Anuncios

Científics diuen que hi ha una gran evidència de la transmissió del coronavirus per l’aire

 

La polèmica sobre si el Covid19 es transmet per aerosols continua ara amb una carta que publica hui Science, en la que els científics diuen «hi ha una evidència aclaparadora» a favor que la inhalació del SARS-Cov-2 «representa una via principal» de transmissió de la malaltia.

 

La missiva està signada per científics de diferents universitats estatunidenques, com les de Sant Diego, Maryland, Virgínia Tech i encapçalats per Kimberly Prather, de la Universitat de la Jolla. Encara que hi ha acord en què el Covid-19 es transmet a través de gotetes grans de saliva que expulsem en tossir o esternudar, encara no hi ha unanimitat si el contagi es produïx també per aerosols, és a dir, gotes molt més xicotetes que poden viatjar més lluny i romandre més temps suspeses en l’aire.

Anuncios

 

Els virus en aerosol «poden estar suspesos en l’aire durant molts segons o hores, com el fum, i ser inhalats». A demés estan «altament concentrats prop d’una persona infectada, pel que poden infectar més fàcilment a les persones que estan a prop», indiquen. Però, a demés, els aerosols que contenen virus infecciosos «també poden viatjar més de (dos metres) i acumular-se en l’aire interior mal ventilat, el que porta a esdeveniments de gran difusió».

 

La importància de les mascaretes

Per això, a banda de l’ús de mascaretes, la distància de seguretat i els esforços d’higiene, els investigadors insten als responsables de salut pública a «articular la importància de traslladar les activitats a l’exterior, millorar l’aire interior usant la ventilació i la filtració, i millorar la protecció dels treballadors d’alt risc».

 

És important que les persones porten mascaretes «en tot moment en els edificis públics i espais confinats», no només quan no es pot mantindre la distància de seguretat. «No és només una qüestió acadèmica, sinó un punt que ajudarà a reduir la transmissió si els funcionaris de la salut pública ofereixen una orientació clara i contundent sobre això», indica Linsegy Arr, una altra de les signants.

 

L’objectiu d’esta carta, assenyala Prather, «és deixar clar que el virus del SARS-Cov-2 viatja per l’aire i que les persones poden infectar-se per inhalació». Per això, considera que «és important reconéixer» esta via de transmissió «perquè els esforços se centren en la neteja de l’aire i a proporcionar orientació sobre com evitar els ambients interiors de risc».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.

El turisme genera ingressos fiscals suficients per a quasi cobrir la sanitat valenciana

El Consell destaca que la recaptació fiscal vinculada al turisme en 2024 va ascendir a 9.263 milions, una xifra que permetria cobrir pràcticament el cost del sistema sanitari valencià.

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.

Barrachina reclama una PAC que assegure relleu generacional i continuïtat del camp valencià

El conseller Miguel Barrachina defén una PAC justa i adaptada al camp valencià que garantisca relleu generacional, competitivitat i continuïtat de l'activitat agrària enfront de les retallades i la renacionalització.

València oferix formació gratuïta en intel·ligència artificial a ciutadania i personal municipal

L'Ajuntament de València llança, al costat de Microsoft i Founderz, un programa gratuït de formació i certificació en intel·ligència artificial per a tota la ciutadania i més de 5.500 empleats públics.

El TSJCV manté els servicis mínims per a la vaga indefinida de docents

El Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja suspendre els servicis mínims fixats per la Generalitat per a la vaga indefinida en l'ensenyança pública no universitària, després de les peticions de CSIF i CCOO.
Anuncios