‘Bienvenido, Míster Marshall!, Un musical español’ per a celebrar l’Any García Berlanga

L’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) presenta els dies 2, 3 i 4 de febrer el musical ‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’, una adaptació del musical que es va realitzar fa quinze anys de la pel·lícula del cineasta valencià Luis García Berlanga.

Dins dels actes que la Generalitat està programant amb motiu de la celebració del centenari del naixement de l’il·lustre director cinematogràfic Luis García Berlanga, l’estudiantat i professorat dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana presenten una adaptació teatral i musical sobre el guió original de la pel·lícula ‘Bienvenido, Míster Marshall’, estrenada en 1953.

El projecte teatral, que compta amb la música del compositor Joan Cerveró i José Luis Granell i Jaume Martorell com a directors musicals i d’escena, respectivament, és fruit del treball conjunt d’estudiants i professorat dels cinc centres d’ensenyaments artístics superiors de la província de València: el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, que ha coordinat tot el projecte; l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València; l’Escola Superior de Ceràmica de Manises; l’Escola d’Art Dramàtic Superior de València i el Conservatori Superior de Dansa de València, dependents de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les representacions tindran lloc els dies 2, 3 i 4 de febrer a les 19.30 hores a l’Auditori del Conservatori Superior de Música de València, situat al carrer Cineasta Ricardo Muñoz Suay i l’entrada és gratuïta fins a completar l’aforament.

La comissionada de Presidència de la Generalitat per a l’Any García Berlanga, Rosana Pastor, ha assenyalat: «Aquest projecte interpretat per alumnes de l’escola on jo em vaig formar és una oportunitat excepcional perquè els joves estudiants d’arts artístiques comencen a provar-se en un ofici que els apassiona».

Pastor ha explicat que «‘Bienvenido Míster Marshall, un musical espanyol’, quant a producció desenvolupada pels i les joves estudiants, suposa que una de les noves generacions puga acostar-se a l’obra de Luis García Berlanga».

La directora de l’ISEACV, Inmaculada Sánchez, ha destacat «l’esforç invertit en la producció i la posada en escena del musical», en el qual han participat 30 docents i més de 200 alumnes i alumnes de les diferents especialitats «en un esforç compartit, ja que s’ha treballat i assajat fora de l’horari lectiu de l’alumnat i de l’horari laboral del professorat, enmig d’un curs acadèmic amb els seus corresponents exàmens i tot embolicat per una pandèmia».
Inmaculada Sánchez ha subratllat la importància de l’ISEACV com a «nucli que coordina els 13 centres públics d’ensenyaments artístics superiors, i de com alumnes diplomats d’aqueixos ensenyaments estan obrint nous camins professionals i nous nínxols d’ocupació».

Joan Cerveró, compositor del musical original que es va estrenar fa 15 anys en una producció de Teatres de la Generalitat i director catedràtic del Conservatori Superior de Música de València, ha destacat que, malgrat que es tracta d’un projecte pedagògic, s’ha aconseguit un alt nivell artístic gràcies a l’esforç dels estudiants. Cerveró també ha destacat «la vigència de l’argument de l’obra de Berlanga, que parla de les aspiracions, els anhels i la manera dels espanyols d’aconseguir-los«.

 

‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’

 

Amb la nova producció teatre-musical, l’ISEACV converteix la cèlebre pel·lícula de Berlanga de l’any 1953 en una rondalla humorística, en la qual s’afig l’aspecte musical a la recerca d’un espectacle total.

Per als seus artífexs, cent anys després del naixement de Berlanga, i quasi setanta anys després de l’estrena de la pel·lícula, «els elements fonamentals d’aquesta història estan encara vigents en el bàsic, perquè Espanya continua sent un país singular, sorprenent, ingenu, complex i vehement, en el qual la visió sarcàstica de la vida domina sobre altres mirades transcendentals».

Així, l’ISEACV proposa una producció «ajustada a les idees, circumstàncies i pressupost d’un projecte pedagògic realitzat per alumnes i professors dels centres d’ensenyaments artístics de València vinculats a l’ISEACV, amb un molt alt nivell artístic i acusada projecció social».
 

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.