12 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Compromís afirma que les dades de la Generalitat confirmen que el Vinalopó té ‘la pitjor’ atenció primària del sistema

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís ha acusat al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, d'”amagar les dades reals” que “demostren la precarització sanitària que pateixen més de 150.000 persones a la comarca del Baix Vinalopó, l’única que conserva una gestió privatitzada que el Consell de Carlos Mazón vol perllongar a pesar que té les pitjors ràtios d’assistència”, critica.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va assenyalar ahir que la Generalitat prorrogarà la concessió de l’Hospital del Vinalopó si aquest manté els indicadors actuals, que ha afirmat que en aquests moments té tots “per sobre de la mèdia”.

Sobre aquest tema, el portaveu de Sanitat, Carles Esteve, ha lamentat que Gómez es manté “implacable en el seu desig de mantender el departament del Vinalopó en mans privades, i seria l’únic de tota la sanitat valenciana: més de 150.000 persones que quedarien en mans de Ribera Salut”.

Així, ha criticat que el conseller “no ensenye els informes favorables que diu tenir”. “Pensem que si foren tan positius com ens diu una vegada i una altra no tendria problema a mostrar-los”, ha apuntat. “El que si que sabem de les dades pròpies de la conselleria, obtingudes en resposta parlamentària, és que els centres de salut de de Elx-Crevillent, Asp i el Fondó de les Neus i Fondó dels Frarers, a dia de hui, són els que pitjors ràtios tenen del sistema de salut valencià”, ha assegurat.

83 PROFESSIONALS MENYS: PRIMÀRIA DESBORDADA

“Això vol dir que falten 83 professionals -sol explicant Infermeria, Pediatria i Metges de capçalera- en aquesta part del sistema. Quan tu vas al centre de salut tens una carència que ocasiona que Ribera Salut guanye diners a costa d’una pitjor atenció. Per això que continuem exigint al Consell que revertisca aquest departament a la gestió pública i el dia 31 diga a l’empresa que ho està fent malament”, ha insistit Esteve.

Així, afirma que les dades de la Conselleria de Sanitat confirmen que les ràtios (o contingents) de l’atenció primària en el departament d’Elx-Crevillent “són les pitjors de tota la sanitat valenciana: Cada metge o metgessa de capçalera ha d’atendre a 353 persones més, en el cas de pediatria són 198 xiquetes i xiquets més i en infermeria 1502, més del doble que en la resta de centres de salut de gestió pública”.

“I només parlem d’Infermeria, Pediatria i metges i medicas de capçalera, sense explicar altres professionals com a zeladors, administratives o altres especialistes com a psicòlegs o treballadors socials. Aquest dèficit de personal estructural suposa esperes de més de tres setmanes per a tenir atenció en el centre de salut i més d’un mes si necessites que t’atenga un pediatra”, ha assenyalat.

Últimes notícies

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.