Organitzen un concert amb 4.000 voluntaris per a saber com es propaga el coronavirus

 

Les investigacions del coronavirus continuen actives en tot el món amb milers de projectes que pretenen saber com es propaga el virus. Ara, Alemanya serà pionera amb un experiment de camp que pretén avaluar l’expansió de la malaltia en un concert tancat a on assistiran unes 4.000 persones.

 

Concert científic en Alemanya

La ràpida propagació del coronavirus ha sigut el principal obstacle per a parar-lo. Diferents estudis han demostrat que el virus circula amb enorme lleugeresa per espais tancats i plens. Per este motiu, la indústria musical i l’oci nocturn estan en el punt de mira davant el risc que comporta la celebració de qualsevol concert.

 

Per a conéixer amb certesa la ràpida expansió del virus en estos esdeveniments, un grup de científics alemanys de la Universitat Martin Luther de Halle-Wittenberg ha decidit posar en marxa l’estudi Restart-19. El concert científic pretén valorar el risc real de contagi en estos events a través de tres situacions diferents. Hi haurà tres escenaris amb diferents protocols amb l’objectiu de trobar una manera segura de celebrar este tipus d’esdeveniments musicals tan concorreguts.

 

Tres escenaris amb diferents protocols de seguretat

En el primer escenari se celebrarà un concert sense cap distanciament social ni mesures d’higiene. En el segon, es farà un minuciós protocol sanitari. Abans d’accedir al recinte cada voluntari rebrà una mascareta i un dispositiu de contacte per a mesurar els seus moviments i la proximitat amb altres persones.

 

A demés, els participants hauran de rentar-se les mans amb un desinfectant fluorescent amb el que els científics podran escanejar el lloc amb llums ultraviolats després de l’actuació. També hauran de fer servir l’alcohol en gel ja establert per les autoritats.

 

Finalment, en el tercer escenari els assistents seran ubicats en grades a 1,5 metres de distància entre ells. El concert tindrà lloc el 22 d’agost a l’estadi Red Bull Arena de Leipzig i els seus assistents podran vore a Tim Bendzko, un conegut cantant i compositor alemany de soul-pop. Acudiran 4.000 voluntaris que com a únic requisit han de tindre entre 18 i 50 anys, donar negatiu en Covid-19 i registrar-se en la pàgina web del projecte.

Últimes notícies

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.