19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Compromís lamenta que les obres de Nou Mestalla es reprenguen ‘sense demanar garantia’ a Lim i reclama un conveni

Robles expressa els seus dubtes sobre la finalització de l’estadi i exigix que el poliesportiu de Benicalap es faça realitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha lamentat este divendres que les obres del Nou Mestalla es reinicien esta jornada sense que des de l’equip de govern de la ciutat que formen PP i Vox i presidix l’alcaldessa María José Catalá (PP) s’haja exigit al màxim accionista del València CF, Peter Lim, “cap garantia”. Igualment, ha manifestat els seus dubtes sobre la finalització d’estos treballs i ha insistit a reclamar un conveni entre el consistori i el club esportiu.

Així ho ha indicat la portaveu de Compromís en esta administració local, Papi Robles, que ha exigit també que l’entitat esportiva complisca el compromís de fer realitat la construcció del poliesportiu de Benicalap junt amb el nou camp de futbol. L’edil s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar dels pressupostos participatius de l’Ajuntament, preguntada pel reinici de les obres del Nou Mestalla.

“Ja coneixem les maneres de funcionar de Lim i la veritat és que des de Compromís vivim amb molta preocupació” este procés, ha afirmat la representant de Compromís, que ha considerat que este és el sentiment “contrari” que s’hauria de detenir davant d'”un inici d’obres”.

“Comences unes obres hui” de “dubtosa credibilitat” sobre “que s’acaben”, ha afegit Papi Robles, que ha afirmat també que al seu partit li “preocupa molt” també “la viabilitat econòmica que puga tenir el club després de l’inici” d’estos treballs. Referent a això, ha assenyalat que “econòmicament està més que demostrat que no és real la quantitat de la qual està parlant el València CF” sobre el que “va a costar” el seu nou camp de futbol.

La portaveu de Compromís ha asseverat que això “aboca al club a una situació econòmica molt complicada de gestionar” i ha al·ludit als temors davant de “la possibilitat de desaparició” d’esta entitat esportiva encara que ha precisat que això és una cosa que espera que “no acabe passant”.

Robles ha apuntat que Catalá “ha permès començar unes obres sense demanar-li absolutament cap garantia” al València CF i al seu màxim accionista, al mateix temps que s’ha referit a les consideracions realitzades per tècnics respecte a l’estructura del Nou Mestalla i al projecte que es va a continuar per a finalitzar-ho.

“És un projecte que ja, d’entrada, els experts han dit que tècnicament és impossible” i que “a més és insegur perquè no sabem l’estat de la infraestructura que existix hui dia”, ha postil·lat en al·lusió als més de quinze anys que esta estructura porta a la intempèrie des que l’execució del camp de futbol quedara interrompuda.

Respecte al “conveni de col·laboració” que Compromís reclama, el seu portaveu ha exposat que “la ciutat hauria d’explicar” amb un acord d’este tipus amb el club esportiu com a garantia que esta entitat durà a terme els compromisos adquirits.

Papi Robles ha assegurat que el València CF “ha tingut molts beneficis per a poder arribar al punt en el qual està” quant al projecte del Nou Mestalla i ha ressaltat que ha precisar diferents qüestions referides a este estadi i la seua execució. “Ha de dir si va a posar plaques solars en el sostre de l’estadi, si va a facilitar pista d’atletisme, si les places d’aparcament són les que han de ser” i si la ciutat “va a poder utilitzar” esta dotació, ha precisat.

“Tots estos són beneficis que, en teoria, hauria de tenir la ciutat. I Catalá no ha tornat a parlar d’això amb Lim”, ha afegit la representant de Compromís, que ha censurat la “incapacitat” i la “ingobernança” de l’alcaldessa.

Robles ha parlat també del poliesportiu de Benicalap que ha d’executar el València CF com a compensació a este barri per la construcció en ell del nou camp de futbol. La regidora ha dit que la ciutat seguix esperant esta dotació pública. “A dia de hui no tenim este poliesportiu, però és que tampoc tenim els diners –per a la seua construcció– a l’Ajuntament”, ha afegit.

La portaveu de Compromís ha afirmat que “Catalá està permetent que Lim puga enriquir-se especulant en nom del València CF” i ha assenyalat que la màxima responsable municipal “no està complint amb les seues responsabilitats com a alcaldessa” per a “fer complir els acords de les fitxes tècniques urbanístiques que es van acordar al juliol” vinculades a l’execució del Nou Mestalla.

Últimes notícies

El jutge ha obert una línia per possible intent d’homicidi en l’espoli a una anciana a València

El jutjat que indaga el suposat espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer ha incorporat una perquisició per temptativa d'homicidi després de detectar-se una substància tòxica en el seu organisme. Els cinc detinguts van quedar en llibertat provisional, quatre d'ells amb mesures cautelars.

Retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia per un senglar en la via

Un senglar ha provocat retards en les línies 1 i 2 de Metrovalencia. Els trens circulen amb velocitat reduïda mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni després de la solsida del sostre de la seua casa a Elda

Els bombers han rescatat a una parella que ha quedat atrapada en cedir el sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut assistits i traslladats a l'hospital.

Mads Pedersen serà operat el dijous per fractures de clavícula i nina

El danés de Lidl-Trek serà intervingut després de fracturar-se la nina esquerra i la clavícula dreta en una caiguda massiva en la primera etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana. L'equip prioritza la seua recuperació i comunicarà el seu retorn més avant.

El València enllaça quatre eliminacions coperes seguides davant equips de Primera a Mestalla

El València va tornar a caure en la Copa del Rei davant un rival de la seua categoria i ja suma quatre eliminacions consecutives a Mestalla. L'última ensopegada va arribar enfront de l'Athletic (1-2), decidit amb un gol en el minut 96.

El Llevant aconseguix 20.948 abonats i frega el seu rècord històric

El club suma 20.948 abonats després de l'última actualització i es queda a 496 del màxim de 2019-20. La millor entrada va ser davant el Barcelona amb 23.415 assistents

Retards en L1 i L2 de Metrovalencia per un senglar en les vies

La presència d'un senglar en les vies entre Burjassot, Entroncament i Campanar ha obligat a reduir la velocitat i ha generat demores en L1 i L2, mentres el Seprona intenta capturar-ho.

Rescaten a un matrimoni atrapat en esfondrar-se el sostre de la seua vivenda a Elda

Un matrimoni ha sigut rescatat després de quedar atrapat per la solsida del sostre de la seua vivenda de dos plantes a Elda. Els dos han sigut traslladats a l'hospital després de la primera assistència.