Comencen les obres de pacificació del tràfic del camí de Montcada al seu pas per Benifaraig

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

La Diputació de València inicia dilluns que ve les obres de pacificació de la CV-315, coneguda com el camí de Montcada, al seu pas per Benifaraig, amb l’objectiu d’aportar una major seguretat vial, reduir l’impacte acústic i millorar la sostenibilitat en la carretera.

El president de la corporació, Vicent Mompó, i la diputada d’Infraestructures, Reme Mazzolari, han visitat aquest divendres la pedania de València junt amb l’alcaldessa, Mª José Catalá, i la responsable pedánea de Benifaraig, Mari Carmen Barat, ha informat la institució provincial en un comunicat.

Durant la visita per a conèixer les actuacions que ambdues administracions tenen en marxa o projectades, Mompó ha destacat la coordinació entre la Diputació i l’Ajuntament de València per a executar les millores que, en aquest cas, «necessita la pedania, com fem amb altres ajuntaments per a millorar la qualitat de vida en els pobles i ciutats de la província». «Volem que els protagonistes siguen les veïnes i veïns, i per a ells les administracions hem de seguir treballant conjuntament per a donar resposta a les seues necessitats», ha afegit.

Les obres, que realitza la Diputació amb un pressupost de 215.000 euros, permetran un increment de la seguretat vial a través de l’estrenyiment dels carrils de circulació i la creació d’un pas de vianants. A més, es reduirà a 30 km/h la velocitat de circulació en la travessia de Benifaraig i l’asfalt usarà una capa de rodadura d’una barreja asfàltica capaç de reduir el soroll.

Aquestes actuacions aniran acompanyades de la creació d’una zona enjardinada en la part recayente a Benifaraig, amb la creació d’un passeig amb tanques i arbrat, que comptarà amb il·luminació. Una vegada finalitzades aquestes millores en la zona, l’Ajuntament de València podrà retirar les pantalles acústiques instal·lades en l’actualitat.

Per a la diputada de Carreteres, Reme Mazzolari, aquest és «un exemple més d’aquest nova concepció del que significa humanitzar les carreteres i posar a les persones en el centre de totes les nostres actuacions».

Per la seua banda, l’alcaldessa pedánea, Mari Carmen Barat, ha assegurat que per als habitants de Benifaraig l’obra «suposa que podrem tornar a gaudir de l’aire de l’horta, de l’aroma dels camps i les vistes que havíem perdut». «És una actuació molt esperada pel veïnat que agraïm tant a la Diputació com a l’Ajuntament i que és fruit del treball ben coordinat», ha afegit.

A més, el president de la Diputació, Vicent Mompó, i l’alcaldessa de València, Mª José Catalá, han visitat el Patronat de San José, on el consistori, a través d’una subvenció de la institució provincial de més de 45.000 euros, ha realitzat una sèrie d’obres consistents en l’eliminació d’elements impropis deteriorats de la construcció, així com l’adopció d’una sèrie de mesures necessàries per a la conservació de l’edifici fins que es realitze la seua rehabilitació integral.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.