Programa d’actes de les Falles 2021 al setembre

 

Aquest passat dimarts, les comissions falleres de València es van reunir amb la Conselleria de Sanitat per a definir el programa d’actes de les pròximes Falles, que tindran lloc per primera vegada en la història de l’1 al 5 de setembre, a causa de la crisi sanitària del coronavirus.

 

La Generalitat i els fallers han arribat a un acord per a celebrar unes festes marcades per les restriccions de la pandèmia. Per a poder gaudir dels actes tradicionals de les Falles, s’han proposat mesures com veure la cremà asseguts i una Ofrena i mascletaes sense públic.

 

D’altra banda, serà impossible celebrar alguns actes, com les masclaetaes de la plaça de l’Ajuntament o els focs artificials de la Nit del Foc. En el seu lloc, s’ha optat per realitzar els trets de les mascletaes i els focs en diferents horaris i punts de la ciutat. Així mateix, l’Ofrena també s’ha vist afectada, amb diferents torns al llarg del dia.

 

Quant a la Cremà, des de l’Ajuntament encara no s’ha fet públic l’horari de la crema de les falles, que haurà d’avançar-se, pel toc de queda. S’espera que la setmana vinent el govern valencià torne a reunir-se per a detallar el programa de Falles 2021. No obstant això, de moment, així queda el calendari faller per a la primera setmana de setembre.

 

Calendari de les Falles 2021

 

Dimecres 1 de setembre 

08.00 h. – “Plantà” de totes les falles infantils.

10.00 h. – Clausura de l’Exposició del *Ninot.

10.30 h. – Lectura del veredicte popular i proclamació del “Ninot Indultat” del 2021.

11.00 h. – Recollida de Ninots per part de les comissions fins a les 20.00 hores.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

00.00 h. -”Nit de L’albà” (focs artificials) de les falles en tota la ciutat.

 

Dijous 2 de setembre

08.00 h. – Plantà de totes les falles.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.30 h. – Entrega Premis Infantils.Tribuna instal·lada a l’Ajuntament per a repartiment de premis obtinguts per les falles infantils en les diferents seccions, i llibrets de falla infantils.

 

Divendres 3 de setembre

09.00 h. – Lliurament de premis. En la tribuna instal·lada davant l’Ajuntament, repartiment de premis obtinguts per les falles en les diferents seccions i de llibret de falla.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.00 – 00.00 – Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Via 1

17.00 h.: Pla del Remei – Gran Via.

18.15 h.: Benimàmet- Burjassot – Beniferri.

20.00 h.: Malva-rosa – Cabanyal – Beteró.

21.15 h.: Algirós.

22.15 h.: Poblats del Sud.

Via 2

17.00 h.: Campanar.

18.00 h.: La Roqueta – Arrancapins.

19.30 h.: Olivereta.

21.15 h.: La Saïdia.

22.45 h.: El Carmen.

23.30 h.: Cases Regionals.

23.40 h.: Juntes Locals.

23.50 h.: Falla de la FMIV Carla García Pérez la Falla Ramiro de Maetzu – Lleons.

23.55 h.: Comitiva Oficial delegacions de Múrcia, Castelló i Alacant.

00.00 h.: Últimes 5 Falleres Majors de València.

00.05 h.: Fallera Major Infantil de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

 

Dissabte 4 de setembre

09.00 – 00.00 Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats

Via 1

09.00 h.: Quatre Carreres.

10.45 h.: Ruzafa A.

11.45 h.: Ruzafa B.

Via 2

09.00 h.: Benicalap.

10.15 h.: Jesús.

11.30 h.: Mislata.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 – 00.00: Continuació de l’ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Vía1

18.00 h.: Pla del Reial – Benimaclet.

19.45 h.: Canyamelar – Grau –Natzaret.

20.45 h.: La Xerea.

21.15 h.: Rascanya.

22.45 h.: Camins al Grau.

Via 2

17.00 h.: La Creu Coberta.

18.15 h.: El Pilar – Sant Francesc.

19.30 h.: Patraix.

20.45 h.: La Seu – El Mercat.

21.15 h.: Botànic – La Petxina.

22.15 h. Quart de Poblet – Xirivella.

23.15 h. Cases regionals.

23.25 h. Entitats convidades.

23.30 h.: Falla de la Fallera Major de València Consuelo Llobell Frasquet. Falla Albacete – Marvá.

23.35 h.: Ultimes 5 Falleres Majors de València.

23.40 h.: Fallera Major de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

01.30 h. – Nit del foc (Focs artificials) des de diferents punts de la ciutat.

 

Diumenge 5 de setembre

10.00 h. – Ofrena de flors de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor FMMV davant la imatge del Patriarca en el pont de Sant Josep.

11.00 h. – Homenatge al poeta Maximiliano Thous, en el seu monument, situat en l’encreuament dels carrers de Sagunt i Maximiliano Thous.

12.30 h. – Homenatge al mestre Serrano, que tindrà lloc en el seu monument de l’avinguda del Regne de València.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 h. – Missa solemne en honor de San José en la Seu de València, oficiada per l’arquebisbe de València, Sr. Antonio Cañizares, oferida per Junta Central Fallera i el Gremi de Fusters, amb l’assistència de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor

 

S’espera que la cremà se celebre el diumenge, encara que l’horari encara no s’ha establit. Des de la Generalitat han avançat que la crema dels ninots s’avançarà respecte a altres anys per a poder respectar el toc de queda, vigent a València i altres localitats.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.