Organitzen un concert amb 4.000 voluntaris per a saber com es propaga el coronavirus

 

Les investigacions del coronavirus continuen actives en tot el món amb milers de projectes que pretenen saber com es propaga el virus. Ara, Alemanya serà pionera amb un experiment de camp que pretén avaluar l’expansió de la malaltia en un concert tancat a on assistiran unes 4.000 persones.

 

Concert científic en Alemanya

La ràpida propagació del coronavirus ha sigut el principal obstacle per a parar-lo. Diferents estudis han demostrat que el virus circula amb enorme lleugeresa per espais tancats i plens. Per este motiu, la indústria musical i l’oci nocturn estan en el punt de mira davant el risc que comporta la celebració de qualsevol concert.

 

Per a conéixer amb certesa la ràpida expansió del virus en estos esdeveniments, un grup de científics alemanys de la Universitat Martin Luther de Halle-Wittenberg ha decidit posar en marxa l’estudi Restart-19. El concert científic pretén valorar el risc real de contagi en estos events a través de tres situacions diferents. Hi haurà tres escenaris amb diferents protocols amb l’objectiu de trobar una manera segura de celebrar este tipus d’esdeveniments musicals tan concorreguts.

 

Tres escenaris amb diferents protocols de seguretat

En el primer escenari se celebrarà un concert sense cap distanciament social ni mesures d’higiene. En el segon, es farà un minuciós protocol sanitari. Abans d’accedir al recinte cada voluntari rebrà una mascareta i un dispositiu de contacte per a mesurar els seus moviments i la proximitat amb altres persones.

 

A demés, els participants hauran de rentar-se les mans amb un desinfectant fluorescent amb el que els científics podran escanejar el lloc amb llums ultraviolats després de l’actuació. També hauran de fer servir l’alcohol en gel ja establert per les autoritats.

 

Finalment, en el tercer escenari els assistents seran ubicats en grades a 1,5 metres de distància entre ells. El concert tindrà lloc el 22 d’agost a l’estadi Red Bull Arena de Leipzig i els seus assistents podran vore a Tim Bendzko, un conegut cantant i compositor alemany de soul-pop. Acudiran 4.000 voluntaris que com a únic requisit han de tindre entre 18 i 50 anys, donar negatiu en Covid-19 i registrar-se en la pàgina web del projecte.

Últimes notícies

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.