Més de 200 camioners seguixen atrapats en l’A-23 i altres 175 en Segorbe pel temporal ‘Filomena’

 

Un total de 207 camions continuen bloquejats en l’autovia A-23 i la carretera N-232, les dos en la província de Castelló, mentres que ja no queda cap en l’autovia A-3 en la província de València a conseqüència del pas de la borrasca Filomena per la Comunitat Valenciana, segons dades facilitades per la Delegació del Govern.

 

Dels 175 camions atrapats, 175 es troben en l’autovia A-23 en el polígon industrial l’Esperança de Segorbe, 30 en el polígon la Olivera d’Altura en la mateixa autovia i els altres dos en la carretera N-232 en el terme de Morella.

A les 07.00 hores d’este diumenge, el Subsector de Trànsit de València, després de requerir informació al Subsector de Conca sobre estat de les seues carreteres i capacitat de col·lapse, informa que es poden iniciar els combois en direcció Madrid.

 

Dos camions assistits

Els dos camions atrapats en la carretera N-232 en el terme municipal de Morella estan atesos i disposen de líquids i una estació de servei en la mateixa població de Morella.

 

En l’autovia A-23, els camions atrapats en Segorbe i Altura disposen de queviures i líquids i han sigut atesos en diferents ocasions per Creu Roja i Guàrdia Civil durant la nit. A demés, existix obert un restaurant i disposen de condícies i sanitaris públics. El percentatge d’ocupació de l’espai disponible per a l’estacionament de vehicles pesants en estes zones és del 80%.

 

La Delegació posa l’accent principalment a evitar desplaçaments temeraris, perquè des de primera hora d’este matí s’estan tallant carreteres a Alacant i Castelló per a evitar l’arribada massiva de turistes.

 

En Alacant, s’ha tancat la CV-800, en el punt quilomètric 18, en Xixona i 35 (Ibi), perquè està començant a nevar i es pretén evitar el col·lapse de la via per afluència de vehicles cap al port de la Carrasqueta. També s’ha sol·licitat el tall de l’eixida 453 de l’A-7, sentit CV-800, mentres que la Policia Nacional continua vigilant els accessos a Alcoi, ciutat confinada des del passat 7 de gener.

 

150 persones es troben treballant en les carreteres valencianes

Unes 100 patrulles de la Guàrdia Civil amb 230 agents han estat operatives durant les últimes 24 hores -33 en l’última nit- per a atendre la ciutadania dels municipis del territori valencià afectats pel temporal Filomena, fonamentalment en les comarques de Castelló.

 

Entre operaris, vigilants, personal d’informació, de coordinació i els comandaments hi ha unes 150 persones de la demarcació de carreteres treballant en el territori valencià per la intensitat del temporal i per a deixar expedites les carreteres.

 

En Alacant, s’estan duent a terme tractaments preventius per a evitar la formació de plaques de gel. En Castelló, els principals problemes es donen en l’N-232 a l’entorn de Morella, i en l’A-23 en la pujada a Barraques. En esta zona estan treballant tant màquines d’empenyiment com equips preventius.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.