Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

Madrid, 17 d’abril (EUROPA PRESS) — La presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI), Nadia Calviño, viatjarà la setmana vinent a Washington (EUA) per participar en les reunions de primavera del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial. Calviño liderarà una delegació del BEI, que inclourà els vicepresidents Ambroise Fayolle i Thomas Östros, per mantenir meetings amb socis clau en matèria de desenvolupament i finances internacionals.

En aquest període marcat per l’extrema volatilitat, Calviño ha assenyalat la importància de prioritzar “la pau, la prosperitat i la col·laboració”. Ha destacat que això implica donar suport al sistema multilateral, fomentar la cooperació internacional i establir associacions sòlides basades en el respecte mutu, que es tradueixen en resultats beneficiosos per a tots els implicats.

Les reunions representen una oportunitat única per a realitzar un balanç amb els socis, coordinar accions i treballar per un món “més pacífic, pròsper i sostenible”. Els debats d’estos anys se centraran en la creació d’associacions sòlides i en la intensificació de la cooperació dins de la família de bancs multilaterals de desenvolupament.

Durant aquestes reunions, el BEI espera firmar acords amb institucions com el Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD) i el Grup Banc Mundial, i anunciar noves inversions destinades a la innovació climàtica en països en desenvolupament, així com finançament per a la seguretat energètica.

A més, Calviño participarà en les sessions plenàries del Comitè Financer del Fons Monetari Internacional i mantindrà reunions amb altres responsables de bancs multilaterals de desenvolupament a nivell mundial. També prendrà part en la VII Taula Redona Ministerial sobre Ucraïna, on informarà sobre la contribució del Grup BEI.

Des de la invasió russa, el BEI ha desemborsat uns 2.200 milions d’euros com a part de la resposta de la UE. A més, ha signat un acord de garantia amb la Comissió Europea per valor de 2.000 milions d’euros per a noves iniciatives de finançament en el marc del Mecanisme per a Ucraïna de la UE. Recentment, el BEI ha firmat tres acords per a proporcionar al país un total de 300 milions d’euros destinats a restablir i reparar serveis i infraestructures municipals essentials.

Finalment, Calviño estarà present en diversos actes i debats sobre polítiques públiques que es duran a terme entre el 22 i el 23 d’abril.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.