15.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Compromís i PSPV reiteren el seu rebuig a participar en la comissió municipal de la dana: ‘És un paripé’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Compromís i PSPV han tornat a reiterar este dilluns el seu rebuig a participar en la comissió municipal per a la recuperació de les zones afectades per la dana en considerar que es tracta d’un “paripé” perquè “res s’està investigant” i en la qual acusen a l’alcaldessa María José Catalá d'”esborrar-se” d'”esta farsa” al no assistir a la segona reunió.

La portaveu de Compromís per València, Papi Robles, ha assegurat que amb esta segona sessió “continua el paripé” de l’alcaldessa María José Catalá “per a intentar fer creure a tothom que s’està investigant sobre la dana quan en realitat res s’està investigant”.

En esta línia, ha insistit que l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) “va llançar l’alerta una setmana abans de la dana” i mentrestant el portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, Catalá i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “estaven de menjar o mirant cap a un altre costat, minimitzant les alertes, precisament ells que eren els principals responsables d’alertar a la població abans que arribara la catàstrofe”.

“Jo els pregunte: per què són ells els qui no volen comparèixer, per què no volen donar explicacions i què és el que volen amagar?. Els governants de la ciutat de València i de la Generalitat, als qui la gent ha votat per a gestionar les emergències, estaven este dia o bé en el Ventorro o bé passejant-se per algun lloc, però no estaven per a protegir a la població ni donar resposta a les necessitats que existien”, ha lamentat.

Així, ha reclamat que “donen la cara” davant de la catàstrofe que ha deixat 17 morts a València. “Esta comissió ha de donar respostes i que no torne a ocórrer, i han d’assumir les responsabilitats polítiques per la no gestió de la catàstrofe”.

Robles ha subratllat que Compromís es “retira” de la “proposta caciquil” que va fer Catalá “decidint ella de manera exclusiva quines eren les persones que havíem de venir a comparèixer i, de fet, ella mateixa s’ha esborrat de la partida per a no donar explicacions”. “Catalá és tota façana i d’este paripé nosaltres no anem a participar. I si ella no vol donar ací les respostes, haurà de donar-les davant d’un tribunal”, ha conclòs.

Per la seua banda, el portaveu socialista en el consistori, Borja Sanjuan, ha denunciat que “ni tan sols Catalá es creu la “farsa de comissió de la dana que han muntat el PP i Vox a l’Ajuntament com coartada per a amagar la seua responsabilitat” en la gestió de la catàstrofe.

“María José Catalá ha deixat de venir ja a la segona comissió de reconstrucció per la dana. La mateixa persona que ha acusat a l’oposició de no participar en una comissió fantasma que solament intenta ser una coartada per a tapar les seues pròpies responsabilitats ha decidit hui no estar present. María José Catalá no es troba còmoda parlant de la dana i, per això, tampoc rep a les associacions de veïns afectades”, ha denunciat.

Sanjuán ha criticat que l’alcaldessa “ha gastat més temps aplaudint a Mazón, el principal responsable de la tragèdia, que treballant pels seus veïns” i ha denunciat que han sigut els veïns els qui “han hagut d’autoorganitzar-se per a fer un cens d’afectats que han perdut el seu habitatge perquè s’han cansat d’esperar al fet que l’Ajuntament assumisca les seues responsabilitats i resolga les seues necessitats”.

“INDECENT”

“És indecent l’abandó al que està sotmetent als seus veïns el govern de Catalá. Tres mesos després el PP i Vox encara no tenen ni un llistat de la gent que necessita la seua ajuda. És una actuació absolutament negligent que no tapa cap comissió farsa”, ha retret.

El responsable socialista, a més, ha criticat que Catalá, “en lloc d’estar hui a València en la comissió o amb els seus veïns i veïnes afectades, ha preferit estar a Brussel·les perquè sap que ací no pot aguantar la mirada a cap veí o veïna afectada perquè sap que no ha estat a l’altura de la responsabilitat que té”. “Ella era la responsable d’activar totes les mesures i no ho va fer”, ha resolt.

Últimes notícies

El nou finançament autonòmic aportarà quasi 21.000 milions més a les comunitats en 2027

Hisenda ha xifrat en 20.975 milions l'augment de recursos en 2027 per a les comunitats de règim comú. El total ascendiria a 224.507 milions, un 47% més que en 2023.

Indonèsia dona per acabada la busca del xiquet espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Les autoritats van posar fi a quinze jornades de rastreig sense resultats després de l'enfonsament del 26 de desembre al Parc Nacional de Komodo. La família va agrair l'esforç dels equips.

Marcelino advertix d’un Alabés dinàmic, solidari i intens que juga bé

Marcelino va analitzar a l'Esportiu Alabés, al qual va definir com a dinàmic, solidari i intens, i va avisar d'un partit exigent per al Vila-real. El tècnic va valorar el moment de l'equip, la possible alta de Partey i va elogiar a Parell després dels seus 250 partits.

De València a Barcelona: la cirurgia que va retornar mobilitat a Darío i aferma a Vall d’Hebron i Germans Trias com CSUR

Sanitat reconeix a Vall d'Hebron (pediatria) i Germans Trias (adults) com a centres de referència per a cirurgia de trastorns del moviment. El cas de Darío il·lustra l'impacte d'estes intervencions quan els fàrmacs no funcionen.

Detingut per robar més de 30 metres de cablejat de l’enllumenat públic a València

La Policia Local ha arrestat a un home de 34 anys després de ser interceptat amb més de 30 metres de cable de coure i ferramentes. El tram afectat va quedar sense llum, amb risc per a vianants i trànsit.

Desxifren l”idioma intern’ de la tomaca per a resistir la sequera i millorar la qualitat

Un equip ha mapatge les xarxes gèniques de la tomaca que coordinen la maduració del fruit i la resposta a la sequera, identificant nodes clau per a la millora. L'estudi ha creat a més ferramentes obertes que permeten explorar eixes xarxes i accelerar la selecció de varietats més resilients.

Pla Cabanyal-Canyamelar adjudica la venda de 6 vivendes a veïns, 5 per a menors de 35

La societat ha adjudicat provisionalment sis vivendes amb preus d'eixida entre 95.000 i 160.000 euros. Tots els adjudicataris les destinaran a residència habitual i disposen de 10 dies per a firmar arres.

Sadiq Umar confia en Corberán per a traure la seua millor versió al València

Sadiq Umar va ser presentat com a jugador del València i va afirmar que Carlos Corberán pot donar-li l'impuls definitiu. Va assegurar que està en forma i disponible davant l'Elx.