Bernabé afirma que la busca de víctimes se centra als llits i subterranis després de no detectar en superfície

Els efectius busquen amb drons persones desaparegudes a la zona del riu Magre i el barranc del Poio

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha explicat que els efectius estan centrats actualment en «l’entrada als llits i els subterranis» de les zones afectades per la DANA a la província de València, mentre «en superfície ja no s’han detectat més» víctimes.

Així ho ha traslladat en una compareixença a la vesprada junt amb el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, després d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi).

Preguntada per què la xifra de morts a la Comunitat Valenciana no ha variat en les últimes 48 hores, Bernabé ha indicat que en els dos últims dies «no s’han detectat més» morts en superfície i per açò «no s’estan actualitzant» les dades.

«Ara estem en la següent fase d’entrada als llits, als subterranis, en què està treballant intensament tot el mecanisme d’exèrcit i de bombers, precisament per a anar traient aigua, i ací és on possiblement puga canviar el ritme del nombre de víctimes», ha exposat.

En qualsevol cas, ha garantit que la informació respecte a la xifra de morts es donarà a conéixer com fins ara a través del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

A més, tant el ministre com la delegada han cridat a la ciutadania a rebre informació d’organismes oficials respecte a la DANA i a allunyar-se dels «bulos».

RIU MAGRE I BARRANC DEL POIO

Els efectius dels diferents cossos desplegats a la comarca valenciana de l’Horta Sud, una de les més afectades per la DANA, centren les seues actuacions hui en la busca de persones desaparegudes a la zona del riu Magre i del barranc del Poio, unes labors en les quals empren l’ús de drons i que es complementa amb el suport d’unitats caninas de les forces de seguretat.

Així ho ha exposat la directora general de prevenció d’incendis forestals de la Generalitat, Rosa Touris, en declaracions remeses als mitjans després de la reunió del Cecopi.

Així, ha detallat que els efectius desplegats a les zones afectades per la DANA treballen «a diferents ritmes» en funció de l’impacte de les pluges en cadascuna de les tres árees en les quals s’ha subdividit l’operatiu: Ribera Alta i Baixa, Utiel-Requena i l’Horta Sud.

A la Ribera Alta i la Ribera Baixa es treballa en la retirada d’estris i «en breu» és previsible «la recuperació de la normalitat» i la zona d’Utiel i Requena ha entrat en una «tercera fase» amb treballs de restabliment d’infraestructures i neteja.

Mentre, a l’Horta Sud l’execució dels treballs de recuperació oscil·la entre el 20 i el 50 per cent, «segons el grau d’afecció de cada municipi». Ací els efectius centren els esforços en la recerca de persones desaparegudes a la zona del riu Magre i del barranc del Poio.

En este punt, ha transmés que tots els organismes representats en el Cecopi han agraït «la coordinació de tots els cossos de seguretat, emergències i Forces Armades que estan participant en els diferents sectors de l’operatiu, així com als voluntaris».

Últimes notícies

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.