12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Compromís i Més Madrid impulsaran al Congrés reformar el Codi Penal perquè la teràpia de conversió siga delicte

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, i el diputat de Les Corts Francesc Roig han mantingut una reunió este dijous a Madrid amb l’Associació contra les teràpies de conversió i s’han compromès a presentar, en el termini màxim d’un mes, una proposició de llei de reforma de Codi Penal per considerar delicte la pràctica de les conegudes com a “teràpies de conversió” de l’orientació sexual o la identitat i expressió de gènere.

En la reunió també han participat representants de Més Madrid com Eduardo Rubiño, regidor de l’Ajuntament de Madrid, i Jimena González, diputada de l’Assemblea de Madrid.

Per a Micó, “no és el moment de bones paraules sinó dels fets”. “Per això ens hem compromès al fet que en el termini màxim d’un mes, presentarem al Congrés, juntament amb la resta de grups que vulguen sumar-se, una proposició de llei de reforma del Codi Penal amb un objectiu molt clar: lluitar de la manera més efectiva contra estes pràctiques tan aberrants”, ha subratllat.

Per la seua banda, Roig ha destacat que des de Compromís porten “temps treballant per a destapar una autèntica trama homòfoba que ha afectat a milers de víctimes en tot l’Estat, moltes d’elles valencianes”.

“Per això sabem al 100% que és imprescindible que es reforme el Codi Penal, perquè les víctimes no poden seguir esperant i necessitem totes les armes contra estes autèntiques tortures a les persones LGTBI”, ha subratllat.

Des de Més Madrid, Eduardo Rubiño ha subratllat la importància de “perseguir una pràctica que és un autèntic negoci il·lícit, basat en una aberració acientífica que causa molt sofriment i davant de la qual la llei no pot tenir angles morts”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.