‘Bienvenido, Míster Marshall!, Un musical español’ per a celebrar l’Any García Berlanga

L’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) presenta els dies 2, 3 i 4 de febrer el musical ‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’, una adaptació del musical que es va realitzar fa quinze anys de la pel·lícula del cineasta valencià Luis García Berlanga.

Dins dels actes que la Generalitat està programant amb motiu de la celebració del centenari del naixement de l’il·lustre director cinematogràfic Luis García Berlanga, l’estudiantat i professorat dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana presenten una adaptació teatral i musical sobre el guió original de la pel·lícula ‘Bienvenido, Míster Marshall’, estrenada en 1953.

El projecte teatral, que compta amb la música del compositor Joan Cerveró i José Luis Granell i Jaume Martorell com a directors musicals i d’escena, respectivament, és fruit del treball conjunt d’estudiants i professorat dels cinc centres d’ensenyaments artístics superiors de la província de València: el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, que ha coordinat tot el projecte; l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València; l’Escola Superior de Ceràmica de Manises; l’Escola d’Art Dramàtic Superior de València i el Conservatori Superior de Dansa de València, dependents de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les representacions tindran lloc els dies 2, 3 i 4 de febrer a les 19.30 hores a l’Auditori del Conservatori Superior de Música de València, situat al carrer Cineasta Ricardo Muñoz Suay i l’entrada és gratuïta fins a completar l’aforament.

La comissionada de Presidència de la Generalitat per a l’Any García Berlanga, Rosana Pastor, ha assenyalat: «Aquest projecte interpretat per alumnes de l’escola on jo em vaig formar és una oportunitat excepcional perquè els joves estudiants d’arts artístiques comencen a provar-se en un ofici que els apassiona».

Pastor ha explicat que «‘Bienvenido Míster Marshall, un musical espanyol’, quant a producció desenvolupada pels i les joves estudiants, suposa que una de les noves generacions puga acostar-se a l’obra de Luis García Berlanga».

La directora de l’ISEACV, Inmaculada Sánchez, ha destacat «l’esforç invertit en la producció i la posada en escena del musical», en el qual han participat 30 docents i més de 200 alumnes i alumnes de les diferents especialitats «en un esforç compartit, ja que s’ha treballat i assajat fora de l’horari lectiu de l’alumnat i de l’horari laboral del professorat, enmig d’un curs acadèmic amb els seus corresponents exàmens i tot embolicat per una pandèmia».
Inmaculada Sánchez ha subratllat la importància de l’ISEACV com a «nucli que coordina els 13 centres públics d’ensenyaments artístics superiors, i de com alumnes diplomats d’aqueixos ensenyaments estan obrint nous camins professionals i nous nínxols d’ocupació».

Joan Cerveró, compositor del musical original que es va estrenar fa 15 anys en una producció de Teatres de la Generalitat i director catedràtic del Conservatori Superior de Música de València, ha destacat que, malgrat que es tracta d’un projecte pedagògic, s’ha aconseguit un alt nivell artístic gràcies a l’esforç dels estudiants. Cerveró també ha destacat «la vigència de l’argument de l’obra de Berlanga, que parla de les aspiracions, els anhels i la manera dels espanyols d’aconseguir-los«.

 

‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’

 

Amb la nova producció teatre-musical, l’ISEACV converteix la cèlebre pel·lícula de Berlanga de l’any 1953 en una rondalla humorística, en la qual s’afig l’aspecte musical a la recerca d’un espectacle total.

Per als seus artífexs, cent anys després del naixement de Berlanga, i quasi setanta anys després de l’estrena de la pel·lícula, «els elements fonamentals d’aquesta història estan encara vigents en el bàsic, perquè Espanya continua sent un país singular, sorprenent, ingenu, complex i vehement, en el qual la visió sarcàstica de la vida domina sobre altres mirades transcendentals».

Així, l’ISEACV proposa una producció «ajustada a les idees, circumstàncies i pressupost d’un projecte pedagògic realitzat per alumnes i professors dels centres d’ensenyaments artístics de València vinculats a l’ISEACV, amb un molt alt nivell artístic i acusada projecció social».
 

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.