Organitzen un concert amb 4.000 voluntaris per a saber com es propaga el coronavirus

 

Les investigacions del coronavirus continuen actives en tot el món amb milers de projectes que pretenen saber com es propaga el virus. Ara, Alemanya serà pionera amb un experiment de camp que pretén avaluar l’expansió de la malaltia en un concert tancat a on assistiran unes 4.000 persones.

 

Concert científic en Alemanya

La ràpida propagació del coronavirus ha sigut el principal obstacle per a parar-lo. Diferents estudis han demostrat que el virus circula amb enorme lleugeresa per espais tancats i plens. Per este motiu, la indústria musical i l’oci nocturn estan en el punt de mira davant el risc que comporta la celebració de qualsevol concert.

 

Per a conéixer amb certesa la ràpida expansió del virus en estos esdeveniments, un grup de científics alemanys de la Universitat Martin Luther de Halle-Wittenberg ha decidit posar en marxa l’estudi Restart-19. El concert científic pretén valorar el risc real de contagi en estos events a través de tres situacions diferents. Hi haurà tres escenaris amb diferents protocols amb l’objectiu de trobar una manera segura de celebrar este tipus d’esdeveniments musicals tan concorreguts.

 

Tres escenaris amb diferents protocols de seguretat

En el primer escenari se celebrarà un concert sense cap distanciament social ni mesures d’higiene. En el segon, es farà un minuciós protocol sanitari. Abans d’accedir al recinte cada voluntari rebrà una mascareta i un dispositiu de contacte per a mesurar els seus moviments i la proximitat amb altres persones.

 

A demés, els participants hauran de rentar-se les mans amb un desinfectant fluorescent amb el que els científics podran escanejar el lloc amb llums ultraviolats després de l’actuació. També hauran de fer servir l’alcohol en gel ja establert per les autoritats.

 

Finalment, en el tercer escenari els assistents seran ubicats en grades a 1,5 metres de distància entre ells. El concert tindrà lloc el 22 d’agost a l’estadi Red Bull Arena de Leipzig i els seus assistents podran vore a Tim Bendzko, un conegut cantant i compositor alemany de soul-pop. Acudiran 4.000 voluntaris que com a únic requisit han de tindre entre 18 i 50 anys, donar negatiu en Covid-19 i registrar-se en la pàgina web del projecte.

Últimes notícies

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.

Una pirotècnia de Lleó dispararà per primera vegada la palmera de les Fogueres d’Alacant

La pirotècnia Pibierzo, de Villaverde de la Abadía (El Bierzo, Lleó), dispararà esta mitjanit la palmera de la nit de la cremà, un dels moments més emblemàtics de les Fogueres de Sant Joan, en la primera ocasió que no recau en una empresa vinculada a Alacant o a la Comunitat Valenciana.

Nit sufocant a Benidorm amb mínimes de fins a 27,2 graus

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tropical i tòrrida, amb una mínima de 27,2 graus a Benidorm i valors molt elevats en altres localitats del litoral i de les capitals de província.