Comencen les obres del nou centre de salut de Torrent

L’ajuntament de Torrent ha anunciat l’inici de les obres del Centre de Salut III de la localitat. El passat 2 de març se signava el contracte per a la construcció d’aquest nou edifici en la zona del Parc Central que suposarà ampliar la capacitat assistencial i descongestionar els centres sanitaris ja existents.

En la roda de premsa l’alcalde de la localitat, Jesús Ros, ha explicat que els tècnics de la generalitat han senyalitzat l’àrea i que ja s’ha començat la construcció de l’edifici que durarà entre deu i dotze mesos.

D’altra banda, l’alcalde també ha anunciat el recondicionament de huit carrers del barri antic de Torrent. Aquestes actuacions s’enfocaran en el paviment i les voreres dels carrers Aldaia, Sant Gaietá, Manises, Sant Félix, Beniparrell, Silla, Xirivella i Sant Blai. Tot i això, Jesús Ros ha volgut remarcar que aquestes actuacions abasten tota la localitat, i que al final del mes d’abril ja estaran desenvolupats, almenys administrativament, el 70% dels 68 projectes que emmarquen el Pla Ficus i que suposen millores en el ferm de 60 vies i d’un total de 90 en la renovació de les voreres. «L’important del Pla Ficus és que actua en tota la ciutat», ha remarcat.

Aquestes millores estan dins del Pla Ficus i compta amb un finançament de 2.300.000 euros procedents de fons europeus dins del pla de recuperació.

Nova zona verda per al Barri Nicolás Andreu

L’ajuntament també ha anunciat el projecte per a la construcció d’una nova zona verda per al barri de Nicolás Andreu. Aquesta obra es farà al costat de la parada de metro de Torrent, i tindrà un pressupost de 417.000 euros procedents de fons europeus. L’alcalde ha remarcat la importància d’aquesta intervenció, ja que «és una de les entrades a la ciutat i, després de la reivindicació dels veïns, hi haurà un projecte destinat a condicionar les zones verdes d’aquest sector». En aquest sentit, ha explicat que »el consistori està a l’espera que l’empresa a la qual es va adjudicar el projecte presente el seu pla d’actuació per al qual té tres mesos».

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.