17.1 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

Compromís i Més Madrid impulsaran al Congrés reformar el Codi Penal perquè la teràpia de conversió siga delicte

MADRID, 23 (EUROPA PRESS)

La portaveu de Compromís al Congrés, Àgueda Micó, i el diputat de Les Corts Francesc Roig han mantingut una reunió este dijous a Madrid amb l’Associació contra les teràpies de conversió i s’han compromès a presentar, en el termini màxim d’un mes, una proposició de llei de reforma de Codi Penal per considerar delicte la pràctica de les conegudes com a “teràpies de conversió” de l’orientació sexual o la identitat i expressió de gènere.

En la reunió també han participat representants de Més Madrid com Eduardo Rubiño, regidor de l’Ajuntament de Madrid, i Jimena González, diputada de l’Assemblea de Madrid.

Per a Micó, “no és el moment de bones paraules sinó dels fets”. “Per això ens hem compromès al fet que en el termini màxim d’un mes, presentarem al Congrés, juntament amb la resta de grups que vulguen sumar-se, una proposició de llei de reforma del Codi Penal amb un objectiu molt clar: lluitar de la manera més efectiva contra estes pràctiques tan aberrants”, ha subratllat.

Per la seua banda, Roig ha destacat que des de Compromís porten “temps treballant per a destapar una autèntica trama homòfoba que ha afectat a milers de víctimes en tot l’Estat, moltes d’elles valencianes”.

“Per això sabem al 100% que és imprescindible que es reforme el Codi Penal, perquè les víctimes no poden seguir esperant i necessitem totes les armes contra estes autèntiques tortures a les persones LGTBI”, ha subratllat.

Des de Més Madrid, Eduardo Rubiño ha subratllat la importància de “perseguir una pràctica que és un autèntic negoci il·lícit, basat en una aberració acientífica que causa molt sofriment i davant de la qual la llei no pot tenir angles morts”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros per als familiars de les víctimes mortals de la DANA

El president de la Generalitat ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a València. El compromís s'ha fet públic en la primera sessió de control de la legislatura per al cap del Consell.

Bernabé defén que denunciar la violència masclista és clau i té conseqüències

La secretària d'Igualtat del PSOE ha demanat no fer un pas arrere i ha subratllat que denunciar és la clau perquè activa respostes institucionals. Ha recolzat l'actuació d'Interior en el cas del número dos de la Policia i ha retret al PP la seua posició.

Tres obrers han resultat ferits després de la solsida parcial d’un edifici en El Saler

Tres obrers han resultat ferits en quedar atrapats per la solsida parcial de l'ampit d'una terrassa en un edifici en obres del Saler. Van ser rescatats amb mesures de seguretat i traslladats a diferents hospitals.

Puente xifra en 1.470 milions les obres mobilitzades per a millorar la Rodalia valenciana

Transports ha xifrat en 1.470 milions les actuacions ja mobilitzades per a modernitzar la Rodalia valenciana i ha reafirmat el Pla de Rodalia, que frega 1.900 milions. Adif i Renfe han detallat obres, compres de trens i millores en estacions, amb incidències temporals pels treballs en marxa.