Comencen les obres de pacificació del tràfic del camí de Montcada al seu pas per Benifaraig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València inicia dilluns que ve les obres de pacificació de la CV-315, coneguda com el camí de Montcada, al seu pas per Benifaraig, amb l’objectiu d’aportar una major seguretat vial, reduir l’impacte acústic i millorar la sostenibilitat en la carretera.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la diputada d’Infraestructures, Reme Mazzolari, han visitat aquest divendres la pedania de València junt amb l’alcaldessa, Mª José Catalá, i la responsable pedánea de Benifaraig, Mari Carmen Barat, ha informat la institució provincial en un comunicat.

Durant la visita per a conèixer les actuacions que ambdues administracions tenen en marxa o projectades, Mompó ha destacat la coordinació entre la Diputació i l’Ajuntament de València per a executar les millores que, en aquest cas, «necessita la pedania, com fem amb altres ajuntaments per a millorar la qualitat de vida en els pobles i ciutats de la província». «Volem que els protagonistes siguen les veïnes i veïns, i per a ells les administracions hem de seguir treballant conjuntament per a donar resposta a les seues necessitats», ha afegit.

Les obres, que realitza la Diputació amb un pressupost de 215.000 euros, permetran un increment de la seguretat vial a través de l’estrenyiment dels carrils de circulació i la creació d’un pas de vianants. A més, es reduirà a 30 km/h la velocitat de circulació en la travessia de Benifaraig i l’asfalt usarà una capa de rodadura d’una barreja asfàltica capaç de reduir el soroll.

Aquestes actuacions aniran acompanyades de la creació d’una zona enjardinada en la part recayente a Benifaraig, amb la creació d’un passeig amb tanques i arbrat, que comptarà amb il·luminació. Una vegada finalitzades aquestes millores en la zona, l’Ajuntament de València podrà retirar les pantalles acústiques instal·lades en l’actualitat.

Per a la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, aquest és «un exemple més d’aquest nova concepció del que significa humanitzar les carreteres i posar a les persones en el centre de totes les nostres actuacions».

Per la seua banda, l’alcaldessa pedánea, Mari Carmen Barat, ha assegurat que per als habitants de Benifaraig l’obra «suposa que podrem tornar a gaudir de l’aire de l’horta, de l’aroma dels camps i les vistes que havíem perdut». «És una actuació molt esperada pel veïnat que agraïm tant a la Diputació com a l’Ajuntament i que és fruit del treball ben coordinat», ha afegit.

A més, el president de la Diputació, Vicent Mompó, i l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, han visitat el Patronat de San José, on el consistori, a través d’una subvenció de la institució provincial de més de 45.000 euros, ha realitzat una sèrie d’obres consistents en l’eliminació d’elements impropis deteriorats de la construcció, així com l’adopció d’una sèrie de mesures necessàries per a la conservació de l’edifici fins que es realitze la seua rehabilitació integral.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.