Carmen Prades i Marta Mercader, noves Falleres Major i Infantil de València en 2026

Carmen Prades, de la falla Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal i de 25 anys, i la xiqueta Marta Mercader, de la comissió Alberic-Heroi Romeu i de 10, seran les Falleres Major i Infantil de València en 2026.

L’alcaldessa de la ciutat, María José Catalá, li ho va comunicar per telèfon des de l’hemicicle de l’Ajuntament, seguint la tradició d’un dels actes més esperats del calendari faller. Amb eixa crida arranca el nou exercici, que marca el pas de testimoni entre regnats i activa la maquinària organitzativa de la festa.

Un veredicte entre 26 candidates

El veredicte va arribar després d’un ple extraordinari de la Junta Central Fallera (JCF) celebrat en el saló de plens, on es va llegir la decisió del jurat. D’un total de vint-i-sis aspirants, tretze per a Fallera Major i tretze per a Fallera Major Infantil, van resultar triades Prades i Mercader, que a partir d’ara integraran, al costat de les restants seleccionades, les seues respectives corts d’honor i afrontaran l’agenda inicial del nou curs faller.

El calendari immediat preveu la seua proclamació este dimarts, a les 19.00 hores, en un acte solemne a l’Ajuntament. Amb el seu nomenament prenen el relleu de Berta Peiró i Lucía García i s’obri formalment el cicle de 2026, en el qual les màximes representants encapçalen moments clau de la festa.

Trajectòries i afició fallera

Carmen Prades és fallera des dels dotze anys. Va estudiar el Grau en Transport i Logística, va cursar el Màster en Gestió Portuària i Transport Intermodal en la UPV i enguany completa el Grau en Administració i Finances. Treballa com a adjunta de direcció en l’empresa familiar, dedicada al transport i la logística. Després de la crida, va agrair la confiança i va expressar la seua emoció, en una reacció que resumix la responsabilitat i l’orgull que comporta el càrrec.

Marta Mercader cursa quint de Primària en el Col·legi Jesús-María. Va comptar al jurat que el seu acte favorit és l’Ofrena, per la il·lusió de portar flors a la Verge dels Desemparats, i també gaudix amb la Crida i la recollida de premis. Eixes fites del calendari, citats per la pròpia triada, anticipen el paper protagonista que assumirà en 2026, acompanyada per la seua cort d’honor i abrigallada pel món faller.

Durant la comunicació, l’alcaldessa va traslladar ànims a les dos i va destacar que representaran molt bé a València. Les flamants Falleres Major i Infantil iniciaran ara un període de preparació i coordinació amb la JCF per als actes esdevenidors, des de la proclamació fins a les primeres cites del calendari. L’expectació generada per este anunci, que cada any congrega a famílies i comissions entorn de l’hemicicle, subratlla la dimensió social i cultural de les Falles.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.