Cinc víctimes en atacs russos a localitats ucraïnes

Almenys cinc persones han mort en atacs realitzats per l’Exèrcit de Rússia contra dues localitats a l’est d’Ucraïna, a les províncies de Donetsk i Dnipropetrovsk, en el continu conflicte iniciat pel president rus, Vladimir Putin, al febrer de 2022.

La Fiscalia de Donetsk ha informat a través de Telegram que les morts inclouen un home de 88 anys i el seu fill de 61, mentre que la mare del segon, de 90 anys, ha estat ferida en el bombardeig que ha impactat un edifici residencial a Limanska.

El comunicat afirma que les forces russes han llançat un segon míssil sobre la mateixa localitat, causant danys a deu edificis residencials i una tenda. A més, la Fiscalia ha iniciat una investigació per possibles crims de guerra comesos per Moscou.

Les regions de Donetsk, Jersón, Lugansk i Zaporiyia han estat parcialment ocupades per Rússia i van ser annexionades formalment en octubre de 2022, una acció que la comunitat internacional no reconeix, amb l’històric precedent de l’annexió de Crimea en 2014.

El governador de Dnipropetrovsk, Serhi Lisak, ha informat també de la mort d’almenys tres persones, incloent un xiquet, a causa d’un atac contra Pavlogrado. Això ha causat, a més, deu ferits, vuit dels quals estan hospitalitzats. “Les operacions de rescat i ajuda (a les víctimes) continuen”, ha manifestat Lisak.

Mentrestant, el Ministeri de Defensa rus ha afirmat que el seu sistema de defensa aèria ha interceptat prop de 80 drons ucraïnesos en el seu espai aeri, incloent 59 sobre Crimea. També han derribat onze drons sobre el mar Negre i en les regions de Bélgorod, Kursk, Nizhni Nóvgorod i Ivanovo, sense informes de víctimes o danys materials en aquests atacs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Festival de Cometes transforma la platja del Cabanyal en un espectacle de color

La platja del Cabanyal celebra la vintena quinta edició del Festival de Cometes, una jornada completa d'oci familiar amb exhibicions, tallers infantils i vol lliure.

Detingut a Alfafar un home per amenaçar amb una arma de foc al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Alfafar a un home que, segons la denúncia del seu company de pis, li hauria amenaçat amb una arma de foc després d'arribar a la vivenda en estat embriac.

Dispositiu de la Guàrdia Civil per una amenaça amb arma de foc en un pis d’Alfafar

La Guàrdia Civil manté un operatiu en un pis d'Alfafar després de la denúncia d'un inquilí que assegura haver sigut amenaçat amb una arma de foc pel seu company de vivenda en estat embriac.

Barça i Eó Enforne lideren el sorteig de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

Barça i Eó Enforne Alacant seran caps de sèrie en el sorteig de la fase final de la Copa del Rei d'handbol, que se celebrarà este dilluns en el Real Casino Liceu d'Alacant.

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.