Científics diuen que hi ha una gran evidència de la transmissió del coronavirus per l’aire

 

La polèmica sobre si el Covid19 es transmet per aerosols continua ara amb una carta que publica hui Science, en la que els científics diuen «hi ha una evidència aclaparadora» a favor que la inhalació del SARS-Cov-2 «representa una via principal» de transmissió de la malaltia.

 

La missiva està signada per científics de diferents universitats estatunidenques, com les de Sant Diego, Maryland, Virgínia Tech i encapçalats per Kimberly Prather, de la Universitat de la Jolla. Encara que hi ha acord en què el Covid-19 es transmet a través de gotetes grans de saliva que expulsem en tossir o esternudar, encara no hi ha unanimitat si el contagi es produïx també per aerosols, és a dir, gotes molt més xicotetes que poden viatjar més lluny i romandre més temps suspeses en l’aire.

 

Els virus en aerosol «poden estar suspesos en l’aire durant molts segons o hores, com el fum, i ser inhalats». A demés estan «altament concentrats prop d’una persona infectada, pel que poden infectar més fàcilment a les persones que estan a prop», indiquen. Però, a demés, els aerosols que contenen virus infecciosos «també poden viatjar més de (dos metres) i acumular-se en l’aire interior mal ventilat, el que porta a esdeveniments de gran difusió».

 

La importància de les mascaretes

Per això, a banda de l’ús de mascaretes, la distància de seguretat i els esforços d’higiene, els investigadors insten als responsables de salut pública a «articular la importància de traslladar les activitats a l’exterior, millorar l’aire interior usant la ventilació i la filtració, i millorar la protecció dels treballadors d’alt risc».

 

És important que les persones porten mascaretes «en tot moment en els edificis públics i espais confinats», no només quan no es pot mantindre la distància de seguretat. «No és només una qüestió acadèmica, sinó un punt que ajudarà a reduir la transmissió si els funcionaris de la salut pública ofereixen una orientació clara i contundent sobre això», indica Linsegy Arr, una altra de les signants.

 

L’objectiu d’esta carta, assenyala Prather, «és deixar clar que el virus del SARS-Cov-2 viatja per l’aire i que les persones poden infectar-se per inhalació». Per això, considera que «és important reconéixer» esta via de transmissió «perquè els esforços se centren en la neteja de l’aire i a proporcionar orientació sobre com evitar els ambients interiors de risc».

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.