7.9 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Consell modifica el decret de regulació del Consell Valencià de Responsabilitat Social per a millorar la seua eficàcia

VALÈNCIA, 1 (EUROPA PRESS)

El Consell ha aprovat la modificació del Decret 30/2020, pel qual es regula el Consell Valencià de Responsabilitat Social, per a millorar l’eficàcia d’este òrgan i afavorir el compliment de les seues finalitats.

A través dels canvis introduïts, es reduïx el nombre de vocals de l’Administració, que passen de quatre a tres, i dels tres grups de vocalías, que passen de sis a quatre, amb la finalitat d’aconseguir un funcionament més eficaç “sense reduir en cap cas la representativitat”, segons la Generalitat.

A més, es pretén eliminar “algunes singularitats procedimentals”, diferents de la regulació general dels òrgans col·legiats, que no es troben “justificades” per l’existència de peculiaritats organitzatives de l’Administració pública en la qual s’integra el Consell Valencià de Responsabilitat Social.

Amb estes modificacions, es pretén “simplificar” el funcionament del Consell Valencià de Responsabilitat Social “sense cap pèrdua del seu caràcter d’òrgan de consulta de referència per a la promoció i l’assessorament en la programació de les polítiques en matèria de responsabilitat social”.

El Consell Valencià de Responsabilitat Social va ser creat per la Llei 18/2018 per al Foment de la Responsabilitat Social, i es configura com a òrgan de referència per a la promoció i l’assessorament en la programació de les polítiques de la Generalitat en matèria de responsabilitat social.

Està presidit per la persona responsable de la conselleria amb competències en matèria de responsabilitat social, en este cas la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública. En ell estan representades les administracions públiques valencianes, les organitzacions empresarials i sindicals més representatives, així com altres organitzacions i institucions –incloent les de l’economia social– amb representativitat reconeguda i interès en l’àmbit de la responsabilitat social corporativa a la Comunitat.

També formen part del ple del consell les universitats públiques valenciana i la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.