Carlos Mazón, proclamat president de la Generalitat Valenciana

El candidat del PPCV, Carlos Mazón, ha estat elegit a Corts Valencianes com a President de la Generalitat Valenciana per als pròxims quatre anys. La votació, sense sorpreses, ha comptat amb el suport de Vox.

A la sessió de hui a la cambra autonòmica hi han intervingut tant Mazón com els síndics de les diferents formacions: l’expresident Ximo Puig pel PSPV-PSOE, Joan Baldoví per Compromís, Ana Vega per Vox i finalment Miguel Barrachina pel Partit Popular.

La votació s’ha iniciat a les 15 de la vesprada i s’ha realitzat de forma nominal, de manera que cada candidat havia de manifestar individualment la seua intenció de vot.

Tot i ser proclamat hui, no serà fins dilluns que ve 17 quan prendrà oficialment possessió del càrrec de Molt Honorable.

Debat i votació d’investidura del president de la Generalitat | Foto: José Cuéllar/Corts Valencianes
Anuncios

Últimes notícies

Joan Baldoví s’oferix per a liderar la candidatura de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví expressa la seua predisposició a ser el candidat de Compromís a la Presidència de la Generalitat i remarca que la decisió final correspondrà als òrgans interns de la coalició.

La CHJ reforça amb 3,8 milions el barranc de Poio a Torrent després dels danys de la DANA

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer executa una obra d'emergència de 3,8 milions en set quilòmetres del barranc de Poio a Torrent per a reparar els danys de la DANA i millorar la capacitat hidràulica del llit.

El València, a la cua en rematades a porta i eficàcia golejadora en LaLiga

El València és el segon equip que menys remata a porteria i el quint menys golejador de LaLiga, amb 37 punts en 34 jornades i la permanència encara sense assegurar.

El Llevant frega els 1.000 gols encaixats en Primera Divisió

El Llevant afronta el seu pròxim partit en Primera Divisió a només tres punts d'aconseguir els 1.000 gols en contra, després de 626 partits en la màxima categoria.

L’aeroport de Castelló assegura 11.000 turistes austríacs en xàrter per a 2027 i 2028

L'aeroport de Castelló ha tancat un acord xàrter que preveu l'arribada de 11.000 turistes austríacs en 2027 i 2028, amb estades en hotels de Peníscola i vols en temporada de primavera.

El PP s’unix a PSPV i Compromís i tomba la prioritat nacional de Vox en la Diputació d’Alacant

La Diputació d'Alacant ha rebutjat la moció de Vox sobre prioritat nacional en ajudes socials amb 27 vots en contra i només un a favor, el de la ultradreta. El PP s'ha alineat amb PSPV-PSOE i Compromís després de no prosperar una esmena pròpia.

La tripulant valenciana del creuer MV Hondius evoluciona bé malgrat el brot de hantavirus

La Conselleria de Sanitat confirma que la tripulant valenciana del creuer MV Hondius es troba en bon estat i llança un missatge de tranquil·litat per la baixa probabilitat de transmissió entre persones.

Alerta taronja per pluges intenses en el litoral nord d’Alacant i sud de València

La Aemet activa l'avís taronja per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i fins a 80 l/m² en dotze hores en el litoral nord d'Alacant i el litoral sud de València, amb tempestes, graníssol i ratxes de vent molt forts.