‘Bienvenido, Míster Marshall!, Un musical español’ per a celebrar l’Any García Berlanga

L’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana (ISEACV) presenta els dies 2, 3 i 4 de febrer el musical ‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’, una adaptació del musical que es va realitzar fa quinze anys de la pel·lícula del cineasta valencià Luis García Berlanga.

Dins dels actes que la Generalitat està programant amb motiu de la celebració del centenari del naixement de l’il·lustre director cinematogràfic Luis García Berlanga, l’estudiantat i professorat dels centres adscrits a l’Institut Superior d’Ensenyaments Artístics de la Comunitat Valenciana presenten una adaptació teatral i musical sobre el guió original de la pel·lícula ‘Bienvenido, Míster Marshall’, estrenada en 1953.

El projecte teatral, que compta amb la música del compositor Joan Cerveró i José Luis Granell i Jaume Martorell com a directors musicals i d’escena, respectivament, és fruit del treball conjunt d’estudiants i professorat dels cinc centres d’ensenyaments artístics superiors de la província de València: el Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, que ha coordinat tot el projecte; l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València; l’Escola Superior de Ceràmica de Manises; l’Escola d’Art Dramàtic Superior de València i el Conservatori Superior de Dansa de València, dependents de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.

Les representacions tindran lloc els dies 2, 3 i 4 de febrer a les 19.30 hores a l’Auditori del Conservatori Superior de Música de València, situat al carrer Cineasta Ricardo Muñoz Suay i l’entrada és gratuïta fins a completar l’aforament.

La comissionada de Presidència de la Generalitat per a l’Any García Berlanga, Rosana Pastor, ha assenyalat: «Aquest projecte interpretat per alumnes de l’escola on jo em vaig formar és una oportunitat excepcional perquè els joves estudiants d’arts artístiques comencen a provar-se en un ofici que els apassiona».

Pastor ha explicat que «‘Bienvenido Míster Marshall, un musical espanyol’, quant a producció desenvolupada pels i les joves estudiants, suposa que una de les noves generacions puga acostar-se a l’obra de Luis García Berlanga».

La directora de l’ISEACV, Inmaculada Sánchez, ha destacat «l’esforç invertit en la producció i la posada en escena del musical», en el qual han participat 30 docents i més de 200 alumnes i alumnes de les diferents especialitats «en un esforç compartit, ja que s’ha treballat i assajat fora de l’horari lectiu de l’alumnat i de l’horari laboral del professorat, enmig d’un curs acadèmic amb els seus corresponents exàmens i tot embolicat per una pandèmia».
Inmaculada Sánchez ha subratllat la importància de l’ISEACV com a «nucli que coordina els 13 centres públics d’ensenyaments artístics superiors, i de com alumnes diplomats d’aqueixos ensenyaments estan obrint nous camins professionals i nous nínxols d’ocupació».

Joan Cerveró, compositor del musical original que es va estrenar fa 15 anys en una producció de Teatres de la Generalitat i director catedràtic del Conservatori Superior de Música de València, ha destacat que, malgrat que es tracta d’un projecte pedagògic, s’ha aconseguit un alt nivell artístic gràcies a l’esforç dels estudiants. Cerveró també ha destacat «la vigència de l’argument de l’obra de Berlanga, que parla de les aspiracions, els anhels i la manera dels espanyols d’aconseguir-los«.

 

‘Bienvenido, Míster Marshall! Un musical español’

 

Amb la nova producció teatre-musical, l’ISEACV converteix la cèlebre pel·lícula de Berlanga de l’any 1953 en una rondalla humorística, en la qual s’afig l’aspecte musical a la recerca d’un espectacle total.

Per als seus artífexs, cent anys després del naixement de Berlanga, i quasi setanta anys després de l’estrena de la pel·lícula, «els elements fonamentals d’aquesta història estan encara vigents en el bàsic, perquè Espanya continua sent un país singular, sorprenent, ingenu, complex i vehement, en el qual la visió sarcàstica de la vida domina sobre altres mirades transcendentals».

Així, l’ISEACV proposa una producció «ajustada a les idees, circumstàncies i pressupost d’un projecte pedagògic realitzat per alumnes i professors dels centres d’ensenyaments artístics de València vinculats a l’ISEACV, amb un molt alt nivell artístic i acusada projecció social».
 

Últimes notícies

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.