Cinc víctimes en atacs russos a localitats ucraïnes

Almenys cinc persones han mort en atacs realitzats per l’Exèrcit de Rússia contra dues localitats a l’est d’Ucraïna, a les províncies de Donetsk i Dnipropetrovsk, en el continu conflicte iniciat pel president rus, Vladimir Putin, al febrer de 2022.

La Fiscalia de Donetsk ha informat a través de Telegram que les morts inclouen un home de 88 anys i el seu fill de 61, mentre que la mare del segon, de 90 anys, ha estat ferida en el bombardeig que ha impactat un edifici residencial a Limanska.

El comunicat afirma que les forces russes han llançat un segon míssil sobre la mateixa localitat, causant danys a deu edificis residencials i una tenda. A més, la Fiscalia ha iniciat una investigació per possibles crims de guerra comesos per Moscou.

Les regions de Donetsk, Jersón, Lugansk i Zaporiyia han estat parcialment ocupades per Rússia i van ser annexionades formalment en octubre de 2022, una acció que la comunitat internacional no reconeix, amb l’històric precedent de l’annexió de Crimea en 2014.

El governador de Dnipropetrovsk, Serhi Lisak, ha informat també de la mort d’almenys tres persones, incloent un xiquet, a causa d’un atac contra Pavlogrado. Això ha causat, a més, deu ferits, vuit dels quals estan hospitalitzats. “Les operacions de rescat i ajuda (a les víctimes) continuen”, ha manifestat Lisak.

Mentrestant, el Ministeri de Defensa rus ha afirmat que el seu sistema de defensa aèria ha interceptat prop de 80 drons ucraïnesos en el seu espai aeri, incloent 59 sobre Crimea. També han derribat onze drons sobre el mar Negre i en les regions de Bélgorod, Kursk, Nizhni Nóvgorod i Ivanovo, sense informes de víctimes o danys materials en aquests atacs.

Últimes notícies

Corberán admet vergonya per la imatge del València a Riazor

Carlos Corberán ha qualificat de vergonyosa la primera part del València a Riazor, en la derrota 3-1 contra el Deportivo. L’entrenador ha assumit la responsabilitat i ha criticat la falta d’activació i actitud competitiva del seu equip.

Dos gols en pròpia porta condemnen el Valencia a Riazor

El Valencia ha tornat a oferir una mala imatge a Riazor i ha perdut 3-1 davant el Deportivo, amb dos gols en pròpia porta de César Tárrega i Diakhaby. L’equip gallec ha celebrat així la seua primera victòria en Primera huit anys després, i continua invicte este curs.

Busquen aclarir la mort d’un home trobat al riu Xúquer a Sueca

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un home, encara sense identificar, localitzat este diumenge flotant al riu Xúquer al seu pas per Sueca. Els agents analitzen si va morir per accident, causes naturals o altres circumstàncies.

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.