11.9 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Compromís i PSPV reiteren el seu rebuig a participar en la comissió municipal de la dana: ‘És un paripé’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Compromís i PSPV han tornat a reiterar este dilluns el seu rebuig a participar en la comissió municipal per a la recuperació de les zones afectades per la dana en considerar que es tracta d’un “paripé” perquè “res s’està investigant” i en la qual acusen a l’alcaldessa María José Catalá d'”esborrar-se” d'”esta farsa” al no assistir a la segona reunió.

La portaveu de Compromís per València, Papi Robles, ha assegurat que amb esta segona sessió “continua el paripé” de l’alcaldessa María José Catalá “per a intentar fer creure a tothom que s’està investigant sobre la dana quan en realitat res s’està investigant”.

En esta línia, ha insistit que l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) “va llançar l’alerta una setmana abans de la dana” i mentrestant el portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, Catalá i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, “estaven de menjar o mirant cap a un altre costat, minimitzant les alertes, precisament ells que eren els principals responsables d’alertar a la població abans que arribara la catàstrofe”.

“Jo els pregunte: per què són ells els qui no volen comparèixer, per què no volen donar explicacions i què és el que volen amagar?. Els governants de la ciutat de València i de la Generalitat, als qui la gent ha votat per a gestionar les emergències, estaven este dia o bé en el Ventorro o bé passejant-se per algun lloc, però no estaven per a protegir a la població ni donar resposta a les necessitats que existien”, ha lamentat.

Així, ha reclamat que “donen la cara” davant de la catàstrofe que ha deixat 17 morts a València. “Esta comissió ha de donar respostes i que no torne a ocórrer, i han d’assumir les responsabilitats polítiques per la no gestió de la catàstrofe”.

Robles ha subratllat que Compromís es “retira” de la “proposta caciquil” que va fer Catalá “decidint ella de manera exclusiva quines eren les persones que havíem de venir a comparèixer i, de fet, ella mateixa s’ha esborrat de la partida per a no donar explicacions”. “Catalá és tota façana i d’este paripé nosaltres no anem a participar. I si ella no vol donar ací les respostes, haurà de donar-les davant d’un tribunal”, ha conclòs.

Per la seua banda, el portaveu socialista en el consistori, Borja Sanjuan, ha denunciat que “ni tan sols Catalá es creu la “farsa de comissió de la dana que han muntat el PP i Vox a l’Ajuntament com coartada per a amagar la seua responsabilitat” en la gestió de la catàstrofe.

“María José Catalá ha deixat de venir ja a la segona comissió de reconstrucció per la dana. La mateixa persona que ha acusat a l’oposició de no participar en una comissió fantasma que solament intenta ser una coartada per a tapar les seues pròpies responsabilitats ha decidit hui no estar present. María José Catalá no es troba còmoda parlant de la dana i, per això, tampoc rep a les associacions de veïns afectades”, ha denunciat.

Sanjuán ha criticat que l’alcaldessa “ha gastat més temps aplaudint a Mazón, el principal responsable de la tragèdia, que treballant pels seus veïns” i ha denunciat que han sigut els veïns els qui “han hagut d’autoorganitzar-se per a fer un cens d’afectats que han perdut el seu habitatge perquè s’han cansat d’esperar al fet que l’Ajuntament assumisca les seues responsabilitats i resolga les seues necessitats”.

“INDECENT”

“És indecent l’abandó al que està sotmetent als seus veïns el govern de Catalá. Tres mesos després el PP i Vox encara no tenen ni un llistat de la gent que necessita la seua ajuda. És una actuació absolutament negligent que no tapa cap comissió farsa”, ha retret.

El responsable socialista, a més, ha criticat que Catalá, “en lloc d’estar hui a València en la comissió o amb els seus veïns i veïnes afectades, ha preferit estar a Brussel·les perquè sap que ací no pot aguantar la mirada a cap veí o veïna afectada perquè sap que no ha estat a l’altura de la responsabilitat que té”. “Ella era la responsable d’activar totes les mesures i no ho va fer”, ha resolt.

Últimes notícies

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.

Luis Castro va lamentar que el penal de Mbappé va canviar el partit

El tècnic del Llevant va atribuir el 2-0 a un punt d'inflexió en la pena màxima transformada per Mbappé i va lamentar no capitalitzar les primeres ocasions.

Iván Romero va lamentar la baixada després del penal i va defendre l’actitud del Llevant

El davanter del Llevant va lamentar la derrota 2-0 davant el Reial Madrid, va assegurar que el seu equip va tindre les millors ocasions i que el penal de Mbappé va canviar el partit.

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.