Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Ejemplo de shortcode con estilo
Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

Educació i els sindicats de docents es reuniran dimarts 23 de juny en una nova mesa sectorial per a tractar la proposta del Consell sobre bretxa salarial, després d’un mes de vaga indefinida i en un context de desacord mantingut per les retribucions del professorat.

Esta trobada serà la segona des de la suspensió de la vaga indefinida. La primera reunió després d’aquell punt d’inflexió va tindre lloc este dijous i es va centrar en les mesures d’inclusió educativa.

En eixa sessió, la Conselleria d’Educació ha oferit una nova redistribució dels 1.249 llocs que planteja per a incrementar, fins al curs 2030/31, la dotació de professionals dedicats a la inclusió educativa en els centres.

Els sindicats han valorat aquella proposta com a ‘insuficient’. Segons les organitzacions docents, la reordenació de places no compensa les necessitats reals d’atenció a l’alumnat ni respon a les demandes plantejades durant el conflicte laboral.

Un dels punts que més tensió ha generat en totes les meses de negociació ha sigut el de les retribucions. Les diferències en este àmbit han marcat bona part del mes de vaga indefinida del professorat.

La qüestió salarial ha sigut, de fet, el bloc que ha acabat trencant la unitat sindical. El 25 de maig, els sindicats ANPE i CSIF varen signar la proposta de la Conselleria, mentres que altres organitzacions es varen mantindre en contra.

Acord salarial d’ANPE i CSIF

La proposta subscrita per ANPE i CSIF incloïa un increment de 75 euros mensuals en 2026. A esta pujada se sumarien 75 euros més al mes en 2027 i 50 euros addicionals en 2028.

En conjunt, l’oferta suposaria un augment total de 200 euros mensuals en les nòmines del professorat al final del període pactat. Estes quantitats formen part del paquet amb què la Conselleria pretén reduir la bretxa salarial respecte d’altres territoris.

La reunió del 23 de juny tornarà a posar sobre la taula este esquema d’augment retributiu. També permetrà als sindicats que no varen signar l’acord salarial plantejar noves esmenes o mantindre la seua oposició.

El resultat d’esta nova mesa sectorial pot condicionar l’evolució del conflicte docent. Si no hi ha avanços en la bretxa salarial i en la dotació de personal per a la inclusió, els sindicats podrien recuperar mesures de pressió en pròximes dates.

Últimes notícies

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.

Avís groc dissabte de vesprada a Alacant per fortes pluges i tronades

Aemet ha activat per a este dissabte un avís groc a la província d'Alacant per ruixats intensos de fins a 30 l/m² en una hora, amb tronades, granís i ratxes de vent fort. L’episodi podria marcar l’inici d’uns dies de precipitacions intenses en l’àrea mediterrània.

El càncer de mama és el tumor més diagnosticat entre dones valencianes

L’Associació Espanyola Contra el Càncer en València destaca que el càncer de mama és el tumor més freqüent en dones a la Comunitat Valenciana, sobretot entre 45 i 54 anys, i reclama atenció integral més enllà del tractament mèdic.

El port d’Alacant dispara el trànsit de mercaderies quasi un 23% fins a agost

El port d’Alacant ha incrementat el trànsit de mercaderies un 22,8% fins a agost, amb 2,24 milions de tones i una xifra de negoci de 10,96 milions d’euros, molt per damunt de la mitjana estatal.

PortCastelló dissenya noves excursions per a creuers de luxe en la província

La Fundació PortCastelló ha organitzat un viatge de familiarització amb Noatum Cruise Services per a detectar noves experiències turístiques a la província dirigides a passatgers de creuers boutique i de luxe. Gastronomia, patrimoni, natura i tradició centren una proposta orientada a un turisme de major valor afegit.