Compromís i Més Madrid impulsaran al Congrés reformar el Codi Penal perquè la teràpia de conversió siga delicte

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, i el diputat de Les Corts Francesc Roig han mantingut una reunió este dijous a Madrid amb l’Associació contra les teràpies de conversió i s’han compromès a presentar, en el termini màxim d’un mes, una proposició de llei de reforma de Codi Penal per considerar delicte la pràctica de les conegudes com a “teràpies de conversió” de l’orientació sexual o la identitat i expressió de gènere.

En la reunió també han participat representants de Més Madrid com Eduardo Rubiño, regidor de l’Ajuntament de Madrid, i Jimena González, diputada de l’Assemblea de Madrid.

Per a Micó, “no és el moment de bones paraules sinó dels fets”. “Per això ens hem compromès al fet que en el termini màxim d’un mes, presentarem al Congrés, juntament amb la resta de grups que vulguen sumar-se, una proposició de llei de reforma del Codi Penal amb un objectiu molt clar: lluitar de la manera més efectiva contra estes pràctiques tan aberrants”, ha subratllat.

Per la seua banda, Roig ha destacat que des de Compromís porten “temps treballant per a destapar una autèntica trama homòfoba que ha afectat a milers de víctimes en tot l’Estat, moltes d’elles valencianes”.

“Per això sabem al 100% que és imprescindible que es reforme el Codi Penal, perquè les víctimes no poden seguir esperant i necessitem totes les armes contra estes autèntiques tortures a les persones LGTBI”, ha subratllat.

Des de Més Madrid, Eduardo Rubiño ha subratllat la importància de “perseguir una pràctica que és un autèntic negoci il·lícit, basat en una aberració acientífica que causa molt sofriment i davant de la qual la llei no pot tenir angles morts”.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.