Comencen els treballs d’emergència per a protegir les torres de l’edifici de l’Ajuntament

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Els treballs d’emergència per a la protecció de les torres de l’edifici de l’Ajuntament d’Alacant han començat este dimecres. L’actuació s’emmarca en l’ampliació de les mesures cautelars d’emergència decretades després de la caiguda, el passat 24 d’octubre, de part de la cornisa de la torre del Rellotge.

Així ho ha informat el consistori en un comunicat, en el qual ha recordat que l’empresa Esclapés i Fills és l’encarregada de realitzar estos treballs, que consistixen en el desmuntatge i apilament de la balaustrada de coronació de les torrasses i la col·locació de proteccions preventives per a evitar la caiguda de possibles despreniments a la via pública. Per a això, es van a fer ancoratges en juntes entre carreus «per a minimitzar trencaments».

Les obres han començat després del vistiplau de la Conselleria de Cultura, ja que el Palau Consistorial és un edifici catalogat com Bé d’Interès Cultural (BIC). Compten amb un pressupost de 166.083 euros i amb un termini d’execució d’un mes.

La portaveu municipal, Cristina Cutanda, va reiterar dimarts passat en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern local que les actuacions «no són una reforma de la façana, sinó mesures cautelars provisionals».

Així mateix, durant el temps en el qual s’executen les actuacions, el tràfic seguirà tancat al carrer Rafael Altamira al seu pas per la Plaça de l’Ajuntament.

El consistori ha recordat que, en paral·lel, s’està treballant en el projecte d’urgència per a la rehabilitació i consolidació de tota la façana del Palau Municipal, que també haurà de ser autoritzat per Cultura.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.