Comença l’erupció d’un volcà en la Cimera Vella de l’illa de Palma

Una erupció volcànica ha començat este diumenge en la Cimera Vella de la Palma, en la zona de les Taques, després de més d’una setmana en la qual s’han acumulat milers de seismos en la zona.

<

>
Els científics havien advertit de la possibilitat que es produís l’erupció després de registrar una sèrie de terratrémols que van aconseguir una magnitud de 3,8, per la qual cosa es va decidir evacuar al voltant de 40 persones amb problemes de mobilitat i alguns animals de granja.

Després de diverses jornades d’inquietud i sotsobre, el nou volcà de la Palma ha entrat en erupció este diumenge a les 15.12 hores en Muntanya Cagada en el municipi del Paso. En la zona hi ha alguns habitatges, ha indicat a este període l’alcalde de municipi del Paso, Sergio Sánchez.

L’eixam sísmic de Cimera Vella iniciat dissabte passat, 11 de setembre, ha desembocat, en un procés ràpid i enèrgic, en un episodi tel·lúric que es produeix mig segle després del Teneguía, fins ara, el volcà més jove d’Espanya en superfície.

 

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.