Caixa Ontinyent, l’única caixa d’estalvis valenciana

 

Caixa Ontinyent és una entitat bancària valenciana amb més de 130 anys d’història. Aquesta entitat va ser fundada l’any 1884 i actualment és l’única caixa d’estalvis valenciana existent. Així mateix, és una de les dos úniques caixes que queden a tota Espanya després de la reestructuració patida pel sistema financer estatal.

 

El seu principal àmbit d’actuació són les comarques centrals de la Comunitat, és a dir, aquells que se situen al sud de la província de València i el nord de la Província d’Alacant. A més, també compta amb presència a la capital, a València.

 

Aquelles zones on l’entitat està present són l’espai sobre el qual repercuteixen els beneficis de l’aplicació de la seua obra social, caracteritzada per un ampli ventall de projectes i iniciatives socials, culturals i educatives que compten amb el suport de Caixa Ontinyent.

 

Presència a diverses comarques valencianes

Caixa Ontinyent compta amb una xarxa d’oficines que s’estén per un total de cinc comarques, a més de la ciutat de València. Aquestes són la Vall d’Albaida, La Costera, La Safor, el Comtat, i l’Alcoià. Entre totes elles suma més de 40 oficines.

 

Noves Oficines Centrals

Pel que fa a les seues oficines centrals, es troben ubicades a Ontinyent, a la plaça Sant Domingo de la localitat. Es tracta d’unes instal·lacions remodelades fa escassos anys, que van ser visitades en la seua presentació oficial, en novembre de 2017, per part del president de la Generalitat, Ximo Puig. En aquesta visita, el president de l’executiu valencià va estar acompanyat pel president de l’entitat, Antonio Carbonell.

 

La reforma de l’espai ha permés actualitzar i centralitzar els serveis de l’entitat i incorporar les últimes tecnologies.

 

Obra Social

L’Obra Social de Caixa Ontinyent té com a objectiu convertir els beneficis de l’entitat en un bé comunitari, a través del seu suport a projectes d’interés col·lectiu en les zones del seu àmbit d’actuació. Aquesta tasca social beneficia cada any a més de 200.000 persones, i permet, a més, mantindre 200 llocs estables de treball.

 

Les principals línies d’actuació de l’Obra social de Caixa Ontinyent són la implantació de centres, la col·laboració amb col·lectius, les publicacions, i el desenvolupament d’altres projectes com el Centre Cultural caixa Ontinyent, la Coral caixa Ontinyent o l’orquestra Simfònica Caixa Ontinyent. A més, l’entitat també dóna suport al món universitari de la zona.

 

Pel que fa a la implantació de centres, Caixa Ontinyent va començar aquesta línia d’actuació l’any 1981. Des d’aquell moment s’han desenvolupat 24 centres relacionats amb funcions de tipus assistencial, educatiu, sanitari, cultural o esportiu. Tots ells tenen com a objectiu afavorir un major benestar dels habitants de la zona on s’ubiquen.

 

L’entitat també col·labora amb diferents col·lectius de tipus assistencial, cultural, educatiu, esportiu i mediambiental.

 

En el vessant més cultural, Caixa Ontinyent també aposta, des de 1995, per les publicacions literàries i musicals, centrades en temes autòctons, amb l’objectiu de divulgar i conservar el patrimoni cultural del territori. Actualment, gràcies a aquesta tasca, existeix un fons editorial amb més de 100 llibres i més 40 discos.

 

L’aposta per la cultura també està present al Centre Cultural Caixa Ontinyent, ubicat a la mateixa ciutat d’Ontinyent, que alberga al llarg de l’any una gran multitud d’iniciatives culturals, exposicions, conferències i altres activitats. L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent i la Coral Caixa Ontinyent demostren, així mateix, l’aposta de l’entitat pel patrimoni musical.

 

Per altra banda, Caixa Ontinyent aposta seriosament pel món universitari, tenint participació i donant suport a projectes al campus d’Ontinyent (Universitat de València), els campus de Gandia i Alcoi (Universitat Politècnica de València) i la Seu universitària de Cocentaina (Universitat d’Alacant).

Últimes notícies

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.

Immobilitzen un ramat ocult i sense control veterinar a San Miguel de Salinas

La Guàrdia Civil ha descobert en una finca de San Miguel de Salinas un corral amb 29 ovelles i cabres sense documentació ni controls veterinaris, i ha immobilitzat els animals a disposició de les autoritats sanitàries.

Demostren que les pedres de la Lluna poden servir per a construir carreteres i edificis lunars

Personal investigador de la UPV i la Universitat de Surrey ha confirmat que el regolita lunar es fon de manera més ràpida i eficient amb microones, fet que obri la porta a fabricar carreteres, pistes d’aterratge i edificis directament a la superfície de la Lluna.

Alerta groga diumenge per temperatures de fins a 38 °C i tronades a València i al sud de Castelló

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc en tota la província de València i al sud de Castelló per màximes de fins a 38 graus i risc de tronades amb granís i ratxes de vent molt fortes.