Compromís lamenta que les obres de Nou Mestalla es reprenguen ‘sense demanar garantia’ a Lim i reclama un conveni

Robles expressa els seus dubtes sobre la finalització de l’estadi i exigix que el poliesportiu de Benicalap es faça realitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha lamentat este divendres que les obres del Nou Mestalla es reinicien esta jornada sense que des de l’equip de govern de la ciutat que formen PP i Vox i presidix l’alcaldessa María José Catalá (PP) s’haja exigit al màxim accionista del València CF, Peter Lim, «cap garantia». Igualment, ha manifestat els seus dubtes sobre la finalització d’estos treballs i ha insistit a reclamar un conveni entre el consistori i el club esportiu.

Així ho ha indicat la portaveu de Compromís en esta administració local, Papi Robles, que ha exigit també que l’entitat esportiva complisca el compromís de fer realitat la construcció del poliesportiu de Benicalap junt amb el nou camp de futbol. L’edil s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar dels pressupostos participatius de l’Ajuntament, preguntada pel reinici de les obres del Nou Mestalla.

«Ja coneixem les maneres de funcionar de Lim i la veritat és que des de Compromís vivim amb molta preocupació» este procés, ha afirmat la representant de Compromís, que ha considerat que este és el sentiment «contrari» que s’hauria de detenir davant d'»un inici d’obres».

«Comences unes obres hui» de «dubtosa credibilitat» sobre «que s’acaben», ha afegit Papi Robles, que ha afirmat també que al seu partit li «preocupa molt» també «la viabilitat econòmica que puga tenir el club després de l’inici» d’estos treballs. Referent a això, ha assenyalat que «econòmicament està més que demostrat que no és real la quantitat de la qual està parlant el València CF» sobre el que «va a costar» el seu nou camp de futbol.

La portaveu de Compromís ha asseverat que això «aboca al club a una situació econòmica molt complicada de gestionar» i ha al·ludit als temors davant de «la possibilitat de desaparició» d’esta entitat esportiva encara que ha precisat que això és una cosa que espera que «no acabe passant».

Robles ha apuntat que Catalá «ha permès començar unes obres sense demanar-li absolutament cap garantia» al València CF i al seu màxim accionista, al mateix temps que s’ha referit a les consideracions realitzades per tècnics respecte a l’estructura del Nou Mestalla i al projecte que es va a continuar per a finalitzar-ho.

«És un projecte que ja, d’entrada, els experts han dit que tècnicament és impossible» i que «a més és insegur perquè no sabem l’estat de la infraestructura que existix hui dia», ha postil·lat en al·lusió als més de quinze anys que esta estructura porta a la intempèrie des que l’execució del camp de futbol quedara interrompuda.

Respecte al «conveni de col·laboració» que Compromís reclama, el seu portaveu ha exposat que «la ciutat hauria d’explicar» amb un acord d’este tipus amb el club esportiu com a garantia que esta entitat durà a terme els compromisos adquirits.

Papi Robles ha assegurat que el València CF «ha tingut molts beneficis per a poder arribar al punt en el qual està» quant al projecte del Nou Mestalla i ha ressaltat que ha precisar diferents qüestions referides a este estadi i la seua execució. «Ha de dir si va a posar plaques solars en el sostre de l’estadi, si va a facilitar pista d’atletisme, si les places d’aparcament són les que han de ser» i si la ciutat «va a poder utilitzar» esta dotació, ha precisat.

«Tots estos són beneficis que, en teoria, hauria de tenir la ciutat. I Catalá no ha tornat a parlar d’això amb Lim», ha afegit la representant de Compromís, que ha censurat la «incapacitat» i la «ingobernança» de l’alcaldessa.

Robles ha parlat també del poliesportiu de Benicalap que ha d’executar el València CF com a compensació a este barri per la construcció en ell del nou camp de futbol. La regidora ha dit que la ciutat seguix esperant esta dotació pública. «A dia de hui no tenim este poliesportiu, però és que tampoc tenim els diners –per a la seua construcció– a l’Ajuntament», ha afegit.

La portaveu de Compromís ha afirmat que «Catalá està permetent que Lim puga enriquir-se especulant en nom del València CF» i ha assenyalat que la màxima responsable municipal «no està complint amb les seues responsabilitats com a alcaldessa» per a «fer complir els acords de les fitxes tècniques urbanístiques que es van acordar al juliol» vinculades a l’execució del Nou Mestalla.

Últimes notícies

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.