Borrell reitera davant d’Edmundo González la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties a Veneçuela

BRUSSEL·LES , 4 (EUROPA PRESS)

L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, ha reiterat davant del principal candidat opositor a la Presidència veneçolana, Edmundo González, la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties per a eixir de la crisi a Veneçuela després de les eleccions del passat 28 de juliol.

En la seua primera trobada des que Edmundo González s’instal·lara a Espanya, on ha sol·licitat l’asil polític després de fugir de Veneçuela i d’una possible detenció, Borrell ha subratllat el suport de la UE “a l’aspiració democràtica del poble veneçolà”

Així, va aprofitar per a condemnar la repressió a la dissidència per part del règim de Nicolás Maduro i reitere que l’eixida a la crisi passa pel diàleg amb garanties entre les parts. “Veneçuela necessita diàleg inclusiu amb garanties per a totes les parts cap a una transició democràtica”, ha indicat en un missatge en xarxes socials després de reunir-se al Fòrum La Toja que se celebra estos dies a Pontevedra.

Pel seu costat, Edmundo González en el seu propi missatge en xarxes socials va explicar prèviament que tots dos van discutir el pas del Centre Carter que va presentar les actes electorals davant de l’Organització d’Estats Americans, OEA.

També van tractar els “següents passos en la construcció de la democràcia” en el país, on l’oposició pretén que González jure el càrrec com a president el pròxim 10 de gener.

Les actes presentades pel Centre Carter sostenen el triomf opositor en les eleccions de passat juliol, després de les quals el Centre Nacional Electoral va proclamar el triomf de Maduro sense presentar cap registre dels resultats. Este dijous, Borrell va donar credibilitat a l’acció de l’observador nord-americà i va valorar que aquest proves presentades reflecteixen “els resultats que sempre s’han assenyalat”. “Que Nicolás Maduro no va guanyar les eleccions”, va indicar.

Últimes notícies

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.

Aemet manté l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 90 km/h este dilluns

Aemet activa este dilluns l'avís groc per vent en tota la província de Castelló, després d'una jornada de ratxes molt fortes que han arribat a 115 km/h i nombroses incidències.

La unitat en patinet de la Policia de València suma quasi 300 multes en un mes de patrulla

La nova unitat de la Policia Local de València que patrulla en patinet pels carrils bici ha imposat prop de 300 denúncies en el seu primer mes, amb l'objectiu de reduir la sinistralitat lligada a patinets i bicicletes.