Consell modifica el decret de regulació del Consell Valencià de Responsabilitat Social per a millorar la seua eficàcia

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat la modificació del Decret 30/2020, pel qual es regula el Consell Valencià de Responsabilitat Social, per a millorar l’eficàcia d’este òrgan i afavorir el compliment de les seues finalitats.

A través dels canvis introduïts, es reduïx el nombre de vocals de l’Administració, que passen de quatre a tres, i dels tres grups de vocalías, que passen de sis a quatre, amb la finalitat d’aconseguir un funcionament més eficaç «sense reduir en cap cas la representativitat», segons la Generalitat.

A més, es pretén eliminar «algunes singularitats procedimentals», diferents de la regulació general dels òrgans col·legiats, que no es troben «justificades» per l’existència de peculiaritats organitzatives de l’Administració pública en la qual s’integra el Consell Valencià de Responsabilitat Social.

Amb estes modificacions, es pretén «simplificar» el funcionament del Consell Valencià de Responsabilitat Social «sense cap pèrdua del seu caràcter d’òrgan de consulta de referència per a la promoció i l’assessorament en la programació de les polítiques en matèria de responsabilitat social».

El Consell Valencià de Responsabilitat Social va ser creat per la Llei 18/2018 per al Foment de la Responsabilitat Social, i es configura com a òrgan de referència per a la promoció i l’assessorament en la programació de les polítiques de la Generalitat en matèria de responsabilitat social.

Està presidit per la persona responsable de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, en este cas la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública. En ell estan representades les administracions públiques valencianes, les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, així com altres organitzacions i institucions –incloent les de l’economia social– amb representativitat reconeguda i interès en l’àmbit de la responsabilitat social corporativa a la Comunitat.

També formen part del ple del consell les universitats públiques valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.