Organitzen un concert amb 4.000 voluntaris per a saber com es propaga el coronavirus

 

Les investigacions del coronavirus continuen actives en tot el món amb milers de projectes que pretenen saber com es propaga el virus. Ara, Alemanya serà pionera amb un experiment de camp que pretén avaluar l’expansió de la malaltia en un concert tancat a on assistiran unes 4.000 persones.

 

Concert científic en Alemanya

La ràpida propagació del coronavirus ha sigut el principal obstacle per a parar-lo. Diferents estudis han demostrat que el virus circula amb enorme lleugeresa per espais tancats i plens. Per este motiu, la indústria musical i l’oci nocturn estan en el punt de mira davant el risc que comporta la celebració de qualsevol concert.

 

Per a conéixer amb certesa la ràpida expansió del virus en estos esdeveniments, un grup de científics alemanys de la Universitat Martin Luther de Halle-Wittenberg ha decidit posar en marxa l’estudi Restart-19. El concert científic pretén valorar el risc real de contagi en estos events a través de tres situacions diferents. Hi haurà tres escenaris amb diferents protocols amb l’objectiu de trobar una manera segura de celebrar este tipus d’esdeveniments musicals tan concorreguts.

 

Tres escenaris amb diferents protocols de seguretat

En el primer escenari se celebrarà un concert sense cap distanciament social ni mesures d’higiene. En el segon, es farà un minuciós protocol sanitari. Abans d’accedir al recinte cada voluntari rebrà una mascareta i un dispositiu de contacte per a mesurar els seus moviments i la proximitat amb altres persones.

 

A demés, els participants hauran de rentar-se les mans amb un desinfectant fluorescent amb el que els científics podran escanejar el lloc amb llums ultraviolats després de l’actuació. També hauran de fer servir l’alcohol en gel ja establert per les autoritats.

 

Finalment, en el tercer escenari els assistents seran ubicats en grades a 1,5 metres de distància entre ells. El concert tindrà lloc el 22 d’agost a l’estadi Red Bull Arena de Leipzig i els seus assistents podran vore a Tim Bendzko, un conegut cantant i compositor alemany de soul-pop. Acudiran 4.000 voluntaris que com a únic requisit han de tindre entre 18 i 50 anys, donar negatiu en Covid-19 i registrar-se en la pàgina web del projecte.

Últimes notícies

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.

Nit sufocant a la Comunitat: 32 graus a Alcoi i quasi 30 a l’interior passada la mitjanit

La passada mitjanit s’han registrat fins a 32 graus a Alcoi, 33 en municipis d’El Comtat i entre 27 i 29 graus en gran part de la costa valenciana amb un 90 % d’humitat.

Nova onada de calor amb fins a 40 graus a l’interior de València des d’este dimarts

Aemet ha activat l’avís taronja per calor extrema a l’interior de València des d’este dimarts i avís groc per tempestes i vent fort en zones d’Alacant, València i Castelló.

Controlat l’incendi forestal de Catí després de cremar la zona per un llamp

Un incendi forestal declarat este dilluns a Catí, presumptament per un llamp, ha quedat estabilitzat cap a les 21.30 hores gràcies a un ampli desplegament de mitjans terrestres i aeris.

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.