Comencen els treballs d’emergència per a protegir les torres de l’edifici de l’Ajuntament

ALACANT, 11 (EUROPA PRESS)

Els treballs d’emergència per a la protecció de les torres de l’edifici de l’Ajuntament d’Alacant han començat este dimecres. L’actuació s’emmarca en l’ampliació de les mesures cautelars d’emergència decretades després de la caiguda, el passat 24 d’octubre, de part de la cornisa de la torre del Rellotge.

Així ho ha informat el consistori en un comunicat, en el qual ha recordat que l’empresa Esclapés i Fills és l’encarregada de realitzar estos treballs, que consistixen en el desmuntatge i apilament de la balaustrada de coronació de les torrasses i la col·locació de proteccions preventives per a evitar la caiguda de possibles despreniments a la via pública. Per a això, es van a fer ancoratges en juntes entre carreus “per a minimitzar trencaments”.

Les obres han començat després del vistiplau de la Conselleria de Cultura, ja que el Palau Consistorial és un edifici catalogat com Bé d’Interès Cultural (BIC). Compten amb un pressupost de 166.083 euros i amb un termini d’execució d’un mes.

La portaveu municipal, Cristina Cutanda, va reiterar dimarts passat en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern local que les actuacions “no són una reforma de la façana, sinó mesures cautelars provisionals”.

Així mateix, durant el temps en el qual s’executen les actuacions, el tràfic seguirà tancat al carrer Rafael Altamira al seu pas per la Plaça de l’Ajuntament.

El consistori ha recordat que, en paral·lel, s’està treballant en el projecte d’urgència per a la rehabilitació i consolidació de tota la façana del Palau Municipal, que també haurà de ser autoritzat per Cultura.

Últimes notícies

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.

Elx i Getafe confirmen els seus onces: quatre canvis locals i onze azulón repetit

Elx i Getafe encaren el seu dol de LaLiga amb apostes oposades: els il·licitans introduïxen quatre canvis en l'onze inicial i el conjunt azulón repetix l'alineació que li va donar resultat en la jornada anterior.

Iker Losada entra com a novetat en el Llevant i Samu Costa torna al Mallorca

Llevant i Mallorca s'enfronten en el Ciutat de València en un dol clau per la permanència, amb l'entrada d'Iker Losada en l'atac local i el retorn de Samu Costa en els balears.

Alerta groga per tempestes a l’interior de València i Alacant i sud de Castelló

El Centre de Coordinació d'Emergències activa l'avís groc per tempestes i pluja forta a l'interior d'Alacant, l'interior de València i l'interior sud de Castelló, mentres la resta de la Comunitat Valenciana queda sense risc.

Awa Fam s’acomiada campiona del València Basket abans de partir a la WNBA

Awa Fam tanca la seua etapa al València Basket alçant la Lliga Femenina i posa rumb a la WNBA i al Project B, amb la ferma intenció de tornar al club taronja.

El quart títol de Lliga del València Basket arriba amb rècord històric de públic femení

El València Basket femení va conquistar la seua quarta Lliga i va firmar el rècord d'assistència en un partit com a local, amb 7.647 espectadors en el Roig Arena.