Martínez Mus atribuïx a l’interés polític la petició del PSPV perquè declare per la DANA

El vicepresident tercer i conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori el dia de la DANA, Vicente Martínez Mus, ha assegurat este dimecres a València que la petició del PSPV perquè declare com a testimoni al jutjat de Catarroja només respon a un interés polític i que no té base en fets nous.

El dirigent ha fet estes declaracions als corredors de Les Corts, després que es conegueran els missatges del grup de WhatsApp del Consell. Estos missatges s’han incorporat a la causa després que la vicepresidenta primera, Susana Camarero, els aportara en el jutjat en la seua declaració com a testimoni el passat 10 de juny.

Segons Martínez Mus, el contingut d’eixe xat no altera la versió que ja ha oferit en diverses compareixences públiques. Ha remarcat que el que mostra el grup de missatgeria coincidix amb el que, segons ha dit, ha relatat ‘mil vegades’ en seu parlamentària i davant els mitjans.

‘No hi ha cap dada que justifique eixa petició’, ha afirmat el conseller, que considera que la iniciativa del PSPV ‘no té un sentit més enllà d’intentar fer novament política d’una situació que no s’hauria d’haver utilitzat mai’.

Detalls del xat del Consell sobre la DANA

En l’escrit presentat pel PSPV, personat en la causa de la DANA com a acusació popular, es detalla l’activitat de Martínez Mus en el xat del Consell durant aquella jornada. Segons este document, el conseller va enviar diferents arxius i actualitzacions informatives al llarg del dia.

En concret, l’escrit indica que va remetre informes d’incidències en carreteres a les 9.00 hores, a les 11.00 hores i a les 14.00 hores. A més, apunta que hi hagueren comunicacions nocturnes posteriors en les quals s’alertava de situacions crítiques que afectaven infraestructures de la Generalitat.

Entre estes incidències, el text del PSPV cita l’aïllament de la seu de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). També destaca l’enviament d’un últim informe sobre l’estat de la xarxa viària a les 22.22 hores, quan la situació era ja especialment delicada per la intensitat de la pluja.

Malgrat això, Martínez Mus insistix que l’activitat d’eixe xat no aporta elements nous que justifiquen la seua citació com a testimoni. Defén que la documentació mostra únicament el seguiment de la situació que el Consell ja ha explicat en distintes ocasions.

El conseller ha assegurat que, durant el dia de la DANA, els membres del Consell van actuar ‘en funció de la informació’ de què disposaven en cada moment. Segons ha dit, el xat aportat per Camarero reflectix justament eixa evolució de les dades i avisos que anaven rebent.

Ha explicat que, a través d’eixos missatges, es veu com es va descrivint l’estat de carreteres i infraestructures fins al moment en què les previsions es desborden. Ha assenyalat que el punt crític arriba ‘en les hores puntuals en què arriba l’avinguda gran que ningú havia previst’.

Sense rastre d’un ‘apagó informatiu’ segons Martínez Mus

Preguntat de manera directa per si en aquella jornada hi hagué un ‘apagó informatiu’, Martínez Mus ho ha negat. ‘Els fets són els que són, els donarem mil voltes, les circumstàncies van ocórrer com van ocórrer i les reaccions foren proporcionals a la informació de què disposàvem’, ha afirmat.

El vicepresident tercer ha defés que les decisions i comunicacions es van ajustar al que sabien en cada fase de l’episodi de pluges. Ha remarcat que el que ara està en mans del jutjat i de les comissions d’investigació és com s’interpretarà tot eixe conjunt de missatges i actuacions.

‘Sobre com es vullga dir a cada moment del dia, vegem com acaba d’interpretar-se a tots els nivells, en les comissions d’investigació i en el jutjat, però entenc que és posar etiquetes’, ha agregat.

En la mateixa línia, ha conclòs: ‘Els fets van ser tal qual i amb el temps ho tenim clar: quina informació hi havia, quina va sorprendre i quina no es tenia’.

La instrucció oberta al jutjat de Catarroja per la gestió de la DANA continuarà ara amb l’anàlisi d’estos missatges i dels informes aportats, així com amb les declaracions dels testimonis ja citats.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.