Comencen les obres de pacificació del tràfic del camí de Montcada al seu pas per Benifaraig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València inicia dilluns que ve les obres de pacificació de la CV-315, coneguda com el camí de Montcada, al seu pas per Benifaraig, amb l’objectiu d’aportar una major seguretat vial, reduir l’impacte acústic i millorar la sostenibilitat en la carretera.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la diputada d’Infraestructures, Reme Mazzolari, han visitat aquest divendres la pedania de València junt amb l’alcaldessa, Mª José Catalá, i la responsable pedánea de Benifaraig, Mari Carmen Barat, ha informat la institució provincial en un comunicat.

Durant la visita per a conèixer les actuacions que ambdues administracions tenen en marxa o projectades, Mompó ha destacat la coordinació entre la Diputació i l’Ajuntament de València per a executar les millores que, en aquest cas, «necessita la pedania, com fem amb altres ajuntaments per a millorar la qualitat de vida en els pobles i ciutats de la província». «Volem que els protagonistes siguen les veïnes i veïns, i per a ells les administracions hem de seguir treballant conjuntament per a donar resposta a les seues necessitats», ha afegit.

Les obres, que realitza la Diputació amb un pressupost de 215.000 euros, permetran un increment de la seguretat vial a través de l’estrenyiment dels carrils de circulació i la creació d’un pas de vianants. A més, es reduirà a 30 km/h la velocitat de circulació en la travessia de Benifaraig i l’asfalt usarà una capa de rodadura d’una barreja asfàltica capaç de reduir el soroll.

Aquestes actuacions aniran acompanyades de la creació d’una zona enjardinada en la part recayente a Benifaraig, amb la creació d’un passeig amb tanques i arbrat, que comptarà amb il·luminació. Una vegada finalitzades aquestes millores en la zona, l’Ajuntament de València podrà retirar les pantalles acústiques instal·lades en l’actualitat.

Per a la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, aquest és «un exemple més d’aquest nova concepció del que significa humanitzar les carreteres i posar a les persones en el centre de totes les nostres actuacions».

Per la seua banda, l’alcaldessa pedánea, Mari Carmen Barat, ha assegurat que per als habitants de Benifaraig l’obra «suposa que podrem tornar a gaudir de l’aire de l’horta, de l’aroma dels camps i les vistes que havíem perdut». «És una actuació molt esperada pel veïnat que agraïm tant a la Diputació com a l’Ajuntament i que és fruit del treball ben coordinat», ha afegit.

A més, el president de la Diputació, Vicent Mompó, i l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, han visitat el Patronat de San José, on el consistori, a través d’una subvenció de la institució provincial de més de 45.000 euros, ha realitzat una sèrie d’obres consistents en l’eliminació d’elements impropis deteriorats de la construcció, així com l’adopció d’una sèrie de mesures necessàries per a la conservació de l’edifici fins que es realitze la seua rehabilitació integral.

Últimes notícies

Awa Fam firma el segon millor debut anotador d’una espanyola en la WNBA

L'aler alacantina Awa Fam, de 19 anys, arranca la seua etapa en la WNBA amb 10 punts davant Washington Mystics i firma el segon debut més anotador d'una espanyola en la lliga, només per darrere d'Anna Cruz.

La família valenciana del naufragi a Indonèsia denuncia la falta de seguretat en el vaixell turístic

Els familiars dels quatre valencians morts en el naufragi d'un vaixell turístic a Indonèsia insistixen que el juí ha evidenciat greus carències de seguretat abans, durant i després de l'accident.

Pérez Llorca recolza l’ampliació i transició energètica del port d’Alacant

Pérez Llorca reafirma el suport del Consell a l'ampliació, modernització i transició energètica del port d'Alacant per a guanyar competitivitat i atraure més trànsit i creuers.

Les diputacions exigixen un finançament local just i alerten que sostenen Espanya sense recursos

Les diputacions, capítols i consells insulars reclamen a Govern i autonomies una reforma profunda del finançament local per a garantir els servicis que presten els municipis.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana des del dijous amb nits tropicals en el litoral

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb possibles rècords de temperatura i nits tropicals en tot el litoral almenys fins a principis de juny.

Detingut un treballador de residència per robar joies i rellotges a ancians vulnerables

Un empleat d'una residència de lHorta Nord és detingut per sostraure joies i rellotges a ancians amb deterioració cognitiva, a un dels quals va arribar a agredir per a silenciar-ho.

La calor es dispara en la Comunitat Valenciana amb màximes de ple estiu i nits tropicals

La Comunitat Valenciana afronta des del dijous un episodi de calor de ple estiu, amb diversos dies de rècord i nits tropicals en el litoral almenys fins a primers de juny.

L’alcaldessa de Torrent defén la seua gestió durant la DANA del 29 d’octubre

Amparo Folgado sosté que l'alerta roja per la DANA del 29 d'octubre va ser igual per a tots els municipis i afirma que l'Ajuntament de Torrent va avisar a la població amb la informació disponible.