Condemnat a cinc anys i mig de presó per prostituir menors del centre de Monteolivete en València

Reducció considerable de pena de presó per a un home que prostituïa menors i es gitava amb elles a València. L'home està condemnat per dos delictes continuats de corrupció de menors però amb una pena de cinc anys i mig de presó, dels 35 anys que sol·licitava inicialment el Ministeri Fiscal. Així ho diu la decisió de la sentència de l'Audiència Provincial de València després del judici inicial, celebrat a finals de novembre. L'home havia prostituït dos menors de quinze anys que es trobaven internes en el centre de recepció de Monteolivete, en València, ja que estaven tutelades per la Generalitat. Respecte de la tercera víctima, de 17 anys, la Sala l'absol d'aquest delicte. No consideren finalment provats els delictes d'abusos sexuals a persona menor de 16 anys al determinar que el processat desconeixia que les víctimes tingueren quinze anys.

Opinions dispars respecte a aquesta decisió de la Sala. La Secció Tercera de l'Audiència Provincial de València considera provat que l'agressor, de 37 anys, va contactar amb les dos menors en desembre de 2016, després de vore un anunci en una pàgina web en el qual una xica oferia serveis sexuals. Les dos adolescents, que estaven en el centre de Monteolivete «es van presentar com germanes i li van dir que tenien 20 i 18 anys respectivament, enviant-li a continuació una foto d'elles en roba interior», segons la sentència. A continuació acordaren un preu i una cita per al dia següent. L'acusat va desplaçar les dos menors en una furgoneta a un descampat proper a Alboraia i a l'interior del vehicle les m enors li van practicar felacions a canvi de 80 euros. Dies més tard tornaren a quedar en un carrer proper al centre de Monteolivete, on aquesta vegada el pederasta les va portar fins al seu xalet a Torrent on va tornar a tindre sexe amb les menors. Una d'elles, segons consta acreditat, li va reconéixer que eren menors quan aquest els va preguntar el DNI, «la qual cosa corresponia a la seua aparença, però no li va concretar l'edat exacta que tenien». L'acusat, ja sabent que eren menors, va tornar a tindre un altre encontre amb elles en Paiporta, on els va pagar amb marihuana.

Si bé no consta que el pederasta sapiguera l'edat exacta de les menors, i que l'altra no havia complit la majoria d'edat, el mateix Tribunal sí reflexa que en el judici es podia apreciar directament l'aspecte de xiquetes de les menors, que evidentment no pareixien majors d'edat amb «l'aspecte molt juvenil en rostre, faccions, timbre de veu, i inclús dos anys després de cometre's els fets». Tot això permet concloure que dos anys abans de la celebració del judici, quan els fets van ocórrer «sens dubte, el seu aspecte era de menors que no havien arribat a la majoria d'edat».

Per causes que es desconeixen, finalment la Sala ha tingut en compte l'argument de la defensa i considera que el pederasta no sabia que les adolescents eren menors, per la qual cosa sols tindrà pena de presó per dos delictes continuats de corrupció de menors amb una pena de cinc anys i mig.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.