Bernabé afirma que la busca de víctimes se centra als llits i subterranis després de no detectar en superfície

Els efectius busquen amb drons persones desaparegudes a la zona del riu Magre i el barranc del Poio

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha explicat que els efectius estan centrats actualment en «l’entrada als llits i els subterranis» de les zones afectades per la DANA a la província de València, mentre «en superfície ja no s’han detectat més» víctimes.

Així ho ha traslladat en una compareixença a la vesprada junt amb el ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, després d’una reunió del Centre de Coordinació Operativa Integrada (Cecopi).

Preguntada per què la xifra de morts a la Comunitat Valenciana no ha variat en les últimes 48 hores, Bernabé ha indicat que en els dos últims dies «no s’han detectat més» morts en superfície i per açò «no s’estan actualitzant» les dades.

«Ara estem en la següent fase d’entrada als llits, als subterranis, en què està treballant intensament tot el mecanisme d’exèrcit i de bombers, precisament per a anar traient aigua, i ací és on possiblement puga canviar el ritme del nombre de víctimes», ha exposat.

En qualsevol cas, ha garantit que la informació respecte a la xifra de morts es donarà a conéixer com fins ara a través del Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

A més, tant el ministre com la delegada han cridat a la ciutadania a rebre informació d’organismes oficials respecte a la DANA i a allunyar-se dels «bulos».

RIU MAGRE I BARRANC DEL POIO

Els efectius dels diferents cossos desplegats a la comarca valenciana de l’Horta Sud, una de les més afectades per la DANA, centren les seues actuacions hui en la busca de persones desaparegudes a la zona del riu Magre i del barranc del Poio, unes labors en les quals empren l’ús de drons i que es complementa amb el suport d’unitats caninas de les forces de seguretat.

Així ho ha exposat la directora general de prevenció d’incendis forestals de la Generalitat, Rosa Touris, en declaracions remeses als mitjans després de la reunió del Cecopi.

Així, ha detallat que els efectius desplegats a les zones afectades per la DANA treballen «a diferents ritmes» en funció de l’impacte de les pluges en cadascuna de les tres árees en les quals s’ha subdividit l’operatiu: Ribera Alta i Baixa, Utiel-Requena i l’Horta Sud.

A la Ribera Alta i la Ribera Baixa es treballa en la retirada d’estris i «en breu» és previsible «la recuperació de la normalitat» i la zona d’Utiel i Requena ha entrat en una «tercera fase» amb treballs de restabliment d’infraestructures i neteja.

Mentre, a l’Horta Sud l’execució dels treballs de recuperació oscil·la entre el 20 i el 50 per cent, «segons el grau d’afecció de cada municipi». Ací els efectius centren els esforços en la recerca de persones desaparegudes a la zona del riu Magre i del barranc del Poio.

En este punt, ha transmés que tots els organismes representats en el Cecopi han agraït «la coordinació de tots els cossos de seguretat, emergències i Forces Armades que estan participant en els diferents sectors de l’operatiu, així com als voluntaris».

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.