Comencen els treballs d’emergència per a protegir les torres de l’edifici de l’Ajuntament

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Els treballs d’emergència per a la protecció de les torres de l’edifici de l’Ajuntament d’Alacant han començat este dimecres. L’actuació s’emmarca en l’ampliació de les mesures cautelars d’emergència decretades després de la caiguda, el passat 24 d’octubre, de part de la cornisa de la torre del Rellotge.

Així ho ha informat el consistori en un comunicat, en el qual ha recordat que l’empresa Esclapés i Fills és l’encarregada de realitzar estos treballs, que consistixen en el desmuntatge i apilament de la balaustrada de coronació de les torrasses i la col·locació de proteccions preventives per a evitar la caiguda de possibles despreniments a la via pública. Per a això, es van a fer ancoratges en juntes entre carreus «per a minimitzar trencaments».

Les obres han començat després del vistiplau de la Conselleria de Cultura, ja que el Palau Consistorial és un edifici catalogat com Bé d’Interès Cultural (BIC). Compten amb un pressupost de 166.083 euros i amb un termini d’execució d’un mes.

La portaveu municipal, Cristina Cutanda, va reiterar dimarts passat en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern local que les actuacions «no són una reforma de la façana, sinó mesures cautelars provisionals».

Així mateix, durant el temps en el qual s’executen les actuacions, el tràfic seguirà tancat al carrer Rafael Altamira al seu pas per la Plaça de l’Ajuntament.

El consistori ha recordat que, en paral·lel, s’està treballant en el projecte d’urgència per a la rehabilitació i consolidació de tota la façana del Palau Municipal, que també haurà de ser autoritzat per Cultura.

Últimes notícies

Compromís acusa el PP de fer els pressupostos per impulsar Llorca com a candidat a la Generalitat

Compromís assegura que els pressupostos de la Generalitat per a 2026 busquen sobretot que Juanfran Pérez Llorca siga candidat del PP i reclama més fons per a emergències i per a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

Les morts per calor es disparen a 142 en la primera quinzena de juliol a la Comunitat Valenciana

Les altes temperatures han causat 142 morts a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 14 de juliol de 2026, la xifra més elevada per a este període des que hi ha registres del sistema MoMo (2015). La setmana de l’onada de calor, del 6 al 12 de juliol, concentra 104 defuncions.

La venda d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth es convertix en la segona més alta de la història de l’Elx

L’Elx ingressarà 12,5 milions d’euros pel traspàs d’Álvaro Rodríguez al Bournemouth, la segona venda més elevada del club, només superada per la de Rodrigo Mendoza a l’Atlético de Madrid.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben les distincions a casa després d’ajornar-se l’acte per la pluja

La Generalitat ha enviat per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als guardonats després que l’acte institucional s’ajornara per una alerta taronja per pluges a València i Alacant.

Els guardonats del 9 d’Octubre reben per correu les distincions sense acte oficial

La Generalitat ha fet arribar per correu les distincions del 9 d’Octubre de 2025 als més de 400 guardonats després d’ajornar l’acte institucional per una alerta taronja per pluges.

Els nusos de DOMESTICA convertixen la memòria domèstica en art al MuVIM

L’artista valencià JARR presenta a la Sala Parpalló del MuVIM DOMESTICA, un projecte tèxtil que transforma teixits, nusos i objectes quotidians en arxius de memòria i vincles emocionals.

Noves rutes d’Air Nostrum este estiu i més vols entre València, Balears, Canàries i Melilla

Air Nostrum ha reforçat la seua programació d’estiu amb noves rutes des de València i més freqüències en una vintena de connexions peninsulars, balears, canàries i internacionals per a atendre l’augment de demanda vacacional.

Tancats els accessos a la Devesa de El Saler i activats els canons d’aigua per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha tancat els accessos a la massa forestal de la Devesa de El Saler, ha activat els canons d’aigua i ha suspés activitats a l’aire lliure davant l’alerta roja per altes temperatures.