Caixa Ontinyent, l’única caixa d’estalvis valenciana

 

Caixa Ontinyent és una entitat bancària valenciana amb més de 130 anys d’història. Aquesta entitat va ser fundada l’any 1884 i actualment és l’única caixa d’estalvis valenciana existent. Així mateix, és una de les dos úniques caixes que queden a tota Espanya després de la reestructuració patida pel sistema financer estatal.

 

El seu principal àmbit d’actuació són les comarques centrals de la Comunitat, és a dir, aquells que se situen al sud de la província de València i el nord de la Província d’Alacant. A més, també compta amb presència a la capital, a València.

 

Aquelles zones on l’entitat està present són l’espai sobre el qual repercuteixen els beneficis de l’aplicació de la seua obra social, caracteritzada per un ampli ventall de projectes i iniciatives socials, culturals i educatives que compten amb el suport de Caixa Ontinyent.

 

Presència a diverses comarques valencianes

Caixa Ontinyent compta amb una xarxa d’oficines que s’estén per un total de cinc comarques, a més de la ciutat de València. Aquestes són la Vall d’Albaida, La Costera, La Safor, el Comtat, i l’Alcoià. Entre totes elles suma més de 40 oficines.

 

Noves Oficines Centrals

Pel que fa a les seues oficines centrals, es troben ubicades a Ontinyent, a la plaça Sant Domingo de la localitat. Es tracta d’unes instal·lacions remodelades fa escassos anys, que van ser visitades en la seua presentació oficial, en novembre de 2017, per part del president de la Generalitat, Ximo Puig. En aquesta visita, el president de l’executiu valencià va estar acompanyat pel president de l’entitat, Antonio Carbonell.

 

La reforma de l’espai ha permés actualitzar i centralitzar els serveis de l’entitat i incorporar les últimes tecnologies.

 

Obra Social

L’Obra Social de Caixa Ontinyent té com a objectiu convertir els beneficis de l’entitat en un bé comunitari, a través del seu suport a projectes d’interés col·lectiu en les zones del seu àmbit d’actuació. Aquesta tasca social beneficia cada any a més de 200.000 persones, i permet, a més, mantindre 200 llocs estables de treball.

 

Les principals línies d’actuació de l’Obra social de Caixa Ontinyent són la implantació de centres, la col·laboració amb col·lectius, les publicacions, i el desenvolupament d’altres projectes com el Centre Cultural caixa Ontinyent, la Coral caixa Ontinyent o l’orquestra Simfònica Caixa Ontinyent. A més, l’entitat també dóna suport al món universitari de la zona.

 

Pel que fa a la implantació de centres, Caixa Ontinyent va començar aquesta línia d’actuació l’any 1981. Des d’aquell moment s’han desenvolupat 24 centres relacionats amb funcions de tipus assistencial, educatiu, sanitari, cultural o esportiu. Tots ells tenen com a objectiu afavorir un major benestar dels habitants de la zona on s’ubiquen.

 

L’entitat també col·labora amb diferents col·lectius de tipus assistencial, cultural, educatiu, esportiu i mediambiental.

 

En el vessant més cultural, Caixa Ontinyent també aposta, des de 1995, per les publicacions literàries i musicals, centrades en temes autòctons, amb l’objectiu de divulgar i conservar el patrimoni cultural del territori. Actualment, gràcies a aquesta tasca, existeix un fons editorial amb més de 100 llibres i més 40 discos.

 

L’aposta per la cultura també està present al Centre Cultural Caixa Ontinyent, ubicat a la mateixa ciutat d’Ontinyent, que alberga al llarg de l’any una gran multitud d’iniciatives culturals, exposicions, conferències i altres activitats. L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent i la Coral Caixa Ontinyent demostren, així mateix, l’aposta de l’entitat pel patrimoni musical.

 

Per altra banda, Caixa Ontinyent aposta seriosament pel món universitari, tenint participació i donant suport a projectes al campus d’Ontinyent (Universitat de València), els campus de Gandia i Alcoi (Universitat Politècnica de València) i la Seu universitària de Cocentaina (Universitat d’Alacant).

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.