El comerç valencià confia en un ‘Pla Resistir 2’ que ajude a 20.000 locals en «risc extrem»

 

El primer any de pandèmia ha portat al 15% del xicotet comerç valencià a tirar el tancament definitiu. Però a demés, uns 20.000 locals, un terç de les 62.000 existents en la regió, es troben en «risc extrem» de desaparéixer, amb el que enguany la xifra d’establiments que baixen la persiana podria conseguir el 25% si no es prenen les mesures adequades.

 

Les seues esperances se centren ara en un ‘Pla Resistir 2’ que els ajude a «respirar», ha apuntat el president de la Confederació del Comerç, Servicis i Autònoms de la Comunitat Valenciana (Confecomerç CV), Rafael Torres, en una entrevista a Europa Press.

 

Els establiments d’equipament personal estan sent els més afectats per la crisi del Covid-19, fonamentalment de tèxtil, la caiguda mitjana de la que de la facturació està en un 40% i en alguns casos conseguix entre el 60% i el 80%, sobretot des de les restriccions de gener, que fins a este dilluns limitaven l’obertura comercial fins a les 18.00 hores, i que han suposat una «aturada descomunal» per al sector, ha assegurat Torres.

 

 

Demanen per al comerç un «pla de contingència»

Davant d’esta situació, el representant del xicotet comerç ha valorat que s’hagen atés les seues peticions quant a prolongar l’horari comercial fins a les 20.00 hores i augmentar l’aforament comercial al 50% en la desescalada que ha arrancat este dilluns.

 

Encara d’eixa manera, ara que comença la devolució dels ICO i que la pandèmia s’està prolongant més de l’esperat, considera necessari acompanyar al comerç amb un «pla de contingència». Després d’un any de restriccions i «sense ajudes directes, s’han quedat sense defenses, en una agonia que ja no poden més».

 

Per fi, ha assenyalat Torres, l’administració s’ha donat compte que «necessitem ajuda», ha inclòs al sector en el diàleg de la desescalada i s’està negociant un ‘Pla Resistir 2’ que en esta ocasió preveu ajudes directes al xicotet comerç. No obstant això, fins ara, el sector s’ha sentit «bastant oblidat» i la «indignació havia conseguit un nivell molt gran».

 

En tot cas, espera que es puga pactar un pla de contingència amb les mesures que requerix el sector per a «respirar» i demana que els Ajuntaments destinen recursos al sector. De la mateixa manera, confia que la reobertura de les terrasses de l’hostaleria «anime l’ambient al carrer» per a les vendes.

Últimes notícies

Bernabé defensa que la Policia Nacional garantix la seguretat davant l’acampada per la vivenda

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, remarca que la Policia Nacional està per a garantir la seguretat davant l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València, i no per a ‘canviar realitats’, en plena preparació dels actes del 9 d’Octubre.

Les víctimes de la dana de València viuen amb por cada alerta taronja i reclamen avisos més precisos

Les associacions d’afectats per la dana de València de 2024 expliquen que cada nova alerta taronja reobri la por i la desconfiança. Reclamen que els avisos per pluja estiguen ben mesurats, siguen encertats i s’expliquen millor a la ciutadania.

El Valencia Basket rebrà rivals israelians amb públic i entrada nominativa al Roig Arena

El Valencia Basket ha anunciat que els duels d’Euroliga davant Hapoel Tel Aviv i Maccabi Tel Aviv es jugaran amb públic, però amb accés totalment nominatiu i un dispositiu especial de seguretat al Roig Arena.

L’acampada per l’habitatge a València vol resistir fins després del 9 d’Octubre

L’acampada per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València, que enceta la quarta jornada, es declara indefinida i assegura que intentarà mantindre’s més enllà del 9 d’Octubre mentre no s’atenguen les seues exigències.

Fins quan durarà la inestabilitat? Espanya encara té 48 hores de pluges i tronades intenses

Espanya encara té per davant dimarts i dimecres amb ruixats i tronades fortes o molt fortes, també al Mediterrani, abans que dijous comence a imposar-se un oratge més estable.

Absoldos 11 activistes de Greenpeace per bloquejar un gaser a Sagunt

Un jutjat de València ha absolt els 11 activistes de Greenpeace acusats de desordes per bloquejar en 2021 l’entrada d’un vaixell gaser al Port de Sagunt, en no apreciar-se actes violents ni intimidatoris greus.

L’Elx arriba al duel amb el Celta reforçat per l’últim triomf al Martínez Valero

L’Elx rep esta jornada el Celta de Vigo després d’haver-se imposat 2-1 en l’últim enfrontament entre tots dos al Martínez Valero, jugat en setembre passat, i amb un balanç històric favorable en Primera Divisió.

El València torna a El Sardinero 14 anys després amb una ratxa sense derrotes

El València visita este diumenge El Sardinero en Lliga catorze anys després de l’últim partit, amb quatre enfrontaments seguits sense perdre a l’estadi càntabre. La seua última derrota a Santander en Lliga es remunta a la temporada 2007-08.