16.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Caixa Ontinyent, l’única caixa d’estalvis valenciana

 

Caixa Ontinyent és una entitat bancària valenciana amb més de 130 anys d’història. Aquesta entitat va ser fundada l’any 1884 i actualment és l’única caixa d’estalvis valenciana existent. Així mateix, és una de les dos úniques caixes que queden a tota Espanya després de la reestructuració patida pel sistema financer estatal.

 

El seu principal àmbit d’actuació són les comarques centrals de la Comunitat, és a dir, aquells que se situen al sud de la província de València i el nord de la Província d’Alacant. A més, també compta amb presència a la capital, a València.

 

Aquelles zones on l’entitat està present són l’espai sobre el qual repercuteixen els beneficis de l’aplicació de la seua obra social, caracteritzada per un ampli ventall de projectes i iniciatives socials, culturals i educatives que compten amb el suport de Caixa Ontinyent.

 

Presència a diverses comarques valencianes

Caixa Ontinyent compta amb una xarxa d’oficines que s’estén per un total de cinc comarques, a més de la ciutat de València. Aquestes són la Vall d’Albaida, La Costera, La Safor, el Comtat, i l’Alcoià. Entre totes elles suma més de 40 oficines.

 

Noves Oficines Centrals

Pel que fa a les seues oficines centrals, es troben ubicades a Ontinyent, a la plaça Sant Domingo de la localitat. Es tracta d’unes instal·lacions remodelades fa escassos anys, que van ser visitades en la seua presentació oficial, en novembre de 2017, per part del president de la Generalitat, Ximo Puig. En aquesta visita, el president de l’executiu valencià va estar acompanyat pel president de l’entitat, Antonio Carbonell.

 

La reforma de l’espai ha permés actualitzar i centralitzar els serveis de l’entitat i incorporar les últimes tecnologies.

 

Obra Social

L’Obra Social de Caixa Ontinyent té com a objectiu convertir els beneficis de l’entitat en un bé comunitari, a través del seu suport a projectes d’interés col·lectiu en les zones del seu àmbit d’actuació. Aquesta tasca social beneficia cada any a més de 200.000 persones, i permet, a més, mantindre 200 llocs estables de treball.

 

Les principals línies d’actuació de l’Obra social de Caixa Ontinyent són la implantació de centres, la col·laboració amb col·lectius, les publicacions, i el desenvolupament d’altres projectes com el Centre Cultural caixa Ontinyent, la Coral caixa Ontinyent o l’orquestra Simfònica Caixa Ontinyent. A més, l’entitat també dóna suport al món universitari de la zona.

 

Pel que fa a la implantació de centres, Caixa Ontinyent va començar aquesta línia d’actuació l’any 1981. Des d’aquell moment s’han desenvolupat 24 centres relacionats amb funcions de tipus assistencial, educatiu, sanitari, cultural o esportiu. Tots ells tenen com a objectiu afavorir un major benestar dels habitants de la zona on s’ubiquen.

 

L’entitat també col·labora amb diferents col·lectius de tipus assistencial, cultural, educatiu, esportiu i mediambiental.

 

En el vessant més cultural, Caixa Ontinyent també aposta, des de 1995, per les publicacions literàries i musicals, centrades en temes autòctons, amb l’objectiu de divulgar i conservar el patrimoni cultural del territori. Actualment, gràcies a aquesta tasca, existeix un fons editorial amb més de 100 llibres i més 40 discos.

 

L’aposta per la cultura també està present al Centre Cultural Caixa Ontinyent, ubicat a la mateixa ciutat d’Ontinyent, que alberga al llarg de l’any una gran multitud d’iniciatives culturals, exposicions, conferències i altres activitats. L’Orquestra Simfònica Caixa Ontinyent i la Coral Caixa Ontinyent demostren, així mateix, l’aposta de l’entitat pel patrimoni musical.

 

Per altra banda, Caixa Ontinyent aposta seriosament pel món universitari, tenint participació i donant suport a projectes al campus d’Ontinyent (Universitat de València), els campus de Gandia i Alcoi (Universitat Politècnica de València) i la Seu universitària de Cocentaina (Universitat d’Alacant).

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.

S’ha obert el pas subterrani que connecta les estacions de Xàtiva i Alacant

La nova passarel·la subterrània de 260 metres ha connectat des d'este dijous les estacions de Xàtiva i Alacant en uns tres minuts. L'obra, de més de 24 milions, ha reforçat el servici de Metrovalencia i l'entorn urbà del centre de València.

CCOO PV exigix activar el diàleg social i prioritza la vivenda

Ana García Alcolea ha presentat el seu informe al Consell Confederal amb un balanç socioeconòmic i un full de ruta immediat. CCOO PV ha reclamat activar ja el diàleg social i ha situat la vivenda com a prioritat, al costat d'ocupació i finançament.