Consell modifica el decret de regulació del Consell Valencià de Responsabilitat Social per a millorar la seua eficàcia

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat la modificació del Decret 30/2020, pel qual es regula el Consell Valencià de Responsabilitat Social, per a millorar l’eficàcia d’este òrgan i afavorir el compliment de les seues finalitats.

A través dels canvis introduïts, es reduïx el nombre de vocals de l’Administració, que passen de quatre a tres, i dels tres grups de vocalías, que passen de sis a quatre, amb la finalitat d’aconseguir un funcionament més eficaç «sense reduir en cap cas la representativitat», segons la Generalitat.

A més, es pretén eliminar «algunes singularitats procedimentals», diferents de la regulació general dels òrgans col·legiats, que no es troben «justificades» per l’existència de peculiaritats organitzatives de l’Administració pública en la qual s’integra el Consell Valencià de Responsabilitat Social.

Amb estes modificacions, es pretén «simplificar» el funcionament del Consell Valencià de Responsabilitat Social «sense cap pèrdua del seu caràcter d’òrgan de consulta de referència per a la promoció i l’assessorament en la programació de les polítiques en matèria de responsabilitat social».

El Consell Valencià de Responsabilitat Social va ser creat per la Llei 18/2018 per al Foment de la Responsabilitat Social, i es configura com a òrgan de referència per a la promoció i l’assessorament en la programació de les polítiques de la Generalitat en matèria de responsabilitat social.

Està presidit per la persona responsable de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, en este cas la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública. En ell estan representades les administracions públiques valencianes, les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, així com altres organitzacions i institucions –incloent les de l’economia social– amb representativitat reconeguda i interès en l’àmbit de la responsabilitat social corporativa a la Comunitat.

També formen part del ple del consell les universitats públiques valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Últimes notícies

Domingo, Arteta i Gandía encapçalaran una gran gala lírica del FiMuVin a Requena

El Teatre Principal de Requena acollirà el 23 d’agost una gala lírica del FiMuVin amb Plácido Domingo, Ainhoa Arteta i Antonio Gandía, acompanyats per l’Orquestra Filharmònica Fundació Ciutat de Requena, en l’any del seu vinté aniversari.

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.

Catalá reclama que la polarització no embrute la defensa de l’Albufera com a reserva de la Biosfera

María José Catalá demana al Govern d’Espanya un suport clar a la candidatura de l’Albufera com a reserva de la Biosfera i alerta que la polarització política no ha de contaminar este consens social.

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.