Castelló cobreix 58 places d’agent de Policia Local i aprova la creació d’altres 13 més

L’Ajuntament de Castelló està abordant un procés de millora i reforç de la plantilla de la Policia Local a través de diferents processos de selecció que, entre places cobertes entre enguany i principis del següent, així com les noves places creades, sumen 71 nous funcionaris i funcionàries de la plantilla d’agents del cos local de policia.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que el «reforç de la plantilla és un objectiu prioritari» i que «estos processos són un reflex del nostre compromís de dotar a la Policia Local dels millors recursos materials, humans i de formació per a l’òptim acompliment de servei a la ciutadania«. En este sentit, el regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha recordat que el mes de juliol passat es van cobrir un total de 30 places d’agent de Policia Local, de les quals 22 van ser amb oposició per torn lliure i huit per torn de mobilitat, mitjançant concurs.

Així mateix, la regidora de Recursos Humans, Monica Barabás, ha explicat que, en estos moments, «està en marxa altres processos selectius per a continuar reforçant la plantilla i s’han aprovat nous i futurs processos per a noves places d’agent de la Policia Local de Castelló«.

Entre elles, destaca un altre procés selectiu per a la provisió de 31 places d’agent, vacants en la plantilla i pertanyent a l’oferta d’ocupació pública extraordinària de l’exercici 2018 i la seua ampliació, en execució de l’els processos de consolidació i estabilització de l’ocupació temporal. Es tracta d’un procés que va haver de ser interromput a causa de l’emergència sanitària per la covid-19 i que està en la seua fase final, amb previsió de presa de possessió en el mes vinent de gener. D’esta convocatòria han quedat vacants tres places, que s’afegiran i tornaran a ser oferides en els pròxims processos.

En concret, estes tres places se sumaran a altres deu noves places d’agent de Policia Local que han sigut aprovades per acord de Junta de Govern Local del passat 28 d’octubre dins de l’Oferta d’Ocupació Pública (OEP) Extraordinària de 2021. Una OEP per la qual es creen, en total, 14 places del Cos de la Policia Local, corresponent a les baixes voluntàries per jubilació anticipada produïdes durant els exercicis 2020 i 2021, així com les previstes fins al final d’este exercici 2021 que s’han presentat davant l’òrgan gestor de recursos humans amb anterioritat a l’aprovació d’esta oferta d’ocupació.

Així, este acord va crear a més dos places d’Inspector/a, dos places d’Oficial/a, així com les deu places d’agent anteriorment citades.

«És a dir, entre processos ja finalitzats, pendents de finalitzar pròximament i noves places creades, estem parlant de 71 nous funcionaris i funcionàries de Policia Local en la categoria d’agent«, ha indicat Donate. El regidor ha explicat que en estos moments s’està en una fase de reestructuració del Cos Local de Policia per a reforçar el seu caràcter social i de proximitat a la ciutadania.

També cal destacar que, a estes places d’agent de policia se sumen processos per a reforçar altres llocs, com han sigut els dos inspectors que han pres possessió a la fi de novembre per torn de mobilitat; un procés de provisió de dos places d’inspector/per torn lliure (pendent de finalitzar a principis de 2022); així com els processos per a cobrir de manera temporal, mitjançant comissions de servei, les vacants de la plantilla.

Des de l’aprovació del Reial decret 144/2018 de 14 de desembre, pel qual s’estableix el coeficient reductor de l’edat de jubilació en favor dels policies locals al servei de les entitats que integren l’administració local, s’han jubilat a Castelló un total de 19 agents, cinc oficials, un inspector i un intendent.

Últimes notícies

Nou anys de presó per agredir un home que orinava al costat del seu cotxe en un pàrquing de Gandia

La Fiscalia demana nou anys de presó per a un home acusat de deixar greument ferit un altre al qual va sorprendre orinant al costat del seu cotxe en un aparcament de Gandia. La mateixa setmana, l’Audiència de València jutjarà altres casos per exhibicionisme, revelació de secrets, robatori amb violència i agressió sexual.

Cap de setmana d’inici de tardor amb sol i màximes a la baixa a la Comunitat Valenciana

El primer cap de setmana de tardor arribarà a la Comunitat Valenciana amb cels poc nuvolosos, boires costaneres i temperatures màximes en descens, segons l’Aemet. El vent bufarà fluix i variable, amb predomini del component est i sud-est a les vesprades.

Les Corts afronten l’últim debat de política general a huit mesos de les autonòmiques

Les Corts Valencianes celebraran la setmana que ve l’últim debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana de la legislatura, marcat per l’habitatge, la sanitat, l’educació i la gestió de la dana de 2024. El cara a cara servirà també per a escenificar la pugna entre el Consell de Juanfran Pérez Llorca i una oposició que es reivindica com a alternativa a huit mesos de les eleccions autonòmiques.

Fira Hàbitat, Textilhogar, Cuina i 360 by Cevisama encenen des de dilluns el motor de l’interiorisme a València

Feria Valencia reunix des de dilluns i durant quatre dies les fires Hàbitat, Textilhogar, Espacio Cocina SICI i 360 by Cevisama, amb més de 1.200 marques i 110.000 m² dedicats a l’interiorisme. El nou saló 360 by Cevisama incorpora per primera vegada una àrea específica de bany i revestiments ceràmics.

El projecte VIBRA acosta la música a les persones sordes des de València

El projecte VIBRA, impulsat des de l’àrea HumanTech de la UPV, investiga recursos multisensorials perquè les persones sordes puguen viure concerts de manera inclusiva. Artistes, científics, sanitaris i entitats de la Comunitat Valenciana s’han sumat a esta iniciativa.

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.