Pérez Llorca defensa que el suport a Ceuta és ciutadà i no de partits

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat este dilluns a Agost que les concentracions convocades per a dimecres a les 20.00 hores en suport a Ceuta són una iniciativa de la ciutadania i no un acte partidista, després del que ha qualificat com una ‘invasió’ a la ciutat autònoma.

Les mobilitzacions les ha convocades la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) en ajuntaments d’arreu d’Espanya. Segons ha remarcat el president, pretenen visualitzar el suport de la població a Ceuta i la seua ‘integritat territorial’ i no respondre a interessos de cap partit concret.

Pérez Llorca ha atés els mitjans després de l’acte institucional de presentació de la campanya de 2026 de la Denominació d’Origen Protegida (DOP) Raïm de Taula del Vinalopó, que s’ha celebrat a la Casa de la Cultura d’Agost.

Segons ha explicat, la prova que les concentracions no són una iniciativa de partits és que, en les seues paraules, ‘hi ha molts alcaldes socialistes que van a participar en eixes concentracions’. Per a ell, això demostra que la convocatòria ‘va més enllà de les sigles’ i naix d’un consens ampli en l’àmbit municipal.

Crítiques al Govern central

El president ha considerat ‘curiós’ que el Govern central ‘no vullga participar’ en estes concentracions promogudes per la FEMP. Ha afegit que esta absència envia, al seu juí, un missatge equivocat a la ciutadania en un moment que ha definit com a delicat per a Ceuta.

Pérez Llorca ha estès la crítica a formacions com Compromís, a qui ha acusat d’estar ‘centrades en defensar el sanchisme a Espanya’ abans que la integritat territorial del país. Al seu parer, les forces polítiques haurien de situar la defensa de Ceuta i de les fronteres ‘per damunt de les sigles i estratègies partidistes’.

‘Este no és un cas d’un problema d’immigració, és el d’una invasió’, ha afirmat, en referència a la situació que ha motivat la convocatòria de les concentracions. Des del seu punt de vista, esta circumstància exigix una resposta ferma i coordinada de les institucions.

Responsabilitat del Govern espanyol

El cap del Consell ha insistit que ‘el que ha de respondre amb rigor és el Govern de tots els espanyols’. Ha remarcat que correspon a l’Executiu central liderar les decisions i oferir solucions davant dels fets que afecten Ceuta.

En este sentit, ha afirmat que li resulta ‘contradictori i sorprenent que en compte de defensar els espanyols estiga defensant més el Govern de Marroc’. Segons ha indicat, espera que l’Executiu revise la seua postura i assumisca un paper més actiu en la defensa dels interessos nacionals.

Pérez Llorca ha conclòs que les concentracions d’este dimecres pretenen canalitzar el suport social a Ceuta i traslladar un missatge d’unitat institucional. Ha animat la ciutadania i els alcaldes a sumar-s’hi com a mostra de solidaritat amb la ciutat autònoma i els seus veïns.

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.