Compromís i PSPV reiteren el seu rebuig a participar en la comissió municipal de la dana: ‘És un paripé’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Compromís i PSPV han tornat a reiterar este dilluns el seu rebuig a participar en la comissió municipal per a la recuperació de les zones afectades per la dana en considerar que es tracta d’un «paripé» perquè «res s’està investigant» i en la qual acusen a l’alcaldessa María José Catalá d'»esborrar-se» d'»esta farsa» al no assistir a la segona reunió.

La portaveu de Compromís per València, Papi Robles, ha assegurat que amb esta segona sessió «continua el paripé» de l’alcaldessa María José Catalá «per a intentar fer creure a tothom que s’està investigant sobre la dana quan en realitat res s’està investigant».

En esta línia, ha insistit que l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) «va llançar l’alerta una setmana abans de la dana» i mentrestant el portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, Catalá i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, «estaven de menjar o mirant cap a un altre costat, minimitzant les alertes, precisament ells que eren els principals responsables d’alertar a la població abans que arribara la catàstrofe».

«Jo els pregunte: per què són ells els qui no volen comparèixer, per què no volen donar explicacions i què és el que volen amagar?. Els governants de la ciutat de València i de la Generalitat, als qui la gent ha votat per a gestionar les emergències, estaven este dia o bé en el Ventorro o bé passejant-se per algun lloc, però no estaven per a protegir a la població ni donar resposta a les necessitats que existien», ha lamentat.

Així, ha reclamat que «donen la cara» davant de la catàstrofe que ha deixat 17 morts a València. «Esta comissió ha de donar respostes i que no torne a ocórrer, i han d’assumir les responsabilitats polítiques per la no gestió de la catàstrofe».

Robles ha subratllat que Compromís es «retira» de la «proposta caciquil» que va fer Catalá «decidint ella de manera exclusiva quines eren les persones que havíem de venir a comparèixer i, de fet, ella mateixa s’ha esborrat de la partida per a no donar explicacions». «Catalá és tota façana i d’este paripé nosaltres no anem a participar. I si ella no vol donar ací les respostes, haurà de donar-les davant d’un tribunal», ha conclòs.

Per la seua banda, el portaveu socialista en el consistori, Borja Sanjuan, ha denunciat que «ni tan sols Catalá es creu la «farsa de comissió de la dana que han muntat el PP i Vox a l’Ajuntament com coartada per a amagar la seua responsabilitat» en la gestió de la catàstrofe.

«María José Catalá ha deixat de venir ja a la segona comissió de reconstrucció per la dana. La mateixa persona que ha acusat a l’oposició de no participar en una comissió fantasma que solament intenta ser una coartada per a tapar les seues pròpies responsabilitats ha decidit hui no estar present. María José Catalá no es troba còmoda parlant de la dana i, per això, tampoc rep a les associacions de veïns afectades», ha denunciat.

Sanjuán ha criticat que l’alcaldessa «ha gastat més temps aplaudint a Mazón, el principal responsable de la tragèdia, que treballant pels seus veïns» i ha denunciat que han sigut els veïns els qui «han hagut d’autoorganitzar-se per a fer un cens d’afectats que han perdut el seu habitatge perquè s’han cansat d’esperar al fet que l’Ajuntament assumisca les seues responsabilitats i resolga les seues necessitats».

«INDECENT»

«És indecent l’abandó al que està sotmetent als seus veïns el govern de Catalá. Tres mesos després el PP i Vox encara no tenen ni un llistat de la gent que necessita la seua ajuda. És una actuació absolutament negligent que no tapa cap comissió farsa», ha retret.

El responsable socialista, a més, ha criticat que Catalá, «en lloc d’estar hui a València en la comissió o amb els seus veïns i veïnes afectades, ha preferit estar a Brussel·les perquè sap que ací no pot aguantar la mirada a cap veí o veïna afectada perquè sap que no ha estat a l’altura de la responsabilitat que té». «Ella era la responsable d’activar totes les mesures i no ho va fer», ha resolt.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.