16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Borrell reitera davant d’Edmundo González la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties a Veneçuela

BRUSSEL·LES , 4 (EUROPA PRESS)

L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, ha reiterat davant del principal candidat opositor a la Presidència veneçolana, Edmundo González, la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties per a eixir de la crisi a Veneçuela després de les eleccions del passat 28 de juliol.

En la seua primera trobada des que Edmundo González s’instal·lara a Espanya, on ha sol·licitat l’asil polític després de fugir de Veneçuela i d’una possible detenció, Borrell ha subratllat el suport de la UE “a l’aspiració democràtica del poble veneçolà”

Així, va aprofitar per a condemnar la repressió a la dissidència per part del règim de Nicolás Maduro i reitere que l’eixida a la crisi passa pel diàleg amb garanties entre les parts. “Veneçuela necessita diàleg inclusiu amb garanties per a totes les parts cap a una transició democràtica”, ha indicat en un missatge en xarxes socials després de reunir-se al Fòrum La Toja que se celebra estos dies a Pontevedra.

Pel seu costat, Edmundo González en el seu propi missatge en xarxes socials va explicar prèviament que tots dos van discutir el pas del Centre Carter que va presentar les actes electorals davant de l’Organització d’Estats Americans, OEA.

També van tractar els “següents passos en la construcció de la democràcia” en el país, on l’oposició pretén que González jure el càrrec com a president el pròxim 10 de gener.

Les actes presentades pel Centre Carter sostenen el triomf opositor en les eleccions de passat juliol, després de les quals el Centre Nacional Electoral va proclamar el triomf de Maduro sense presentar cap registre dels resultats. Este dijous, Borrell va donar credibilitat a l’acció de l’observador nord-americà i va valorar que aquest proves presentades reflecteixen “els resultats que sempre s’han assenyalat”. “Que Nicolás Maduro no va guanyar les eleccions”, va indicar.

Últimes notícies

Finestrat reorganitza el govern local amb dos noves regidories

La nova alcaldessa, Nati Algado, ha reordenat l'equip de govern amb dos regidories inèdites i canvis d'àrees per a obrir una nova etapa de gestió.

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.

Pérez Llorca condiciona el congrés del PPCV a l’avanç de la reconstrucció i apunta a 2026

Pérez Llorca ha supeditat el congrés regional del PPCV a l'avanç de la reconstrucció després de la DANA i ha fixat com a horitzó 2026 si no hi ha contratemps. També ha defés una gestora integradora i ha restat importància a la seua candidatura.

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.

PP i Vox aproven el pressupost de Castelló per a 2026: més de 253 milions

El ple municipal ha validat els comptes de 2026, per damunt de 253 milions, amb la majoria de PP i Vox i el rebuig de PSPV-PSOE i Compromís. L'oposició ha qüestionat previsions i implementació.

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.