Compromís lamenta que les obres de Nou Mestalla es reprenguen ‘sense demanar garantia’ a Lim i reclama un conveni

Robles expressa els seus dubtes sobre la finalització de l’estadi i exigix que el poliesportiu de Benicalap es faça realitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha lamentat este divendres que les obres del Nou Mestalla es reinicien esta jornada sense que des de l’equip de govern de la ciutat que formen PP i Vox i presidix l’alcaldessa María José Catalá (PP) s’haja exigit al màxim accionista del València CF, Peter Lim, «cap garantia». Igualment, ha manifestat els seus dubtes sobre la finalització d’estos treballs i ha insistit a reclamar un conveni entre el consistori i el club esportiu.

Així ho ha indicat la portaveu de Compromís en esta administració local, Papi Robles, que ha exigit també que l’entitat esportiva complisca el compromís de fer realitat la construcció del poliesportiu de Benicalap junt amb el nou camp de futbol. L’edil s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar dels pressupostos participatius de l’Ajuntament, preguntada pel reinici de les obres del Nou Mestalla.

«Ja coneixem les maneres de funcionar de Lim i la veritat és que des de Compromís vivim amb molta preocupació» este procés, ha afirmat la representant de Compromís, que ha considerat que este és el sentiment «contrari» que s’hauria de detenir davant d'»un inici d’obres».

«Comences unes obres hui» de «dubtosa credibilitat» sobre «que s’acaben», ha afegit Papi Robles, que ha afirmat també que al seu partit li «preocupa molt» també «la viabilitat econòmica que puga tenir el club després de l’inici» d’estos treballs. Referent a això, ha assenyalat que «econòmicament està més que demostrat que no és real la quantitat de la qual està parlant el València CF» sobre el que «va a costar» el seu nou camp de futbol.

La portaveu de Compromís ha asseverat que això «aboca al club a una situació econòmica molt complicada de gestionar» i ha al·ludit als temors davant de «la possibilitat de desaparició» d’esta entitat esportiva encara que ha precisat que això és una cosa que espera que «no acabe passant».

Robles ha apuntat que Catalá «ha permès començar unes obres sense demanar-li absolutament cap garantia» al València CF i al seu màxim accionista, al mateix temps que s’ha referit a les consideracions realitzades per tècnics respecte a l’estructura del Nou Mestalla i al projecte que es va a continuar per a finalitzar-ho.

«És un projecte que ja, d’entrada, els experts han dit que tècnicament és impossible» i que «a més és insegur perquè no sabem l’estat de la infraestructura que existix hui dia», ha postil·lat en al·lusió als més de quinze anys que esta estructura porta a la intempèrie des que l’execució del camp de futbol quedara interrompuda.

Respecte al «conveni de col·laboració» que Compromís reclama, el seu portaveu ha exposat que «la ciutat hauria d’explicar» amb un acord d’este tipus amb el club esportiu com a garantia que esta entitat durà a terme els compromisos adquirits.

Papi Robles ha assegurat que el València CF «ha tingut molts beneficis per a poder arribar al punt en el qual està» quant al projecte del Nou Mestalla i ha ressaltat que ha precisar diferents qüestions referides a este estadi i la seua execució. «Ha de dir si va a posar plaques solars en el sostre de l’estadi, si va a facilitar pista d’atletisme, si les places d’aparcament són les que han de ser» i si la ciutat «va a poder utilitzar» esta dotació, ha precisat.

«Tots estos són beneficis que, en teoria, hauria de tenir la ciutat. I Catalá no ha tornat a parlar d’això amb Lim», ha afegit la representant de Compromís, que ha censurat la «incapacitat» i la «ingobernança» de l’alcaldessa.

Robles ha parlat també del poliesportiu de Benicalap que ha d’executar el València CF com a compensació a este barri per la construcció en ell del nou camp de futbol. La regidora ha dit que la ciutat seguix esperant esta dotació pública. «A dia de hui no tenim este poliesportiu, però és que tampoc tenim els diners –per a la seua construcció– a l’Ajuntament», ha afegit.

La portaveu de Compromís ha afirmat que «Catalá està permetent que Lim puga enriquir-se especulant en nom del València CF» i ha assenyalat que la màxima responsable municipal «no està complint amb les seues responsabilitats com a alcaldessa» per a «fer complir els acords de les fitxes tècniques urbanístiques que es van acordar al juliol» vinculades a l’execució del Nou Mestalla.

Últimes notícies

Elx licita per 4,6 milions el nou bloc de San Antón amb 45 vivendes protegides

L’Ajuntament d’Elx ha tret a licitació per 4,6 milions la construcció del bloc 5 del barri de San Antón, amb 45 vivendes protegides per al reallotjament de famílies del bloc 8, declarat en ruïna. El projecte s’integra en una reordenació global de la zona valorada en 5,8 milions, cofinançada per Generalitat, veïns i consistori.

Pérez Llorca desafia el PSPV a portar el dosier al jutjat o fer-ho ell mateix

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es mostra tranquil davant el suposat dosier que, segons el PSPV-PSOE, qüestiona la seua candidatura i reclama que es presente davant la justícia o se li entregue per a fer-ho ell mateix.

Nou detinguts, dos menors, per una brutal agressió en grup a un jove a València

La Policia Nacional ha detingut nou persones, entre elles dos menors, per una agressió en grup a un jove de 20 anys a l’avinguda del Port de València el passat 15 d’agost, que va acabar hospitalitzat amb ferides d’arma blanca, cops d’un bate de beisbol i impactes de balins.

Un ferit lleu i quatre desallotjats en l’incendi d’una discoteca abandonada a Benidorm

Un incendi en l’antiga discoteca Mansion de Benidorm ha deixat un ferit lleu i ha obligat a desallotjar quatre persones, amb un important desplegament de bombers i tall de trànsit en la zona.

El PP qüestiona el dosier sense firma sobre Pérez Llorca i acusa el PSPV de fer-ne un espectacle

Fernando Pastor, síndic del PP en Les Corts, rebutja el dosier anònim sobre Juanfran Pérez Llorca i critica José Muñoz per exhibir-lo com una burla. Defensa que els únics informes creïbles són els de la UCO i la UDEF, que, segons diu, afecten dirigents del PSOE.

Oltra reclama per a València una alcaldessa que l’estime i no un govern indolent

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l'alcaldia de València, defensa una candidatura àmplia que desborde les sigles i critica la gestió de María José Catalá. Assegura que no es farà un empadronament fals i resta importància al juí pendent, que qualifica de guerra bruta.

Aemet activa avís taronja per pluges intenses dijous a la vesprada

Aemet ha activat per a dijous a la vesprada l’avís taronja per pluges molt intenses a Castelló, València i el litoral nord d’Alacant, amb fins a 50 litres per hora i 160 en dotze hores. Este dimecres ja hi ha avís groc a l’interior d’Alacant i el sud de València per tempestes amb pedra i ratxes fortes de vent.

Avis d’Emergències pel desembassament de Contreras i l’augment del cabal del riu

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha anunciat el desembassament de la presa de Contreras i ha advertit de l’augment del cabal del riu als municipis situats aigües avall.