15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Borriana condemna un acte de vandalisme contra la bandera LGTBI del Mercat Municipal

 

L’Ajuntament de Borriana ha condemnat l’acte de vandalisme contra una bandera arc iris que ha sigut arrancada i que figurava en la façana de l’edifici del Mercat Municipal amb motiu de les activitats de commemoració de l’Orgull LGTBI 2021 en el municipi.

Des de l’executiu municipal condemnen “activament qualsevol acte d’intolerància cap als elements que representen un símbol per a la comunitat LGTBI+” i recorden que estes agressions són considerades “delictes d’odi“.

L’equip de govern també ha agraït l’avís realitzat pel veïnat sobre els fets, i ha lamentat este tipus d’atacs “intolerables i inadmissibles dins de la nostra societat diversa”, perquè “són homòfobs i d’odi cap al col·lectiu LGTBI+”.

El govern local ha posat en coneixement de la Policia Local els fets, atés que existeix un compromís actiu de les administracions públiques en l’erradicació d’este tipus d’agressions.

Per al consistori, este tipus d’actes “ens demostren que encara queda molt per fer i encara hi ha molt de camí per recórrer, i l’educació és la via per a la normalització”. Segons han indicat, avui mateix tornaran a col·locar la bandera arc iris en el lloc on estava.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.