Compromís afirma que les dades de la Generalitat confirmen que el Vinalopó té ‘la pitjor’ atenció primària del sistema

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

Compromís ha acusat al conseller de Sanitat, Marciano Gómez, d'”amagar les dades reals” que “demostren la precarització sanitària que pateixen més de 150.000 persones a la comarca del Baix Vinalopó, l’única que conserva una gestió privatitzada que el Consell de Carlos Mazón vol perllongar a pesar que té les pitjors ràtios d’assistència”, critica.

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, va assenyalar ahir que la Generalitat prorrogarà la concessió de l’Hospital del Vinalopó si aquest manté els indicadors actuals, que ha afirmat que en aquests moments té tots “per sobre de la mèdia”.

Sobre aquest tema, el portaveu de Sanitat, Carles Esteve, ha lamentat que Gómez es manté “implacable en el seu desig de mantender el departament del Vinalopó en mans privades, i seria l’únic de tota la sanitat valenciana: més de 150.000 persones que quedarien en mans de Ribera Salut”.

Així, ha criticat que el conseller “no ensenye els informes favorables que diu tenir”. “Pensem que si foren tan positius com ens diu una vegada i una altra no tendria problema a mostrar-los”, ha apuntat. “El que si que sabem de les dades pròpies de la conselleria, obtingudes en resposta parlamentària, és que els centres de salut de de Elx-Crevillent, Asp i el Fondó de les Neus i Fondó dels Frarers, a dia de hui, són els que pitjors ràtios tenen del sistema de salut valencià”, ha assegurat.

83 PROFESSIONALS MENYS: PRIMÀRIA DESBORDADA

“Això vol dir que falten 83 professionals -sol explicant Infermeria, Pediatria i Metges de capçalera- en aquesta part del sistema. Quan tu vas al centre de salut tens una carència que ocasiona que Ribera Salut guanye diners a costa d’una pitjor atenció. Per això que continuem exigint al Consell que revertisca aquest departament a la gestió pública i el dia 31 diga a l’empresa que ho està fent malament”, ha insistit Esteve.

Així, afirma que les dades de la Conselleria de Sanitat confirmen que les ràtios (o contingents) de l’atenció primària en el departament d’Elx-Crevillent “són les pitjors de tota la sanitat valenciana: Cada metge o metgessa de capçalera ha d’atendre a 353 persones més, en el cas de pediatria són 198 xiquetes i xiquets més i en infermeria 1502, més del doble que en la resta de centres de salut de gestió pública”.

“I només parlem d’Infermeria, Pediatria i metges i medicas de capçalera, sense explicar altres professionals com a zeladors, administratives o altres especialistes com a psicòlegs o treballadors socials. Aquest dèficit de personal estructural suposa esperes de més de tres setmanes per a tenir atenció en el centre de salut i més d’un mes si necessites que t’atenga un pediatra”, ha assenyalat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer destí favorit dels viatgers espanyols al març

La Comunitat Valenciana va ser al març el tercer destí més triat pels residents a Espanya, amb el 12,7% de les pernoctacions, en un context d'augment general del turisme hoteler i de preus a l'alça.

Detingut a Elx un home de 66 anys per rebre objectes robats de cotxes a canvi de droga

La Policia Nacional ha detingut a Elx a un home de 66 anys acusat d'encobrir objectes robats en vehicles estacionats, que presumptament canviava per drogues o allotjament.

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.