Benipeixcar recrea l’antic Ajuntament en el ‘Serpis Urban Project’ de Gandia

 

El districte de Benipeixcar recorda a través de l’art, el seu passat com a poble independent, 56 anys després de la seua annexió a Gandia, en la comarca de la Safor (València). Tot just en la plaça on un dia es va alçar l’antic Ajuntament s’ha representat una imatge emotiva, en blanc i negre, de la façana del desaparegut edifici consistorial. Es tracta de l‘última intervenció del programa municipal Serpis Urban Art Project, fet per les regidories de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

«Tot un plaer poder inaugurar un nou mural que fa referència històrica a l’antic poble de Benipeixcar, hui districte de Gandia, i que té un gran nivell artístic gràcies a l’autora, Elisa Capdevila, una de les artistes més importants de l’art urbà a tot l’Estat», ha assegurat el regidor de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

Nahuel González ha valorat que la iniciativa haja eixit de la Junta de Districte de Benipeixcar, «el que demostra l’interès dels barris per murals que integren l’art urbà en el patrimoni de la nostra ciutat».

 

Per la seua banda, Amparo Victoria, presidenta de la Junta de Districte de Benipeixcar ha destacat la implicació de la junta en la iniciativa i la il·lusió del veïnat pel resultat final, «en especial Salvadora de la Asunción, qui ha estat present, i ha vist, molt emocionada, que sa mare apareix al mural».  

Últimes notícies

Rafa Mir, condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions, i ha imposat també dos anys de presó a un segon acusat, també futbolista i amic seu. La sentència no és ferma i fixa indemnitzacions econòmiques per a les víctimes.

Sara Sorribes confia a tornar al seu màxim nivell: encara em queda corda

La tenista castellonenca Sara Sorribes assegura que encara li queda corda per a competir al màxim nivell després de la seua retirada temporal i manté com a objectiu tornar a representar Espanya i ser als Jocs de Los Angeles 2028.

Rafa Mir, condemnat a 8 anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

L'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a 8,5 anys de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions. Un segon acusat ha rebut 2 anys de presó i tots dos hauran d'indemnitzar les víctimes amb més de 70.000 euros.

Rafa Mir és condemnat a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions a València

La Secció Quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat el futbolista Rafa Mir a huit anys i mig de presó per un delicte d'agressió sexual i un altre de lesions, segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

La nova campanya ‘En mi silla mando yo’ reivindica l’autonomia real de les persones amb diversitat funcional

Codifiva presentarà divendres en el MuVIM la campanya 'En mi silla mando yo', que defensa l'autonomia de les persones amb discapacitat més enllà de la mobilitat física i reclama un canvi en la mirada social.

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.