Comencen les obres de pacificació del tràfic del camí de Montcada al seu pas per Benifaraig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València inicia dilluns que ve les obres de pacificació de la CV-315, coneguda com el camí de Montcada, al seu pas per Benifaraig, amb l’objectiu d’aportar una major seguretat vial, reduir l’impacte acústic i millorar la sostenibilitat en la carretera.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la diputada d’Infraestructures, Reme Mazzolari, han visitat aquest divendres la pedania de València junt amb l’alcaldessa, Mª José Catalá, i la responsable pedánea de Benifaraig, Mari Carmen Barat, ha informat la institució provincial en un comunicat.

Durant la visita per a conèixer les actuacions que ambdues administracions tenen en marxa o projectades, Mompó ha destacat la coordinació entre la Diputació i l’Ajuntament de València per a executar les millores que, en aquest cas, «necessita la pedania, com fem amb altres ajuntaments per a millorar la qualitat de vida en els pobles i ciutats de la província». «Volem que els protagonistes siguen les veïnes i veïns, i per a ells les administracions hem de seguir treballant conjuntament per a donar resposta a les seues necessitats», ha afegit.

Les obres, que realitza la Diputació amb un pressupost de 215.000 euros, permetran un increment de la seguretat vial a través de l’estrenyiment dels carrils de circulació i la creació d’un pas de vianants. A més, es reduirà a 30 km/h la velocitat de circulació en la travessia de Benifaraig i l’asfalt usarà una capa de rodadura d’una barreja asfàltica capaç de reduir el soroll.

Aquestes actuacions aniran acompanyades de la creació d’una zona enjardinada en la part recayente a Benifaraig, amb la creació d’un passeig amb tanques i arbrat, que comptarà amb il·luminació. Una vegada finalitzades aquestes millores en la zona, l’Ajuntament de València podrà retirar les pantalles acústiques instal·lades en l’actualitat.

Per a la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, aquest és «un exemple més d’aquest nova concepció del que significa humanitzar les carreteres i posar a les persones en el centre de totes les nostres actuacions».

Per la seua banda, l’alcaldessa pedánea, Mari Carmen Barat, ha assegurat que per als habitants de Benifaraig l’obra «suposa que podrem tornar a gaudir de l’aire de l’horta, de l’aroma dels camps i les vistes que havíem perdut». «És una actuació molt esperada pel veïnat que agraïm tant a la Diputació com a l’Ajuntament i que és fruit del treball ben coordinat», ha afegit.

A més, el president de la Diputació, Vicent Mompó, i l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, han visitat el Patronat de San José, on el consistori, a través d’una subvenció de la institució provincial de més de 45.000 euros, ha realitzat una sèrie d’obres consistents en l’eliminació d’elements impropis deteriorats de la construcció, així com l’adopció d’una sèrie de mesures necessàries per a la conservació de l’edifici fins que es realitze la seua rehabilitació integral.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.