La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

Ejemplo de shortcode con estilo
La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

La jutgessa que investiga la causa penal sobre la gestió de la DANA ha acordat citar a declarar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, per l’actuació d’este departament durant aquell episodi de pluges torrencials.

Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia valencià, la magistrada del jutjat de Catarroja ha estimat la petició de l’acusació popular que exerceix el PSPV-PSOE en esta causa, i ha ordenat que Martínez Mus comparega per a donar explicacions davant la instrucció.

En un auto fet públic este dilluns, la jutgessa acorda esta citació perquè el vicepresident explique els missatges que va compartir en el grup de Whatsapp del Consell el 29 d’octubre de 2024, jornada en què es va produir l’episodi de DANA que està baix investigació penal.

L’objectiu és aclarir com va funcionar el flux d’informació interna en el si del Consell durant aquella jornada crítica, especialment pel que fa a l’estat de les infraestructures afectades per la pluja i les decisions que es pogueren adoptar a partir d’eixes dades.

Petició del PSPV després dels primers missatges

Els socialistes van registrar esta sol·licitud el mes de juny, després de conéixer-se el contingut dels missatges del grup de Whatsapp del Consell aportats al jutjat per la vicepresidenta primera, Susana Camarero, després de la seua declaració com a testimoni el passat 10 de juny.

A partir d’eixa documentació, el PSPV-PSOE va demanar que declarara també Martínez Mus per a aclarir el paper de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació en la gestió de la DANA, així com la informació que va transmetre a la resta de membres del Govern valencià en temps real.

Segons l’escrit de l’acusació, en el grup de missatgeria consten diversos enviaments d’arxius i actualitzacions de missatgeria remesos per Martínez Mus durant aquel dia, que consideren rellevants per a la investigació de possibles responsabilitats.

Missatges sobre incidències en carreteres i infraestructures

En concret, eixe escrit detalla que el conseller va remetre informes d’incidències sobre carreteres a les 9.00 hores, a les 11.00 hores i a les 14.00 hores, documentant la situació viària en distintes franges del dia davant la intensitat de les pluges.

Posteriorment, ja de nit, el vicepresident tercer també hauria enviat noves comunicacions al grup del Consell en què alertava de situacions crítiques en infraestructures dependents de la Generalitat, segons recull la petició del PSPV-PSOE.

Tots estos missatges formen ara part de la documentació analitzada pel jutjat d’instrucció, i la jutgessa considera necessari que Martínez Mus detalle el seu contingut, el context en què els va enviar i les possibles decisions que es pogueren derivar d’eixes alertes internes.

La citació encara no té data concreta, però la seua declaració com a testimoni s’afegirà a altres diligències acordades en el marc d’esta causa penal sobre la gestió de la DANA per part de les autoritats del Govern valencià.

Últimes notícies

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.

Cuerpo condemna els disturbis de Barcelona i anuncia responsabilitats

Carlos Cuerpo ha condemnat la violència registrada a Barcelona i ha assegurat que s’investigaran les responsabilitats, també si hi ha menors implicats.

Mor un treballador en caure cinc metres al centre turístic d’Alacant

Un operari de 54 anys ha mort després de caure des d’uns cinc metres al Centre de Desenvolupament Turístic d’Alacant. La Policia Judicial investiga el succés.

El Valencia Basket afronta el repte defensiu del Fenerbahce a l’Eurolliga

Xavi Albert ha destacat la defensa del Fenerbahce abans del partit de dimarts, corresponent a la huitena jornada de l’Eurolliga. Neal Sako ha demanat jugar amb velocitat i executar bé el pla.