10 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Comencen els treballs d’emergència per a protegir les torres de l’edifici de l’Ajuntament

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Els treballs d’emergència per a la protecció de les torres de l’edifici de l’Ajuntament d’Alacant han començat este dimecres. L’actuació s’emmarca en l’ampliació de les mesures cautelars d’emergència decretades després de la caiguda, el passat 24 d’octubre, de part de la cornisa de la torre del Rellotge.

Així ho ha informat el consistori en un comunicat, en el qual ha recordat que l’empresa Esclapés i Fills és l’encarregada de realitzar estos treballs, que consistixen en el desmuntatge i apilament de la balaustrada de coronació de les torrasses i la col·locació de proteccions preventives per a evitar la caiguda de possibles despreniments a la via pública. Per a això, es van a fer ancoratges en juntes entre carreus “per a minimitzar trencaments”.

Les obres han començat després del vistiplau de la Conselleria de Cultura, ja que el Palau Consistorial és un edifici catalogat com Bé d’Interès Cultural (BIC). Compten amb un pressupost de 166.083 euros i amb un termini d’execució d’un mes.

La portaveu municipal, Cristina Cutanda, va reiterar dimarts passat en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern local que les actuacions “no són una reforma de la façana, sinó mesures cautelars provisionals”.

Així mateix, durant el temps en el qual s’executen les actuacions, el tràfic seguirà tancat al carrer Rafael Altamira al seu pas per la Plaça de l’Ajuntament.

El consistori ha recordat que, en paral·lel, s’està treballant en el projecte d’urgència per a la rehabilitació i consolidació de tota la façana del Palau Municipal, que també haurà de ser autoritzat per Cultura.

Últimes notícies

El preu de la vivenda puja un 14,5% en la Comunitat i Espanya marca màxim històric

La Comunitat Valenciana anota una alça del 14,5% en vivenda lliure, igual que Balears i només per darrere de Cantàbria. El conjunt d'Espanya bat el seu rècord històric.

Detingut per simular un robatori amb violència i cobrar 800 euros de l’assegurança

Un jove de 26 anys ha sigut detingut a Alacant per fingir un robatori amb violència per a cobrar 800 euros de l'assegurança. La investigació va revelar que va ser una sostracció en el seu cotxe.

Investiguen a dos conductors kamikaze en l’A-7: un quasi quadruplicava la taxa d’alcohol

La Guàrdia Civil investiga a dos conductors que van circular en sentit contrari per la A-7 el mateix dia. La rapida actuacion policial evite xocs frontals de gran gravetat.

Nou anys i nou mesos de presó per a pare i fill per un apunyalament a Monforte del Cid

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un pare i al seu fill a nou anys i nou mesos per intent d'homicidi i lesions agreujades després d'una baralla amb arma blanca a Monforte del Cid. Els dos van admetre els fets en el juí, que va concloure amb una sentència ferma.

Albacete porta la seua cuina a Dénia per a reforçar la seua marca gastronòmica

Albacete ha presentat a Dénia un recorregut per la seua cuina tradicional i contemporània davant més d'un centenar de professionals. L'acció busca impulsar la Marca Albacete i atraure turisme de proximitat.

Pocs núvols i vent fluix, amb temperatures en descens en la Comunitat Valenciana

Jornada estable amb cel poc nuvolós i descens tèrmic. Demà augmentaran els intervals de núvols, amb baixa probabilitat de ruixats en el litoral d'Alacant a la vesprada

Una dona atesa després d’un incendi amb explosió de gas en una vivenda de Bocairent

Una explosió de gas ha provocat un incendi en una vivenda de Bocairent i una dona ha sigut atesa. S'han mobilitzat bombers de València i Alacant i no hi ha hagut propagació.

El Govern exposa a les pedanies del sud de València el pla de resiliència enfront d’inundacions

El Govern ha exposat a veïns de Forn de Alcedo, Castellar-Oliveral i La Torre el Pla de Millora de la Resiliència enfront d'inundacions, amb 530 milions d'inversió. Ahir es va aprovar licitar per 3,8 milions la redacció de deu projectes amb desviaments al nou llit del Túria i millores de drenatge en infraestructures.