16.8 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Carlos Alcaraz es fica per la via ràpida en la tercera ronda de l’Obert d’Austràlia

MADRID, 15 (EUROPA PRESS)

El tennista espanyol Carlos Alcaraz es va classificar este dimecres sense problemes per a la tercera ronda de l’Obert d’Austràlia, primer ‘Gran Slam’ de la temporada i que es disputa sobre pista dura, després d’atropellar al japonès Yoshihito Nishioka en tres sets per 6-0, 6-1, 6-4 i amb una versió letal al servici.

El jugador murcià, tercer cap de sèrie a Melbourne, es va mostrar demolidor en el seu segon partit en el ‘gran’ oceànic, on no va deixar cap besllum de dubte ni de desconcentració com en la seua estrena del dilluns davant del kazakh Alexander Shevchenko. Ara, buscarà els huitens de final davant del portuguès Nuno Borges.

El del Palmar va estalviar a més energia per al futur ja que només va invertir una hora i vint minuts a despatxar al nipó, incapaç de detenir a un rival convertit en ‘canoner’ amb el seu servici, amb el qual sembla que ha donat la tecla en un canvi de tècnica per a millorar les seues prestacions amb esta arma. 14 servicis directes va signar el tennista espanyol, que no va concedir ni una sola bola de trencament a Nishioka, que només va guanyar onze punts a la resta, quatre sobre el primer servici del quatre vegades campió de ‘Gran Slam’.

36 colps guanyadors i 19 errors no forçats van completar l’estadística d’un Alcaraz que va eixir ja molt ‘endollat’ a la pista i en el seu torn passat el migdia d’una jornada alterada per la pluja. Només va permetre al japonès sumar nou punts en una arrencada de nivell on es va portar els nou primers jocs.

Amb 6-0 i 3-0 en el marcador, Nishioka es va portar l’ovació de la graderia gràcies al seu primer joc del partit, però això no va relaxar al murcià, que va accelerar per a tancar ràpidament la segona màniga sense haver aconseguit ni haver-se acostat ni tan sols l’hora de joc.

El tercer i definitiu parcial va ser el més equilibrat. El tennista asiàtic va poder mantenir el seu servici i assaborir l’anar per davant en el marcador. El tercer favorit no va afluixar sabedor de la seua oportunitat de liquidar les coses al més prompte possible i va trencar en el cinquè joc per a aconseguir un avantatge suficient per a certificar la seua passada a la tercera ronda.

Junt amb ell també es va classificar el de Tenerife Roberto Carballés, que per segona vegada en la seua carrera disputarà un partit de tercera ronda d’un ‘Gran Slam’ després d’eliminar a l’australià James Duckworth en tres parcials per 6-4, 6-2, 7-5. L’espanyol, que només va jugar una tercera trobada d’un ‘gran’ en Roland Garros el 2020, cbuscarà els seus primers huitens de final davant del guanyador del Tommy Paul-Kei Nishikori.

A més, tampoc va fallar el serbi Novak Djokovic, deu vegades campió de l’Obert d’Austràlia, encara que es va tornar a deixar un set davant del jove portugués Jaime Faria. El de Belgrad es va imposar per 6-1, 6-7(4), 6-3, 6-2 per a citar-se amb un altre prometedor jugador com el txec Tomas Machac, que va llevar del seu camí al nord-americà Reilly Opelka, el seu ‘botxí’ a Brisbane fa unes setmanes i que va caure en cinc parcials (3-6, 7-6, 6-7, 7-6, 6-4).

Últimes notícies

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.