21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Comencen les obres del nou centre de salut de Torrent

L’ajuntament de Torrent ha anunciat l’inici de les obres del Centre de Salut III de la localitat. El passat 2 de març se signava el contracte per a la construcció d’aquest nou edifici en la zona del Parc Central que suposarà ampliar la capacitat assistencial i descongestionar els centres sanitaris ja existents.

En la roda de premsa l’alcalde de la localitat, Jesús Ros, ha explicat que els tècnics de la generalitat han senyalitzat l’àrea i que ja s’ha començat la construcció de l’edifici que durarà entre deu i dotze mesos.

D’altra banda, l’alcalde també ha anunciat el recondicionament de huit carrers del barri antic de Torrent. Aquestes actuacions s’enfocaran en el paviment i les voreres dels carrers Aldaia, Sant Gaietá, Manises, Sant Félix, Beniparrell, Silla, Xirivella i Sant Blai. Tot i això, Jesús Ros ha volgut remarcar que aquestes actuacions abasten tota la localitat, i que al final del mes d’abril ja estaran desenvolupats, almenys administrativament, el 70% dels 68 projectes que emmarquen el Pla Ficus i que suposen millores en el ferm de 60 vies i d’un total de 90 en la renovació de les voreres. “L’important del Pla Ficus és que actua en tota la ciutat”, ha remarcat.

Aquestes millores estan dins del Pla Ficus i compta amb un finançament de 2.300.000 euros procedents de fons europeus dins del pla de recuperació.

Nova zona verda per al Barri Nicolás Andreu

L’ajuntament també ha anunciat el projecte per a la construcció d’una nova zona verda per al barri de Nicolás Andreu. Aquesta obra es farà al costat de la parada de metro de Torrent, i tindrà un pressupost de 417.000 euros procedents de fons europeus. L’alcalde ha remarcat la importància d’aquesta intervenció, ja que “és una de les entrades a la ciutat i, després de la reivindicació dels veïns, hi haurà un projecte destinat a condicionar les zones verdes d’aquest sector”. En aquest sentit, ha explicat que ”el consistori està a l’espera que l’empresa a la qual es va adjudicar el projecte presente el seu pla d’actuació per al qual té tres mesos”.

Últimes notícies

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.