Calviño lidera la delegació del BEI a les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial

Ejemplo de shortcode con estilo
La presidenta del BEI, Nadia Calviño, participarà a Washington en les reunions de primavera del FMI i el Banc Mundial, on es discutirà la cooperació internacional i s'efectuaran nous acords per a la innovació climàtica i la seguretat energètica.

Madrid, 17 d’abril (EUROPA PRESS) — La presidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI), Nadia Calviño, viatjarà la setmana vinent a Washington (EUA) per participar en les reunions de primavera del Fons Monetari Internacional (FMI) i el Banc Mundial. Calviño liderarà una delegació del BEI, que inclourà els vicepresidents Ambroise Fayolle i Thomas Östros, per mantenir meetings amb socis clau en matèria de desenvolupament i finances internacionals.

En aquest període marcat per l’extrema volatilitat, Calviño ha assenyalat la importància de prioritzar «la pau, la prosperitat i la col·laboració». Ha destacat que això implica donar suport al sistema multilateral, fomentar la cooperació internacional i establir associacions sòlides basades en el respecte mutu, que es tradueixen en resultats beneficiosos per a tots els implicats.

Les reunions representen una oportunitat única per a realitzar un balanç amb els socis, coordinar accions i treballar per un món «més pacífic, pròsper i sostenible». Els debats d’estos anys se centraran en la creació d’associacions sòlides i en la intensificació de la cooperació dins de la família de bancs multilaterals de desenvolupament.

Durant aquestes reunions, el BEI espera firmar acords amb institucions com el Banc Europeu de Reconstrucció i Desenvolupament (BERD) i el Grup Banc Mundial, i anunciar noves inversions destinades a la innovació climàtica en països en desenvolupament, així com finançament per a la seguretat energètica.

A més, Calviño participarà en les sessions plenàries del Comitè Financer del Fons Monetari Internacional i mantindrà reunions amb altres responsables de bancs multilaterals de desenvolupament a nivell mundial. També prendrà part en la VII Taula Redona Ministerial sobre Ucraïna, on informarà sobre la contribució del Grup BEI.

Des de la invasió russa, el BEI ha desemborsat uns 2.200 milions d’euros com a part de la resposta de la UE. A més, ha signat un acord de garantia amb la Comissió Europea per valor de 2.000 milions d’euros per a noves iniciatives de finançament en el marc del Mecanisme per a Ucraïna de la UE. Recentment, el BEI ha firmat tres acords per a proporcionar al país un total de 300 milions d’euros destinats a restablir i reparar serveis i infraestructures municipals essentials.

Finalment, Calviño estarà present en diversos actes i debats sobre polítiques públiques que es duran a terme entre el 22 i el 23 d’abril.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.

El PSPV denuncia falta de recursos contra els incendis a Castelló

El PSPV-PSOE ha acusat el PP de retallar recursos d’emergències. La denúncia s’ha fet durant una visita a Artana i Eslida, afectades pels incendis d’este estiu.

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.