10.8 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Compromís i Més Madrid impulsaran al Congrés reformar el Codi Penal perquè la teràpia de conversió siga delicte

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, i el diputat de Les Corts Francesc Roig han mantingut una reunió este dijous a Madrid amb l’Associació contra les teràpies de conversió i s’han compromès a presentar, en el termini màxim d’un mes, una proposició de llei de reforma de Codi Penal per considerar delicte la pràctica de les conegudes com a “teràpies de conversió” de l’orientació sexual o la identitat i expressió de gènere.

En la reunió també han participat representants de Més Madrid com Eduardo Rubiño, regidor de l’Ajuntament de Madrid, i Jimena González, diputada de l’Assemblea de Madrid.

Per a Micó, “no és el moment de bones paraules sinó dels fets”. “Per això ens hem compromès al fet que en el termini màxim d’un mes, presentarem al Congrés, juntament amb la resta de grups que vulguen sumar-se, una proposició de llei de reforma del Codi Penal amb un objectiu molt clar: lluitar de la manera més efectiva contra estes pràctiques tan aberrants”, ha subratllat.

Per la seua banda, Roig ha destacat que des de Compromís porten “temps treballant per a destapar una autèntica trama homòfoba que ha afectat a milers de víctimes en tot l’Estat, moltes d’elles valencianes”.

“Per això sabem al 100% que és imprescindible que es reforme el Codi Penal, perquè les víctimes no poden seguir esperant i necessitem totes les armes contra estes autèntiques tortures a les persones LGTBI”, ha subratllat.

Des de Més Madrid, Eduardo Rubiño ha subratllat la importància de “perseguir una pràctica que és un autèntic negoci il·lícit, basat en una aberració acientífica que causa molt sofriment i davant de la qual la llei no pot tenir angles morts”.

Últimes notícies

Es desactiva l’alerta groga per vent en la Comunitat Valenciana

Emergències ha donat per finalitzada l'alerta groga per vent i no queden avisos actius en la Comunitat Valenciana. Els últims avisos a Castelló, València i Alacant també han cessat.

Els sindicats mèdics convoquen una setmana de vaga al mes des del 16 de febrer

El Comité de Vaga anuncia un atur indefinit articulat en setmanes mensuals des del 16 de febrer. Protesten per l'estatut marc i exigixen una regulació específica.

CGT convoca tres dies de vaga ferroviària i reclama un canvi immediat

CGT convoca una vaga del 9 a l'11 de febrer i se suma a l'atur dels maquinistes de Semaf per a prioritzar la seguretat després dels accidents. Transports considera que l'atur no és necessari i obri la via del diàleg.

Presó per a dos detinguts per la mort d’un home a Benifaió

El Jutjat d'Instrucció 2 de Carlet ordena presó provisional per a dos implicats en la mort d'un veí de Benifaió i l'incendi de la seua vivenda. La investigació apunta a l'entorn pròxim i manté a altres dos investigats amb mesures cautelars.

Ingrid deixarà un temporal atlàntic amb vent molt fort, pluges i nevades

Els fronts de la borrasca Ingrid deixaran este dijous un temporal atlàntic amb pluges generalitzades, ratxes molt fortes i neu en cotes mitjanes. Galícia mantindrà l'avís roig per fenòmens costaners i hi haurà avís taronja a Astúries, Cantàbria, País Basc i Andalusia.

Tres detinguts per la mort d’un home a Benifaió i l’incendi simulat de la seua vivenda

Tres jóvens han sigut detinguts per l'homicidi d'un veí de Benifaió i per l'incendi posterior en la vivenda. La investigació atribuïx el foc al fill de la víctima i el crim a dos afins.

Paterna ensenya als seus veïns a reconéixer les sirenes d’emergència i reaccionar a temps

L'Ajuntament ha iniciat formacions amb sons reals, pautes de confinament i evacuació i material pràctic per a actuar davant diferents riscos.

Castro apel·la a la marató i demana màxim lliurament abans del Llevant-Elx

El tècnic del Llevant va insistir que la Lliga és una marató i que cada jornada s'afrontarà com una final. Abans de rebre a l'Elx, va reclamar suport i paciència amb els reforços.