12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Bernabé subratlla el suport del Govern a totes les iniciatives per a recordar a Miguel Hernández

ALACANT, 8 (EUROPA PRESS)

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha afirmat que la institució que representa “recolza totes aquelles iniciatives” que es puguen realitzar en memòria del poeta d’Oriola Miguel Hernández, després de ser preguntada per si l’Executiu té previst realitzar algun acte a la província per a posar en valor la seua figura.

En estos termes s’ha manifestat Bernabé, després d’assistir al lliurament del Premi de les Lletres i les Distincions al Mèrit Cultural de la Generalitat en la vespra del 9 d’Octubre a la Casa Mediterrani de la capital alacantina. La representant governamental ha subratllat la “col·laboració fluïda” que, ha indicat, existix entre el Govern i la Fundació Miguel Hernández, així com amb els familiars del poeta oriolà.

Bernabé ha indicat que “el Govern d’Espanya té un respecte absolut per este poeta i per la cultura del nostre país i ret homenatge als seus autors sempre que es donen les circumstàncies”.

Últimes notícies

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables i seguir les indicacions oficials.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.