Compromís afirma que les dades de la Generalitat confirmen que el Vinalopó té ‘la pitjor’ atenció primària del sistema

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís ha acusat al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, d'»amagar les dades reals» que «demostren la precarització sanitària que pateixen més de 150.000 persones a la comarca del Baix Vinalopó, l’única que conserva una gestió privatitzada que el Consell de Carlos Mazón vol perllongar a pesar que té les pitjors ràtios d’assistència», critica.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va assenyalar ahir que la Generalitat prorrogarà la concessió de l’Hospital del Vinalopó si aquest manté els indicadors actuals, que ha afirmat que en aquests moments té tots «per sobre de la mèdia».

Sobre aquest tema, el portaveu de Sanitat, Carles Esteve, ha lamentat que Gómez es manté «implacable en el seu desig de mantender el departament del Vinalopó en mans privades, i seria l’únic de tota la sanitat valenciana: més de 150.000 persones que quedarien en mans de Ribera Salut».

Així, ha criticat que el conseller «no ensenye els informes favorables que diu tenir». «Pensem que si foren tan positius com ens diu una vegada i una altra no tendria problema a mostrar-los», ha apuntat. «El que si que sabem de les dades pròpies de la conselleria, obtingudes en resposta parlamentària, és que els centres de salut de de Elx-Crevillent, Asp i el Fondó de les Neus i Fondó dels Frarers, a dia de hui, són els que pitjors ràtios tenen del sistema de salut valencià», ha assegurat.

83 PROFESSIONALS MENYS: PRIMÀRIA DESBORDADA

«Això vol dir que falten 83 professionals -sol explicant Infermeria, Pediatria i Metges de capçalera- en aquesta part del sistema. Quan tu vas al centre de salut tens una carència que ocasiona que Ribera Salut guanye diners a costa d’una pitjor atenció. Per això que continuem exigint al Consell que revertisca aquest departament a la gestió pública i el dia 31 diga a l’empresa que ho està fent malament», ha insistit Esteve.

Així, afirma que les dades de la Conselleria de Sanitat confirmen que les ràtios (o contingents) de l’atenció primària en el departament d’Elx-Crevillent «són les pitjors de tota la sanitat valenciana: Cada metge o metgessa de capçalera ha d’atendre a 353 persones més, en el cas de pediatria són 198 xiquetes i xiquets més i en infermeria 1502, més del doble que en la resta de centres de salut de gestió pública».

«I només parlem d’Infermeria, Pediatria i metges i medicas de capçalera, sense explicar altres professionals com a zeladors, administratives o altres especialistes com a psicòlegs o treballadors socials. Aquest dèficit de personal estructural suposa esperes de més de tres setmanes per a tenir atenció en el centre de salut i més d’un mes si necessites que t’atenga un pediatra», ha assenyalat.

Últimes notícies

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.

L’Albufera de València fa un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

La candidatura de l’Albufera per a ser declarada Reserva de la Biosfera per la Unesco ha rebut l’informe favorable del Consell Científic del Programa MaB, que avala els seus valors i marca recomanacions per a reforçar-la.

L’Albufera de València supera un pas clau per a ser Reserva de la Biosfera de la Unesco

Un informe del Consell Científic del Comitè Español del Programa MaB avala els valors ambientals i socials de l’Albufera i marca recomanacions per a reforçar la candidatura com a Reserva de la Biosfera de la Unesco.

Catalá defensa que la Policia Local va fer milers de rescats durant la DANA a València

María José Catalá ha declarat com a testimoni que Bombers i Policia Local van fer milers de rescats a les pedanies del sud de València durant la DANA del 29 d’octubre de 2024, i que es va habilitar l’Alqueria del Basket per acollir veïns desplaçats.