Borrell reitera davant d’Edmundo González la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties a Veneçuela

BRUSSEL·LES , 4 (EUROPA PRESS)

L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, ha reiterat davant del principal candidat opositor a la Presidència veneçolana, Edmundo González, la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties per a eixir de la crisi a Veneçuela després de les eleccions del passat 28 de juliol.

En la seua primera trobada des que Edmundo González s’instal·lara a Espanya, on ha sol·licitat l’asil polític després de fugir de Veneçuela i d’una possible detenció, Borrell ha subratllat el suport de la UE «a l’aspiració democràtica del poble veneçolà»

Així, va aprofitar per a condemnar la repressió a la dissidència per part del règim de Nicolás Maduro i reitere que l’eixida a la crisi passa pel diàleg amb garanties entre les parts. «Veneçuela necessita diàleg inclusiu amb garanties per a totes les parts cap a una transició democràtica», ha indicat en un missatge en xarxes socials després de reunir-se al Fòrum La Toja que se celebra estos dies a Pontevedra.

Pel seu costat, Edmundo González en el seu propi missatge en xarxes socials va explicar prèviament que tots dos van discutir el pas del Centre Carter que va presentar les actes electorals davant de l’Organització d’Estats Americans, OEA.

També van tractar els «següents passos en la construcció de la democràcia» en el país, on l’oposició pretén que González jure el càrrec com a president el pròxim 10 de gener.

Les actes presentades pel Centre Carter sostenen el triomf opositor en les eleccions de passat juliol, després de les quals el Centre Nacional Electoral va proclamar el triomf de Maduro sense presentar cap registre dels resultats. Este dijous, Borrell va donar credibilitat a l’acció de l’observador nord-americà i va valorar que aquest proves presentades reflecteixen «els resultats que sempre s’han assenyalat». «Que Nicolás Maduro no va guanyar les eleccions», va indicar.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.