Què és el ‘basuco’, la droga coneguda com a ‘lladre de cervells’?


Agents dels Mossos d’Esquadra van anunciar el diumenge haver desmantellat un punt de venda i consum de ‘basuco‘ en L’Hospitalet del Llobregat, municipi a Barcelona. La substància es tracta de cocaïna adulterada coneguda a Llatinoamèrica com a “lladre de cervells” en ser extremadament virulenta i provocar danys irreversibles en el sistema nerviós. Les autoritats han detingut a quatre presumptes traficants, dos homes i dos dones, per subministrar el derivat de baix cost, molt addictiu i amb un efecte curt.

El ‘basuco’ també és conegut com a “paco” o teke” (pasta de cocaïna), és considerada com una de les drogues més nocives i tòxiques que existeixen. Es consumeix per via respiratòria i estimula durant no més de cinc minuts el sistema nerviós central. Malgrat el seu curt efecte, provoca trastorns psicòtics i problemes cardíacs, pulmonars i cardiovasculars.


És un residu químic, que sorgeix després de mesclar fulles seques de coca amb productes intermedis com l’àcid sulfúric o el querosé. A la pasta de cocaïna se li afigen adulterants com a àcids, cafeïna, plom, herbicides, solvents o hidrocarburs.

Es consumeix sobretot a Llatinoamèrica i en zones marginals. Provoca agressivitat, angoixa, depressió, al·lucinacions i esgotament. El seu consum pot provocar la mort cerebral en un període de sis mesos a dos anys.

Droga ‘4-CMC’

Una altra de les últimes drogues tan perilloses és la ‘4-CMC’, la Policia ha intervingut 20 quilos d’aquesta substància a Burgos sota el marc d’una operació internacional. Es tracta de la primera vegada que es confisca aquesta substància a Espanya. És molt nociva, similar a l’èxtasi i pot provocar taquicàrdies, agitació i espasmes. Pot fins i tot a arribar a causar fallades cardíaques i psicosi.


Les autoritats han explicat que la droga ‘4-CMC’ augmenta la concentració neuronal del neurotransmissor dopamina. En l’operació policial es van detindre tres persones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.

Sis mesos de Pérez Llorca al capdavant del Consell: rebaixa fiscal, vivenda i reforç de servicis públics

Juanfran Pérez Llorca complix sis mesos al capdavant del Consell amb la baixada d'impostos, l'accés a la vivenda i el reforç de sanitat, educació i infraestructures com a eixos de la seua acció de govern.

Avís groc per pluges i tempestes el diumenge a l’interior sud de València

La Aemet activa l'avís groc per a la vesprada del diumenge a l'interior sud de València per tempestes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possible graníssol.

El decret de convivència reduïx un 60% el ciberassetjament escolar a les aules valencianes

El nou decret de convivència i la regulació de l'ús del mòbil a les aules han permés reduir un 60% les dades de ciberassetjament escolar en la Comunitat Valenciana, reforçats amb noves figures de protecció i recursos específics.