Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va acollir este divendres la presentació de la Supercopa d’Espanya de futbol femení, que reunirà a Reial Madrid, Atlètic de Madrid, FC Barcelona i Athletic Club en l’estadi SkyFi Castalia. La primera semifinal mesurarà el dimarts 20 de gener al Reial Madrid i a l’Atlètic, amb inici a les 19.15 després del retard de quinze minuts comunicat per la RFEF; el dimecres 21, Barcelona i Athletic jugaran la segona a les 19.00. La final serà el dissabte 24 de gener a les 19.00, també en Castalia.

En l’acte, el president de la Real Federació Espanyola de Futbol, Rafael Louzán, va agrair ‘al CD Castelló i desitjar-li molta sort. Es veu que esteu fent bé les coses i, al final, quan es fan bé les coses, les coses van eixint’. Va valorar a més que ‘que vinga ací la Supercopa d’Espanya és una gran notícia’ i va subratllar que ‘de les onze millors futbolistes del món, set són espanyoles i hem de continuar fent passos de millora constant’. Louzán es va comprometre a portar ‘al més prompte possible i, espere que prompte, una visita de la selecció espanyola femenina a esta ciutat’ i va confiar que ‘esta siga l’edició amb més èxit de totes les que s’han disputat’.

El president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, va donar ‘l’enhorabona als quatre clubs classificats. Jugareu per a guanyar la competició i el nostre esforç serà tractar de garantir que les vostres aficions gaudisquen del futbol’. Per part seua, l’alcaldessa de Castelló de la Plana, Begoña Carrasco, va agrair ‘a la Federació per complir la seua paraula i a la Generalitat per apostar per Castelló. Castelló, capital de l’esport, els acull amb els braços oberts’, en donar la benvinguda als equips participants.

VAR a demanda per a gols, penals, roges i confusió d’identitat

Els tres partits comptaran amb la tecnologia ‘Football Vídeo Support‘ (FVS), un sistema de VAR baix demanda dels entrenadors que està en fase d’assaig per FIFA i IFAB. Les revisions es realitzaran a peu de camp, en un monitor on les àrbitres principals verificaran l’acció sense un equip de vídeo a part. Cada equip disposa de dos sol·licituds per partit; si la decisió es corregix, recupera la petició, i una vegada entregada la targeta a la quarta àrbitra, no es pot retirar.

El FVS s’aplica per a quatre supòsits taxats: gols, penals, targetes roges i confusió d’identitat. Per a demanar la revisió, l’entrenador ha d’entregar immediatament una targeta a la quarta àrbitra en el moment de la jugada; si el joc es reprén, l’acció ja no podrà ser modificada. Este format busca delimitar les interrupcions en limitar el nombre de revisions i situar la revisió mèdica al costat del terreny de joc.

La setmana inclourà activitats paral·leles: el dia 22 se celebrarà la gala del futbol femení a l’Auditori i Palacio de Congressos, i en la vespra de la final tindrà lloc l’esdeveniment ‘Buscant a les Supercampeonas’ en el Teatre del Raval, en una jornada oberta al públic.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.