Comencen els treballs d’emergència per a protegir les torres de l’edifici de l’Ajuntament

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Els treballs d’emergència per a la protecció de les torres de l’edifici de l’Ajuntament d’Alacant han començat este dimecres. L’actuació s’emmarca en l’ampliació de les mesures cautelars d’emergència decretades després de la caiguda, el passat 24 d’octubre, de part de la cornisa de la torre del Rellotge.

Així ho ha informat el consistori en un comunicat, en el qual ha recordat que l’empresa Esclapés i Fills és l’encarregada de realitzar estos treballs, que consistixen en el desmuntatge i apilament de la balaustrada de coronació de les torrasses i la col·locació de proteccions preventives per a evitar la caiguda de possibles despreniments a la via pública. Per a això, es van a fer ancoratges en juntes entre carreus «per a minimitzar trencaments».

Les obres han començat després del vistiplau de la Conselleria de Cultura, ja que el Palau Consistorial és un edifici catalogat com Bé d’Interès Cultural (BIC). Compten amb un pressupost de 166.083 euros i amb un termini d’execució d’un mes.

La portaveu municipal, Cristina Cutanda, va reiterar dimarts passat en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern local que les actuacions «no són una reforma de la façana, sinó mesures cautelars provisionals».

Així mateix, durant el temps en el qual s’executen les actuacions, el tràfic seguirà tancat al carrer Rafael Altamira al seu pas per la Plaça de l’Ajuntament.

El consistori ha recordat que, en paral·lel, s’està treballant en el projecte d’urgència per a la rehabilitació i consolidació de tota la façana del Palau Municipal, que també haurà de ser autoritzat per Cultura.

Últimes notícies

Absòlts els rapers El Jincho i Osiris de l’acusació d’agressió sexual a una menor a Mislata

L’Audiència Provincial de València ha absolt els rapers El Jincho i Osiris, acusats d’agredir sexualment una menor després d’un concert a Mislata en 2023, en apreciar dubtes racionals sobre el relat de la víctima i els fets denunciats.

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.