Carlos Alcaraz es fica per la via ràpida en la tercera ronda de l’Obert d’Austràlia

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz es va classificar este dimecres sense problemes per a la tercera ronda de l’Obert d’Austràlia, primer ‘Gran Slam’ de la temporada i que es disputa sobre pista dura, després d’atropellar al japonès Yoshihito Nishioka en tres sets per 6-0, 6-1, 6-4 i amb una versió letal al servici.

El jugador murcià, tercer cap de sèrie a Melbourne, es va mostrar demolidor en el seu segon partit en el ‘gran’ oceànic, on no va deixar cap besllum de dubte ni de desconcentració com en la seua estrena del dilluns davant del kazakh Alexander Shevchenko. Ara, buscarà els huitens de final davant del portuguès Nuno Borges.

El del Palmar va estalviar a més energia per al futur ja que només va invertir una hora i vint minuts a despatxar al nipó, incapaç de detenir a un rival convertit en ‘canoner’ amb el seu servici, amb el qual sembla que ha donat la tecla en un canvi de tècnica per a millorar les seues prestacions amb esta arma. 14 servicis directes va signar el tennista espanyol, que no va concedir ni una sola bola de trencament a Nishioka, que només va guanyar onze punts a la resta, quatre sobre el primer servici del quatre vegades campió de ‘Gran Slam’.

36 colps guanyadors i 19 errors no forçats van completar l’estadística d’un Alcaraz que va eixir ja molt ‘endollat’ a la pista i en el seu torn passat el migdia d’una jornada alterada per la pluja. Només va permetre al japonès sumar nou punts en una arrencada de nivell on es va portar els nou primers jocs.

Amb 6-0 i 3-0 en el marcador, Nishioka es va portar l’ovació de la graderia gràcies al seu primer joc del partit, però això no va relaxar al murcià, que va accelerar per a tancar ràpidament la segona màniga sense haver aconseguit ni haver-se acostat ni tan sols l’hora de joc.

El tercer i definitiu parcial va ser el més equilibrat. El tennista asiàtic va poder mantenir el seu servici i assaborir l’anar per davant en el marcador. El tercer favorit no va afluixar sabedor de la seua oportunitat de liquidar les coses al més prompte possible i va trencar en el cinquè joc per a aconseguir un avantatge suficient per a certificar la seua passada a la tercera ronda.

Junt amb ell també es va classificar el de Tenerife Roberto Carballés, que per segona vegada en la seua carrera disputarà un partit de tercera ronda d’un ‘Gran Slam’ després d’eliminar a l’australià James Duckworth en tres parcials per 6-4, 6-2, 7-5. L’espanyol, que només va jugar una tercera trobada d’un ‘gran’ en Roland Garros el 2020, cbuscarà els seus primers huitens de final davant del guanyador del Tommy Paul-Kei Nishikori.

A més, tampoc va fallar el serbi Novak Djokovic, deu vegades campió de l’Obert d’Austràlia, encara que es va tornar a deixar un set davant del jove portugués Jaime Faria. El de Belgrad es va imposar per 6-1, 6-7(4), 6-3, 6-2 per a citar-se amb un altre prometedor jugador com el txec Tomas Machac, que va llevar del seu camí al nord-americà Reilly Opelka, el seu ‘botxí’ a Brisbane fa unes setmanes i que va caure en cinc parcials (3-6, 7-6, 6-7, 7-6, 6-4).

Últimes notícies

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.