‘Bienvenido, Míster Marshall!, Un musical español’ per a celebrar l’Any García Berlanga

L’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) presenta els dies 2, 3 i 4 de febrer el musical ‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’, una adaptació del musical que es va realitzar fa quinze anys de la pel·lícula del cineasta valencià Luis García Berlanga.

Dins dels actes que la Generalitat està programant amb motiu de la celebració del centenari del naixement de l’il·lustre director cinematogràfic Luis García Berlanga, l’estudiantat i professorat dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana presenten una adaptació teatral i musical sobre el guió original de la pel·lícula ‘Bienvenido, Míster Marshall’, estrenada en 1953.

El projecte teatral, que compta amb la música del compositor Joan Cerveró i José Luis Granell i Jaume Martorell com a directors musicals i d’escena, respectivament, és fruit del treball conjunt d’estudiants i professorat dels cinc centres d’ensenyaments artístics superiors de la província de València: el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, que ha coordinat tot el projecte; l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València; l’Escola Superior de Ceràmica de Manises; l’Escola d’Art Dramàtic Superior de València i el Conservatori Superior de Dansa de València, dependents de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les representacions tindran lloc els dies 2, 3 i 4 de febrer a les 19.30 hores a l’Auditori del Conservatori Superior de Música de València, situat al carrer Cineasta Ricardo Muñoz Suay i l’entrada és gratuïta fins a completar l’aforament.

La comissionada de Presidència de la Generalitat per a l’Any García Berlanga, Rosana Pastor, ha assenyalat: “Aquest projecte interpretat per alumnes de l’escola on jo em vaig formar és una oportunitat excepcional perquè els joves estudiants d’arts artístiques comencen a provar-se en un ofici que els apassiona”.

Pastor ha explicat que “‘Bienvenido Míster Marshall, un musical espanyol’, quant a producció desenvolupada pels i les joves estudiants, suposa que una de les noves generacions puga acostar-se a l’obra de Luis García Berlanga”.

La directora de l’ISEACV, Inmaculada Sánchez, ha destacat “l’esforç invertit en la producció i la posada en escena del musical”, en el qual han participat 30 docents i més de 200 alumnes i alumnes de les diferents especialitats “en un esforç compartit, ja que s’ha treballat i assajat fora de l’horari lectiu de l’alumnat i de l’horari laboral del professorat, enmig d’un curs acadèmic amb els seus corresponents exàmens i tot embolicat per una pandèmia”.
Inmaculada Sánchez ha subratllat la importància de l’ISEACV com a “nucli que coordina els 13 centres públics d’ensenyaments artístics superiors, i de com alumnes diplomats d’aqueixos ensenyaments estan obrint nous camins professionals i nous nínxols d’ocupació”.

Joan Cerveró, compositor del musical original que es va estrenar fa 15 anys en una producció de Teatres de la Generalitat i director catedràtic del Conservatori Superior de Música de València, ha destacat que, malgrat que es tracta d’un projecte pedagògic, s’ha aconseguit un alt nivell artístic gràcies a l’esforç dels estudiants. Cerveró també ha destacat “la vigència de l’argument de l’obra de Berlanga, que parla de les aspiracions, els anhels i la manera dels espanyols d’aconseguir-los“.

 

‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’

 

Amb la nova producció teatre-musical, l’ISEACV converteix la cèlebre pel·lícula de Berlanga de l’any 1953 en una rondalla humorística, en la qual s’afig l’aspecte musical a la recerca d’un espectacle total.

Per als seus artífexs, cent anys després del naixement de Berlanga, i quasi setanta anys després de l’estrena de la pel·lícula, “els elements fonamentals d’aquesta història estan encara vigents en el bàsic, perquè Espanya continua sent un país singular, sorprenent, ingenu, complex i vehement, en el qual la visió sarcàstica de la vida domina sobre altres mirades transcendentals”.

Així, l’ISEACV proposa una producció “ajustada a les idees, circumstàncies i pressupost d’un projecte pedagògic realitzat per alumnes i professors dels centres d’ensenyaments artístics de València vinculats a l’ISEACV, amb un molt alt nivell artístic i acusada projecció social”.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.