Científics diuen que hi ha una gran evidència de la transmissió del coronavirus per l’aire

Ejemplo de shortcode con estilo
  La polèmica sobre si el Covid–19 es transmet per aerosols continua ara amb una carta que publica hui Science, en la que els científics diuen «hi ha una evidència aclaparadora» a favor que la inhalació del SARS-Cov-2 «representa una via principal» de transmissió de la malaltia.   La missiva està signada per científics de diferents universitats […]

 

La polèmica sobre si el Covid–19 es transmet per aerosols continua ara amb una carta que publica hui Science, en la que els científics diuen «hi ha una evidència aclaparadora» a favor que la inhalació del SARS-Cov-2 «representa una via principal» de transmissió de la malaltia.

 

La missiva està signada per científics de diferents universitats estatunidenques, com les de Sant Diego, Maryland, Virgínia Tech i encapçalats per Kimberly Prather, de la Universitat de la Jolla. Encara que hi ha acord en què el Covid-19 es transmet a través de gotetes grans de saliva que expulsem en tossir o esternudar, encara no hi ha unanimitat si el contagi es produïx també per aerosols, és a dir, gotes molt més xicotetes que poden viatjar més lluny i romandre més temps suspeses en l’aire.

 

Els virus en aerosol «poden estar suspesos en l’aire durant molts segons o hores, com el fum, i ser inhalats». A demés estan «altament concentrats prop d’una persona infectada, pel que poden infectar més fàcilment a les persones que estan a prop», indiquen. Però, a demés, els aerosols que contenen virus infecciosos «també poden viatjar més de (dos metres) i acumular-se en l’aire interior mal ventilat, el que porta a esdeveniments de gran difusió».

 

La importància de les mascaretes

Per això, a banda de l’ús de mascaretes, la distància de seguretat i els esforços d’higiene, els investigadors insten als responsables de salut pública a «articular la importància de traslladar les activitats a l’exterior, millorar l’aire interior usant la ventilació i la filtració, i millorar la protecció dels treballadors d’alt risc».

 

És important que les persones porten mascaretes «en tot moment en els edificis públics i espais confinats», no només quan no es pot mantindre la distància de seguretat. «No és només una qüestió acadèmica, sinó un punt que ajudarà a reduir la transmissió si els funcionaris de la salut pública ofereixen una orientació clara i contundent sobre això», indica Linsegy Arr, una altra de les signants.

 

L’objectiu d’esta carta, assenyala Prather, «és deixar clar que el virus del SARS-Cov-2 viatja per l’aire i que les persones poden infectar-se per inhalació». Per això, considera que «és important reconéixer» esta via de transmissió «perquè els esforços se centren en la neteja de l’aire i a proporcionar orientació sobre com evitar els ambients interiors de risc».

Últimes notícies

El TSJCV dona suport a la jutgessa Biedma davant el possible assetjament

El TSJCV ha expressat preocupació per les informacions sobre possibles actes d’assetjament contra Beatriz Biedma i ha aprovat una declaració institucional de suport.

Compromís porta a Antifrau possibles irregularitats de Pérez Llorca

Isaura Navarro ha denunciat davant l’Agència de Prevención y Lucha contra el Fraude possibles irregularitats urbanístiques, patrimonials i de transparència atribuïdes a Juanfran Pérez Llorca.

Pradas assenyala Argüeso com a responsable de l’emergència fins a les 19 hores

La defensa de Salomé Pradas sosté que Emilio Argüeso va tindre responsabilitats en la gestió de l’emergència fins a l’elevació al nivell 2, cap a les 19 hores del 29 d’octubre de 2024. També rebutja que Pradas tinguera el control exclusiu de l’Es_Alert.

Sergio García tornarà al circuit europeu i aspira a la Ryder Cup

El golfista jugarà el DP World Tour en 2027, manté oberta la possibilitat de tornar al PGA Tour i vol formar part de l’equip europeu de la Ryder Cup.

El TSJCV ordena repetir el juí per l’homicidi d’Alacant

El TSJCV ha anul·lat la condemna a una parella acusada de matar, esquarterar i cremar un home a Alacant. Un jurat popular haurà de jutjar-los de nou.

Sadiq Umar apunta a tornar davant l’Elche després de la lesió

Sadiq Umar ha entrenat amb normalitat i podria entrar en la convocatòria del Valencia per al duel de diumenge davant l’Elche al Martínez Valero.

El Villarreal vol confirmar la seua millora davant un Espanyol en caiguda lliure

El Villarreal rep l’Espanyol a La Cerámica amb l’objectiu d’acostar-se a la part alta. Els visitants arriben en crisi i amb Sergio García com a tècnic interí.

Un anticicló podria deixar pluges localment fortes des d’este dissabte

Un anticicló potent del nord d’Europa, que afavorirà l’entrada de vent de llevant i un temps més humit i insegur, podria deixar a partir d’este dissabte pluges localment fortes, sobretot al litoral sud de València i al nord d’Alacant.