12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Què és el ‘basuco’, la droga coneguda com a ‘lladre de cervells’?


Agents dels Mossos d’Esquadra van anunciar el diumenge haver desmantellat un punt de venda i consum de ‘basuco‘ en L’Hospitalet del Llobregat, municipi a Barcelona. La substància es tracta de cocaïna adulterada coneguda a Llatinoamèrica com a “lladre de cervells” en ser extremadament virulenta i provocar danys irreversibles en el sistema nerviós. Les autoritats han detingut a quatre presumptes traficants, dos homes i dos dones, per subministrar el derivat de baix cost, molt addictiu i amb un efecte curt.

El ‘basuco’ també és conegut com a “paco” o teke” (pasta de cocaïna), és considerada com una de les drogues més nocives i tòxiques que existeixen. Es consumeix per via respiratòria i estimula durant no més de cinc minuts el sistema nerviós central. Malgrat el seu curt efecte, provoca trastorns psicòtics i problemes cardíacs, pulmonars i cardiovasculars.


És un residu químic, que sorgeix després de mesclar fulles seques de coca amb productes intermedis com l’àcid sulfúric o el querosé. A la pasta de cocaïna se li afigen adulterants com a àcids, cafeïna, plom, herbicides, solvents o hidrocarburs.

Es consumeix sobretot a Llatinoamèrica i en zones marginals. Provoca agressivitat, angoixa, depressió, al·lucinacions i esgotament. El seu consum pot provocar la mort cerebral en un període de sis mesos a dos anys.

Droga ‘4-CMC’

Una altra de les últimes drogues tan perilloses és la ‘4-CMC’, la Policia ha intervingut 20 quilos d’aquesta substància a Burgos sota el marc d’una operació internacional. Es tracta de la primera vegada que es confisca aquesta substància a Espanya. És molt nociva, similar a l’èxtasi i pot provocar taquicàrdies, agitació i espasmes. Pot fins i tot a arribar a causar fallades cardíaques i psicosi.


Les autoritats han explicat que la droga ‘4-CMC’ augmenta la concentració neuronal del neurotransmissor dopamina. En l’operació policial es van detindre tres persones.

Últimes notícies

Llorca defén la col·laboració del PP en la investigació de la dana

Llorca ha sostingut que els dirigents del PP han col·laborat amb la investigació judicial sobre la dana del 29 d'octubre de 2024 i ha contrastat eixa actitud amb la del Govern d'Espanya.

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies enllacen un Nadal sòlid, amb augments del 3-4%, amb les rebaixes fins al 28 de febrer i descomptes inicials del 50%. El gasto mig previst és de 125 euros i s'esperen 15.000 ocupacions temporals.

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.