Compromís i PSPV reiteren el seu rebuig a participar en la comissió municipal de la dana: ‘És un paripé’

VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Compromís i PSPV han tornat a reiterar este dilluns el seu rebuig a participar en la comissió municipal per a la recuperació de les zones afectades per la dana en considerar que es tracta d’un «paripé» perquè «res s’està investigant» i en la qual acusen a l’alcaldessa María José Catalá d'»esborrar-se» d'»esta farsa» al no assistir a la segona reunió.

La portaveu de Compromís per València, Papi Robles, ha assegurat que amb esta segona sessió «continua el paripé» de l’alcaldessa María José Catalá «per a intentar fer creure a tothom que s’està investigant sobre la dana quan en realitat res s’està investigant».

En esta línia, ha insistit que l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) «va llançar l’alerta una setmana abans de la dana» i mentrestant el portaveu municipal, Juan Carlos Caballero, Catalá i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, «estaven de menjar o mirant cap a un altre costat, minimitzant les alertes, precisament ells que eren els principals responsables d’alertar a la població abans que arribara la catàstrofe».

«Jo els pregunte: per què són ells els qui no volen comparèixer, per què no volen donar explicacions i què és el que volen amagar?. Els governants de la ciutat de València i de la Generalitat, als qui la gent ha votat per a gestionar les emergències, estaven este dia o bé en el Ventorro o bé passejant-se per algun lloc, però no estaven per a protegir a la població ni donar resposta a les necessitats que existien», ha lamentat.

Així, ha reclamat que «donen la cara» davant de la catàstrofe que ha deixat 17 morts a València. «Esta comissió ha de donar respostes i que no torne a ocórrer, i han d’assumir les responsabilitats polítiques per la no gestió de la catàstrofe».

Robles ha subratllat que Compromís es «retira» de la «proposta caciquil» que va fer Catalá «decidint ella de manera exclusiva quines eren les persones que havíem de venir a comparèixer i, de fet, ella mateixa s’ha esborrat de la partida per a no donar explicacions». «Catalá és tota façana i d’este paripé nosaltres no anem a participar. I si ella no vol donar ací les respostes, haurà de donar-les davant d’un tribunal», ha conclòs.

Per la seua banda, el portaveu socialista en el consistori, Borja Sanjuan, ha denunciat que «ni tan sols Catalá es creu la «farsa de comissió de la dana que han muntat el PP i Vox a l’Ajuntament com coartada per a amagar la seua responsabilitat» en la gestió de la catàstrofe.

«María José Catalá ha deixat de venir ja a la segona comissió de reconstrucció per la dana. La mateixa persona que ha acusat a l’oposició de no participar en una comissió fantasma que solament intenta ser una coartada per a tapar les seues pròpies responsabilitats ha decidit hui no estar present. María José Catalá no es troba còmoda parlant de la dana i, per això, tampoc rep a les associacions de veïns afectades», ha denunciat.

Sanjuán ha criticat que l’alcaldessa «ha gastat més temps aplaudint a Mazón, el principal responsable de la tragèdia, que treballant pels seus veïns» i ha denunciat que han sigut els veïns els qui «han hagut d’autoorganitzar-se per a fer un cens d’afectats que han perdut el seu habitatge perquè s’han cansat d’esperar al fet que l’Ajuntament assumisca les seues responsabilitats i resolga les seues necessitats».

«INDECENT»

«És indecent l’abandó al que està sotmetent als seus veïns el govern de Catalá. Tres mesos després el PP i Vox encara no tenen ni un llistat de la gent que necessita la seua ajuda. És una actuació absolutament negligent que no tapa cap comissió farsa», ha retret.

El responsable socialista, a més, ha criticat que Catalá, «en lloc d’estar hui a València en la comissió o amb els seus veïns i veïnes afectades, ha preferit estar a Brussel·les perquè sap que ací no pot aguantar la mirada a cap veí o veïna afectada perquè sap que no ha estat a l’altura de la responsabilitat que té». «Ella era la responsable d’activar totes les mesures i no ho va fer», ha resolt.

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.

Set municipis de la Comunitat es queden sense Punts de Trobada Familiar judicials, segons el PSPV

El PSPV denuncia que el nou mapa de Punts de Trobada Familiar Judicials manté el tancament de centres en set municipis valencians i critica el Consell per reduir la xarxa de protecció a la infància. Els socialistes avisen que més de 2.000 famílies es veuran afectades i hauran de fer més desplaçaments i front a més llistes d’espera.