Carlos Mazón, proclamat president de la Generalitat Valenciana

El candidat del PPCV, Carlos Mazón, ha estat elegit a Corts Valencianes com a President de la Generalitat Valenciana per als pròxims quatre anys. La votació, sense sorpreses, ha comptat amb el suport de Vox.

A la sessió de hui a la cambra autonòmica hi han intervingut tant Mazón com els síndics de les diferents formacions: l’expresident Ximo Puig pel PSPV-PSOE, Joan Baldoví per Compromís, Ana Vega per Vox i finalment Miguel Barrachina pel Partit Popular.

La votació s’ha iniciat a les 15 de la vesprada i s’ha realitzat de forma nominal, de manera que cada candidat havia de manifestar individualment la seua intenció de vot.

Tot i ser proclamat hui, no serà fins dilluns que ve 17 quan prendrà oficialment possessió del càrrec de Molt Honorable.

Debat i votació d’investidura del president de la Generalitat | Foto: José Cuéllar/Corts Valencianes

Últimes notícies

La nova doble via entre La Encina i l’Alcúdia de Crespins avança amb una inversió de 17,8 milions

Transportes ha autoritzat licitar per 17,8 milions les obres de duplicació de via entre La Encina i l’Alcúdia de Crespins, clau per al Corredor Mediterrani i per reforçar la connexió ferroviaria entre València i Alacant.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista, al torneig on ha arribat més lluny

Roberto Bautista, tenista castellonenc de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, escenari de les seues històriques semifinals de 2019. El duel de primera ronda davant el jove brasiler Joao Fonseca podria ser el seu últim partit al All England Club.

Alexis Peterson reforça el Valencia Basket per al pròxim curs en la Lliga Femenina

L exterior nord-americana amb passaport alemany Alexis Peterson, de 31 anys, s incorpora al Valencia Basket per a la pròxima temporada i disputarà l Eurolliga sense clàusula de fuga a la WNBA.

Els veïns exigixen més concrecions al ministre Puente sobre el Parc Central d’Alacant

Les associacions veïnals de l’entorn del futur Parc Central d’Alacant han demanat al ministre Óscar Puente més dades, obres prèvies i compromisos clars per recuperar la confiança després de 23 anys d’espera.

Les 4.000 esmenes del PSPV als pressupostos: més professors, sanitaris i límit al preu de la vivenda

El PSPV ha registrat més de 4.000 esmenes als pressupostos de la Generalitat de 2026 per a destinar 3.669 milions addicionals a contractar més docents i sanitaris, reduir llistes d’espera i impulsar un pla per a baixar el preu de la vivenda i ampliar el parc públic.

El Llevant demana jugar fora casa el primer partit de la Lliga 26-27

El Llevant ha demanat a LaLiga disputar lluny del Ciutat de València el primer partit de la temporada 26-27 per tindre més temps per a condicionar la gespa i el recinte.

L’últim Wimbledon de Roberto Bautista: així acomiada el seu Grand Slam talismà

Roberto Bautista, de 38 anys, disputa des d’este dilluns el seu últim Wimbledon, el Grand Slam on va arribar més lluny, abans de retirar-se a final de temporada.

Ryunosuke Sato s’acosta a Mestalla: el Tokio dona per imminent el seu traspàs

El Tokio ha anunciat que Ryunosuke Sato, davanter japonés de 19 anys seguit pel Valencia, està en tràmits per a un traspàs i deixarà la disciplina del club nipó a partir del 5 de juliol.