Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

Ejemplo de shortcode con estilo
La presidenta del BEI, Nadia Calviño, participarà a Washington en les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial, on es discutirà la cooperació internacional i s'efectuaran nous acords per a la innovació climàtica i la seguretat energètica.

Madrid, 17 d’abril (EUROPA PRESS) — La presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI), Nadia Calviño, viatjarà la setmana vinent a Washington (EUA) per participar en les reunions de primavera del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial. Calviño liderarà una delegació del BEI, que inclourà els vicepresidents Ambroise Fayolle i Thomas Östros, per mantenir meetings amb socis clau en matèria de desenvolupament i finances internacionals.

En aquest període marcat per l’extrema volatilitat, Calviño ha assenyalat la importància de prioritzar «la pau, la prosperitat i la col·laboració». Ha destacat que això implica donar suport al sistema multilateral, fomentar la cooperació internacional i establir associacions sòlides basades en el respecte mutu, que es tradueixen en resultats beneficiosos per a tots els implicats.

Les reunions representen una oportunitat única per a realitzar un balanç amb els socis, coordinar accions i treballar per un món «més pacífic, pròsper i sostenible». Els debats d’estos anys se centraran en la creació d’associacions sòlides i en la intensificació de la cooperació dins de la família de bancs multilaterals de desenvolupament.

Durant aquestes reunions, el BEI espera firmar acords amb institucions com el Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD) i el Grup Banc Mundial, i anunciar noves inversions destinades a la innovació climàtica en països en desenvolupament, així com finançament per a la seguretat energètica.

A més, Calviño participarà en les sessions plenàries del Comitè Financer del Fons Monetari Internacional i mantindrà reunions amb altres responsables de bancs multilaterals de desenvolupament a nivell mundial. També prendrà part en la VII Taula Redona Ministerial sobre Ucraïna, on informarà sobre la contribució del Grup BEI.

Des de la invasió russa, el BEI ha desemborsat uns 2.200 milions d’euros com a part de la resposta de la UE. A més, ha signat un acord de garantia amb la Comissió Europea per valor de 2.000 milions d’euros per a noves iniciatives de finançament en el marc del Mecanisme per a Ucraïna de la UE. Recentment, el BEI ha firmat tres acords per a proporcionar al país un total de 300 milions d’euros destinats a restablir i reparar serveis i infraestructures municipals essentials.

Finalment, Calviño estarà present en diversos actes i debats sobre polítiques públiques que es duran a terme entre el 22 i el 23 d’abril.

Últimes notícies

Mor als 81 anys Miquel Navarro, referent de l’escultura valenciana

L’escultor de Mislata ha mort als 81 anys. La seua obra, present en museus internacionals, ha convertit paisatges urbans en escultures.

El PSPV-PSOE recorda les víctimes al Paredón de Paterna

Pilar Bernabé ha homenatjat a Paterna les víctimes de la repressió franquista i els militants socialistes morts, amb una ofrena floral i intervencions.

El Villarreal busca davant del PSG equilibrar el seu balanç a casa

El Villarreal ha sumat dos victòries, una derrota i un empat a casa davant d’equips francesos. El PSG visita La Cerámica este dimarts.

Manu Sánchez és dubte davant del Celta a Vigo per una lesió muscular

Manu Sánchez té una lesió lleu als isquiotibials de la cama dreta i és dubte per al pròxim partit del Levante contra el Celta, a Vigo.

Queda en llibertat el menor detingut per Blocus a València

La Fiscalia de Menors ha deixat en llibertat el jove de 16 anys arrestat al centre de València per la seua presumpta relació amb Blocus.

35 detinguts en els dispositius de Halloween a València i Alicante

La Policía Nacional ha detingut 22 persones a València i 13 a Alicante durant els dispositius de seguretat de Halloween. També ha identificat centenars de persones i ha alçat actes per drogues i armes.

Detingut al centre de València un menor de 16 anys per la seua relació amb Blocus

El jove ha sigut arrestat al centre de València per la seua relació amb el moviment Blocus. La policia ha identificat 440 persones i ha intervingut diversos objectes.

Raquel Ricart retrata la pèrdua de la innocència en una saga familiar

En 'L'estiu que vaig matar mon pare', Raquel Ricart explora l’adolescència, la memòria i els silencis que travessen una família.