Borrell reitera davant d’Edmundo González la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties a Veneçuela

BRUSSEL·LES , 4 (EUROPA PRESS)

L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, ha reiterat davant del principal candidat opositor a la Presidència veneçolana, Edmundo González, la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties per a eixir de la crisi a Veneçuela després de les eleccions del passat 28 de juliol.

En la seua primera trobada des que Edmundo González s’instal·lara a Espanya, on ha sol·licitat l’asil polític després de fugir de Veneçuela i d’una possible detenció, Borrell ha subratllat el suport de la UE «a l’aspiració democràtica del poble veneçolà»

Així, va aprofitar per a condemnar la repressió a la dissidència per part del règim de Nicolás Maduro i reitere que l’eixida a la crisi passa pel diàleg amb garanties entre les parts. «Veneçuela necessita diàleg inclusiu amb garanties per a totes les parts cap a una transició democràtica», ha indicat en un missatge en xarxes socials després de reunir-se al Fòrum La Toja que se celebra estos dies a Pontevedra.

Pel seu costat, Edmundo González en el seu propi missatge en xarxes socials va explicar prèviament que tots dos van discutir el pas del Centre Carter que va presentar les actes electorals davant de l’Organització d’Estats Americans, OEA.

També van tractar els «següents passos en la construcció de la democràcia» en el país, on l’oposició pretén que González jure el càrrec com a president el pròxim 10 de gener.

Les actes presentades pel Centre Carter sostenen el triomf opositor en les eleccions de passat juliol, després de les quals el Centre Nacional Electoral va proclamar el triomf de Maduro sense presentar cap registre dels resultats. Este dijous, Borrell va donar credibilitat a l’acció de l’observador nord-americà i va valorar que aquest proves presentades reflecteixen «els resultats que sempre s’han assenyalat». «Que Nicolás Maduro no va guanyar les eleccions», va indicar.

Últimes notícies

Així ha creat la UPV aperitius més dolços amb menys sucre gràcies a la impressió 3D

Un equip de la Universitat Politècnica de València ha desenvolupat una estratègia per reduir el sucre dels aperitius mantenint el sabor dolç, mitjançant la impressió 3D i una distribució intel·ligent del sucre dins del producte.

Mor una turista britànica de 66 anys fent parasailing a Benidorm

Una dona britànica de 66 anys ha mort després d’un accident de parasailing en aigües de Benidorm. Un home britànic de 47 anys també ha resultat ferit i tots dos han sigut traslladats a l’Hospital Marina Baixa.

Intervals nuvolosos i pujada de temperatures a l’interior de València este dimarts

La Comunitat Valenciana viurà este dimarts 11 d’agost una jornada amb intervals nuvolosos i temperatures estables, amb un ascens de les màximes a l’interior de la província de València, on podran registrar-se valors significativament alts.

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.