Compromís i Més Madrid impulsaran al Congrés reformar el Codi Penal perquè la teràpia de conversió siga delicte

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, i el diputat de Les Corts Francesc Roig han mantingut una reunió este dijous a Madrid amb l’Associació contra les teràpies de conversió i s’han compromès a presentar, en el termini màxim d’un mes, una proposició de llei de reforma de Codi Penal per considerar delicte la pràctica de les conegudes com a “teràpies de conversió” de l’orientació sexual o la identitat i expressió de gènere.

En la reunió també han participat representants de Més Madrid com Eduardo Rubiño, regidor de l’Ajuntament de Madrid, i Jimena González, diputada de l’Assemblea de Madrid.

Per a Micó, “no és el moment de bones paraules sinó dels fets”. “Per això ens hem compromès al fet que en el termini màxim d’un mes, presentarem al Congrés, juntament amb la resta de grups que vulguen sumar-se, una proposició de llei de reforma del Codi Penal amb un objectiu molt clar: lluitar de la manera més efectiva contra estes pràctiques tan aberrants”, ha subratllat.

Per la seua banda, Roig ha destacat que des de Compromís porten “temps treballant per a destapar una autèntica trama homòfoba que ha afectat a milers de víctimes en tot l’Estat, moltes d’elles valencianes”.

“Per això sabem al 100% que és imprescindible que es reforme el Codi Penal, perquè les víctimes no poden seguir esperant i necessitem totes les armes contra estes autèntiques tortures a les persones LGTBI”, ha subratllat.

Des de Més Madrid, Eduardo Rubiño ha subratllat la importància de “perseguir una pràctica que és un autèntic negoci il·lícit, basat en una aberració acientífica que causa molt sofriment i davant de la qual la llei no pot tenir angles morts”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.