Comença l’erupció d’un volcà en la Cimera Vella de l’illa de Palma

Una erupció volcànica ha començat este diumenge en la Cimera Vella de la Palma, en la zona de les Taques, després de més d’una setmana en la qual s’han acumulat milers de seismos en la zona.

<

>
Els científics havien advertit de la possibilitat que es produís l’erupció després de registrar una sèrie de terratrémols que van aconseguir una magnitud de 3,8, per la qual cosa es va decidir evacuar al voltant de 40 persones amb problemes de mobilitat i alguns animals de granja.

Després de diverses jornades d’inquietud i sotsobre, el nou volcà de la Palma ha entrat en erupció este diumenge a les 15.12 hores en Muntanya Cagada en el municipi del Paso. En la zona hi ha alguns habitatges, ha indicat a este període l’alcalde de municipi del Paso, Sergio Sánchez.

L’eixam sísmic de Cimera Vella iniciat dissabte passat, 11 de setembre, ha desembocat, en un procés ràpid i enèrgic, en un episodi tel·lúric que es produeix mig segle després del Teneguía, fins ara, el volcà més jove d’Espanya en superfície.

 

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.