Cinc víctimes en atacs russos a localitats ucraïnes

Almenys cinc persones han mort en atacs realitzats per l’Exèrcit de Rússia contra dues localitats a l’est d’Ucraïna, a les províncies de Donetsk i Dnipropetrovsk, en el continu conflicte iniciat pel president rus, Vladimir Putin, al febrer de 2022.

La Fiscalia de Donetsk ha informat a través de Telegram que les morts inclouen un home de 88 anys i el seu fill de 61, mentre que la mare del segon, de 90 anys, ha estat ferida en el bombardeig que ha impactat un edifici residencial a Limanska.

El comunicat afirma que les forces russes han llançat un segon míssil sobre la mateixa localitat, causant danys a deu edificis residencials i una tenda. A més, la Fiscalia ha iniciat una investigació per possibles crims de guerra comesos per Moscou.

Les regions de Donetsk, Jersón, Lugansk i Zaporiyia han estat parcialment ocupades per Rússia i van ser annexionades formalment en octubre de 2022, una acció que la comunitat internacional no reconeix, amb l’històric precedent de l’annexió de Crimea en 2014.

El governador de Dnipropetrovsk, Serhi Lisak, ha informat també de la mort d’almenys tres persones, incloent un xiquet, a causa d’un atac contra Pavlogrado. Això ha causat, a més, deu ferits, vuit dels quals estan hospitalitzats. “Les operacions de rescat i ajuda (a les víctimes) continuen”, ha manifestat Lisak.

Mentrestant, el Ministeri de Defensa rus ha afirmat que el seu sistema de defensa aèria ha interceptat prop de 80 drons ucraïnesos en el seu espai aeri, incloent 59 sobre Crimea. També han derribat onze drons sobre el mar Negre i en les regions de Bélgorod, Kursk, Nizhni Nóvgorod i Ivanovo, sense informes de víctimes o danys materials en aquests atacs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.