Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

Madrid, 17 d’abril (EUROPA PRESS) — La presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI), Nadia Calviño, viatjarà la setmana vinent a Washington (EUA) per participar en les reunions de primavera del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial. Calviño liderarà una delegació del BEI, que inclourà els vicepresidents Ambroise Fayolle i Thomas Östros, per mantenir meetings amb socis clau en matèria de desenvolupament i finances internacionals.

En aquest període marcat per l’extrema volatilitat, Calviño ha assenyalat la importància de prioritzar «la pau, la prosperitat i la col·laboració». Ha destacat que això implica donar suport al sistema multilateral, fomentar la cooperació internacional i establir associacions sòlides basades en el respecte mutu, que es tradueixen en resultats beneficiosos per a tots els implicats.

Les reunions representen una oportunitat única per a realitzar un balanç amb els socis, coordinar accions i treballar per un món «més pacífic, pròsper i sostenible». Els debats d’estos anys se centraran en la creació d’associacions sòlides i en la intensificació de la cooperació dins de la família de bancs multilaterals de desenvolupament.

Durant aquestes reunions, el BEI espera firmar acords amb institucions com el Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD) i el Grup Banc Mundial, i anunciar noves inversions destinades a la innovació climàtica en països en desenvolupament, així com finançament per a la seguretat energètica.

A més, Calviño participarà en les sessions plenàries del Comitè Financer del Fons Monetari Internacional i mantindrà reunions amb altres responsables de bancs multilaterals de desenvolupament a nivell mundial. També prendrà part en la VII Taula Redona Ministerial sobre Ucraïna, on informarà sobre la contribució del Grup BEI.

Des de la invasió russa, el BEI ha desemborsat uns 2.200 milions d’euros com a part de la resposta de la UE. A més, ha signat un acord de garantia amb la Comissió Europea per valor de 2.000 milions d’euros per a noves iniciatives de finançament en el marc del Mecanisme per a Ucraïna de la UE. Recentment, el BEI ha firmat tres acords per a proporcionar al país un total de 300 milions d’euros destinats a restablir i reparar serveis i infraestructures municipals essentials.

Finalment, Calviño estarà present en diversos actes i debats sobre polítiques públiques que es duran a terme entre el 22 i el 23 d’abril.

Últimes notícies

Nit sufocant al litoral i prelitoral valencià amb fins a 35 graus

La pròxima matinada es preveu extremadament calorosa a bona part del litoral i el prelitoral valencià, amb vent de ponent i mínimes entre 30 i 35 graus. Avamet advertix que moltes poblacions podrien no baixar dels 30 graus tot i les tronades vespertines.

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.