Compromís lamenta que les obres de Nou Mestalla es reprenguen ‘sense demanar garantia’ a Lim i reclama un conveni

Robles expressa els seus dubtes sobre la finalització de l’estadi i exigix que el poliesportiu de Benicalap es faça realitat

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

El grup de Compromís a l’Ajuntament de València ha lamentat este divendres que les obres del Nou Mestalla es reinicien esta jornada sense que des de l’equip de govern de la ciutat que formen PP i Vox i presidix l’alcaldessa María José Catalá (PP) s’haja exigit al màxim accionista del València CF, Peter Lim, “cap garantia”. Igualment, ha manifestat els seus dubtes sobre la finalització d’estos treballs i ha insistit a reclamar un conveni entre el consistori i el club esportiu.

Així ho ha indicat la portaveu de Compromís en esta administració local, Papi Robles, que ha exigit també que l’entitat esportiva complisca el compromís de fer realitat la construcció del poliesportiu de Benicalap junt amb el nou camp de futbol. L’edil s’ha pronunciat d’esta manera en la roda de premsa que ha oferit per a parlar dels pressupostos participatius de l’Ajuntament, preguntada pel reinici de les obres del Nou Mestalla.

“Ja coneixem les maneres de funcionar de Lim i la veritat és que des de Compromís vivim amb molta preocupació” este procés, ha afirmat la representant de Compromís, que ha considerat que este és el sentiment “contrari” que s’hauria de detenir davant d'”un inici d’obres”.

“Comences unes obres hui” de “dubtosa credibilitat” sobre “que s’acaben”, ha afegit Papi Robles, que ha afirmat també que al seu partit li “preocupa molt” també “la viabilitat econòmica que puga tenir el club després de l’inici” d’estos treballs. Referent a això, ha assenyalat que “econòmicament està més que demostrat que no és real la quantitat de la qual està parlant el València CF” sobre el que “va a costar” el seu nou camp de futbol.

La portaveu de Compromís ha asseverat que això “aboca al club a una situació econòmica molt complicada de gestionar” i ha al·ludit als temors davant de “la possibilitat de desaparició” d’esta entitat esportiva encara que ha precisat que això és una cosa que espera que “no acabe passant”.

Robles ha apuntat que Catalá “ha permès començar unes obres sense demanar-li absolutament cap garantia” al València CF i al seu màxim accionista, al mateix temps que s’ha referit a les consideracions realitzades per tècnics respecte a l’estructura del Nou Mestalla i al projecte que es va a continuar per a finalitzar-ho.

“És un projecte que ja, d’entrada, els experts han dit que tècnicament és impossible” i que “a més és insegur perquè no sabem l’estat de la infraestructura que existix hui dia”, ha postil·lat en al·lusió als més de quinze anys que esta estructura porta a la intempèrie des que l’execució del camp de futbol quedara interrompuda.

Respecte al “conveni de col·laboració” que Compromís reclama, el seu portaveu ha exposat que “la ciutat hauria d’explicar” amb un acord d’este tipus amb el club esportiu com a garantia que esta entitat durà a terme els compromisos adquirits.

Papi Robles ha assegurat que el València CF “ha tingut molts beneficis per a poder arribar al punt en el qual està” quant al projecte del Nou Mestalla i ha ressaltat que ha precisar diferents qüestions referides a este estadi i la seua execució. “Ha de dir si va a posar plaques solars en el sostre de l’estadi, si va a facilitar pista d’atletisme, si les places d’aparcament són les que han de ser” i si la ciutat “va a poder utilitzar” esta dotació, ha precisat.

“Tots estos són beneficis que, en teoria, hauria de tenir la ciutat. I Catalá no ha tornat a parlar d’això amb Lim”, ha afegit la representant de Compromís, que ha censurat la “incapacitat” i la “ingobernança” de l’alcaldessa.

Robles ha parlat també del poliesportiu de Benicalap que ha d’executar el València CF com a compensació a este barri per la construcció en ell del nou camp de futbol. La regidora ha dit que la ciutat seguix esperant esta dotació pública. “A dia de hui no tenim este poliesportiu, però és que tampoc tenim els diners –per a la seua construcció– a l’Ajuntament”, ha afegit.

La portaveu de Compromís ha afirmat que “Catalá està permetent que Lim puga enriquir-se especulant en nom del València CF” i ha assenyalat que la màxima responsable municipal “no està complint amb les seues responsabilitats com a alcaldessa” per a “fer complir els acords de les fitxes tècniques urbanístiques que es van acordar al juliol” vinculades a l’execució del Nou Mestalla.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manacor tomba al campió Guaguas amb un 2-3 i es fica en la final de la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va eliminar al CV Guaguas, vigent campió i líder de la Superliga, amb un 2-3 a la Fonteta després de 2h45m i un desempat 13-15.

Els júnior de Reial Madrid i València seguixen a Abu Dhabi després de la cancel·lació del Next Generation

Eurolliga va cancel·lar de manera definitiva el Next Generation per la situació a Abu Dhabi. Els júnior de Reial Madrid i València seguixen allí a l'espera de reobrir l'espai aeri.

Alacant impulsa la reforestació de Mont Orgegia amb mil voluntaris i un milió de llavors

Mil voluntaris plantaran 500 arbres, 500 arbustos i més d'un milió de llavors el 21 de març en Mont Orgegia per a accelerar la restauració del bosc mediterrani. El pla inclou reg per degoteig, torns de participació i inscripció prèvia en alicanterenace.es.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL sobre el topònim i parla d’oportunitat perduda

El consistori ha lamentat el rebuig de l'AVL al canvi proposat per a la titlla i ha criticat que l'informe no s'haja fet públic. Vox ha mostrat la seua repulsa.

La Diputació d’Alacant celebra el Dia d’Andalusia i ret homenatge a les víctimes de Adamuz

La Diputació d'Alacant ha commemorat el Dia d'Andalusia davant prop d'un miler d'assistents, amb homenatge a les víctimes de Adamuz i el reconeixement a Leonor Jiménez.

Cano destaca el paper estratègic de la gastronomia com a motor turístic en la Comunitat Valenciana

A Benissa, la consellera Marián Cano ha defés la gastronomia com a clau per a desestacionalitzar i generar economia local, amb suport al producte i talent de proximitat. La jornada 'Essència' ha reunit xefs, productors i públic entorn de proposades culinàries i culturals.

La Fe fa possible la maternitat d’una dona amb deficiència de CPT2 greu

L'Hospital La Fe coordina el naixement de la primera filla d'una dona amb deficiència de CPT2 en forma greu. És el segon cas registrat a Espanya amb afectació severa i demostra que, amb control estricte, l'embaràs és viable.

Reintroduïxen 20 exemplars de rosseta en la Marjal del Moro per a impulsar la seua recuperació

La Generalitat ha alliberat 20 rossetes en la Marjal del Moro (Sagunt) per a reforçar la recuperació de l'espècie, la més amenaçada d'Europa, dins del programa Life.