14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Compromís lamenta que les obres de Nou Mestalla es reprenguen ‘sense demanar garantia’ a Lim i reclama un conveni

Robles expressa els seus dubtes sobre la finalització de l’estadi i exigix que el poliesportiu de Benicalap es faça realitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha lamentat este divendres que les obres del Nou Mestalla es reinicien esta jornada sense que des de l’equip de govern de la ciutat que formen PP i Vox i presidix l’alcaldessa María José Catalá (PP) s’haja exigit al màxim accionista del València CF, Peter Lim, “cap garantia”. Igualment, ha manifestat els seus dubtes sobre la finalització d’estos treballs i ha insistit a reclamar un conveni entre el consistori i el club esportiu.

Així ho ha indicat la portaveu de Compromís en esta administració local, Papi Robles, que ha exigit també que l’entitat esportiva complisca el compromís de fer realitat la construcció del poliesportiu de Benicalap junt amb el nou camp de futbol. L’edil s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar dels pressupostos participatius de l’Ajuntament, preguntada pel reinici de les obres del Nou Mestalla.

“Ja coneixem les maneres de funcionar de Lim i la veritat és que des de Compromís vivim amb molta preocupació” este procés, ha afirmat la representant de Compromís, que ha considerat que este és el sentiment “contrari” que s’hauria de detenir davant d'”un inici d’obres”.

“Comences unes obres hui” de “dubtosa credibilitat” sobre “que s’acaben”, ha afegit Papi Robles, que ha afirmat també que al seu partit li “preocupa molt” també “la viabilitat econòmica que puga tenir el club després de l’inici” d’estos treballs. Referent a això, ha assenyalat que “econòmicament està més que demostrat que no és real la quantitat de la qual està parlant el València CF” sobre el que “va a costar” el seu nou camp de futbol.

La portaveu de Compromís ha asseverat que això “aboca al club a una situació econòmica molt complicada de gestionar” i ha al·ludit als temors davant de “la possibilitat de desaparició” d’esta entitat esportiva encara que ha precisat que això és una cosa que espera que “no acabe passant”.

Robles ha apuntat que Catalá “ha permès començar unes obres sense demanar-li absolutament cap garantia” al València CF i al seu màxim accionista, al mateix temps que s’ha referit a les consideracions realitzades per tècnics respecte a l’estructura del Nou Mestalla i al projecte que es va a continuar per a finalitzar-ho.

“És un projecte que ja, d’entrada, els experts han dit que tècnicament és impossible” i que “a més és insegur perquè no sabem l’estat de la infraestructura que existix hui dia”, ha postil·lat en al·lusió als més de quinze anys que esta estructura porta a la intempèrie des que l’execució del camp de futbol quedara interrompuda.

Respecte al “conveni de col·laboració” que Compromís reclama, el seu portaveu ha exposat que “la ciutat hauria d’explicar” amb un acord d’este tipus amb el club esportiu com a garantia que esta entitat durà a terme els compromisos adquirits.

Papi Robles ha assegurat que el València CF “ha tingut molts beneficis per a poder arribar al punt en el qual està” quant al projecte del Nou Mestalla i ha ressaltat que ha precisar diferents qüestions referides a este estadi i la seua execució. “Ha de dir si va a posar plaques solars en el sostre de l’estadi, si va a facilitar pista d’atletisme, si les places d’aparcament són les que han de ser” i si la ciutat “va a poder utilitzar” esta dotació, ha precisat.

“Tots estos són beneficis que, en teoria, hauria de tenir la ciutat. I Catalá no ha tornat a parlar d’això amb Lim”, ha afegit la representant de Compromís, que ha censurat la “incapacitat” i la “ingobernança” de l’alcaldessa.

Robles ha parlat també del poliesportiu de Benicalap que ha d’executar el València CF com a compensació a este barri per la construcció en ell del nou camp de futbol. La regidora ha dit que la ciutat seguix esperant esta dotació pública. “A dia de hui no tenim este poliesportiu, però és que tampoc tenim els diners –per a la seua construcció– a l’Ajuntament”, ha afegit.

La portaveu de Compromís ha afirmat que “Catalá està permetent que Lim puga enriquir-se especulant en nom del València CF” i ha assenyalat que la màxima responsable municipal “no està complint amb les seues responsabilitats com a alcaldessa” per a “fer complir els acords de les fitxes tècniques urbanístiques que es van acordar al juliol” vinculades a l’execució del Nou Mestalla.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.