11.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Benipeixcar recrea l’antic Ajuntament en el ‘Serpis Urban Project’ de Gandia

 

El districte de Benipeixcar recorda a través de l’art, el seu passat com a poble independent, 56 anys després de la seua annexió a Gandia, en la comarca de la Safor (València). Tot just en la plaça on un dia es va alçar l’antic Ajuntament s’ha representat una imatge emotiva, en blanc i negre, de la façana del desaparegut edifici consistorial. Es tracta de l‘última intervenció del programa municipal Serpis Urban Art Project, fet per les regidories de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

«Tot un plaer poder inaugurar un nou mural que fa referència històrica a l’antic poble de Benipeixcar, hui districte de Gandia, i que té un gran nivell artístic gràcies a l’autora, Elisa Capdevila, una de les artistes més importants de l’art urbà a tot l’Estat», ha assegurat el regidor de Cultura i Polítiques amb la Ciutadania.

 

Nahuel González ha valorat que la iniciativa haja eixit de la Junta de Districte de Benipeixcar, «el que demostra l’interès dels barris per murals que integren l’art urbà en el patrimoni de la nostra ciutat».

 

Per la seua banda, Amparo Victoria, presidenta de la Junta de Districte de Benipeixcar ha destacat la implicació de la junta en la iniciativa i la il·lusió del veïnat pel resultat final, «en especial Salvadora de la Asunción, qui ha estat present, i ha vist, molt emocionada, que sa mare apareix al mural».  

Últimes notícies

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.

Alacant negocia amb Royal Caribbean ser port base de creuers

Alacant negocia amb Royal Caribbean convertir-se en port base de creuers. La ciutat projecta en 2026 un 20% més d'impacte econòmic, més vaixells i més passatgers.

El turisme del running es dispara: maratons plenes, dorsals per sorteig i impacte milionari

L'auge del running transforma grans maratons en pols turístics: més jóvens i dones en la línia d'eixida, dorsals per sorteig i un fort impacte econòmic.

La creació d’empreses creix un 22,9% en la Comunitat Valenciana en el quart trimestre de 2025

La Comunitat Valenciana va registrar 4.514 noves societats en el quart trimestre de 2025, segon major avanç autonòmic i quasi deu punts per damunt de la mitjana nacional.

Sis detinguts a Alzira, Cullera i Nàquera pel cultiu i distribució de drogues

La Guàrdia Civil ha detingut a sis persones amb vincles familiars a Alzira, Cullera i Nàquera per la seua relació amb dos plantacions de marihuana i per blanqueig de capitals. L'operació Zander es va iniciar després d'una denúncia per tràfic de drogues en una vivenda d'Alzira.

93-89: el Bayern castiga el València amb defensa i els ex ‘taronja’ Lucic i Dimitrijevic

El Bayern es va imposar 93-89 al València a Munic amb Lucic i Dimitrijevic al comandament. La defensa agressiva i el contraatac van castigar el 27% en triples dels visitants.

Identificades les 45 víctimes de l’accident de Adamuz

S'han identificat les 45 persones mortes en el sinistre ferroviari de Adamuz i s'han completat totes les autòpsies. La majoria es va confirmar per petjades i part per ADN.

Pluges febles, neu des de 500-700 m el dissabte i vent fort a l’interior el diumenge

El cap de setmana es presenta amb cels nuvolosos i ruixats febles. El dissabte baixa la cota de neu a 500-700 m i el diumenge el vent de l'oest deixarà ratxes molt fortes a l'interior.