activitat de la flota mediterrània en 2027. També ha reclamat normes adaptades i menys restriccions acumulades.

Més de 300 persones descobrixen el taller de Renfe a València

Més de 300 persones han visitat la base de manteniment de Renfe a València durant la jornada de portes obertes pel Dia del Tren. A escala estatal, les nou bases obertes han rebut més de 2.400 visitants.

Picanya acollirà el seminari de la Filmoteca sobre *El pisito*

La Filmoteca Valenciana dedicarà del 25 al 27 de novembre un seminari a la pel·lícula de 1959, amb sessions a València i Picanya. Les persones residents en municipis afectats per la dana de 2024 podran inscriure’s gratuïtament.

La CV-700 en Onda reabre i recupera la circulació després de la dana Adam

La CV-700 a Onda ha reobert després de les pluges del 18 al 20 d’octubre. Així, ja circula el trànsit per les 14 carreteres autonòmiques afectades.

Compromís denuncia a Antifraude contractes de l’Exaltació de 2024

Compromís ha denunciat davant Antifrau possibles irregularitats en els contractes de l’Exaltació de les Falleres Majors de València de 2024. L’Agència ha obert una investigació arran de la denúncia de Pere Fuset.