14.7 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Catalá sobre les crítiques de Badenas al Síndic de Greuges: ‘Jo no li haguera dit mai nano jurídic’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha assegurat este dilluns respecte a les crítiques del segon tinent d’alcalde i portaveu de Vox a l’ajuntament de la ciutat, Juanma Badenas, al Síndic de Greuges que ella “no li haguera dit mai nano jurídic” al representant de la institució, Ángel Luna. Així mateix, ha situat les paraules de Badenas cap al defensor del poble valencià en el marc de la seua opinió personal.

Catalá s’ha pronunciat així en un una entrevista en Radio València Cadena Ser coincidint amb el seu primer aniversari com a primera edil, preguntada per les paraules del també edil de l’Ocupació cap a Luna, al que va cridar “nano jurídic” en qüestionar l’informe sobre el canvi dels estatuts de València Activa que ha emès i per si les subscriu.

“Evidentment no, jo no ho haguera dit. Entra dins del marc de l’opinió personal de Juanma –Badenas–. Jo respecte l’opinió personal. Jo no ho haguera fet, no li haguera dit mai al Síndic –de Greuges– nano jurídic”, ha respost la primera edil.

No obstant això, ha assenyalat que “ahir a la nit” va sentir “que un ministre d’Espanya cridava sac de merda en Twitter a un periodista”. “Què voleu què us diga?. És un ministre del Govern d’Espanya, com si no fóra ningú”, ha ressaltat.

“‘MODEL VALÈNCIA'”

Després d’això, preguntada per si la seua reacció davant de “conflictes” amb Vox dins de l’executiu local que presidix i que integren aquesta formació i el PP és assumir les competències de les matèries en les quals hi ha hagut discrepància com ha succeït en les referides al foment de l’ocupació femenina després de canviar-se els estatuts de València Activa, Catalá ha manifestat que este és “un model” de gestió i de “convivència sana i pacífica” al que ha cridat “València”.

“Jo crec que és un model, anem a cridar-li ‘model València’. És un model de convivència sana i pacífica”, ha exposat. “És com el color València –ha dit en al·lusió al color Pantone impulsat per la ciutat coincidint amb la Capitalitat Verda Europea que ostenta el 2024–, doncs el ‘model València’ de govern de coalició en el qual la ciutat està per sobre de tot”, ha remarcat.

Així, María José Catalá ha afirmat que la capital valenciana “continua i està en marxa tots els dies” malgrat les diferències que puga haver-hi entre els socis que componen el seu executiu municipal. “Nosaltres ja ens apanyem entre nosaltres perquè les coses isquen”, ha postil·lat.

L’alcaldessa ha agregat que és “absolutament” conscient que és responsable de tot l’equip de govern que presidix. “I em sent com a tal. Parle amb ells, tenim una relació diària i personal amb ells, treballem junts i ens ajudem”, ha apuntat respecte als seus socis de Vox.

La primera edil ha comentat que això no lleva que hi haja “discrepàncies” i les ha justificat per es tracta de dues formacions polítiques diferents. “No les hi hauria si formàrem tots part del Partit Popular. Però no, hi ha gent del Partit Popular i gent de Vox. Hi ha coses que a nosaltres no ens agraden de Vox i hi ha coses que als de Vox no els agraden del PP. També té certa lògica”, ha conclòs.

Així mateix, Catalá ha asseverat que ella cuida “tots els matins” el seu executiu. “Ho intente regar, cuidar i acaronar pel bé dels valencians”, ha manifestat. Al seu torn, ha recordat que ella va començar a governar en solitari, amb els seus regidors del PP, i que després es van incorporar al seu equip els representants de Vox.

“Estem en una fase inicial del govern” ha considerat, a més de descartar comparar el seu pacte de govern amb el de la Generalitat perquè el municipal té “un recorregut més recent” i compta amb components diferents. “Les persones també són diferents, els carácteres són diferents. Cadascun som diferents”, ha declarat.

Últimes notícies

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.