‘Bienvenido, Míster Marshall!, Un musical español’ per a celebrar l’Any García Berlanga

L’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) presenta els dies 2, 3 i 4 de febrer el musical ‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’, una adaptació del musical que es va realitzar fa quinze anys de la pel·lícula del cineasta valencià Luis García Berlanga.

Dins dels actes que la Generalitat està programant amb motiu de la celebració del centenari del naixement de l’il·lustre director cinematogràfic Luis García Berlanga, l’estudiantat i professorat dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana presenten una adaptació teatral i musical sobre el guió original de la pel·lícula ‘Bienvenido, Míster Marshall’, estrenada en 1953.

El projecte teatral, que compta amb la música del compositor Joan Cerveró i José Luis Granell i Jaume Martorell com a directors musicals i d’escena, respectivament, és fruit del treball conjunt d’estudiants i professorat dels cinc centres d’ensenyaments artístics superiors de la província de València: el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, que ha coordinat tot el projecte; l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València; l’Escola Superior de Ceràmica de Manises; l’Escola d’Art Dramàtic Superior de València i el Conservatori Superior de Dansa de València, dependents de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les representacions tindran lloc els dies 2, 3 i 4 de febrer a les 19.30 hores a l’Auditori del Conservatori Superior de Música de València, situat al carrer Cineasta Ricardo Muñoz Suay i l’entrada és gratuïta fins a completar l’aforament.

La comissionada de Presidència de la Generalitat per a l’Any García Berlanga, Rosana Pastor, ha assenyalat: “Aquest projecte interpretat per alumnes de l’escola on jo em vaig formar és una oportunitat excepcional perquè els joves estudiants d’arts artístiques comencen a provar-se en un ofici que els apassiona”.

Pastor ha explicat que “‘Bienvenido Míster Marshall, un musical espanyol’, quant a producció desenvolupada pels i les joves estudiants, suposa que una de les noves generacions puga acostar-se a l’obra de Luis García Berlanga”.

La directora de l’ISEACV, Inmaculada Sánchez, ha destacat “l’esforç invertit en la producció i la posada en escena del musical”, en el qual han participat 30 docents i més de 200 alumnes i alumnes de les diferents especialitats “en un esforç compartit, ja que s’ha treballat i assajat fora de l’horari lectiu de l’alumnat i de l’horari laboral del professorat, enmig d’un curs acadèmic amb els seus corresponents exàmens i tot embolicat per una pandèmia”.
Inmaculada Sánchez ha subratllat la importància de l’ISEACV com a “nucli que coordina els 13 centres públics d’ensenyaments artístics superiors, i de com alumnes diplomats d’aqueixos ensenyaments estan obrint nous camins professionals i nous nínxols d’ocupació”.

Joan Cerveró, compositor del musical original que es va estrenar fa 15 anys en una producció de Teatres de la Generalitat i director catedràtic del Conservatori Superior de Música de València, ha destacat que, malgrat que es tracta d’un projecte pedagògic, s’ha aconseguit un alt nivell artístic gràcies a l’esforç dels estudiants. Cerveró també ha destacat “la vigència de l’argument de l’obra de Berlanga, que parla de les aspiracions, els anhels i la manera dels espanyols d’aconseguir-los“.

 

‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’

 

Amb la nova producció teatre-musical, l’ISEACV converteix la cèlebre pel·lícula de Berlanga de l’any 1953 en una rondalla humorística, en la qual s’afig l’aspecte musical a la recerca d’un espectacle total.

Per als seus artífexs, cent anys després del naixement de Berlanga, i quasi setanta anys després de l’estrena de la pel·lícula, “els elements fonamentals d’aquesta història estan encara vigents en el bàsic, perquè Espanya continua sent un país singular, sorprenent, ingenu, complex i vehement, en el qual la visió sarcàstica de la vida domina sobre altres mirades transcendentals”.

Així, l’ISEACV proposa una producció “ajustada a les idees, circumstàncies i pressupost d’un projecte pedagògic realitzat per alumnes i professors dels centres d’ensenyaments artístics de València vinculats a l’ISEACV, amb un molt alt nivell artístic i acusada projecció social”.
 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.