Què és el ‘basuco’, la droga coneguda com a ‘lladre de cervells’?


Agents dels Mossos d’Esquadra van anunciar el diumenge haver desmantellat un punt de venda i consum de ‘basuco‘ en L’Hospitalet del Llobregat, municipi a Barcelona. La substància es tracta de cocaïna adulterada coneguda a Llatinoamèrica com a “lladre de cervells” en ser extremadament virulenta i provocar danys irreversibles en el sistema nerviós. Les autoritats han detingut a quatre presumptes traficants, dos homes i dos dones, per subministrar el derivat de baix cost, molt addictiu i amb un efecte curt.

El ‘basuco’ també és conegut com a “paco” o teke” (pasta de cocaïna), és considerada com una de les drogues més nocives i tòxiques que existeixen. Es consumeix per via respiratòria i estimula durant no més de cinc minuts el sistema nerviós central. Malgrat el seu curt efecte, provoca trastorns psicòtics i problemes cardíacs, pulmonars i cardiovasculars.


És un residu químic, que sorgeix després de mesclar fulles seques de coca amb productes intermedis com l’àcid sulfúric o el querosé. A la pasta de cocaïna se li afigen adulterants com a àcids, cafeïna, plom, herbicides, solvents o hidrocarburs.

Es consumeix sobretot a Llatinoamèrica i en zones marginals. Provoca agressivitat, angoixa, depressió, al·lucinacions i esgotament. El seu consum pot provocar la mort cerebral en un període de sis mesos a dos anys.

Droga ‘4-CMC’

Una altra de les últimes drogues tan perilloses és la ‘4-CMC’, la Policia ha intervingut 20 quilos d’aquesta substància a Burgos sota el marc d’una operació internacional. Es tracta de la primera vegada que es confisca aquesta substància a Espanya. És molt nociva, similar a l’èxtasi i pot provocar taquicàrdies, agitació i espasmes. Pot fins i tot a arribar a causar fallades cardíaques i psicosi.


Les autoritats han explicat que la droga ‘4-CMC’ augmenta la concentració neuronal del neurotransmissor dopamina. En l’operació policial es van detindre tres persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.