Compromís afirma que les dades de la Generalitat confirmen que el Vinalopó té ‘la pitjor’ atenció primària del sistema

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís ha acusat al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, d'”amagar les dades reals” que “demostren la precarització sanitària que pateixen més de 150.000 persones a la comarca del Baix Vinalopó, l’única que conserva una gestió privatitzada que el Consell de Carlos Mazón vol perllongar a pesar que té les pitjors ràtios d’assistència”, critica.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va assenyalar ahir que la Generalitat prorrogarà la concessió de l’Hospital del Vinalopó si aquest manté els indicadors actuals, que ha afirmat que en aquests moments té tots “per sobre de la mèdia”.

Sobre aquest tema, el portaveu de Sanitat, Carles Esteve, ha lamentat que Gómez es manté “implacable en el seu desig de mantender el departament del Vinalopó en mans privades, i seria l’únic de tota la sanitat valenciana: més de 150.000 persones que quedarien en mans de Ribera Salut”.

Així, ha criticat que el conseller “no ensenye els informes favorables que diu tenir”. “Pensem que si foren tan positius com ens diu una vegada i una altra no tendria problema a mostrar-los”, ha apuntat. “El que si que sabem de les dades pròpies de la conselleria, obtingudes en resposta parlamentària, és que els centres de salut de de Elx-Crevillent, Asp i el Fondó de les Neus i Fondó dels Frarers, a dia de hui, són els que pitjors ràtios tenen del sistema de salut valencià”, ha assegurat.

83 PROFESSIONALS MENYS: PRIMÀRIA DESBORDADA

“Això vol dir que falten 83 professionals -sol explicant Infermeria, Pediatria i Metges de capçalera- en aquesta part del sistema. Quan tu vas al centre de salut tens una carència que ocasiona que Ribera Salut guanye diners a costa d’una pitjor atenció. Per això que continuem exigint al Consell que revertisca aquest departament a la gestió pública i el dia 31 diga a l’empresa que ho està fent malament”, ha insistit Esteve.

Així, afirma que les dades de la Conselleria de Sanitat confirmen que les ràtios (o contingents) de l’atenció primària en el departament d’Elx-Crevillent “són les pitjors de tota la sanitat valenciana: Cada metge o metgessa de capçalera ha d’atendre a 353 persones més, en el cas de pediatria són 198 xiquetes i xiquets més i en infermeria 1502, més del doble que en la resta de centres de salut de gestió pública”.

“I només parlem d’Infermeria, Pediatria i metges i medicas de capçalera, sense explicar altres professionals com a zeladors, administratives o altres especialistes com a psicòlegs o treballadors socials. Aquest dèficit de personal estructural suposa esperes de més de tres setmanes per a tenir atenció en el centre de salut i més d’un mes si necessites que t’atenga un pediatra”, ha assenyalat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.