Cinc víctimes en atacs russos a localitats ucraïnes

Almenys cinc persones han mort en atacs realitzats per l’Exèrcit de Rússia contra dues localitats a l’est d’Ucraïna, a les províncies de Donetsk i Dnipropetrovsk, en el continu conflicte iniciat pel president rus, Vladimir Putin, al febrer de 2022.

La Fiscalia de Donetsk ha informat a través de Telegram que les morts inclouen un home de 88 anys i el seu fill de 61, mentre que la mare del segon, de 90 anys, ha estat ferida en el bombardeig que ha impactat un edifici residencial a Limanska.

El comunicat afirma que les forces russes han llançat un segon míssil sobre la mateixa localitat, causant danys a deu edificis residencials i una tenda. A més, la Fiscalia ha iniciat una investigació per possibles crims de guerra comesos per Moscou.

Les regions de Donetsk, Jersón, Lugansk i Zaporiyia han estat parcialment ocupades per Rússia i van ser annexionades formalment en octubre de 2022, una acció que la comunitat internacional no reconeix, amb l’històric precedent de l’annexió de Crimea en 2014.

El governador de Dnipropetrovsk, Serhi Lisak, ha informat també de la mort d’almenys tres persones, incloent un xiquet, a causa d’un atac contra Pavlogrado. Això ha causat, a més, deu ferits, vuit dels quals estan hospitalitzats. “Les operacions de rescat i ajuda (a les víctimes) continuen”, ha manifestat Lisak.

Mentrestant, el Ministeri de Defensa rus ha afirmat que el seu sistema de defensa aèria ha interceptat prop de 80 drons ucraïnesos en el seu espai aeri, incloent 59 sobre Crimea. També han derribat onze drons sobre el mar Negre i en les regions de Bélgorod, Kursk, Nizhni Nóvgorod i Ivanovo, sense informes de víctimes o danys materials en aquests atacs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Badio i Moore lideren al València Basket davant el Zalgiris (91-87)

El València Basket va derrotar 91-87 al Zalgiris amb una defensa clau de Badio i les penetracions de Moore. Va aconseguir la seua 20a victòria en Eurolliga i es consolida segon.

91-87: Badio i Moore tiren del València Basket per a deixar arrere al Zalgiris

València Basket es va imposar 91-87 a Zalgiris Kaunas amb una defensa clau de Papi Badio i les penetracions de Omari Moore. És la 20a victòria i reforça el segon lloc.

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.