13.1 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Programa d’actes de les Falles 2021 al setembre

 

Aquest passat dimarts, les comissions falleres de València es van reunir amb la Conselleria de Sanitat per a definir el programa d’actes de les pròximes Falles, que tindran lloc per primera vegada en la història de l’1 al 5 de setembre, a causa de la crisi sanitària del coronavirus.

 

La Generalitat i els fallers han arribat a un acord per a celebrar unes festes marcades per les restriccions de la pandèmia. Per a poder gaudir dels actes tradicionals de les Falles, s’han proposat mesures com veure la cremà asseguts i una Ofrena i mascletaes sense públic.

 

D’altra banda, serà impossible celebrar alguns actes, com les masclaetaes de la plaça de l’Ajuntament o els focs artificials de la Nit del Foc. En el seu lloc, s’ha optat per realitzar els trets de les mascletaes i els focs en diferents horaris i punts de la ciutat. Així mateix, l’Ofrena també s’ha vist afectada, amb diferents torns al llarg del dia.

 

Quant a la Cremà, des de l’Ajuntament encara no s’ha fet públic l’horari de la crema de les falles, que haurà d’avançar-se, pel toc de queda. S’espera que la setmana vinent el govern valencià torne a reunir-se per a detallar el programa de Falles 2021. No obstant això, de moment, així queda el calendari faller per a la primera setmana de setembre.

 

Calendari de les Falles 2021

 

Dimecres 1 de setembre 

08.00 h. – “Plantà” de totes les falles infantils.

10.00 h. – Clausura de l’Exposició del *Ninot.

10.30 h. – Lectura del veredicte popular i proclamació del “Ninot Indultat” del 2021.

11.00 h. – Recollida de Ninots per part de les comissions fins a les 20.00 hores.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

00.00 h. -”Nit de L’albà” (focs artificials) de les falles en tota la ciutat.

 

Dijous 2 de setembre

08.00 h. – Plantà de totes les falles.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.30 h. – Entrega Premis Infantils.Tribuna instal·lada a l’Ajuntament per a repartiment de premis obtinguts per les falles infantils en les diferents seccions, i llibrets de falla infantils.

 

Divendres 3 de setembre

09.00 h. – Lliurament de premis. En la tribuna instal·lada davant l’Ajuntament, repartiment de premis obtinguts per les falles en les diferents seccions i de llibret de falla.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

17.00 – 00.00 – Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Via 1

17.00 h.: Pla del Remei – Gran Via.

18.15 h.: Benimàmet- Burjassot – Beniferri.

20.00 h.: Malva-rosa – Cabanyal – Beteró.

21.15 h.: Algirós.

22.15 h.: Poblats del Sud.

Via 2

17.00 h.: Campanar.

18.00 h.: La Roqueta – Arrancapins.

19.30 h.: Olivereta.

21.15 h.: La Saïdia.

22.45 h.: El Carmen.

23.30 h.: Cases Regionals.

23.40 h.: Juntes Locals.

23.50 h.: Falla de la FMIV Carla García Pérez la Falla Ramiro de Maetzu – Lleons.

23.55 h.: Comitiva Oficial delegacions de Múrcia, Castelló i Alacant.

00.00 h.: Últimes 5 Falleres Majors de València.

00.05 h.: Fallera Major Infantil de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

 

Dissabte 4 de setembre

09.00 – 00.00 Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats

Via 1

09.00 h.: Quatre Carreres.

10.45 h.: Ruzafa A.

11.45 h.: Ruzafa B.

Via 2

09.00 h.: Benicalap.

10.15 h.: Jesús.

11.30 h.: Mislata.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 – 00.00: Continuació de l’ofrena de flors a la Verge dels Desemparats.

Vía1

18.00 h.: Pla del Reial – Benimaclet.

19.45 h.: Canyamelar – Grau –Natzaret.

20.45 h.: La Xerea.

21.15 h.: Rascanya.

22.45 h.: Camins al Grau.

Via 2

17.00 h.: La Creu Coberta.

18.15 h.: El Pilar – Sant Francesc.

19.30 h.: Patraix.

20.45 h.: La Seu – El Mercat.

21.15 h.: Botànic – La Petxina.

22.15 h. Quart de Poblet – Xirivella.

23.15 h. Cases regionals.

23.25 h. Entitats convidades.

23.30 h.: Falla de la Fallera Major de València Consuelo Llobell Frasquet. Falla Albacete – Marvá.

23.35 h.: Ultimes 5 Falleres Majors de València.

23.40 h.: Fallera Major de València i Cort d’Honor, components de Junta Central Fallera i Banda Municipal de València.

01.30 h. – Nit del foc (Focs artificials) des de diferents punts de la ciutat.

 

Diumenge 5 de setembre

10.00 h. – Ofrena de flors de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor FMMV davant la imatge del Patriarca en el pont de Sant Josep.

11.00 h. – Homenatge al poeta Maximiliano Thous, en el seu monument, situat en l’encreuament dels carrers de Sagunt i Maximiliano Thous.

12.30 h. – Homenatge al mestre Serrano, que tindrà lloc en el seu monument de l’avinguda del Regne de València.

14.00 h. – Mascletà des de diferents punts de la ciutat.

18.00 h. – Missa solemne en honor de San José en la Seu de València, oficiada per l’arquebisbe de València, Sr. Antonio Cañizares, oferida per Junta Central Fallera i el Gremi de Fusters, amb l’assistència de les Falleres Majors de València i les seues Corts d’Honor

 

S’espera que la cremà se celebre el diumenge, encara que l’horari encara no s’ha establit. Des de la Generalitat han avançat que la crema dels ninots s’avançarà respecte a altres anys per a poder respectar el toc de queda, vigent a València i altres localitats.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.