Bernabé afirma que la busca de víctimes se centra als llits i subterranis després de no detectar en superfície

Els efectius busquen amb drons persones desaparegudes a la zona del riu Magre i el barranc del Poio

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha explicat que els efectius estan centrats actualment en “l’entrada als llits i els subterranis” de les zones afectades per la DANA a la província de València, mentre “en superfície ja no s’han detectat més” víctimes.

Així ho ha traslladat en una compareixença a la vesprada junt amb el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, després d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi).

Preguntada per què la xifra de morts a la Comunitat Valenciana no ha variat en les últimes 48 hores, Bernabé ha indicat que en els dos últims dies “no s’han detectat més” morts en superfície i per açò “no s’estan actualitzant” les dades.

“Ara estem en la següent fase d’entrada als llits, als subterranis, en què està treballant intensament tot el mecanisme d’exèrcit i de bombers, precisament per a anar traient aigua, i ací és on possiblement puga canviar el ritme del nombre de víctimes”, ha exposat.

En qualsevol cas, ha garantit que la informació respecte a la xifra de morts es donarà a conéixer com fins ara a través del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

A més, tant el ministre com la delegada han cridat a la ciutadania a rebre informació d’organismes oficials respecte a la DANA i a allunyar-se dels “bulos”.

RIU MAGRE I BARRANC DEL POIO

Els efectius dels diferents cossos desplegats a la comarca valenciana de l’Horta Sud, una de les més afectades per la DANA, centren les seues actuacions hui en la busca de persones desaparegudes a la zona del riu Magre i del barranc del Poio, unes labors en les quals empren l’ús de drons i que es complementa amb el suport d’unitats caninas de les forces de seguretat.

Així ho ha exposat la directora general de prevenció d’incendis forestals de la Generalitat, Rosa Touris, en declaracions remeses als mitjans després de la reunió del Cecopi.

Així, ha detallat que els efectius desplegats a les zones afectades per la DANA treballen “a diferents ritmes” en funció de l’impacte de les pluges en cadascuna de les tres árees en les quals s’ha subdividit l’operatiu: Ribera Alta i Baixa, Utiel-Requena i l’Horta Sud.

A la Ribera Alta i la Ribera Baixa es treballa en la retirada d’estris i “en breu” és previsible “la recuperació de la normalitat” i la zona d’Utiel i Requena ha entrat en una “tercera fase” amb treballs de restabliment d’infraestructures i neteja.

Mentre, a l’Horta Sud l’execució dels treballs de recuperació oscil·la entre el 20 i el 50 per cent, “segons el grau d’afecció de cada municipi”. Ací els efectius centren els esforços en la recerca de persones desaparegudes a la zona del riu Magre i del barranc del Poio.

En este punt, ha transmés que tots els organismes representats en el Cecopi han agraït “la coordinació de tots els cossos de seguretat, emergències i Forces Armades que estan participant en els diferents sectors de l’operatiu, així com als voluntaris”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.