17.6 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Borrell reitera davant d’Edmundo González la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties a Veneçuela

BRUSSEL·LES , 4 (EUROPA PRESS)

L’Alt Representant de la Unió Europea per a Política Exterior, Josep Borrell, ha reiterat davant del principal candidat opositor a la Presidència veneçolana, Edmundo González, la necessitat d’un diàleg inclusiu amb garanties per a eixir de la crisi a Veneçuela després de les eleccions del passat 28 de juliol.

En la seua primera trobada des que Edmundo González s’instal·lara a Espanya, on ha sol·licitat l’asil polític després de fugir de Veneçuela i d’una possible detenció, Borrell ha subratllat el suport de la UE “a l’aspiració democràtica del poble veneçolà”

Així, va aprofitar per a condemnar la repressió a la dissidència per part del règim de Nicolás Maduro i reitere que l’eixida a la crisi passa pel diàleg amb garanties entre les parts. “Veneçuela necessita diàleg inclusiu amb garanties per a totes les parts cap a una transició democràtica”, ha indicat en un missatge en xarxes socials després de reunir-se al Fòrum La Toja que se celebra estos dies a Pontevedra.

Pel seu costat, Edmundo González en el seu propi missatge en xarxes socials va explicar prèviament que tots dos van discutir el pas del Centre Carter que va presentar les actes electorals davant de l’Organització d’Estats Americans, OEA.

També van tractar els “següents passos en la construcció de la democràcia” en el país, on l’oposició pretén que González jure el càrrec com a president el pròxim 10 de gener.

Les actes presentades pel Centre Carter sostenen el triomf opositor en les eleccions de passat juliol, després de les quals el Centre Nacional Electoral va proclamar el triomf de Maduro sense presentar cap registre dels resultats. Este dijous, Borrell va donar credibilitat a l’acció de l’observador nord-americà i va valorar que aquest proves presentades reflecteixen “els resultats que sempre s’han assenyalat”. “Que Nicolás Maduro no va guanyar les eleccions”, va indicar.

Últimes notícies

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.

Presó provisional per al detingut per la mort d’un menor de 13 anys a Sueca

El jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home de 48 anys que es va entregar i va confessar haver matat a un menor a Sueca. Queda investigat per assassinat i l'arribada al jutjat ha deslligat escenes de tensió entre veïns i familiars.

Una empresa d’Elx oferix làpides gratuïtes a les famílies de les víctimes de Adamuz

Marbres Artístics FJ Pardo, firma il·licitana amb mig segle de trajectòria, assumix sense cost el disseny, la fabricació i la instal·lació de les làpides per a les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz.

Alacant ha recordat a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

Alacant ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau de l'Ajuntament. Va haver encés de ciris, música de cambra i participació de la comunitat educativa.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i acordar la renovació d’òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha oferit al PSPV-PSOE recuperar la 'normalitat institucional' amb el seu retorn a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana. Després de reunir-se amb els síndics, s'ha mostrat disposat a escriure a Diana Morant i ha demanat 'tindre més humanitat' perquè la trobada siga 'productiva'.