Cinc víctimes en atacs russos a localitats ucraïnes

Almenys cinc persones han mort en atacs realitzats per l’Exèrcit de Rússia contra dues localitats a l’est d’Ucraïna, a les províncies de Donetsk i Dnipropetrovsk, en el continu conflicte iniciat pel president rus, Vladimir Putin, al febrer de 2022.

La Fiscalia de Donetsk ha informat a través de Telegram que les morts inclouen un home de 88 anys i el seu fill de 61, mentre que la mare del segon, de 90 anys, ha estat ferida en el bombardeig que ha impactat un edifici residencial a Limanska.

El comunicat afirma que les forces russes han llançat un segon míssil sobre la mateixa localitat, causant danys a deu edificis residencials i una tenda. A més, la Fiscalia ha iniciat una investigació per possibles crims de guerra comesos per Moscou.

Les regions de Donetsk, Jersón, Lugansk i Zaporiyia han estat parcialment ocupades per Rússia i van ser annexionades formalment en octubre de 2022, una acció que la comunitat internacional no reconeix, amb l’històric precedent de l’annexió de Crimea en 2014.

El governador de Dnipropetrovsk, Serhi Lisak, ha informat també de la mort d’almenys tres persones, incloent un xiquet, a causa d’un atac contra Pavlogrado. Això ha causat, a més, deu ferits, vuit dels quals estan hospitalitzats. “Les operacions de rescat i ajuda (a les víctimes) continuen”, ha manifestat Lisak.

Mentrestant, el Ministeri de Defensa rus ha afirmat que el seu sistema de defensa aèria ha interceptat prop de 80 drons ucraïnesos en el seu espai aeri, incloent 59 sobre Crimea. També han derribat onze drons sobre el mar Negre i en les regions de Bélgorod, Kursk, Nizhni Nóvgorod i Ivanovo, sense informes de víctimes o danys materials en aquests atacs.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.